Permalänk
Casemod-mästare

jag tycker "älska mig" är sorglig jag kollar dock mest på komedi

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk

Jag är mycket för filmer där en person är ensam, men hans/hennes närvaro är livsfarlig för alla andra.
Frankenstein, låt den rätta komma in etc.. Då jag lite känner igen mig, annars berörs jag inte så mycket av sorliga filmer.

Sedan scifi rullen The Hidden(1987) har ett sorgligt slut, men där tar min svarta humor över och tycker det är roligt.
Avslöjar slutet och vad som jag menade med detta här:

Tänk att kvinnan hela tiden kommer tro att hennes man lever när det är en alien i honom, Mhohahaha och så en liten snyft;)

Dold text

Jag tror det är ett generellt problem för mig, att den svarta humorn tar över vid sorgliga filmer.

Ta filmen What's Eating Gilbert Grape när han står vid sin döda mamma, så är detta mycket sorgligt. Samtidigt är det svart humor och det har gjorts parodier efter denna scen. YouTube - wake up momma

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Rädda menige Ryan,

i slutet när han säger -Earn this. Och efteråt när han pratar vid graven..

Dold text

jag grinar varje gång, spelar ingen roll om jag sitter med polarna och kollar. Fan jag kikade på den scenen på youtube nu och grinade en skvätt..

Cinderella man, bara leva sig in i filmen och fatta vad karln gick igenom(verklighetsbaserad). Jag grina gött åt den.

Permalänk

Den jag kommer att tänka på nu är "1 litre of tears".
1 Litre of Tears | Watch 1 Litre of Tears Japanese Drama Online

Det är serien. Har dock för mig att den finns som film med, tror det är den jag har sett.
Japanskt verklighetsbaserat drama som handlar om en flicka med en obotlig sjukdom. Man får följa hennes liv baserat på dagboken hon skrev i verkliga livet. Fruktansvärt deprimerande film. Nog den enda jag suttit och lipat till.

Annars om man inte är en anime-hatare så är "Grave of the Fireflies" fruktansvärt vacker och sorglig.
Blev visst 2 japanska filmer.

Permalänk
Medlem

Pay It Forward

Varför skulle han dö?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Bidrar med filmen Le grand bleu

Riktigt fin stämnings som byggs upp och väldigt medryckande slut. Kanske inte en film som man konstant gråter i.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Mycket bra filmer i denna tråd. Intressant fråga också då det kan kan vara en skitfilm man såg när man var liten som slår jävligt hårt.

Hotel Rowanda Är nog den värsta av dom alla. Speciellt om man tillåter sig själv att tänka sig in i det.

Magnolia Har du inte sett den gör det. Dom två sista timmarna är så jävligt bra.

The Simpsons Movie När Marge ger sitt avsked till Homer (vilket hon borde gjort redan första avsnittet av serien) med sin redan spruckna röst. Hon spelade in det över bröllopsbandet också...

Permalänk
Medlem

Tycker "The Wrestler" med Mickey Rourke är grymt sorgligt. Jobbigt att se hur någons passion kan bli ett gift på det viset.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

The Road

Så grymt stark, har fått en helt ny bild av Viggo Mortensen.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Terminator 2 jävligt ledsamt när han sjunker ner i eldhavet och håller upp tummen innan världen slocknar *snyft*

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk

Billy Elliot, Click, Järnjätten, Stranger Than Fiction, Flashbacks of a Fool, Fight Club, Punch Drunk Love, Little Miss Sunshine, Watchmen vid vissa tillfällen, Mr. Brooks, The Happening (speciellt när flygplanet kraschar).

Ja, det finns hur många filmer som helst som det går att gråta över, men dessa var dem som har lämnat störst intryck.

Permalänk
Avstängd

Den animerade filmen- Firefly-, kunde inte hålla inne mina tårar på slutet Riktigt sorglig berättelse.

*Terminator 2.
*Gröna milen.
*The road.
*Leon.
*Click
*Pay It Forward

Dessa är några sorgliga filmer jag kan komma på nu :).

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Patrioten med Mel Gibson, haha, nog den sorgligaste jag sett

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Avstängd

Jag brukar inte gråta över varesig spelfilmer eller dokumentärer, men.
Enda jag kommer på i "modern tid" är väl reportaget med salttabletterna från ww2 history hunter, men det är ju inte en spelfilm utan handlar om hans tankar då han hittade de tyska soldaternas personliga tillhörigheter från kriget, det var kort kort men extremt känslointensivt.

Kanske inte gråtit åt, men som gjort starkt intryck,
Spelfilmer får jag nog kora
Deer hunter och the thin red line som de filmer som gjort starkast intryck.
Antagligen för att Deer hunter gjordes så kort tid efteråt tror jag.

Jag tyckte faktiskt att Black hawk down var djäkligt bra gjord, i allafall för att vara en såpass modern film.
Den gjorde ju en både deprimerad och förbannad (kanske för att jag såg den såpass nära inpå ökenkriget och en del ganska otrevliga händelser som utspelade sig då som jag tror påverkade filmskaparna), även om den kvalitetsmässigt kanske inte spelar i samma liga som de båda ovanstående så tyckte jag att den var djäkligt stark. Man önskade verkligen att de haft med sig ett gäng feta atombomber på slutet...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

The Girl Next Door. Filmen fick mig att bli rasande och nästan slänga ut teven från balkongen första gången jag såg den. Hade jag mött en av huvudrollsinnehavarna i filmen vid tillfället när jag såg det för första gången så vet jag inte hur det hade gått....

Känslomässig rulle. Se den!

Permalänk
Medlem

Första jag kom att tänka på var My Girl

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Green mile och Schindler's List speciellt med musik av John Willians och James Horner i
https://www.youtube.com/watch?v=s-K2tehWVFU

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag brukar inte gråta över varesig spelfilmer eller dokumentärer, men.

Men du brukar väcka liv i tio år gamla trådar

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Love Story, från typ 1970(?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

jag tycker "älska mig" är sorglig jag kollar dock mest på komedi

Filmen av Kay Pollak på 80-talet?

Permalänk
Medlem

Värsta jag sett var Breaking The Waves.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Men du brukar väcka liv i tio år gamla trådar

Ja, jag har tråkigt och ville ha in nya filmtips!!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

The Machinist, det är väl inte den sorgligaste men misären och insikten man får när man förstår vad som hänt är inte munter.

Forrest Gump hade partier som jag kunde lipa åt, mest glädjetårar.

Den första Sagan om ringen, Amon Hen biten. Boromirs och Aragorns bonding moment var fint som snus, men på gränsen till lite för mycket.

American History X, familjetragik i botten av social misär och extremism.

Gladiator, framförallt slutet.

Taxi driver, den är liksom inte så värst uppmuntrande, ungefär som Joker. Robert de Niro är som av ett sammanträffande med i båda.

12 Monkeys, man känner liksom hopplöshet i slutet. Inte en jättebra film kanske, men ändå sevärd.

Shutter Island, se den.

12 years a slave, stark film.

The Intouchables, verklighetsbaserad berättelse.

Winters bone, "diskbänksrealism" från USA. Kanske inte så sorglig som den är obehaglig.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

De dimhöljda bergens gorillor

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Till @Mizzarrogh som väckte tråden till liv igen.
Runaway Train (1985) - med Jon Voight och Eric Roberts
https://www.imdb.com/title/tt0089941/
Gripande, mäktig, intensiv, sorglig...

Permalänk
Medlem

Ni kan ju testa se Hachi: A Dog's Tale utan att tjura...

Permalänk

I, Daniel Blake en film som får en både arg o sorgsen.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av rragon:

Tja!
Som topicen lyder ... vilken är den sorgligaste film du sett?
Jag nominerar "Requiem for a Dream"

Absolut.

Into the Wild
Återstoden av dagen
Stand by me
Hearts of Atlantis
The Owls of Ga'Hoole
Mystic river

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Pay It Forward

xxxxxxxxxxx

spoileralert till max?
Men absolut ska in. Helt meningslöst för filmen att detta hände dock enbart för dramatic effect.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

"The Chinese Garderners Daughther" tror jag, vacker film, men väldigt brutalt slut.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number