Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Försöka prata med folk som har en mobil i närheten och den råkar plinga till.
Då blir det avbrott i konversationen och all uppmärksamhet riktas om till mobilen.

Det är en ny sjukdom som skapats av osociala medier.

Eller ännu värre, på jobbet, någon ringer upp en och man svarar, så pratar han/hon med någon annan på sitt kontor och förväntar sig att man snällt ska vänta till de har pratat färdigt Dock så var det irritationsmoment 1-2 ggr, numera lägger jag på direkt, så får de ringa igen...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Henrik-W:

Folk som inte vet att vi har högertrafik i Sverige och alltså följaktligen cyklar till vänster eller går till höger på gång-/cykelbanor.

Detta! Håller på att bli påcyklad hela tiden och får många arga skrik efter mig när jag är ute och joggar på vänsterkanten på gemensam gång- och cykelbanor. Förstår folk inte högertrafik???
Nu är nya regeln här: Gå till vänster
Gång- och cykelbanor vilka har en delningslinje är för övrig också hopplösa att jogga på. Passerar jag de respektlösa två barnvagnarna i bredd på gångbanan får jag arga skrik från mammorna trotts att jag inte rört vare sig de eller deras barnvagn. Passerar jag de i cykelbanan blir man återigen nästan påcyklad av en racercyklist som dyker upp ifrån ingenstans.

Skrivet av frong:

Folk som inte kan vänta 5 sekunder på att alla gått ur från bussen/spårvagnen innan de skall tränga sig på. Jag brukar bjuda på en go' axeltackling alt. höfttackling om personen är mindre.

Varje morgon på 16, de står som djur i flock utanför dörrarna...
Finns ju inget annat att göra än att gå rakt in i dem då de är överallt vid dörren, vilket förövrigt måste göra ont, jag förstår att de bli sura, förstår inte varför de utsätter sig själva för det dock...

Om jag är såhär vid 20 så blir jag ibland lite orolig för vilken surgubbe jag kommer att bli som pensionär, haha.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

<klipp>
Folk som kör bil och tycker det är helt logiskt med 5 billängder till bilen framför och inte bryr sig om hur det ser ut bakom.
<klopp>
Folk som tar min parkeringsplats för dom är för snåla att betala för sin parkering eftersom deras bil är alldeles för dyr.

Att folk tar ens parkeringsplats, eller parkerar utanför garaget så man inte kommer in, det är ett otyg. Jag hade en kompis (jag skulle aldrig våga) som konsekvent släppte ut luften ur däcken på den typen av bilar.

Angående billängder; du skulle hata mig Om någon ligger för nära rumpan på min bil så kompenserar jag genom att öka avståndet framåt så jag kan göra en mjukare inbromsning om en sådan krävs.

Sen håller jag i viss mån med om att anpassning krävs, det går rätt bra att köra till jobbet i 85-90 på 70-väg, så det säger jag inget om, men när folk sen kör om i 120 i bussfilen på insidan, det är kriminellt nog att rendera körkortsindragning och eventuellt fängelse menar jag.

Skrivet av Eric Hjalmarsson:

<många exempel på att folk är idioter>

Jag håller med dig. Jag bor nära en gång&cykelbana som används som genväg av traktens puckon, inte bara de kriminella ungdomarna som man skulle tro utan även av 45-åringar på väg hem från jobbet. Man kan spara 10 minuter på att ta genvägen via gångbanan, eller 1 minuts gångväg, beroende på vart man ska. Eller byggarbetare, de tycks tro sig ha carte blanche att köra hur som helst eftersom de råkar jobba på nåt bygge i närheten (obs, uppenbart att de inte forslar material eller liknande, det finns andra vägar in till byggarbetsplatsen för sådant). Firmabilar överlag förresten, flera städbolag genar via gångbanan också. Jag har släpat fram grindar, lagt ut stenar för att smala av ("betonggrisarna" som ska vara där har någon flyttat på), allt som är lagligt möjligt. Har felanmält till kommunen, ingenting händer. Tidigare fanns en bom men den är borta pga att ingen orkade sätta tillbaks den efter ett bygge. Det här är samma gångväg som går till 2 dagis. Nästan varje dag jag går där kommer en bil, jag försöker oftast ta kort på dem med mobilen numera, med barnvagnen i förgrunden. De kan liksom inte hindra mig att ta foton på BARNVAGNEN på GÅNGBANAN kan man tycka. Sedan, som den rättshaverist jag är, skickar jag ibland in bilderna till kommunen och knyter näven i fickan.

<Pust>

Var är Judge Dredd när man behöver honom?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Pirum:

Tidigare fanns en bom men den är borta pga att ingen orkade sätta tillbaks den efter ett bygge. Det här är samma gångväg som går till 2 dagis. Nästan varje dag jag går där kommer en bil, jag försöker oftast ta kort på dem med mobilen numera, med barnvagnen i förgrunden. De kan liksom inte hindra mig att ta foton på BARNVAGNEN på GÅNGBANAN kan man tycka. Sedan, som den rättshaverist jag är, skickar jag ibland in bilderna till kommunen

Helt galet, du gör helt rätt. Förstår inte hur svårt det kan vara egentligen...

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

- Folk som ställer bilen på random idiotplats i stan med varningsblinkers på. Vad menar dom? Vill dom ha hjälp? Tänker dom att man inte kan få böter om man har varningsblinkers på? Min hjärna går i spinn över att försöka fatta. Irriterande!

Detta brukade jag göra när jag körde lastbil i Göteborg. Fanns inget bättre sätt att göra leveranser till företag, går liksom inte att ställa sig på en parkering. Även om det finns plats att komma ut när jag ställer mig kan man ge sig fan på att det ställer sig en idiot precis framför så man inte kan komma ut sen.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Lego Master

@Subzero299:
Fast jag tror det finns en något större förståelse för yrkestrafik som levererar. Jag tror störmomentet främst är privatpersoner med ett "litet snabbt ärende" nånstans, som tar en halvtimme. Trots att det mycket väl finns parkering i närheten, men inte inom synhåll kanske. Och ofta med tyska bilar, för då får man göra som man vill.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Detta brukade jag göra när jag körde lastbil i Göteborg. Fanns inget bättre sätt att göra leveranser till företag, går liksom inte att ställa sig på en parkering. Även om det finns plats att komma ut när jag ställer mig kan man ge sig fan på att det ställer sig en idiot precis framför så man inte kan komma ut sen.

Ja asså jag parkerade också lite hur som helst när jag sommarjobbade och levererade stora maskiner med lastbil. Men det jag inte fattar är resonemanget kring att ha igång varnigsblinkersen. Vad vill man säga med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Subzero299:
Fast jag tror det finns en något större förståelse för yrkestrafik som levererar. Jag tror störmomentet främst är privatpersoner med ett "litet snabbt ärende" nånstans, som tar en halvtimme. Trots att det mycket väl finns parkering i närheten, men inte inom synhåll kanske. Och ofta med tyska bilar, för då får man göra som man vill.

BMW how to drive...

Haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som vaktmästare finns det hur mycket som helst att gnälla om. Men det som tar priset är hur folk slänger sina sopor i miljörummen. Vi pratar inte om själva källsorteringen, det är folks oförmåga att hålla någorlunda rent efter sig. Man slänger stora kartonger utan att ens försöka vika, om man är mindre begåvad så glömmer man också att riva av fraktsedeln, då är det bara att gå upp med kartongen och ställa framför hyresgästens dörr. Sedan att man ställer en soffa i miljörummet eller slänger stekpannor i elektronikkärlet.. man blir mörkrädd. Om människan inte ens kan hålla rent efter sig i ett civiliserat samhälle, hur tusan ska man kunna lösa konflikten mellan Israel och Palestina? Något som gör mig också arg är när folk samtalar med högtalare på telefoner och skriker till varandra. Med det sagt är jag trots detta en lycklig själ. Trevlig helg!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Jag skyr folk överhuvudtaget nu för tiden. Tål inte folk.

Stör mig på folk som:
*Bromsar och nästan stannar vid en tom rondell, SNÄLLA planera din körning.
*Pendlar i hastighet, man kör om för att någon minut senare bli omkörd av den man körde om.
*Ställer sina kundvagnar mitt i gången i affären, FLYTTA PÅ DIG KÄRRINGJÄVEL!
*Stannar mitt i gången i affären för att prata med någon bekant, KLIV ÅT SIDAN SNÄLLA!
*Tjafsar om 1 kr rabatt på något som kostar 20 spänn.
*Pratar i telefon så högt att en annan nästan skulle kunna vara med i konversationen.
*Ungar som skriker, gapar och tjuter.

Äsch... listan skulle kunna bli hur lång som helst. Orkar inte.
Nämde jag att jag inte tål folk?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Vilken vacker tråd. Jag behöver också ventilera.

1. Folk som parkerar på familjeparkering utan att ha barn med sig. Är det så förbannat svårt att stå 5 meter längre bort så att barnen kan bli lite säkrare? En sån gubbe sa jag till och frågade om han inte kan läsa, han såg ut som ett frågetecken i chock.

2. Högerregeln, ska det vara så svårt? En gubbe för ett tag sedan kom asfort när jag hade företräde, så jag åkte inte ut. I sista sekund bromsade han och jag skulle börja köra ut - då gasade han på igen. Då blev jag less och körde rakt ut framför honom. Ser i bakspegeln att gubbjäveln sitter i sin XC60 och pekar fuck you. Jag var lite stressad den dagen så jag tände till direkt och tvärnita och gick och frågade vad hans problem var, gubben satt som ett frågetecken och fick inte ut ord.

3. Blinka när man ska köra ur en rondell!?!? Är det svårt?? Gör det bara.

4. Folk som filmar olyckor m.m. Lägre stående i näringskedjan än kackerlackor enligt mig.

Jag tror folk i Sverige måste börja våga säga till andra när de gör något fel, inte bara på facebooks kommentarsfält.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Oj vilken underbar tråd.
Den ska definitivt följas.

PS - jag tål inte folk. och kan lätt skriva på de flesta tidigare inlägg här i tråden.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Jag skyr folk överhuvudtaget nu för tiden. Tål inte folk.

Stör mig på folk som:
*Bromsar och nästan stannar vid en tom rondell, SNÄLLA planera din körning.
*Pendlar i hastighet, man kör om för att någon minut senare bli omkörd av den man körde om.
*Ställer sina kundvagnar mitt i gången i affären, FLYTTA PÅ DIG KÄRRINGJÄVEL!
*Stannar mitt i gången i affären för att prata med någon bekant, KLIV ÅT SIDAN SNÄLLA!
*Tjafsar om 1 kr rabatt på något som kostar 20 spänn.
*Pratar i telefon så högt att en annan nästan skulle kunna vara med i konversationen.
*Ungar som skriker, gapar och tjuter.

Äsch... listan skulle kunna bli hur lång som helst. Orkar inte.
Nämde jag att jag inte tål folk?

Bara konstatera att du verkar inte må så bra.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Min favorit är att folk verkar ha ett genetiskt tvång att alltid stanna där de står mest i vägen. Jag har funderat på detta under en lång tid och det slår typ aldrig fel. Du har en dörr som är 1m bred, innan och efter har du utrymmen som är 3-4 m breda. Vart stannar tant för att läsa på kvittot att hon betalade rätt för varorna? I dörren japp.

Jag funderar på ifall det är någon genetisk sak där man vill stanna där det inte är öppet att bli attackerad från flera vinklar så man hittar den trängsta platsen där man känner sig mer säker, vilket också är där man står mest i vägen för andra.

Hänt flera gånger, jag brukar flytta på de hahaha!

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Personer som står mitt i vägen när man ska kliva av tåg eller buss.
Personer som ska betala med mynt i butik, tillsammans med 30 olika rabattkuponger!
Personer som tuggar med öppen mun.
Ungdommar som måste sitta och fnittra och tala till varandra i 150db på tunnelbanan.
😖😖😖

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

- Folk som lyssnar på musik i tunnelbanan...med iphone-lurar! Det låter ju mer ut från dom än in i öronen på den som lyssnar. Ohyggligt störande att tvingas lyssna på ngn slags diskantversion den personens spellista. Ibland är jag frestad att shazamma dom och visa hur mycket deras lurar låter, men om det misslyckas ser det kanske lite fånigt ut. Irriterande.

Det där är väl inget vänta tills något sitter och skriker i facetime, med högtalare.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Bara konstatera att du verkar inte må så bra.

Tycker det verkar helt normalt.. eller så mår inte jag så bra heller...

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aToria:

Haha ja det stämmer ju! Det är alltid uppfriskande när någon lite-osvenskt sådär ryter till när de blir trampade på tårna - det kan vi nog all bli bättre på.

Sen behöver det inte betyda, i min mening, att man tappar känsla för medmänsklighet, värdighet och respekt (som man så ofta gör när frustrationen är uppbyggd och rytandet blir opropertioneligt). Konsten att säga till på ett sansat och moget sätt är helt klart undervärderad.

I min mening är det fullt möjligt att ha integritet, säga ifrån och inte vara konflikträdd, och samtidigt ha en förståelse för de försvårande omständigheterna som ofta driver brottslingar.

Jo det är klart det finns en grad av hur man säger till. Jag tänker på situationer då någon parkerar för nära så inte föraren kommer in, jag gick ut och bad gubben att han får rätta till bilen så min far kommer in i förarsätet, gubben sa "han får väl krypa in andra vägen då". jävlar va rasande jag blev.

Eller tvättstugan då någon tvättar över på min tid, istället för att skriva lapp så pratar jag med människan. Händer det igen så drar jag ut tvätten ur maskinen.

ett annat exempel är grannen höll på ovanför mig, lät som dom hade ett gym igång för det kunde smälla i taket hos mig i en längre tid sent på eftermiddagarna. Jag gick upp och prata med dom om dom kunde dämpa sig och det löste sig utan problem. Så visst måste det finnas en grad av hur man säger till men att man inte låter sånt passera och lever med det. Jag lät sånt passera förut men nu har det kokat över så jag skiter i folks respekt om dom skiter i min. Värsta som händer är väl om man hamnar i slagsmål, men jag tror det är sällsynt.

Däremot låter jag gäng vara, säger dom nånting eller inte respekterar nånting så håller jag tyst. Idag kan man bli skjuten eller totalt misshandlad, och det finns inte mycket stöd att räkna med från folk runt omkring om man skulle säga ifrån och nånting händer en. Folk verkar inte vilja vittna heller, vilket jag kan förstå men det är tragiskt att det blivit så.

Permalänk
Medlem

Folk som tutar bakom en när man stannar vid infart till en rondell för att lämna företräde för bilarna inuti rondellen. Häromveckan var det till och med en bil som försökte tränga sig förbi mig tutandes bara för att jag stannat i 10 sekunder för att släppa förbi 3 stycken bilar. Han fick snällt vänta, det var en refug i vägen

Verkar som folk blir irriterade på mig trots att det är jag som gör rätt och de gör fel

Permalänk
Medlem

Underbar tråd! Stor igenkänning på mycket av vad som skrivs. Nedan kommer några punkter som jag inte har sett i tråden än:

- Den där släktingen som lägger upp tiotalet bilder på Instagram varje dag. På naglar och barnkalas. Och naglar. Och barngympa. Och naglar. Och som när man träffas förutsätter att man har järnkoll på alltsammans. "Meeeb såg du inte, jag lade ju upp deeet..."

- Folk som lyssnar på musik med mobilhögtalaren på tunnelbanan. Hur svårt är det att plugga i ett par lurar?

- Andra hundägare. Bara för att jag har hund betyder det inte att vi är vänner. Eller att jag vill prata med dig. Kanske låter jag dryg, men som introvert blir jag alldeles slutkörd... särskilt som det knappt går att gå utanför dörren utan möte där jag bor. Och på tal om det, hur svårt ska det vara att koppla hunden där det är koppeltvång?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Folk som av en för mig okänd anledning anser sig ha förtur i vänsterfilen. Då menar jag inte utryckningsfordon ;).

Utan en man, 30+, åker större kombi eller SUV, Audi eller Volvo, har skibox på taket året runt för den där resan till Sälen.

Värsta sortens jävla vägpirater.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Folk som tutar bakom en när man stannar vid infart till en rondell för att lämna företräde för bilarna inuti rondellen. Häromveckan var det till och med en bil som försökte tränga sig förbi mig tutandes bara för att jag stannat i 10 sekunder för att släppa förbi 3 stycken bilar. Han fick snällt vänta, det var en refug i vägen

Verkar som folk blir irriterade på mig trots att det är jag som gör rätt och de gör fel

Somliga kanske har litet "intressanta" saker inombords och tycker att världen går i fel hastighet för dem.

Permalänk
Medlem

@Woaini: Personligen gjorde jag det för att synas mer bara.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Inaktiv

Folk som lägger sig i röven på motorväg.

Jag brukar köra för fort, säg 120-125 på 110 väg. Börjar köra om lastbil, får direkt en mercedes, BMW eller turk-seat från -99 logotyp rakt upp i backspegeln där de har max 4 meter avstånd. De verkar även samla pluspoäng i en excelfil om vem som kan blinka mest med helljus i onödan.

Då brukar jag helt plötsligt inte ha så bråttom förbi lastbilen, 100 km/h brukar vara mer rimlig hastighet.

Dels för att de är assholes, och man vet att det gör dom ännu mer surare.

Och dels för att om jag nu ska vara i en trafikolycka med en douche så är jag hellre det i 100km/h än 125 km/h.

Permalänk
Medlem

Februari. Avskaffa februari, det kan inte finnas någon som uppskattar denna månad.

Att vi endast har en stor högtid under sommaren.

Permalänk
Expertgissare

Något jag stör mig förbaskat över är bilister som inte stannar när man står vid ett övergångsställe, alternativt gasar på och kör när man kommit halvvägs över gatan, inte så jävla kul när man har små barn som går med. Något av det värsta var för någon vecka sedan när en bil med däckskrik körde över en refug för att klämma sig fram innan man kommit över.
Vart fan är samhället på väg 🤬🤯

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Folk som lägger sig i röven på motorväg.

Jag brukar köra för fort, säg 120-125 på 110 väg. Börjar köra om lastbil, får direkt en mercedes, BMW eller turk-seat från -99 logotyp rakt upp i backspegeln där de har max 4 meter avstånd. De verkar även samla pluspoäng i en excelfil om vem som kan blinka mest med helljus i onödan.

Då brukar jag helt plötsligt inte ha så bråttom förbi lastbilen, 100 km/h brukar vara mer rimlig hastighet.

Dels för att de är assholes, och man vet att det gör dom ännu mer surare.

Och dels för att om jag nu ska vara i en trafikolycka med en douche så är jag hellre det i 100km/h än 125 km/h.

Jag är också "normal" och ogillar starkt folk som ligger nära, inte bara själva irritationsmomentet utan även så klart säkerheten. En del människor verkar tycka att det är en ära att dö i trafiken.

Själv kör jag nästan 20 år gammal Volvo S80 T6, den har lite klös rakt fram så jag kan ofta markera att nån ligger nära med att dra upp i typ 250 tillfälligt. Men varför ska jag ödsla tid och energi (och soppa) på idioter? Let me present you the spolarvätska. Finns få saker som är så tillfredställande när nån BMW/Audi-lirare (tidigare omnämnda i tråden...) suger sig fast i röven på en, en fin sommardag på motorvägen, jag i min klunker och de i sin nytvättade bil. Bara spruta ut ett par liter på vindrutan som sen studsar över bilen på den bakomvarande, nytvättade och fina bilen.
Man märker direkt hur ilskna dom blir när de inser sitt misstag.

Permalänk
Medlem

Jag har, tro't eller ej, blivit påkörd bakifrån 2x i McDonalds Drive-thru-kö. Båda gångerna har jag kört Volvobilar med dragkrok, så ingen skada skedd (för min del). Första gången var med min gamla Amazon; när någon 740/Audi-flane därefter låg bakom i kön och varvade brukade jag dra lite (mycket) i choken. Fantastiskt fint rökmoln måste jag säga att det blev. Hur bra det var för motorn, eller hur barnslig jag var, det vet jag inte, men kul var det - och det funkade. När kön sen segade framöver hade jag gott om plats bakåt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag är inte så känslig av mig, stör mig sällan på saker.
MEN...........

Fan vad jag stör mig på folk som lägger ut betallänkar i lokala grupper, sedan blir det värsta diskussionen om det och 90% av personen har inte läst artikeln pga att det är betallänk.

Det stör jag mig på......
Ha en go dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Sitter och funderar på en del saker. Saker som är konstiga, och rriterande. Eller?

- Folk som ställer bilen på random idiotplats i stan med varningsblinkers på. Vad menar dom? Vill dom ha hjälp? Tänker dom att man inte kan få böter om man har varningsblinkers på? Min hjärna går i spinn över att försöka fatta. Irriterande!

- Folk som smiter in bakom en i spärren på stationen. Hur tänker dom? Tror dom att dom inte märks? Enda anledningen till att man inte ger dom en fet rak höger är ju att man själv inte har tid. På ett sätt skulle man ju vilja att dom tackade för att jag betalar för deras resande, samtidigt skulle man nog bli provocerad på riktigt då. Irriterande.

- Folk som lyssnar på musik i tunnelbanan...med iphone-lurar! Det låter ju mer ut från dom än in i öronen på den som lyssnar. Ohyggligt störande att tvingas lyssna på ngn slags diskantversion den personens spellista. Ibland är jag frestad att shazamma dom och visa hur mycket deras lurar låter, men om det misslyckas ser det kanske lite fånigt ut. Irriterande.

Ngn som har tips på något mer man kan gå runt å ge mentala förbannelser över?

Angående punkt två.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Victoria_Kawesa

*fniss* =D

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX