Dagens fynd — Diskussionstråden

En Samsung för under 20k... Att köpa en LCD-tv för över 10k känns magstarkt idag. Hur mycket de än vill ha betalt, över 10k för en LCD är på gränsen till lurendrejeri

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av The Kristoffer:

En Samsung för under 20k... Att köpa en LCD-tv för över 10k känns magstarkt idag. Hur mycket de än vill ha betalt, över 10k för en LCD är på gränsen till lurendrejeri

Det är en Q90R modell...

Skrivet av Helllodar:

Det är en Q90R modell...

Fast han har ju rätt? QLED är inte OLED utan en variant av LCD, hur mycket Samsung än försöker få det att likna just OLED som på många, men inte alla, vis är det bästa vi har idag.

https://www.rtings.com/tv/reviews/by-type/qled-vs-oled-vs-led

Hade jag själv köpt TV idag är jag osäker på vad jag skulle köpa. Gillar OLED trots inbränningsrisken men skulle för generellt tittande nog nöja mig med LCD. Dock hade jag aldrig köpt QLED då den är för dyr sett till vad den är i mitt tycke.

Skrivet av Swedishliquid:

@anders190: Knep också en, blir att backuppa min systemdisk, då jag trodde den gav upp förra veckan och hade ångest innan jag fattade att det var en sladd som åkt ur inuti chassit lol.. Heja bra deals iaf! =D

Ouch! Sånt är otrevligt!
Haft lite knepigt eter med SATA kablar som börjat ge problem. Inget jag märkt på nästan tio år men de mjuka som fanns förr var snudd på färskvara enligt min erfarenhet.

Om du känner dig osäker på din nuvarande lagringsenhet kan den ju alltid ersättas med den nya. Själv vet jag inte vad jag ska använda min till, troligen blir det att lägga spel på den eller något.

Får en cm 212 plats i ett fractal design c chassi? Kanske är dags för mig att skaffa ett riktigt chassi. Trött på att mina hårddiskar ligger utanför chassit ^^.
Jag har 2st 2,5" hårddiskar, en ssd och en mekanisk och jag antar att de båda får plats i ett design c chassi?
Hade helst skaffat matx men priset lockar snåljåpen i mig ^^

Skrivet av Elektron:

Får en cm 212 plats i ett fractal design c chassi? Kanske är dags för mig att skaffa ett riktigt chassi. Trött på att mina hårddiskar ligger utanför chassit ^^.
Jag har 2st 2,5" hårddiskar, en ssd och en mekanisk och jag antar att de båda får plats i ett design c chassi?

U12S får plats utan problem, så det borde den göra.

Skrivet av Nivity:

Är man intresserad utav tryckluft ska man besöka Ullared om man har vägarna förbi där
Deltaco gaming tryckluft 600ml som i länken kostade 39:- eller 49:- minns inte vilket det var.
Deltaco tryckluft 400ml kostade 29:-

Köpte själv 10+ när jag var på Ullared.
Även resten av Deltaco "gaming" sortiment är urbilligt på Ullared jämfört med alla andra i Sverige.

Alternativt så kan man alltid investera i en liten kompressor. Själv köpte jag en sån här för några år sen och den har betalat tillbaka sig många gånger om vid det här laget.

Skrivet av Elektron:

Fungerar fint, byggde en 3700X och 1660 Super baserad dator åt en kollega förra veckan där just en CM 212 ihop med detta chassi. Kollade inte så noga hur många diskar som fick plats men två 3,5" bays i botten med möjlighet att köra 2,5" istället samt två 2,5" platser på fästplåten bakom moderkortet.

Som en FD Define R5 ägare blev jag rätt imponerad av chassit för då 849kr. 549kr känns den som ett kap, speciellt när den även har filter.
Att chassit inte var så extremt djupt gillade jag också, inte lika imponerad av chassits löstagbara sidor.