Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Min favorit är att folk verkar ha ett genetiskt tvång att alltid stanna där de står mest i vägen. Jag har funderat på detta under en lång tid och det slår typ aldrig fel. Du har en dörr som är 1m bred, innan och efter har du utrymmen som är 3-4 m breda. Vart stannar tant för att läsa på kvittot att hon betalade rätt för varorna? I dörren japp.

Jag funderar på ifall det är någon genetisk sak där man vill stanna där det inte är öppet att bli attackerad från flera vinklar så man hittar den trängsta platsen där man känner sig mer säker, vilket också är där man står mest i vägen för andra.

Entréer verkar vara ett jävligt populärt ställe att ställa sig mitt i, gärna med barnvagn så inte en jävel kommer förbi. Dessutom har de noll insikt över att folk inte kommer förbi, "vadå?"

Folk som håller 60 på 80-väg för det är ju minsann -5 ute och inte en jävla snöflinga.

Folk som inte vet hur blinkers fungerar

Finns hur mycket som helst

Folk är idioter...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

En sak jag stör mig på är folk som skriver samma sak i en tråd som någon redan har skrivit tidigare. Händer hela tiden på swec, t.ex. i inlägg två ovanför detta.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

- Folk som tränger sig i köer och blir förvånade och kränkta när man ryter till om det, helt otroligt att man säger ifrån I Sverige...

- Folk som byter fil 15 gånger per minut i trafikköer, oftast Audi/BMW-förare

- Folk som inte använder blinkers när de svänger/byter fil, återigen oftast Audi/BMW-förare.

- Människor som inte kan äta med stängd mun

- Bilister som kör 30km/h på 110km/h motorväg för att titta på en bil som blivit stoppad av polisen

- Puckon som ska först ut från flygplanet och blockerar andra från att ta sitt handbaggage, de tjänar 10 sekunder på det.

Mycket bil-relaterat men spenderar ett x antal timmar med dessa individer varje dag som tror de är enda personerna i världen, med Audi/BMW så funderar man ibland om det är idioter som köper bilarna eller om de blir idioter efter köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:
  • Folk som sitter bekvämt, skyddat och torrt i sin luftkonditionerade bil men ändå tycker att de inte behöver lämna företräde åt cyklister och gående ens när det är pissväder ute.

Bara för du är cyklist eller gångtrafikant betyder inte det att du har förtur att bara traska ut i vägbanan vid övergångsstället
obevakat sådant ska du förse dig att det är säkert att gå eller cykla över(gäller iof bevakat med!) så även om det snöar eller regnar ute är det upp till dig om du vill ligga på en huv eller ej.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

Bara för du är cyklist eller gångtrafikant betyder inte det att du har förtur att bara traska ut i vägbanan vid övergångsstället
obevakat sådant ska du förse dig att det är säkert att gå eller cykla över(gäller iof bevakat med!) så även om det snöar eller regnar ute är det upp till dig om du vill ligga på en huv eller ej.

Problemet här är att du blandar ihop vad lagen säger med vad som är rent hyfs. Om du befinner dig på en väg utan bilar bakom, i snöstorm, dålig sikt och du ser att någon går över vägen där det inte är ett bevakat övergångsställe, ja då kanske du kan motivera att du inte bröt mot lagen om du kör på personen. Men det betyder inte att det är rätt.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Min favorit är att folk verkar ha ett genetiskt tvång att alltid stanna där de står mest i vägen. Jag har funderat på detta under en lång tid och det slår typ aldrig fel. Du har en dörr som är 1m bred, innan och efter har du utrymmen som är 3-4 m breda. Vart stannar tant för att läsa på kvittot att hon betalade rätt för varorna? I dörren japp.

Jag funderar på ifall det är någon genetisk sak där man vill stanna där det inte är öppet att bli attackerad från flera vinklar så man hittar den trängsta platsen där man känner sig mer säker, vilket också är där man står mest i vägen för andra.

Har också funderat på det. Folk möter någon de känner i öppningarna och blir helt oförstående till att de står i vägen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Vilken vacker tråd. Jag behöver också ventilera.

1. Folk som parkerar på familjeparkering utan att ha barn med sig. Är det så förbannat svårt att stå 5 meter längre bort så att barnen kan bli lite säkrare? En sån gubbe sa jag till och frågade om han inte kan läsa, han såg ut som ett frågetecken i chock.

Det kanske är mig du hatar då jag ibland gör det, absolut inte alltid ska tilläggas utan när jag hittar en plats och den passar mig så snor jag den

Något annat som jag alltid funderat på som egentligen inte passar in i denna tråd. Handikapparkeringar är alltid närmast butiksdörren men ska dessa personer sen handla en större mängd varor så måste de oftast gå tillbaka och hämta en vagn en bit bort från dörren. Känns som ett generalfel och det gäller mer eller mindre alla butiker som har vagnar ute på parkeringen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Blir kanske en lista i helgen, människor är fan bra efterblivna ofta!

Skrivet av Json_81:

Har också funderat på det. Folk möter någon de känner i öppningarna och blir helt oförstående till att de står i vägen.

Detta, och allmänt i butiker.
Att försöka handla något lunchtid för att äta på lunchen eller eftermiddagen är ofta kört där jag jobbar. Pensionärer blockerar in/utgång, gångar i butiken och kassan. De ska även såklart vända vagnar, snacka med någon längre bak i kön eller någon i kön intill från dem andra kassan.

De har hela dagen på sig men måste dit då. Butiken tappar försäljning då folk som jobbar undviker att handla där och går man själv in så rusar lunchen snabbt förbi när köttberget ska roffa åt sig.

På tre år har det hänt två gånger att någon vänlig pensionär släppt före oss som jobbar, lika chockade och tacksamt varje gång det sker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuuFi:

- Folk som tränger sig i köer och blir förvånade och kränkta när man ryter till om det, helt otroligt att man säger ifrån I Sverige...

- Folk som byter fil 15 gånger per minut i trafikköer, oftast Audi/BMW-förare

- Folk som inte använder blinkers när de svänger/byter fil, återigen oftast Audi/BMW-förare.

- Människor som inte kan äta med stängd mun

- Bilister som kör 30km/h på 110km/h motorväg för att titta på en bil som blivit stoppad av polisen

- Puckon som ska först ut från flygplanet och blockerar andra från att ta sitt handbaggage, de tjänar 10 sekunder på det.

Mycket bil-relaterat men spenderar ett x antal timmar med dessa individer varje dag som tror de är enda personerna i världen, med Audi/BMW så funderar man ibland om det är idioter som köper bilarna eller om de blir idioter efter köpet.

Jag var in i hos en BMW handlare för ett tag sen då jag skulle titta på en ny förmånsbil men efter att ha sett de andra kunderna i butiken så vände jag faktiskt. Jag kom fram till att jag absolut inte är en BMW-ägare.
Men jag håller helt med om dina iakttagelser gällande just BMW/Audi förare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Håller med om de flesta sakerna ovanför och vill lägga till:
- Folk som inte vet att vi har högertrafik i Sverige och alltså följaktligen cyklar till vänster eller går till höger på gång-/cykelbanor. Gärna utan lyse eller reflexer när det är mörkt.
- Folk som vidarebefordrar spam på Facebook/Messenger utan ett uns av tanke. Nästan lika illa med dem som BARA re-postar andras inlägg och aldrig skriver/fotar något på egen hand.

En viktig fråga som jag brottats med är: vad gör man med all ilskan man samlar på sig? Att träna som någon skrev är säkert bra på lång sikt men just när man blir arg så hjälper det ju inte.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Gooos Fraba.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Folk som inte kan vänta 5 sekunder på att alla gått ur från bussen/spårvagnen innan de skall tränga sig på. Jag brukar bjuda på en go' axeltackling alt. höfttackling om personen är mindre.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

En sak jag stör mig på är folk som skriver samma sak i en tråd som någon redan har skrivit tidigare. Händer hela tiden på swec, t.ex. i inlägg två ovanför detta.

I vissa fall är det helt onödigt, t ex om någon bett om hjälp och redan fått samma hjälp tidigare. Men i den här tråden blir det ju svårt att få en bild av hur populär en åsikt är om en sak bara får skrivas en gång och oftast tillsammans med flera andra saker så "bra inlägg"-knappen funkar ju inte riktigt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Entréer verkar vara ett jävligt populärt ställe att ställa sig mitt i, gärna med barnvagn så inte en jävel kommer förbi. Dessutom har de noll insikt över att folk inte kommer förbi, "vadå?"

Folk som håller 60 på 80-väg för det är ju minsann -5 ute och inte en jävla snöflinga.

Folk som inte vet hur blinkers fungerar

Finns hur mycket som helst

Folk är idioter...

Skrivet av Json_81:

Har också funderat på det. Folk möter någon de känner i öppningarna och blir helt oförstående till att de står i vägen.

Jädrans märkligt är det iaf! Jag brukar gå förbi och säga något i stil med "Bra vald plats, du hade nog inte kunnat ställa dig mer i vägen" för att sedan tränga mig förbi obekvämt nära och vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Avståndsbedömning
Många olyckor beror på att förare har hållit för kort avstånd till fordonet framför. Med hög hastighet och för kort avstånd hinner du inte stanna om fordonet framför gör en kraftig inbromsning. För att minska risken för kollision är det därför väldigt viktigt att du har tillräckligt med avstånd till framförvarande fordon.

Vilket avstånd ska jag hålla till framförvarande bil om jag kör i 90 km/h?
Om du kör i 90 km/h, och det är bra väglag, ska du hålla ett avstånd på minst 90 meter. En bra tumregel är att hålla minst samma avstånd i meter som hastighet i km/h, så vid 50 km/h, ska du ha minst 50 m till fordonet framför dig.
https://www.korkortskolan.se/korkortsteori/landsvag#avstandsb...

Det där kanske funkar ute på landet, i större städer inte en chans. Tänker bara på motorvägen mellan kl. 06.30-08:00 och på väg in i t ex Malmö, det är helt omöjligt att köra i 110 km/h och hålla 110 meters avstånd. Första påfarten, så lär du få 1-2 bilar som klämmer in sig framför dig, bromsar du in då för att hålla ditt avstånd igen, så lär du hamna långt under 110 km/h som i sin tur gör att du själv helt plötsligt är störningmoment och folk kommer att tuta, köra om dig och gestikulera att du ska vakna eller att du är helt blåst i huvudet..så visst bra rekommendation, som dock ska användas med sund förnuft.

Om man själv ska gnälla, så är det när folk som man väjer för (höger regel) inte använder blinkers utan kör helst under hastighetsbegränsingen för att sedan svänga åt sitt höger och man har väntat helt i onödan, för att aset inte bemödar sig att använda blinkers. Tänk om snutarna skulle börja bötfälla folk som inte använder blinkers, även om boten skulle vara 200 :- så skulle de dra in en jäkla massa stålar och forhoppningsvis få bukt med detta. Sedan kan det vara irriterande när (oftast väldigt gamla) förare som man stannar för också bromsar in trots att de har företräde och man vinkar att de ska köra och de själva börjar vinka, typ försöker vara någon sorts gentleman, så jag börjar köra och då börjar han också och så bromsar vi båda igen. Människa, du har företräde, kör då annars skapar du bara förvirring.
Sen har jag väldigt lite förståelse för cyklister som i full fart (ibland långt över 30 km/h på en 30 väg ) och med hörlurar på blåser rätt igenom korsningar. Att man inte är det minsta rädd...Visst, bilarna ska lämna företräde, då de har väjningsplikt i detta fallet men om det är mörkt och någon toking kör ut i alla fall, vem kommer det att göra ont på? Kommer man att vara nöjd med sig själv när man sitter i rullstolen, men hade rätt i saken? En plåtskada på bilen och böter svider nog inte lika mycket...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Besserwissers på jobbet, oftast nån gubbe utan liv som talar om hur alla andra ska göra sitt jobb, och snabbt påpekar när någon gjort fel men själv knappt kan med sitt eget. Gooooos fraaaaba

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Pirum:

Än mer korkade är dock folk som kört fel och sen BACKAR mot enkelriktat, som om det skulle vara mer ok än att köra rakt fram mot enkelriktat.

Jag bor precis vid ett enkelriktad gata som går över i ett gångfartsområde där det bredvid går en enkelriktad bussfil åt andra hållet.
Här ser jag dagligen bilar som backar längs med hela gatan och backar ut i rondellen som leder till den enkelriktade gatan, folk som helt enkelt vänder och kör mot enkelriktat, folk som tar bussfilen som går åt motsatt håll parallellt med den enkelriktade gatan, folk som kör över från gångfartsområdet till bussfilen och kör mot en enkelriktad bussfil, folk som kör över 30 km/h trotts att man inte får köra snabbare än gångfart, en hel radda med folk som parkerar i gångfartsområdet, en del som parkerar men lämnar motorn på och tomgångskör (vilket inte gör det till mindre av en parkering) och absolut ingen av förarna väjer mot gående utan jag har snarare sagt många gånger varit på väg att bli påkörd även när jag går längst ut i vänsterkanten, för att någon kommer och skall parkera där.

Skrivet av Elektroman:

Folk som sitter bekvämt, skyddat och torrt i sin luftkonditionerade bil men ändå tycker att de inte behöver lämna företräde åt cyklister och gående ens när det är pissväder ute.

Tänk på att det endast är vid de sällsynta cykelöverfarter som finns som du som cyklist har företräde.
Vid en vanlig cykelpassage har du som cyklist väjningsplikt emot biltrafiken som endast har som skyldighet att anpassa hastigheten.
(Cykelpassage och cykelöverfart Transportstyrelsen 2019)

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aToria:

Allt eviga gnäll, på allt och alla, måste ju vara folksjukdomen nr1.

Vi har det något så fruktansvärt bra i sverige, med fred, rikedom och hälsa, och ändå går folk runt buttra och muttrar som otacksamma bortskämda skitungar.

Det blir mitt meta gnäll, på allt gnäll.

Jag tror att i Sverige så lär vi oss inte konflikthantering, vi växer upp med att vi ska va snälla mot alla och blir konflikträdda som resultat.

Sen när någon trampar en på tårna så sväljer vi det, tills det går så långt att frustration byggs upp och man blir sur och bitter istället för att skälla ut problemet på plats.

Svenska män är tofflor av världsklass.

Det är mitt gnäll, tofflor, konflikträdda snöflingor till Svenskheten där vi till och med kan se brottslingar som offer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Problemet här är att du blandar ihop vad lagen säger med vad som är rent hyfs. Om du befinner dig på en väg utan bilar bakom, i snöstorm, dålig sikt och du ser att någon går över vägen där det inte är ett bevakat övergångsställe, ja då kanske du kan motivera att du inte bröt mot lagen om du kör på personen. Men det betyder inte att det är rätt.

njae lagen säger inte att du bara kan springa ut i gatan, du ska som cyklist o gångtrafikant förse dig att det är säkert att gå över gatan o kommer det en bil i 30-50 och inte ser dig ja då är det du som får ont.
jag skriver detta då jag läst detta på polisens informations medie och diverse körskolors inlägg! men visst de kan ha fel men efter som det var trafikpolisen och körskolan som lagt ut samma text så känns det mer trovärt än en forumkille/tjej/häst/myra/troll eller vad man nu titulerar sig med skriver!

nu är inte detta denna typen av tråd ber om ursäkt för OT

Visa signatur
Permalänk

Att köra för fort på en raksträcka är det många som gör, men när det kommer en kurva så ska det saktas ner.

En vanlig rutt för mig är en sträcka på E45 med 80 som satt hastighet, dem flesta kör fortare.

Av någon anledning klarar inte majoriteten av när det svänger, irritationsmomentet blir extremt påtagligt när man blir omkörd för att sen hamna bakom racerföraren som saktar ner under tillåtna hastighet när det börjar svänga lite, och den här svängen tar jag med farthållare på 80 utan några problem, ska väl erkänna att jag t o m legat i 90 för att det är roligt att köra om racerförarna i innerfilen i kurvan.

Borde jag bry mig, svar nej, nu för tiden ligger jag kvar i 80 i kurvan kör om dem, för att sen efter kurvan gasar dem på och kör om mig igen.

Om du inte klarar av att köra i 80 för att det svänger lite, sluta då för fan att leka racerförare på raksträckorna!

Ahhh va skönt med terapi. Tack

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem

Människor som pratar med högtalafunktionen när de går på stan eller sitter på buss/tåg är för mig en gåta. Är det nån slags ghetto-grej som en som mig som är uppvuxen på landsbygden inte är menat att förstå?

Har sedan flytten till Norrköping insett att storstadsliv är inget för mig. Föredrar landsbygden där det inte är kill or be killed-mentalitet. Tur jag tar examen snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Lattemammor som använder sin dubbelvagn som murbräcka.
Är bussen/tunnelbanan full, står folk packade som sillar? Bara att ta fart och forcera, helt utan hänsyn till andra.
Samma på fik/restauranger. Bara att ställa in vagnen stor som en mindre bil mitt i den smala passagen där man förväntas gå, och sen bli jättearg när folk stöter till/kommer åt vagnen. Bonuspoäng om vagnen dessutom är full med påsar från shoppingrundan.
För du med dina crotch goblins ger dig magiska rättigheter som andra saknar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Folk som inte kan vänta 5 sekunder på att alla gått ur från bussen/spårvagnen innan de skall tränga sig på. Jag brukar bjuda på en go' axeltackling alt. höfttackling om personen är mindre.

Haha hög igenkänningsfaktor på den.
När jag tåg tåg till skolan så var höjdpunkten på dagen att gå av först, då tog man bara ett kliv ut och med tanke på att tåget var lite högre än perrongen fick man god hjälp av tyngdkraften att få ett riktigt gott tryck i tacklingen mot de aningslösa som inte har förstått man man släpper av folk först innan man går på.

Själv irriteras jag över att folk vägrar släppa ur en ur garaget när de ska in. Det får bara plats en bil i infarten.
Det är ju lite lättare att backa in mot en parkeringsplats än i ett trångt garageanlägg fullt med folk och ungar som ska till dagis etc..
Ut först, in sen, hur svårt kan det vara? Har haft ett par stand-off's hittils, lika intressant varje gång.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oxies Husse:

Folk som kör bil och tycker det är helt logiskt med 5 billängder till bilen framför och inte bryr sig om hur det ser ut bakom. (Antagligen för hen ratt surfar).

Du vet att bilköer skapas för att folk INTE håller avstånd till framförvarande?

Vad tjänar du på att bilen framför kör upp i röven på nästa?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Jag tror att i Sverige så lär vi oss inte konflikthantering, vi växer upp med att vi ska va snälla mot alla och blir konflikträdda som resultat.

Sen när någon trampar en på tårna så sväljer vi det, tills det går så långt att frustration byggs upp och man blir sur och bitter istället för att skälla ut problemet på plats.

Svenska män är tofflor av världsklass.

Det är mitt gnäll, tofflor, konflikträdda snöflingor till Svenskheten där vi till och med kan se brottslingar som offer.

Haha ja det stämmer ju! Det är alltid uppfriskande när någon lite-osvenskt sådär ryter till när de blir trampade på tårna - det kan vi nog all bli bättre på.

Sen behöver det inte betyda, i min mening, att man tappar känsla för medmänsklighet, värdighet och respekt (som man så ofta gör när frustrationen är uppbyggd och rytandet blir opropertioneligt). Konsten att säga till på ett sansat och moget sätt är helt klart undervärderad.

I min mening är det fullt möjligt att ha integritet, säga ifrån och inte vara konflikträdd, och samtidigt ha en förståelse för de försvårande omständigheterna som ofta driver brottslingar.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

Försöka prata med folk som har en mobil i närheten och den råkar plinga till.
Då blir det avbrott i konversationen och all uppmärksamhet riktas om till mobilen.

Det är en ny sjukdom som skapats av osociala medier.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Sitter och funderar på en del saker. Saker som är konstiga, och rriterande. Eller?

- Folk som ställer bilen på random idiotplats i stan med varningsblinkers på. Vad menar dom? Vill dom ha hjälp? Tänker dom att man inte kan få böter om man har varningsblinkers på? Min hjärna går i spinn över att försöka fatta. Irriterande!

- Folk som smiter in bakom en i spärren på stationen. Hur tänker dom? Tror dom att dom inte märks? Enda anledningen till att man inte ger dom en fet rak höger är ju att man själv inte har tid. På ett sätt skulle man ju vilja att dom tackade för att jag betalar för deras resande, samtidigt skulle man nog bli provocerad på riktigt då. Irriterande.

- Folk som lyssnar på musik i tunnelbanan...med iphone-lurar! Det låter ju mer ut från dom än in i öronen på den som lyssnar. Ohyggligt störande att tvingas lyssna på ngn slags diskantversion den personens spellista. Ibland är jag frestad att shazamma dom och visa hur mycket deras lurar låter, men om det misslyckas ser det kanske lite fånigt ut. Irriterande.

Ngn som har tips på något mer man kan gå runt å ge mentala förbannelser över?

därför jag är misantrop, folk är egoistiska i ALLT dom gör. så kallade snälla människor är inte snälla för att dom mår dåligt av det direkt.

jag har min uppfostran att stå på och det är att man inte jävlas med folk i onödan och att alla inklusive jag tjänar på att försöka vara trevlig mot folk och göra rätt för sig.

men ungar idag blir inte uppfostrade, dom blir curlade...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hjälpsam

Min tid är viktigare än din tid, därför vill jag nu ha tillbaks den tid jag ödslat på att läsa denna tråden!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

njae lagen säger inte att du bara kan springa ut i gatan, du ska som cyklist o gångtrafikant förse dig att det är säkert att gå över gatan o kommer det en bil i 30-50 och inte ser dig ja då är det du som får ont.
jag skriver detta då jag läst detta på polisens informations medie och diverse körskolors inlägg! men visst de kan ha fel men efter som det var trafikpolisen och körskolan som lagt ut samma text så känns det mer trovärt än en forumkille/tjej/häst/myra/troll eller vad man nu titulerar sig med skriver!

nu är inte detta denna typen av tråd ber om ursäkt för OT

Förstod du en enda mening av inlägget du svarade på? Eftersom du svarar på något helt annat.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Hehe Gött! Känner igen många av de postade irritationsmomenten.

Jag har svårt att tro på dom som påstår att det inte finns nått dom irriterar sig på. Stort som smått.
För min del handlar det oftast om att jag inte förstår. Dvs min hjärna försöker febrilt förstå hur folk kan agera på vissa sätt trots att dom rent logiskt borde kunna slutleda sig fram till att det blir knäppt.
Dom skönaste dagarna är iofs när man bestämmer sig för att betrakta livet som en tragikomisk film som man är statist i.

Skickades från m.sweclockers.com