Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

De sålde ut för 1090:- med en kod. Nu är de slutsålda.

Fick hem mina lurar idag, efter snabbtest så känns de helt klart värda 1090:-.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av LightVsDawn:

Anthem för PS4, 39:-

Inte värdens bästa spel (varnar lite för att det kan var rätt så buggigt) men för priset av en hamburgare...

https://www.webhallen.com/se/product/269853-Anthem

Skickades från m.sweclockers.com

För det priset hade jag köpt! Speciellt med tanke att det ska göras om helt(?)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Samsung HW-Q86R Soundbar, vad har vi att säga om den?

Ser att komplett har den ute för 5990kr nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

För det priset hade jag köpt! Speciellt med tanke att det ska göras om helt(?)

Det är bekräftat att det ska göras om men det kommer att dröja ett bra tag innan allt är klart. Under tiden så kommer det inte hända mycket med det som är ute just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Samsung 65" Q70R är nedsatt från tidigare 14500-15000kr till ca 13000kr på ett antal återförsäljare. Jag köpte min för 14500 för mindre än en månad sedan så jag ska fara tillbaka och prismatcha, riktigt trevlig TV måste jag säga.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5061158

Skrivet av liqwid11:

Finns på Benify för 9990kr

Skickades från m.sweclockers.com

@liqwid11 Var då, jag kollade igenom men hittar ej?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

@liqwid11 Var då, jag kollade igenom men hittar ej?!

Jag kollade med en kollega som hade tillgång till det. Jag har inte benefy men kan kolla imorgon för att dubbelkolla. Jag är nästa säker att det var Q70R varianten och 65".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Jag kollade med en kollega som hade tillgång till det. Jag har inte benefy men kan kolla imorgon för att dubbelkolla. Jag är nästa säker att det var Q70R varianten och 65".

Skickades från m.sweclockers.com

Just nu listas det ingen TV på Benify. Kanske var begränsat antal och redan är slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

@liqwid11 Var då, jag kollade igenom men hittar ej?!

Skrivet av dabman:

Just nu listas det ingen TV på Benify. Kanske var begränsat antal och redan är slut

Jag hittar iallafall q70r 65" för 9990kr på benify nu.

Permalänk

@dabman: QE65Q70RATXXC finns för 9990 på Samsungs sida om man går in via Benify.

Permalänk
Medlem

Jättebra köp! Det är lillebror till Q96R som blivit bäst i test i de flesta tester. Skillnaden är att Q96 även har 2 extra bakhögtalare, i övrigt samma sak. Har Q96 själv och den har ersatt en riktig hifi-anläggning för musik, tidigare samsung soundbars i serien hade en sämre sub för musik, men q96 o 86 har en nydesignad sub som är rappare o bättre för musik o inte bara filmexplosioner

Skrivet av Def_Dog:

Samsung HW-Q86R Soundbar, vad har vi att säga om den?

Ser att komplett har den ute för 5990kr nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frean754:

Jättebra köp! Det är lillebror till Q96R som blivit bäst i test i de flesta tester. Skillnaden är att Q96 även har 2 extra bakhögtalare, i övrigt samma sak. Har Q96 själv och den har ersatt en riktig hifi-anläggning för musik, tidigare samsung soundbars i serien hade en sämre sub för musik, men q96 o 86 har en nydesignad sub som är rappare o bättre för musik o inte bara filmexplosioner

Har du upplevt några problem med din soundbar, läst att en del verkar ha problem med högtalare som inte synkar.

Sitter med en Sony HT-NT5 idag men antar att lillebror Q86R ändå är ett lyft gentemot det jag har idag, frågan är om bristen på bakre surroundhögtalare kommer vara något som en kommer störa sig på i längden. Har egentligen bara som krav att dialoger ska vara tydligare än dom är idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Just nu listas det ingen TV på Benify. Kanske var begränsat antal och redan är slut

Den fanns på Benify för mig också, beställde precis en.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Har du upplevt några problem med din soundbar, läst att en del verkar ha problem med högtalare som inte synkar.

Kan rekommendera alla som har Soundbar från Samsung (och kanske även andra tillverkare) som krånglar med att bakre högtalare/Sub tappar kontakten att ta bort 5ghz-läget i routerns WiFi-inställningar. Detta löste problemet för mig efter månaders problem. Samsungs kundservice vet såklart ingenting om detta problem som massvis med folk rapporterar på forum runt om i världen.

Nu fungerar allt och synken är inget problem, det är stor skillnad på att ha bakre högtalare tycker jag och lätt värt det.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Akerhage:

Kan rekommendera alla som har Soundbar från Samsung (och kanske även andra tillverkare) som krånglar med att bakre högtalare/Sub tappar kontakten att ta bort 5ghz-läget i routerns WiFi-inställningar. Detta löste problemet för mig efter månaders problem. Samsungs kundservice vet såklart ingenting om detta problem som massvis med folk rapporterar på forum runt om i världen.

Nu fungerar allt och synken är inget problem, det är stor skillnad på att ha bakre högtalare tycker jag och lätt värt det.

Varför skulle man vilja ta bort 5 GHz-läget?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför skulle man vilja ta bort 5 GHz-läget?!

För att det kanske löser ett problem?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorgo_:

För att det kanske löser ett problem?

Det är inte en lösning.

Permalänk
Medlem

@kniven: Hur kommer man åt TV:n på Benify? Mitt företag har benify men ser inte samsung under rabatter?
Vi fick Benify vid årsskiftet så är inte så kunnig

Permalänk
Medlem

@anon42512: Det kallas för en Workaround

Dock bör man separera upp SSID till 2 olika som jag har gjort hemma, 1 för 2.4ghz bandet endast och den andra för 5ghz istället för att slå av helt och hållet.

Har man Unifi kan man också blockera att Samsung enheten får ens köra på 5ghz bandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

@kniven: Hur kommer man åt TV:n på Benify? Mitt företag har benify men ser inte samsung under rabatter?
Vi fick Benify vid årsskiftet så är inte så kunnig

Skickade ett PM.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det är inte en lösning.

Varför inte? Det löste mina problem? Vet inte vad jag missar med att ha 5ghz avstängt iaf, men inget som påverkar mitt liv lika mycket som att behöva feppla med att synka om högtalarna var och varannan dag. Nåväl var verkligen inte meningen skapa en diskussion om detta. Så On Topic igen tack. Ville bara ge tips på hur problemet kunde lösas även om det kanske då inte var optimalt.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Hej, var precis på Elgiganten och visade annonsbladet och stod på mig gällande priset 8888:- så det slutade att jag fick datorn för det priset

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

@Bakgrund: Hej, var precis på Elgiganten och visade annonsbladet och stod på mig gällande priset 8888:- så det slutade att jag fick datorn för det priset

Grattis det var en bra deal

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Philippk:

@Loxus: Det kallas för en Workaround

Precis min poäng

Citat:

Har man Unifi kan man också blockera att Samsung enheten får ens köra på 5ghz bandet

Låter som en bättre lösning

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edson:

Samsung SSD 860 QVO 1TB
949:- via Webhallens Facebook. Begränsat antal (150st!)

https://www.facebook.com/webhallen

Stort tack för tipset, blev ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon5930: Köpte en också
Någon vet om den är lämplig i PS4?

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

@anders190: Köpte en också
Någon vet om den är lämplig i PS4?

Är säkerligen ytterst lämplig i en PS4! Visst, kanske inte lika snabb som en EVO men tror inte du kommer märka någon större skillnad i praktiken.

Permalänk
Medlem

Köpte också en sån SSD, ska byta ut den tråkiga mekaniska i min Xbox One. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

@edson: Kanon, tack så mycket får testa och se hur mycket snabbare det går!

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

SSDn funkar riktigt bra! Har en själv och funkade till laptop!

Permalänk
Medlem

@anon5930: Knep också en, blir att backuppa min systemdisk, då jag trodde den gav upp förra veckan och hade ångest innan jag fattade att det var en sladd som åkt ur inuti chassit lol.. Heja bra deals iaf! =D