Testpilot: NZXT H1 – kompakt chassi med inbyggd vattenkylning

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av o0o:

Går det att montera bort vattenkyllaren och köra på en konventionell luftkylare i stället?

Det går utmärkt att montera ut vattenkylaren och montera in en top-down kylare. Antingen använder man fläktplatsen i chassit där radiatorn är monterad och ett naket torn eller så kör man direkt med luftkylare och fläkt i ett paket.

Jag höftade lite med mätningen men ser ut som att kylare inklusive fläkt under 9 cm får plats. 10 cm kanske får plats men då börjar det bli riktigt hårigt och jag vill inte säga något som inte stämmer.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av o0o:

@grollo92: Blir riktigt sugen på ett bygge där det här chassit blir en interagerad del av ett skrivbord (glasskivan i nivå med bordskivan). Luft flödet kan nog bättras på om man sätter en 200mm fläkt i botten

Jag har också funderat på något liknande om det kan vara möjligt att klämma in en fläkt eller två i chassit för bättre flöde men har inte sett någon ta upp detta i en video.

Är sugen på att göra chassit orange och göra bilden nedan på glaset med hjälp av sån där fönsterfärg barn kan göra figurer med och sätta på ett fönster. Eventuellt sätta en typisk Valve-ventil på toppen.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är väl lite att det är tjejen som ska ha chassit och vet inte om hon är största Half-Life fanet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Då får du chassi, 650w modulärt sff psu, 140mm aio och en riserkabel, allt installerat. Skulle du räkna ut de komponenterna landar chassit på ca 1500-1800 kr vilket inte är så illa.

Skickades från m.sweclockers.com

Då har vi helt klart olika referenspunkter, vilket är helt ok

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gonace:

Då har vi helt klart olika referenspunkter, vilket är helt ok

Referenspunkter vad aio, psu och riser kostar eller vad ett chassi får kosta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte också shit när jag såg priset men sen såg man vad som ingick och att allt var custom, AIOn känns sådär med tanke på att NZXT M22 med pumpen i radden var riktigt kass men när Lian-Li som säkert sitter med patent på pumpen inbyggd i änden av radiatorn istället för mitt på så blir det svårt.
Kommer det paneler att köpa till istället för dom gräsliga glasskivorna så man kan fästa 1-2 slim 120-140mm på så kan denna bli intressant så man får lite flöde i burken.

Permalänk

Rimligt pris enligt mig när man räknar in komponenterna. Önskar bara de hade skippat glaspanelen:/

Permalänk
Medlem

Förstår inte poängen med glaspanelen. Hade varit intresserad om det fanns en version utan den.

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper en version utan den inbyggda kylaren så att man istället kan använda sig av en bra luftkylare då det verkar få plats i designen

Visa signatur

i7-7700K | Gigabyte RTX 2080 Super | STRIX H270I GAMING ITX | 32GB DDR4 2400MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Chassit är snyggt, men jag kommer aldrig någonsin att köpa något från NZXT igen.
Efter att ha haft S340 Elite så håller jag mig så långt borta från dom som det bara går.

Hur gör du när du inser att alla märken har dåliga serier ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Visst är det dyrt men ändå inte tycker jag. Man får ju ändå nätagget och kylaren färdig och alla kablar färdigdraget, är ju väldigt enkelt. Vet inte hur mycket tid jag lagt på att forska om bästa CPU-kylare till min Ghost och försökt få undan kablarna där inne.
Hade jag köpt ITX chassi idag hade jag nog köpt denna.

Hoppas att se fler liknande ITX chassin.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Lansering uppskjuten till MINST juli - Besvikelsen

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefan94:

Lansering uppskjuten till MINST juli - Besvikelsen

Skojar du?? Isf jävligt trist. Fick mail från inet för ca två veckor sedan om det preliminära datumet 30/4 men förstår att/om det blivit uppskjutet. Fan trist

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jolar:

Hoppas de släpper en version utan den inbyggda kylaren så att man istället kan använda sig av en bra luftkylare då det verkar få plats i designen

Jag är ganska säker på att man kan ta bort kylaren som följer med men kanske blir en del bortkastade penar då. Varför vill du hellre använda luftkylare om jag får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Visst är det dyrt men ändå inte tycker jag. Man får ju ändå nätagget och kylaren färdig och alla kablar färdigdraget, är ju väldigt enkelt. Vet inte hur mycket tid jag lagt på att forska om bästa CPU-kylare till min Ghost och försökt få undan kablarna där inne.
Hade jag köpt ITX chassi idag hade jag nog köpt denna.

Hoppas att se fler liknande ITX chassin.

140MM AIO NZXT X42 kostar ca 1100 kr
SFX-L 650W Gold kostar ca 1400 kr

Så typ bara 1200 kr för Chassit priset är faktiskt helt okej små nisch chassin kostar mer än ATX chassi då de helt enkelt inte är lika populära.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anders9110:

140MM AIO NZXT X42 kostar ca 1100 kr
SFX-L 650W Gold kostar ca 1400 kr

Så typ bara 1200 kr för Chassit priset är faktiskt helt okej små nisch chassin kostar mer än ATX chassi då de helt enkelt inte är lika populära.

Tack! Vet inte hur många jag såg på tuben/instagram klaga på priset och när folk påpeka att AIO och PSU ingick så sa det "Those are like $150". Det kanske finns nånstans att köpa 140mm AIO och ett SFX PSU för totalt 150 dollar men jag vette fan om det är något man vill röra med tång.

(Vill förtydliga att jag inte menar att @lambdan på något sätt är en av dessa jag beskrev ovan, tvärtom)

Permalänk
Medlem

@Jacob Varför bumpas inlägg så de kommer som en nyhet igen, är det för att det är sponsrat innehåll och det ingår i paketpriset?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AmpRC:

@Jacob Varför bumpas inlägg så de kommer som en nyhet igen, är det för att det är sponsrat innehåll och det ingår i paketpriset?

Att vi lyfter saker högst upp på framsidan igen har vi gjort länge nu. Vi gör det med i princip allt innehåll som inte är vanliga nyheter, som längre artiklar, tester, testpiloter, osv. oavsett om det är sponsrat eller ej.

Vi har en skara hängivna medlemmar som ser i princip allt vi slänger upp på framsidan, men en betydande majoritet av besöken på framsidan är mer sporadiska. Så vi ser till att så många som möjligt tar det av det innehåll vi lägger oerhört mycket tid och energi på att producera.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jag hör väl helt enkelt till skaran av hängivna användare

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@AmpRC Det tackar vi dig för!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Jag är ganska säker på att man kan ta bort kylaren som följer med men kanske blir en del bortkastade penar då. Varför vill du hellre använda luftkylare om jag får fråga?

Nja mera att jag redan har en bra lågprofilsluftkylare och sfx nätagg så flera verkar lite onödigt om man bara vill byta till ett annat chassi för att man tycker att det är snyggare

Visa signatur

i7-7700K | Gigabyte RTX 2080 Super | STRIX H270I GAMING ITX | 32GB DDR4 2400MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jolar:

Nja mera att jag redan har en bra lågprofilsluftkylare och sfx nätagg så flera verkar lite onödigt om man bara vill byta till ett annat chassi för att man tycker att det är snyggare

Jag kan hålla med om att de borde släppa en variant utan PSU och AIO för ca 1500 kr billigare för de som redan har dessa grejer löst, men för de andra så är det en ganska bra och smidig lösning.