Baldur's Gate III hittar ut i bilder – gameplay släpps ikväll

Permalänk
Melding Plague

Baldur's Gate III hittar ut i bilder – gameplay släpps ikväll

Ikväll visas gameplay från Baldur's Gate III upp i videoform för första gången, men inför avtäckandet letar sig bilder ut på webben.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Feel the hype.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta, hoppas bara att Larian Studios kommer ihåg att det är ett Baldur's Gate-spel dom utvecklar och inte ett Divinity: Original Sin-spel som bara råkar utspela sig i Faerûn.)

(D:OS 2 är ett väldigt bra spel - men jag vill spela BG 3, inte D:OS 3).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Det ser ju ut alldeles precis exakt som jag ville! Hoppas gameplay ser lika bra ut, i så fall kommer det bli många, många timmar spenderade i detta. Ser ut att, minst sagt, leva upp till de gamla spelen!

Detta kan bli så bra, håller tummarna(med viss skepticism ska väl tilläggas.)

Den här känslan jag pratar om. Ja tack!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

När jag väl vet att det blir "RTwP", precis som BG 1 & 2, samt alla expansioner, så ska jag börja "hypa".

Inget ont om "Turn Based gameplay", men jag har redan massvis med speltitlar som använder den mekaniken och många fler kommer garanterat köpas inom de närmaste 2 åren, så i det här fallet vill jag ha det mer sällsynta rtwp och inget annat.

Permalänk

Larian studio har inte gjort många besvikna den senaste tiden så detta verkar väldigt lovande!
Hoppas som sagt bara de behåller den mörka mystiken och inte gör det för "färgglatt".

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

Inte helt olikt när Project Eternity (senare Pillars of Eternity) avtäcktes:

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

HYPE!!!! Har väntat så länge på uppföljare.

Permalänk
Medlem

Blir trevlans att få reda på lite mer om detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kan bli bra. Ser på sina håll nästan identiskt ut med DOS2(Förvisso ett utmärkt spel). Reagerade även på att alla dialogval var i dåtid? Man vänjer sig nog med det.

Permalänk
Sjusovarn

Ser bra ut, men hoppas de fixar till lite bättre shaders. All rustning såg ut som plast.

Permalänk

OMG OMG OMG OMG OMG!!!!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

coolt ska nog spela det , var ju inte igår man lirade de spelen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut, snyggt och mysigt men kom ihåg att invänta recensioner! Dragon Age Inq och Anthem såg också väldigt snygga ut, men visade sig vara ganska meh.

Permalänk
Hjälpsam

Jag är
-> HYPED <-

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ser jävligt lovande ut!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Hörde rykten om att det blir turn-based - inte pause-action som Baldurs alltid vart. Hörde att många blev superbesvikna men för mig som är ny i serien är det en lättnad tbh, älskar Larians turn based system. Vad tycker ni som är inbitna i serien?

Visa signatur
Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ggalaxyy: min inställning till det hela matchar ungefär den jag har till Final Fantasy VII Remake: att jag uppskattade något enormt då behöver inte betyda att det skulle kännas bra och fräscht idag. De turordningsbaserade striderna i FFVII var funktionella men inte revolutionerande 1997, och jag ser därför det nya systemet i Remake som något positivt.

Samma sak med Baldur's Gate III, jag gillade stridssystemet i del ett och två men det var inte det som gjorde spelen briljanta. Om Larian stöper ett bra turordningsbaserat system baserat på egna erfarenheter och färdigheter blir det alldeles säkerligen bra. Den stora frågan är om de lyckas fånga atmosfären och äventyrskänslan från BG 1 & 2, det är inte lika självklart.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Något som är totalt avgörande är om man kan pausa, annars blir det en helt annan kategori av spel och då hoppar jag nog över det.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis gör de som i PoE2 att man kan välja om man vill ha turn-based eller pause-action. *

Så det är upp till spelaren att välja hur de vill spela.

Edit:
*Tror detta är rätt nytt, minns inte att det var så första gången jag spelade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Hörde rykten om att det blir turn-based - inte pause-action som Baldurs alltid vart. Hörde att många blev superbesvikna men för mig som är ny i serien är det en lättnad tbh, älskar Larians turn based system. Vad tycker ni som är inbitna i serien?

Ja jag tycker ju att det vore bedrövligt om det inte blir real-time-with-pause. Det är ju som att pissa på föregående spel och dess fans.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snyggt ut. Dock så ger bilderna mig mer en ''Dragon Age''-känsla än Någon direkt koppling till BG

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Hörde rykten om att det blir turn-based - inte pause-action som Baldurs alltid vart. Hörde att många blev superbesvikna men för mig som är ny i serien är det en lättnad tbh, älskar Larians turn based system. Vad tycker ni som är inbitna i serien?

Jag föredrar också turbaserat, Divinity 2 har jag lirat och rådiggar det tex så jag har absolut inget emot om detta blir det också. Kanske kan erbjuda båda som pillars of eternity iofs? Blir det live har jag iofs anledning att tvinga mig lära det om det visar sig vara ett falskt rykte.

När det sker i realtid blir det dock ofta för hattigt för mig. Föredrar i såna fall att detaljstyra en karaktär och ha noll kontroll över övriga. Mer som Diablo i A-RPG genren tex. Full kontroll på 2-4+ eller hur många man nu kan vara blir för drygt.

Nu är väl tanken att man ska ställa in dem så de sköter sig lite själva lite och fine då. Men jag är ju van att detaljstyra allt, gillar inte att ge bort den kontrollen. Är väl en vanesak kanske, ska bara jag lägga manken till

Aja. Återstår att se, blir nog bra oavsett tror jag, de gör bra spel. Men all min tid med heroes 3 genom åren gör att turbaserat är jag så himla van vid xD.

*edit *
Kan tillägga att jag inte lirat originalen. Men kollat på när en lite äldre polare lirade när jag var mindre så jag håller spelserien kär också av den anledningen.
*/edit *

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ser ju onekligen ut som turn based, eller vad kan annars baren med AP (action points?) vara?

Skulle lika gärna kunnat vara Divinity 3..

Permalänk
Medlem

Älskade rtwp i BG-serien och det är ju det man är van vid, för mig blir det ingen Baldur's Gate-känsla annars. Det var modifierbart också, så du kunde t.ex. enabla att spelet pausades när partyt såg en fiende. Gillar turbaserade spel också men finns båda möjligheterna (vilket jag med flera andra tror) så blir det ju win-win. Tror inte Larian vill riskera något genom att INTE ha med rtwp.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag föredrar också turbaserat, Divinity 2 har jag lirat och rådiggar det tex så jag har absolut inget emot om detta blir det också. Kanske kan erbjuda båda som pillars of eternity iofs? Blir det live har jag iofs anledning att tvinga mig lära det om det visar sig vara ett falskt rykte.

När det sker i realtid blir det dock ofta för hattigt för mig. Föredrar i såna fall att detaljstyra en karaktär och ha noll kontroll över övriga. Mer som Diablo i A-RPG genren tex. Full kontroll på 2-4+ eller hur många man nu kan vara blir för drygt.

Nu är väl tanken att man ska ställa in dem så de sköter sig lite själva lite och fine då. Men jag är ju van att detaljstyra allt, gillar inte att ge bort den kontrollen. Är väl en vanesak kanske, ska bara jag lägga manken till

Aja. Återstår att se, blir nog bra oavsett tror jag, de gör bra spel. Men all min tid med heroes 3 genom åren gör att turbaserat är jag så himla van vid xD.

*edit *
Kan tillägga att jag inte lirat originalen. Men kollat på när en lite äldre polare lirade när jag var mindre så jag håller spelserien kär också av den anledningen.
*/edit *

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror ärligt talat inte jag nånsin spelat ett spel som har pause-system innan (jag har inte spelat dom gamla Baldursspelen) men jag älskar Larians system i DOS och även det som finns i XCOM så för mig gör det självklart inget om det nu skulle råka vara turn based - men för fansens skull hoppas jag också att det är pause-systemet som vart en stapel i serien sen innan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Ser riktigt snyggt ut. Dock så ger bilderna mig mer en ''Dragon Age''-känsla än Någon direkt koppling till BG

Origins är ju i och för sig också ett habilt rollspel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

94% to hit grejen i en av screenshotsen fungerar inte riktigt i ett RTwP spel, eller, det kan ju om det är valbart emellan som PoE 2 och turn based bara exponerar sannolikheterna... Men det ser verkligen ut att vara endast turn based, vilket är lite synd även om jag personligen faktiskt helt föredrar det framför RTwP, tycker RTwP blir på tok för grötigt och man sitter bara och pausar hela tiden, flyter i min mening klart sämre än turn-based. Så länge turerna är rappa dvs, Divinity har lite för mycket pauser mellan animationer och lite för långsamma animationer för min smak, även om jag älskar spelet i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheordak:

Origins är ju i och för sig också ett habilt rollspel

Skickades från m.sweclockers.com

Älskade Origins. Men köper jag BG så är det inte för att jag vill lira DA:O

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Storyn är de viktigaste för mig, själva miljön o det tekniska fixar Larian!