GOG erbjuder 30 dagars öppet köp även med spelade titlar

Permalänk
Melding Plague

GOG erbjuder 30 dagars öppet köp även med spelade titlar

Den som ägnar sig åt spontana köp hos spelbutiken GOG får nu lång tid på sig att ångra köp, oavsett antalet speltimmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fyfan vad snyggt. Mer sånt här

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Digital fyndjägare

<3 GOG

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Good old GoG

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Fan vad gog är bra! Hoppas nu bara att människor inte kommer att börja utnyttja det här.

Permalänk
Medlem

Lyfter på hatten för dem, briljanta människor!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Riktigt bra, i framtiden blir det mer köp hos GOG.
Sen är frågan om de inte duger med att spelet var skit och man vill lämna tillbaka det eller om de helt enkelt måste vara buggigt eller inte fungera på din dator för att få lämna tillbaka det. Jag tänker på texten som står i artikeln,
"Innan en återbetalning beviljas krävs dock att kunden samarbetar med GOG-supporten om att lösa de upplevda problemen med den köpta titeln. Då ett så frikostigt system riskerar att missbrukas reserverar GOG rätten att vägra återbetalning vid misstänksamt beteende."

Försåtligt givetvis då säkert många skulle hinna spela genom hela spelet på 30 dagar många gånger och sen lämna tillbaka det för att sen köpa ett nytt och göra samma sak igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Riktigt bra! Här har vi ett företag som fattar att det är kunderna som ser till att får in pengar! De tänker långsiktigt. Sådant här behövs det mer av från fler företag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Låter som de kommer tappa en del inkomst på detta.
Oh well... bra för folk som är snabba med att spela genom spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Riktigt bra, i framtiden blir det mer köp hos GOG.
Sen är frågan om de inte duger med att spelet var skit och man vill lämna tillbaka det eller om de helt enkelt måste vara buggigt eller inte fungera på din dator för att få lämna tillbaka det. Jag tänker på texten som står i artikeln,
"Innan en återbetalning beviljas krävs dock att kunden samarbetar med GOG-supporten om att lösa de upplevda problemen med den köpta titeln. Då ett så frikostigt system riskerar att missbrukas reserverar GOG rätten att vägra återbetalning vid misstänksamt beteende."

Försåtligt givetvis då säkert många skulle hinna spela genom hela spelet på 30 dagar många gånger och sen lämna tillbaka det för att sen köpa ett nytt och göra samma sak igen.

Det är lite knepigare på GOG.com än på tex. Steam, då du kan ladda ner spelet DRM fritt och behålla det efter refund.
Därför har de ingen refund no questions asked så säga.

Men jag har börjat köpa spelen på GOG.com om de finns där. Med två undantag, om de inte har cloud saves på GOG.com men har det på Steam så blir det på Steam. Samt om man vill spela multiplayer i spelet och man blir begränsad med att bara spela med GOG.com spelare.

Permalänk
Medlem

@Harbls: Bra om du läser HELA artikeln innan du svarar.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

@Harbls: Jag tror du missar poängen. Man kan inte bara lämna tillbaka ett färdigspelat spel. Men jag gillar verkligen detta. Köpte Heroes of Might & Magic 7 på Ubisoft Store endast för att spela multiplayer med kompisar. Vi hade desync konstant och spelade aldrig mer än 30 rundor. Supporten tyckte inte att det var skäl nog att få pengarna tillbaka. Jag har aldrig rört spelet sedan de många försöken och bortslösade kvällarna... I det läget hade det varit schysst att göra som GoG.

Heja GoG!!!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

@Harbls: Jag tror du missar poängen. Man kan inte bara lämna tillbaka ett färdigspelat spel. Men jag gillar verkligen detta. Köpte Heroes of Might & Magic 7 på Ubisoft Store endast för att spela multiplayer med kompisar. Vi hade desync konstant och spelade aldrig mer än 30 rundor. Supporten tyckte inte att det var skäl nog att få pengarna tillbaka. Jag har aldrig rört spelet sedan de många försöken och bortslösade kvällarna... I det läget hade det varit schysst att göra som GoG.

Heja GoG!!!

Okej? Hur mycket får man spela av spelet då?

Edit: Såg biten nu med att de kan vägra refunds.
Så rent praktiskt förlänger de gränsen man kan begära refund men det betyder inte att man får någon refund ändå. Låter bra utåt iaf 😅

Permalänk
Medlem

GOG är guld, känns dock som risk för missbruk

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

Hejdå steam antar jag, väntar på att outer worlds kommer till gog

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Och här med installerade jag GOG och ska inhandla klassiska spel som inte existerar någon annanstans än på GOG.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Vangen: Jag älskar att spela gamla spel med på tok för avancerad hårdvara för ändamålet!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

E väl bara att ladda ner installationsfilerna och be om en refund. Man måste ju inte ha deras klient installerad, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

GOG är guld, känns dock som risk för missbruk

Det är det väl redan? I nuläget är det ju bara att ladda ner. exe och sedan återlämna och behålla filen. Givetvis går du ju miste om framtida uppdateringar och dom har troligtvis mekanismer för att flagga folk som gör många returns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Detta är en grej som kan få mig att helt klart handla mer hos GOG än andra ÅF.
Bra jobbat

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Blev två spel till inköpta efter att ha läst nyheten.

Är det något spel som är intressant nu för tiden så kollar jag om det finns på GOG finns det inte där tar jag mig en funderar om jag verkligen behöver det och om det kan dyka upp i framtiden. Sen köper jag det på steam (har hänt en gång dom sista åren).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Inaktiv

Refunden måste väl gälla för om spelet är buggigt å så. Känns konstigt att begära refund för smaktycke