Behöver hjälp med att köpa en gaming PC, hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Hmm okej, skippar asus då. Men hur låter MSI b450 tomahawk max? Den är ju väl bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcth:

Hmm okej, skippar asus då. Men hur låter MSI b450 tomahawk max? Den är ju väl bra.

Det är ett bra köp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Det är ett bra köp!

Skickades från m.sweclockers.com

Tankar om denna chassi?

https://www.inet.se/produkt/6902527/phanteks-eclipse-p300-tem...

edit: Så ser listan ut nu

+ Palit RTX 2060 Super Dual GPU (Elgiganten)
+ Crucial P1 1TB M.2 SSD (Komplett)
+ Be Quiet! Pure Wings 2 140mm chassifläkt (Komplett)

Om det låter bra, så beställer jag allt nu/idag.

Beställer 2 inet fläktar, och 1 Be Quiet fläkt, och den fjärde medföljer chassin. Tror 4 chassifläktar låter bra för kylning och det står i specsen för chassin att den borde ha plats för 4 fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcth:

Tankar om denna chassi?

https://www.inet.se/produkt/6902527/phanteks-eclipse-p300-tem...

edit: Så ser listan ut nu

+ Palit RTX 2060 Super Dual GPU (Elgiganten)
+ Crucial P1 1TB M.2 SSD (Komplett)
+ Be Quiet! Pure Wings 2 140mm chassifläkt (Komplett)

Om det låter bra, så beställer jag allt nu/idag.

Beställer 2 inet fläktar, och 1 Be Quiet fläkt, och den fjärde medföljer chassin. Tror 4 chassifläktar låter bra för kylning och det står i specsen för chassin att den borde ha plats för 4 fläktar.

Tomahawk har bara en m.2 slot, men det räcker för de flesta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tomahawk har bara en m.2 slot, men det räcker för de flesta

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det räcker för mig då jag ska bara ha 1 SSD som ligger på 1TB. Vad skulle du säga om allt annat jag länkade/skrev? Tycker du jag borde beställa nu om allt ser klart och bra ut? Ber om ursäkt för så många frågor och det här tar en sån jävla tid, men det här är första gången så jag har massa frågetecken här och där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcth:

Tror det räcker för mig då jag ska bara ha 1 SSD som ligger på 1TB. Vad skulle du säga om allt annat jag länkade/skrev? Tycker du jag borde beställa nu om allt ser klart och bra ut? Ber om ursäkt för så många frågor och det här tar en sån jävla tid, men det här är första gången så jag har massa frågetecken här och där.

Det ser bra ut, men för min del är det inte så stor skillnad mot de andra förslagen du kommit med heller, alla har varit bra. Bara detaljer som skiljer.

Anledningen till att jag sa att det bara var en m.2 är ifall du vill kunna uppgradera, då blir din gamla disk närmast att kasta eller hitta en adaper möjligen... inte helt kört, men en detalj att tänka på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det ser bra ut, men för min del är det inte så stor skillnad mot de andra förslagen du kommit med heller, alla har varit bra. Bara detaljer som skiljer.

Anledningen till att jag sa att det bara var en m.2 är ifall du vill kunna uppgradera, då blir din gamla disk närmast att kasta eller hitta en adaper möjligen... inte helt kört, men en detalj att tänka på

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle du vilja rekommendera någon annan moderkort då istället som är lika bra i prestanda som den jag valde? Eller är det ASRock trots allt som jag ska köra på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcth:

Skulle du vilja rekommendera någon annan moderkort då istället som är lika bra i prestanda som den jag valde? Eller är det ASRock trots allt som jag ska köra på?

Ärligt är jag inte helt insatt på alla detaljer, men asrock har många andra rekommenderat, det verkar vara typ mellan tomahawk och asus men med lägre pris.

Mitt tips skulle vara att ta upp dem brevid varandra på prisjakts produktjämförelse och se allt som skiljer. Kanske finns andra att ha med i en jämförelse också? MSI har billigare kort än tomahawk också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ärligt är jag inte helt insatt på alla detaljer, men asrock har många andra rekommenderat, det verkar vara typ mellan tomahawk och asus men med lägre pris.

Mitt tips skulle vara att ta upp dem brevid varandra på prisjakts produktjämförelse och se allt som skiljer. Kanske finns andra att ha med i en jämförelse också? MSI har billigare kort än tomahawk också

Skickades från m.sweclockers.com

Men vet du vad, jag kör på Tomahawk. För har suttit i en timma nu och inte förstått vilken jag ska köra på. Tror det finns gott om guides i nätet om det skulle hända att jag behöver uppgradera i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcth:

Men vet du vad, jag kör på Tomahawk. För har suttit i en timma nu och inte förstått vilken jag ska köra på. Tror det finns gott om guides i nätet om det skulle hända att jag behöver uppgradera i framtiden.

Jag kör ett Tomahawk, funkar klockrent, du kommer att bli nöjd.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcth:

Men vet du vad, jag kör på Tomahawk. För har suttit i en timma nu och inte förstått vilken jag ska köra på. Tror det finns gott om guides i nätet om det skulle hända att jag behöver uppgradera i framtiden.

Jag tror det blir bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag kör ett Tomahawk, funkar klockrent, du kommer att bli nöjd.

Tack!

Vet du om det finns några tillbehör som jag borde köpa, och som kan vara bra att ha hemma? Typ som rengöring för datorn o.s.v, såg Tryckluft osv i Inet.