Wolcen: Lords of Mayhem – Hack n' slash i Diablo-anda

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Lite kul så jag spelar det fortfarande men det känns tvivelaktigt att det ens varit i faktisk beta med mängden småbuggar som finns överallt i spelet.

Personligen har jag inte råkat ut för mer än småbuggar men verkar ju vara gott om builds som knappt fungerar då mechanics inte fungerar. Att de hade problem med servers har jag överseende med utifrån utvecklarnas storlek men personligen hade jag gärna sett att de väntade tills de var klara med spelet innan de släppte, får anta att de hade slut på pengar...

Håller med dig att de kunnat ge det en månad till. Känns som det är värre att släppa något som är väldigt buggigt än att folk får vänta i ytterligare en månad för att få spela spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Köpte det i fredags, har inte stött på någon större bug, tycker det är riktigt kul!
Några saker stör mig dock...

1. När man ska sälja något så reagerar spelt ofta inte på första musklicket, irriterande i längden, och npcs ständiga stress/tjat när man letar efter något att köpa.
2. Sen är det rätt svårt att klicka på fiender, kör därför en AOE.
3. Dåligt med info i spelet om vad saker gör och vad som påverkar vad.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrwite:

Tror du får kolla på skärmens inställningar för det, inte spelets.

Du hade rätt. Fick gå in i nVidias inställningar, sätta upplösningen till 2560x1440 och kika på skalning samt stänga av att appar överskrider skärmens nuvarande inställningar. När jag startade Wolcen så behöll jag 16:9 aspect ratio.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har varje klass många builds?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Niraya:

Har varje klass många builds?

Det är ju upp till dig hur du vill bygga din karaktär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Håller med dig att de kunnat ge det en månad till. Känns som det är värre att släppa något som är väldigt buggigt än att folk får vänta i ytterligare en månad för att få spela spelet.

En månad låter lite, absolut minst 3 månader med deras track record.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

En månad låter lite, absolut minst 3 månader med deras track record.

Jag trodde detta var deras första spel?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kört ett gäng timmar nu efter att ha köpt det igår, dunkat mig igenom första akten och litegrann av akt 2 änsålänge. Kritiken jag har hittills är att jag tycker det är svårt att veta varför vissa saker fungerar och inte andra. Kör t.ex. någon variant av caster och har speccat in mot ailments vilket verkar vara vägen jag "ska" gå för att få saker att fungera. Gör oerhörda mängder skada med Anomaly medan mina eldbollar mest bara verkar var som små irritationer på alla mobs och jag har ingen aning om varför. Har jag kanske något föremål med massa +Aether% på som jag missat? Är Anomaly bara så mycket bättre? Har nån skill som skjuter en gul stråle från himlen också, gör i princip ingen skada alls... utom ibland när den smälter saker.

Med tanke på alla inforutor som spelet kastade på mig i början hade jag gärna haft en om de olika attributen. Speccade som glaskanon först vilket fungerade bra hela vägen fram till Act 1 bossen, där jag fick specca om till mer toughness. Har nu plöjt ner många av mina poäng i Wisdom då det verkar ha med ailments att göra men är det då bättre än ferocity som jag tycker mig se många andra specca in mycket i? Vad är ens ailments (vet att det är DoTs) och kan jag på något sätt se dem gå igång på andra sätt än t.ex. frusna gubbar när jag använder frost n... Winters Grasp?

Som caster, ska jag specca force shield eller något annat? Ser att items med mycket fs benämns som Sorcerer så har tagit såna för tillfället men har ändå mer hp än fs, är det normalt?

För att vara ett spel med så sjukt mycket olika stats och val känner jag att det inte ges så mycket information i spelet om vad allting faktiskt gör. Kanske blivit lite bortskämd av D3s ELI5 modell

Överlag har jag dock haft roligt och ser fram emot att ta mig igenom resten av spelet i helgen och sen ska jag försöka få med frugan på en runda 2

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag trodde detta var deras första spel?

Tror eventuellt han syftade på hur länge spelet varit under utveckling men så släpps det så otroligt buggigt ändå.

Har personligen inte stött på några problem än men jag har å andra sidan inte spelat så länge. Är bara lvl 14 änsålänge.
Kollade Quins video om Wolcen och jag kommer troligtvis inte lägga mer tid på Wolcen innan jag ser en fix på skiten.

Synd med så värdelös release då spelet har grym potential...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Tror eventuellt han syftade på hur länge spelet varit under utveckling men så släpps det så otroligt buggigt ändå.

Har personligen inte stött på några problem än men jag har å andra sidan inte spelat så länge. Är bara lvl 14 änsålänge.
Kollade Quins video om Wolcen och jag kommer troligtvis inte lägga mer tid på Wolcen innan jag ser en fix på skiten.

Synd med så värdelös release då spelet har grym potential...

Det är väl å andra sidan ett litet team men visst, releasen kunde ha varit bättre. Sen har jag förstått det som att de gjort om många fundamentala saker

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det är väl å andra sidan ett litet team men visst, releasen kunde ha varit bättre. Sen har jag förstått det som att de gjort om många fundamentala saker

Litet team ja. Men kollar man på hur mycket idiotiska saker som släppts genom så kan man inte skylla på det längre. Speciellt med tanke på hur länge spelet varit under utveckling.

Ett exempel är att man kan spela 100% block vilket gör att man är immun mot all skada.
En sån grej ska inte ens nå alpha.

Katastrofal release. Tänker kolla tillbaka om några månader och se om de fixat basic saker så det är värt att lägga energi på spelet. Men just nu är det definitivt värdelöst tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd att endgamet är tråkigast i galaxen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Synd att endgamet är tråkigast i galaxen.

Har inte tagit mig till endgame ännu, men påminner det om poe's endgame? Isf är det väll lika bra att sluta när man spelat igenom storyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBjud:

Har inte tagit mig till endgame ännu, men påminner det om poe's endgame? Isf är det väll lika bra att sluta när man spelat igenom storyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte lirat PoE endgame. Men i wolcen så har man typ två olika rifts som man kan lira om och om och om igen. Så det påminner lite om endgame i Diablo 3, fast jag tyckte personligen att det var roligare att farma endgame i Diablo 3 än i Wolcen. Fast det kan ju bero på att Wolcen är trasigt och obalanserat så jag tappar lusten att leta loots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Ett exempel är att man kan spela 100% block vilket gör att man är immun mot all skada.
En sån grej ska inte ens nå alpha.
Skickades från m.sweclockers.com

Oj, det visste jag inte. Riktigt dåligt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag trodde detta var deras första spel?

Hur de hanterat spelet från början till nu.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Hur de hanterat spelet från början till nu.

Yes, fick det förklarat lite längre upp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nya patchen är ute och det finns patch notes. Är inte insatt nog för att förstå exakt allt utom att de verkar ha balanserat en hel massa grejer. Reddit verkar oerhört upprörda över att Bleeding Edge nerfats sönder och att spelet nu är skit, dvs reddit är reddit

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Nya patchen är ute och det finns patch notes. Är inte insatt nog för att förstå exakt allt utom att de verkar ha balanserat en hel massa grejer. Reddit verkar oerhört upprörda över att Bleeding Edge nerfats sönder och att spelet nu är skit, dvs reddit är reddit

Bleeding Edge var otroligt overpowered till den nivån att jag anser det vara en bugfix snarare än en nerf.
Om folk inbillade sig att de skulle kunna fortsätta facerolla content på det viset så är de bra dumma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Nya patchen är ute och det finns patch notes. Är inte insatt nog för att förstå exakt allt utom att de verkar ha balanserat en hel massa grejer. Reddit verkar oerhört upprörda över att Bleeding Edge nerfats sönder och att spelet nu är skit, dvs reddit är reddit

det klagas ju på reddit att dom har bara nerfat massa... det är ju rätt konstigt man nerfar massa men inte fixar eller buffar upp andra grejer då..

Permalänk
Medlem

Kul att de tagit folks guld

Hur länge tror ni det tar innan spelet är hyfsat buggfritt, balanserat, alla nodes funkar etc?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Kul att de tagit folks guld

Hur länge tror ni det tar innan spelet är hyfsat buggfritt, balanserat, alla nodes funkar etc?

1-2år om jag ska vara ärlig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

1-2år om jag ska vara ärlig

Skickades från m.sweclockers.com

oj nu är du bara elak

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

oj nu är du bara elak

Vad tror du själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min initialt positiva inställning till spelet gick över efter ett tag och nu har jag svårt att komma över den dåliga storyn, ointressanta dialogen och buggarna. Så har tröttnat rejält och hoppas på Diablo

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaxione:

Min initialt positiva inställning till spelet gick över efter ett tag och nu har jag svårt att komma över den dåliga storyn, ointressanta dialogen och buggarna. Så har tröttnat rejält och hoppas på Diablo

Vi some spelar arpg vi spelar path of exile
Ny liga start 13 mars

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Min initialt positiva inställning till spelet gick över efter ett tag och nu har jag svårt att komma över den dåliga storyn, ointressanta dialogen och buggarna. Så har tröttnat rejält och hoppas på Diablo

Samma här, jag var rejält frälst när jag lirade kapitel 1 och 2, sedan dala det rejält snabbt. Och efter lite endgame så har jag helt tappat lusten att starta det.

Så det gick från en positiv upplevelse till en besvikelse.
Ca 40h totalt spelat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Vi some spelar arpg vi spelar path of exile
Ny liga start 13 mars

Dom som spelar Diablo, Grim Dawn, Wolcen spelar FPS då? Eller är det mer åt RTS hållet?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jag kan tyvärr konstatera redan "relativt" kort in i andra akten att jag börjar tröttna på spelet. Det känns mer som en uppgift att bli klar med än något jag uppskattar att göra. Det trots att jag gillar berättelsen (den är verkligen inte nydanande men tillräckligt bra) och hur den berättas. Kan tycka att det är lite långt mellan waypoints, inget som blir bättre av att man ibland kommer fram till en som av någon anledning inte aktiveras och man missar det. Får man glatt springa om området igen senare om man hoppar ut.

Känns lite som när man klarat D3 en gång men adventure mode inte fanns och man skulle harva igenom en ny karaktär. Man "vill vidare" men det känns inte speciellt givande på vägen.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad tror du själv?

Skickades från m.sweclockers.com

ja inte vill jag vänta åratal på detta spel... då kan man strunta i det o spela nåt annat istället... inte så att spelet är så unikt såvida dom inte har massa grejer dom ska lägga in, typ endgame content som det behöver..