Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Oj jävlar vilken skillnad det gjorde! Märker ingen input lag ökning och jag får i många fall uppåt +50fps. Från ca 90-100 till 130-144låst (1080p@ultra DX11) på samma runda på Iwo Jima tex. Testade att växla fram och tillbaka vid några tillfällen.

Körde med det av tidigare för min gamla 3570k orkade inte med grafikkortet ändå. Dalarna i FPS hade bara blivit ännu djupare liksom. Sen glömde jag bort detta med 3770k:n jag skaffade för jag stod inte ut med 29FPS vid C-flaggan på Narvik tex. Hade nog gjort lite skillnad även där faktiskt men men. Lirade inte många timmar BF5 med den faktiskt. Sen nu med min 3800X är ju skillnaden eeenorm. Helt glömt bort FFR och så stor skillnad trodde jag inte det skulle göra.

Tror iaf det är GPUn som bestraffas av FFR och inte CPU? Annars tyngde jag ev ner min stackars 3570k helt i onödan xD

Det finns config-filer man kan ändra i och slå av TTA. Någon etta som ska ändras till en nolla och motion blur ska vara minst 1%. Har inte testat det men är lite sugen. På vissa banor är det jävligt grötigt pga TTA. Tex Panzerstorm och Arraz.

Googla lite så hittar du nog hur man gör. Inga garantier att det blir bättre dock. Var spridda skurar, beror väl kanske på övriga inställningar vad vet jag.

Är lätt att ändra tillbaka om det blir skit, så inga risker att du sabbar något.

Det här med inputlag är märkligt i BF5. I OP Underground är det som att man spelar med 150 ping, men på andra banor är det inte så. Vet inte vad de har fcckat upp i det här spelet, BF1 funkar t.ex mycket bättre och man har generellt betydligt högre FPS.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det här med inputlag är märkligt i BF5. I OP Underground är det som att man spelar med 150 ping, men på andra banor är det inte så.

Vet inte vad de har fcckat upp i det här spelet, BF1 funkar t.ex mycket bättre och man har generellt betydligt högre FPS.

Hmm, inte tänkt på det faktiskt. Sedan jag ändrade FFR igår har jag inte kört alla banor än dock så om det varierar har jag inte märkt något än iaf. Men än så länge kändes det bra iaf.

Just Underground har jag tex inte kört, men lär nog inte göra något även om jag märker något på den banan. Jag är nog nämligen för upptagen med att genomlida matchen pga det är den värsta skiten i BF5 för tillfället....

Jag brukar undvika köttkvarnen på alla banor men det fungerar inte på Underground...för hela banan är en enda stor köttkvarn där det ofta blir dött lopp och folk tvingas offra sig gång på gång för att man till slut (eventuellt) ska pressa igenom ett försvar på 15+ fiender som väntar på andra sidan en dörrjävel. Det är....verkligen fenomenalt jävla tråkigt gameplay alltså.

För mig har BF5 i allmänhet fungerat utmärkt och samma med BF1. Jag lirade aldrig BF1 med denna konfig dock. Var 3570k, 8GB RAM och ett 290X för mig där. Gick bra ändå men själva spelmekaniken är hopplöst tråkig i BF1 kontra BF5. Enligt mig är BF5 det nästa BF sedan BF2 utan tvekan, så bra tycker jag det är trots många frustrerande saker som ändring av TTK osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Hmm, inte tänkt på det faktiskt. Sedan jag ändrade FFR igår har jag inte kört alla banor än dock så om det varierar har jag inte märkt något än iaf. Men än så länge kändes det bra iaf.

Just Underground har jag tex inte kört, men lär nog inte göra något även om jag märker något på den banan. Jag är nog nämligen för upptagen med att genomlida matchen pga det är den värsta skiten i BF5 för tillfället....

Jag brukar undvika köttkvarnen på alla banor men det fungerar inte på Underground...för hela banan är en enda stor köttkvarn där det ofta blir dött lopp och folk tvingas offra sig gång på gång för att man till slut (eventuellt) ska pressa igenom ett försvar på 15+ fiender som väntar på andra sidan en dörrjävel. Det är....verkligen fenomenalt jävla tråkigt gameplay alltså.

För mig har BF5 i allmänhet fungerat utmärkt och samma med BF1. Jag lirade aldrig BF1 med denna konfig dock. Var 3570k, 8GB RAM och ett 290X för mig där. Gick bra ändå men själva spelmekaniken är hopplöst tråkig i BF1 kontra BF5. Enligt mig är BF5 det nästa BF sedan BF2 utan tvekan, så bra tycker jag det är trots många frustrerande saker som ändring av TTK osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker det är den sämsta BF spelet att man kan tycka så olika om BF ehehe. Allt i spelet är gjort för att göra spelet mer tillgängligt för dåliga spelare. De gjorde samma sak i Moder Warfare. Det ska vara långsamt, banorna ska vara avlånga, gärna med massa platser att gömma sig på. Jag gillar närkamp och vill komma nära noobies som man har kunnat göra i t.ex BF3, en del i BF4. BF1 hade några bra banor där man kan kramas, men man såg redan där var DICE var påväg. Kolla bara på SUEZ och de öppna platserna, finns ingen chans att ta sig till vissa platser utan att blir skjuten av en finnig 13 åring i ett fönster någonstans i spawnplace. Hoppas verkligen på en stor remake när nästa BF dyker upp annars lär jag inte spela det så länge.

Vill du köra BF1 någon dag, skicka friend invite så kan vi köra tillsammans.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

@Mangee75: Och nu kom chrashen to the desktop även där!! Faaaaaaan. Med borderless.. Vad är nästa steg? ahh =(

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag tycker det är den sämsta BF spelet att man kan tycka så olika om BF ehehe. Allt i spelet är gjort för att göra spelet mer tillgängligt för dåliga spelare. De gjorde samma sak i Moder Warfare. Det ska vara långsamt, banorna ska vara avlånga, gärna med massa platser att gömma sig på. Jag gillar närkamp och vill komma nära noobies som man har kunnat göra i t.ex BF3, en del i BF4. BF1 hade några bra banor där man kan kramas, men man såg redan där var DICE var påväg. Kolla bara på SUEZ och de öppna platserna, finns ingen chans att ta sig till vissa platser utan att blir skjuten av en finnig 13 åring i ett fönster någonstans i spawnplace. Hoppas verkligen på en stor remake när nästa BF dyker upp annars lär jag inte spela det så länge.

Vill du köra BF1 någon dag, skicka friend invite så kan vi köra tillsammans.

Hehe. Inte jättekonstigt egentligen tycker jag. BF-serien har varierat en del genom åren och lockat åt sig väldigt många olika typer av spelare, på gott och ont. Du och jag är mer eller mindre på olika sidor av spekrat, det märker jag direkt Mitt svar blir långt nu pga jag sitter vid datorn och inte vid mobilen och skriver men jag är sån, skriver uttömmande svar för det mesta

Jag har lirat BF sedan det första, BF 1942. Har sedan dess lirat alla BF-spel förutom Hardline. Det man kan säga är att genom åren har spelen gått mot att locka spelare som dig mer och mer, dock på bekostnad av spelare som mig. Dvs det ska gå snabbt, gärna snabbare och allra helst snabbast! Springa runt och skjuta från höften är grejen. Detta är det jag alltid såg som COD:s grej förr och som många BF-spelare såg ner på. Men tider ändras. Tempot har skruvats upp mer och mer sedan BFBC2 för att nå sin peak under BF Hardline eller kanske BF1 men med BF1 tillkom bandesign som liknar den i BF5 mycket, mer om det längre ner.

Detta är en spelstil jag kan stå ut med kortare stunder när det blir intensivt inpå flaggor, självklart (jag lirar uteslutande conquest, resten av spellägena kan de ta väck för min del). Men jag vill inte ha det hela tiden. Jag vill ha gott om skydd och liknande (utan att det blir överdrivet, som Underground t.ex.) för det möjliggör att man kan spela taktiskt, nyttja skydden och flankera, gömma sig om man vill och springa runt bakom fiendens linjer för att ta baser där. Flytta fokus från det som oftast blir "frontlinjen" bakåt så det egna laget kan pressa framåt enklare när fienden tvingas backa för att ta hand om mig och mina polare. Om man vill.

Din syn på snipers säger en del om problemet med BF i mina ögon. Självklart finns det nötter som bara sitter och hoppas få ett headshot på 1000m håll. Men många, som jag, supportar mitt lag från lite håll. Det är liksom grejen. På samma sätt som support med MMG som jag också gillar att lira har jag nackdelen att jag kan inte vara reaktiv. Självklart kommer jag anta defensiva positioner för att dela ut maximal skada mot fienden som springer förbi min position. Jag gömmer mig helt enkelt, jag utnyttjar terrängen och skydd för att överlista fiender som inte tänker längre än hålla in shift och sen snabbt som fan vidare till nästa flagga. Killcam eller Deathcam som det är i BF är en eeeeextremt krystat grej.

Anledningen till att jag inte gillar BFBC2, BF3...BF4 och BF1 lika mycket som BF5 är för de är för simpla. Stödjulen åkte på med BFBC2 och allt eftersom skruvade man på fler och fler stödhjul. 3D spotting...vad är det för trams? Trianglar ovanför folks huven man kan skjuta på istället för den faktiskt fienden. Trams. Deathcam...folk kan inte gömma sig alls. Trams. Rekyl på vapen tas bort och spridning på skotten minskas så man kan mer eller mindre dumpa hela magasin med extremt bra pricksäkerhet. Trams (en M4 går lätt göra det i men någon bra pricksäkerhet på 50+m har man då inte). I BF1 gick de ett steg längre och sänkte pricksäkerheten extremt på vapnen så till den grad att ofta träffade man inte ens det man siktade på om det var mer än 20m bort med automateld. Skjuta kontrollerade salvor eller ett skott i taget gjorde ingen skillnad. Skotten flög hej villt. Skickligheten som behövs i BF1 har nått botten.

I BF5 har vi ingen 3D spotting. Vi har ett pingsystem istället som är helt överlägset. 2D spotting (minimap) är helt väck om inte en recon är nära, deras flare tar 1s att skjuta sönder om man håller lite koll (detta kom med BF1 också, en grej BF1 gjorde rätt). Dvs man måste förlita sig på hörsel och syn för att hitta fienden. Detta är uppenbarligen ett nytt koncept för många med tanke på alla klagomål på "visibility" man ser alla youtubers och deras morsa gråter över. Visst, forcerad TAA är en dum ide, men stannar man någon sekund ibland och inte bara springer tills en fienden poppar upp framför en som många tyvärr gör pga de är bortskämda med att det går....så kommer man dödas av många "campers". Eller spelare som faktiskt nyttjar taktik och list framför att hålla in shift tills man ser någon sen spraya ner dem från höften. Ibland dör man ändå för någon gömt sig väldigt väl. So what? Störande kanske men det är ju en del av spelet. Ser alltid båda varandra samtidigt vore det ju helt efterblivet.

Vad gör de för att alla ska bli nöjda? Banor där en eller flera flaggor har fokus på infanteri vs infanteri, fordon vill i regel inte dit om de inte har gott om understöd av just infanteri. Det är av denna anledning du säkert hänger mycket runt B, C och D på Devastation medan jag föredrar A och E och sen är jag vid B och D vid behov men rör inte ens C med tång. Kan jag inte kontrollera striden och genom smart positionering och kanske list vinna mot min fiende utan enbart förlitar mig på slumpen, twitch-aim och reaktionsförmåga kommer jag inte röra mig där. Jag kan prestera väl i dessa situationer också. Men det är för simpelt, för tråkigt och oinsprirerande. För hjärndött helt enkelt. Lockar inte mig, jag är van vid hur BF var förr. Du är van vid hur BF har blivit på senare år.

Med BF5 har de tagit ett steg tillbaka och spelare som dig sparkar bakut direkt vilket jag tycker är synd, detta trots att spelen mer och mer har tillgodosett era behov genom åren men skitit blankt i oss som vill att skicklighet och taktik ska spela roll. På grund av detta hoppas jag innerligt att de bygger vidare på idéerna de ÄNTLIGEN tog tillbaka till BF5 inför BF6. Jag tycker det är en bra mix, de som vill ha det hektiska, närstrid så de kan komma nära noobies som du säger kan få det medan spelare som mig kan undvika er till större delen och fokusera på det vi är intresserade av.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

@Mangee75: Och nu kom chrashen to the desktop även där!! Faaaaaaan. Med borderless.. Vad är nästa steg? ahh =(

Ja du , finns ju en del på nätet hur man rensar origin mappen osv......
Men det är inte bara du som har problem , så det är inte din dator.
I övrigt kan jag inte hjälpa dig ☹️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag tycker det är den sämsta BF spelet att man kan tycka så olika om BF ehehe. Allt i spelet är gjort för att göra spelet mer tillgängligt för dåliga spelare. De gjorde samma sak i Moder Warfare. Det ska vara långsamt, banorna ska vara avlånga, gärna med massa platser att gömma sig på. Jag gillar närkamp och vill komma nära noobies som man har kunnat göra i t.ex BF3, en del i BF4. BF1 hade några bra banor där man kan kramas, men man såg redan där var DICE var påväg. Kolla bara på SUEZ och de öppna platserna, finns ingen chans att ta sig till vissa platser utan att blir skjuten av en finnig 13 åring i ett fönster någonstans i spawnplace. Hoppas verkligen på en stor remake när nästa BF dyker upp annars lär jag inte spela det så länge.

Vill du köra BF1 någon dag, skicka friend invite så kan vi köra tillsammans.

Jag tycker att BF5 är mer än OK, min vana trogen sen typ BF2 är att man får börja spela när spelet från DICE varit ute ett tag. Det var ju inte direkt S.T.A.L.K.E.R.-nivå på buggarna från start men DICE osv.
Jag kör spelet på en gammal traktor (i7 2600k, 16 GB DDR3, och två ångmaskiner (2 x GTX660 OC) och ligger väl och pendlar 25 och 50 fps, helt klart spelbart men inte optimalt så klart.

Det jag hänger upp mig mest på är de två solkara sakerna som det är helt obegripligt att DICE inte fixat:

Den totala avsaknaden av en effektiv Anti-cheat.

Team balance.

Istället för att lägga till hittepåvapen (eh, "prototyper" som Type 2A och Fliegerfaust) kanske man skulle se till att städa upp och göra det svårare för fuskare att tömma servrar (se bifogade bilder). Kör man ett par, fyra rundor per kväll så kan man ge sig fan på att minst en server har en lirare med låg lvl som antingen är xxx - 0 sniper god eller xxx - 0 Röde Baronen som gör att folk droppar som flugor från servern. Och även om fuskaren är borta nästa runda så är det tunt med folk på servern ---> byta.

Hade en igår som snipade på Pacific Storm, jag började screenshotta när han var 81 - 0 och folk började klaga på att han sköt genom rök, murar, stenar osv. Själv blev jag väl klippt en fem sex gånger. Han blev förvisso anmäld av flertalet, även mig och det var första gången för mig att använda Origins anmälningsfunktion. Vilket jäkla skämt, inte ens screen shots kan man bifoga, man kan ju bara skriva en vals och hoppas på det bästa. Sen att det kanske är så att folk bannas om tillräckligt många anmäler men var finns bevisen? Det är ju nästan som att skriva något om migrationspolitik eller liknande på Facebook och lite #jagärhär-fåntrattar blir proxykränkta och massanmäler. Är ju så där effektivt att få bort fuskare. Och ironin är inte helt lost på mig att jag har råkat ut för lirare som nästan bryter 300 - 0vallen, har bara inga screen shots.

tl;dr fixa fusket och team balance istället för att ödsla tid på att utveckla nya chapter awards i form av frillor, wife beaters eller smink.

Permalänk

@Mangee75: Helvete, nu igen när man har 23-3 i K/D ... Jaaaa rensa cashe kanske då, ska kolla på youtube. Hur går det för dig/ er andra?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av St3amer:

Jag tycker att BF5 är mer än OK, min vana trogen sen typ BF2 är att man får börja spela när spelet från DICE varit ute ett tag. Det var ju inte direkt S.T.A.L.K.E.R.-nivå på buggarna från start men DICE osv.
Jag kör spelet på en gammal traktor (i7 2600k, 16 GB DDR3, och två ångmaskiner (2 x GTX660 OC) och ligger väl och pendlar 25 och 50 fps, helt klart spelbart men inte optimalt så klart.

Det jag hänger upp mig mest på är de två solkara sakerna som det är helt obegripligt att DICE inte fixat:

Den totala avsaknaden av en effektiv Anti-cheat.

Team balance.

Istället för att lägga till hittepåvapen (eh, "prototyper" som Type 2A och Fliegerfaust) kanske man skulle se till att städa upp och göra det svårare för fuskare att tömma servrar (se bifogade bilder). Kör man ett par, fyra rundor per kväll så kan man ge sig fan på att minst en server har en lirare med låg lvl som antingen är xxx - 0 sniper god eller xxx - 0 Röde Baronen som gör att folk droppar som flugor från servern. Och även om fuskaren är borta nästa runda så är det tunt med folk på servern ---> byta.

Hade en igår som snipade på Pacific Storm, jag började screenshotta när han var 81 - 0 och folk började klaga på att han sköt genom rök, murar, stenar osv. Själv blev jag väl klippt en fem sex gånger. Han blev förvisso anmäld av flertalet, även mig och det var första gången för mig att använda Origins anmälningsfunktion. Vilket jäkla skämt, inte ens screen shots kan man bifoga, man kan ju bara skriva en vals och hoppas på det bästa. Sen att det kanske är så att folk bannas om tillräckligt många anmäler men var finns bevisen? Det är ju nästan som att skriva något om migrationspolitik eller liknande på Facebook och lite #jagärhär-fåntrattar blir proxykränkta och massanmäler. Är ju så där effektivt att få bort fuskare. Och ironin är inte helt lost på mig att jag har råkat ut för lirare som nästan bryter 300 - 0vallen, har bara inga screen shots.

tl;dr fixa fusket och team balance istället för att ödsla tid på att utveckla nya chapter awards i form av frillor, wife beaters eller smink.

https://forumbilder.com/images/2020/02/25/BattlefieldV-2.24.2020_22.49.35.png

https://forumbilder.com/images/2020/02/25/BattlefieldV-10.11.2019_22.23.55.png

https://forumbilder.com/images/2020/02/25/BattlefieldV-2.14.2020_21.3.2.png

149 - 0 med sniper är ju inte fusk , han är ju grym

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Hehe. Inte jättekonstigt egentligen tycker jag. BF-serien har varierat en del genom åren och lockat åt sig väldigt många olika typer av spelare, på gott och ont. Du och jag är mer eller mindre på olika sidor av spekrat, det märker jag direkt Mitt svar blir långt nu pga jag sitter vid datorn och inte vid mobilen och skriver men jag är sån, skriver uttömmande svar för det mesta

Jag har lirat BF sedan det första, BF 1942. Har sedan dess lirat alla BF-spel förutom Hardline. Det man kan säga är att genom åren har spelen gått mot att locka spelare som dig mer och mer, dock på bekostnad av spelare som mig. Dvs det ska gå snabbt, gärna snabbare och allra helst snabbast! Springa runt och skjuta från höften är grejen. Detta är det jag alltid såg som COD:s grej förr och som många BF-spelare såg ner på. Men tider ändras. Tempot har skruvats upp mer och mer sedan BFBC2 för att nå sin peak under BF Hardline eller kanske BF1 men med BF1 tillkom bandesign som liknar den i BF5 mycket, mer om det längre ner.

Detta är en spelstil jag kan stå ut med kortare stunder när det blir intensivt inpå flaggor, självklart (jag lirar uteslutande conquest, resten av spellägena kan de ta väck för min del). Men jag vill inte ha det hela tiden. Jag vill ha gott om skydd och liknande (utan att det blir överdrivet, som Underground t.ex.) för det möjliggör att man kan spela taktiskt, nyttja skydden och flankera, gömma sig om man vill och springa runt bakom fiendens linjer för att ta baser där. Flytta fokus från det som oftast blir "frontlinjen" bakåt så det egna laget kan pressa framåt enklare när fienden tvingas backa för att ta hand om mig och mina polare. Om man vill.

Din syn på snipers säger en del om problemet med BF i mina ögon. Självklart finns det nötter som bara sitter och hoppas få ett headshot på 1000m håll. Men många, som jag, supportar mitt lag från lite håll. Det är liksom grejen. På samma sätt som support med MMG som jag också gillar att lira har jag nackdelen att jag kan inte vara reaktiv. Självklart kommer jag anta defensiva positioner för att dela ut maximal skada mot fienden som springer förbi min position. Jag gömmer mig helt enkelt, jag utnyttjar terrängen och skydd för att överlista fiender som inte tänker längre än hålla in shift och sen snabbt som fan vidare till nästa flagga. Killcam eller Deathcam som det är i BF är en eeeeextremt krystat grej.

Anledningen till att jag inte gillar BFBC2, BF3...BF4 och BF1 lika mycket som BF5 är för de är för simpla. Stödjulen åkte på med BFBC2 och allt eftersom skruvade man på fler och fler stödhjul. 3D spotting...vad är det för trams? Trianglar ovanför folks huven man kan skjuta på istället för den faktiskt fienden. Trams. Deathcam...folk kan inte gömma sig alls. Trams. Rekyl på vapen tas bort och spridning på skotten minskas så man kan mer eller mindre dumpa hela magasin med extremt bra pricksäkerhet. Trams (en M4 går lätt göra det i men någon bra pricksäkerhet på 50+m har man då inte). I BF1 gick de ett steg längre och sänkte pricksäkerheten extremt på vapnen så till den grad att ofta träffade man inte ens det man siktade på om det var mer än 20m bort med automateld. Skjuta kontrollerade salvor eller ett skott i taget gjorde ingen skillnad. Skotten flög hej villt. Skickligheten som behövs i BF1 har nått botten.

I BF5 har vi ingen 3D spotting. Vi har ett pingsystem istället som är helt överlägset. 2D spotting (minimap) är helt väck om inte en recon är nära, deras flare tar 1s att skjuta sönder om man håller lite koll (detta kom med BF1 också, en grej BF1 gjorde rätt). Dvs man måste förlita sig på hörsel och syn för att hitta fienden. Detta är uppenbarligen ett nytt koncept för många med tanke på alla klagomål på "visibility" man ser alla youtubers och deras morsa gråter över. Visst, forcerad TAA är en dum ide, men stannar man någon sekund ibland och inte bara springer tills en fienden poppar upp framför en som många tyvärr gör pga de är bortskämda med att det går....så kommer man dödas av många "campers". Eller spelare som faktiskt nyttjar taktik och list framför att hålla in shift tills man ser någon sen spraya ner dem från höften. Ibland dör man ändå för någon gömt sig väldigt väl. So what? Störande kanske men det är ju en del av spelet. Ser alltid båda varandra samtidigt vore det ju helt efterblivet.

Vad gör de för att alla ska bli nöjda? Banor där en eller flera flaggor har fokus på infanteri vs infanteri, fordon vill i regel inte dit om de inte har gott om understöd av just infanteri. Det är av denna anledning du säkert hänger mycket runt B, C och D på Devastation medan jag föredrar A och E och sen är jag vid B och D vid behov men rör inte ens C med tång. Kan jag inte kontrollera striden och genom smart positionering och kanske list vinna mot min fiende utan enbart förlitar mig på slumpen, twitch-aim och reaktionsförmåga kommer jag inte röra mig där. Jag kan prestera väl i dessa situationer också. Men det är för simpelt, för tråkigt och oinsprirerande. För hjärndött helt enkelt. Lockar inte mig, jag är van vid hur BF var förr. Du är van vid hur BF har blivit på senare år.

Med BF5 har de tagit ett steg tillbaka och spelare som dig sparkar bakut direkt vilket jag tycker är synd, detta trots att spelen mer och mer har tillgodosett era behov genom åren men skitit blankt i oss som vill att skicklighet och taktik ska spela roll. På grund av detta hoppas jag innerligt att de bygger vidare på idéerna de ÄNTLIGEN tog tillbaka till BF5 inför BF6. Jag tycker det är en bra mix, de som vill ha det hektiska, närstrid så de kan komma nära noobies som du säger kan få det medan spelare som mig kan undvika er till större delen och fokusera på det vi är intresserade av.

Gör de inte något som kommer den här serien att dö ut. Det är hur många som helst som fortfarande spelar , BF3 , BF4 och BF1. Vill de att de här spelarna ska komma tillbaka måste de göra ändringar. Det finns för och nackdelar med spotting, men när man blir dödad hela tiden av en eller flera personer som ligger i en buske och ingen ser de är det fan inte kul. Det finns ingen skill i det. Hade community som spelar i BF3, BF4 spelat BF5 hade det inte varit något problem med att inte ha spotting, men som det är nu är det bara irriterande och inte kul. Det är flera som tycker samma som jag när jag pratar med de jag spelar med, det är bara för mycket skit i BF5. Tycker själv att BF1 hade bra balans i både vapen, gameplay och bandesign. Fanns lite för alla spelare, något som saknas i BF5.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Tänkte spela lite för en gångs skull... men kan inte gå i onlineläge på origin… är det samma för er?
Edit: loggas ut när jag försöker gå i onlineläget… wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tänkte spela lite för en gångs skull... men kan inte gå i onlineläge på origin… är det samma för er?
Edit: loggas ut när jag försöker gå i onlineläget… wtf?

Origin låg nere typ 1,5h. Sen gick det igång igen så man kunde lira.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

6.2 som släpps i nästa vecka verkar lovande, en semi-revert av ttk kan man säga
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/200546/commun...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

6.2 som släpps i nästa vecka verkar lovande, en semi-revert av ttk kan man säga
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/200546/commun...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är på tiden! TTKn har verkligen sabbats faktiskt. Kändes ok till en början ska jag ärligt säga. Gick tex lira med garand och G43 rätt effektivt, älskar den typen av vapen nämligen. Allra helst utan 3X sikten och det gick även det faktiskt...Men sen kom Type 2A och M2 kabinen in i bilden...fyfan sedan dess...

Tänk om de bara kunde tagit väck 3X sikten istället vad mycket bättre allt hade varit...Jag tycker tex inte Garand, STG44, BAR och G43 osv ska ha 3X sikten vilket också stämmer med hur de användes i verkligheten. Vipps så hade TTKn på långa avstånd vart fixad.

Bah...fortsätter ranta här i tråden om 3X sikten i hopp om att DICE läser det någon gång och får sig en tankeställare så ber om ursäkt för att jag tjatar om dem.

Men deras fix kan enbart kommit från inkompetens, att man bara kollar på telemetri istället för att faktiskt spela spelet själva (för då inser man snabbt hur trasiga 3X siktena är) eller en blandning av båda. Min analys kommer av att enbart spelat spelet hundratals timmar...dvs de ser folk som dör för enkelt på håll med sin telemetri och vill lösa det med minskad skada över avstånd på alla vapen...Jag ser istället 3X sikten överallt som gör det busenkelt att skjuta folk på rätt långa avstånd...tar man bort detta sjunker dels medelavstånden folk skjuter på varandra och TTKn kommer kraftigt sjunka på de avstånden DICE var oroad över.

Såateh...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

6.2 som släpps i nästa vecka verkar lovande, en semi-revert av ttk kan man säga
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/200546/commun...

Skickades från m.sweclockers.com

Det var fan på tiden. 5.2 patchen var så abnormt dålig så man undrar vad de tänker med. Jag gissar att alla på dice inte var helt överens om ändringarna man gjorde men blev ändå överkörda av beslutsfattare. Vet inte om det va nån panikåtgärd då de såg att många lämnade spelet. Dumt gjort hursom.

Håller som sagt helt med att 3x sikten ska bort. Och som alla säger, fixa anti-cheat, team balance mm. Minns att jag kände verkligen att spelet va på rätt väg efter Pacific och innan 5.2. Har tappat tron på att de lyckas fixa till detta spelet nu dock.

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hmm, slog till på rean och testar single player. Väldigt mycket snack, slow motion crap, seg shooting och opårecisa rörelser och den där fast-i-leran känslan hela tiden. Så mycket långsamt snack och så mycket laddtider och jag funderar på att titta på nedladdningstickern för att få lite spänning... Hoppas det ändrar sig i kapitel två för det här var ju sjutton inget kul....

Permalänk
Medlem

Att ens försöka spela BF5 på morgonen är fan hopplöst! Varenda server är full av kineser med ping på 150 och allsköns fusk aktiverade! 🤬

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Att ens försöka spela BF5 på morgonen är fan hopplöst! Varenda server är full av kineser med ping på 150 och allsköns fusk aktiverade! 🤬

Sista tiden är det många som har 150 och över i ping! Snart dags att lägga detta spel på hyllan

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Sista tiden är det många som har 150 och över i ping! Snart dags att lägga detta spel på hyllan

Mest problem på morgonen tycker jag.

Men nu verkar Origin ligga nere? Dom har haft väldigt mycket problem de senaste veckorna...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Hoppas allt blir bättre nu på Tisdag lr Onsdag med den nya 6.2 Patchen

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Hmm, slog till på rean och testar single player. Väldigt mycket snack, slow motion crap, seg shooting och opårecisa rörelser och den där fast-i-leran känslan hela tiden. Så mycket långsamt snack och så mycket laddtider och jag funderar på att titta på nedladdningstickern för att få lite spänning... Hoppas det ändrar sig i kapitel två för det här var ju sjutton inget kul....

Med undantag för Bad Company-spelen möjligen är det ett misstag att lira singleplayer och vänta sig något bra

Battlefield handlar nu, precis som förr, om multiplayer. 32vs32 i större strider online. Finns säkert de som är fans av singleplayer men det kan nog inte vara några mängder. Se det som lite introduktion/uppvärming till multiplayer istället.

Jag förstår väl varför de gör en singleplayer, många som inte velat betala fullpris annars men för min del får de gärna skippa det. Sista singleplayer jag lirade var BF4 och det var enbart för att låsa upp M249...Övriga har jag inte ens rört, bara hoppat rakt in i multiplayer. Hade jag vetat att det är riktigt bra grejer hade jag lirat förstås, men är rätt säker på att det inte är bra, utan bara hjärndöd AI och oinspirerat gameplay även om miljöer och grafik etc egentligen kan möjliggöra något super blir det aldrig så pga fokus ligger liksom inte här.

Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Hoppas allt blir bättre nu på Tisdag lr Onsdag med den nya 6.2 Patchen

Det tror jag nog. De verkar nästan gå tillbaka helt och hållet med balansen verkar det som. Hoppas de inte glömmer något vapen eller skapar någon ny demon som Type 2A är för tillfället bara...

Exemplet de visat är FG-42. Tidigare 4-6BTK. Efter ändringen 5-13BTK (oof). Efter hotfix (dvs aktivt nu) 4-9 BTK. Efter 6.2 blir det 4-7BTK. Dvs de verkar nästan återställa det helt. Bara en extra kula för att döda i detta fall. Mycket mer rimligt och vad de skulle gjort från början...och det återstår ju att se hur de gör med övriga vapen.

Det jag ser fram emot mest är Ag42, G43 och Garand som förhoppningsvis får tillbaka sina BTK igen. De är inte alls så effektiva på håll som de borde vara just nu och de är mina favoriter. Vill lira med dem igen utan att känna att jag ger motståndarna handikapp i onödan...

Antar att under de kommer med mer detaljerad info i början av veckan.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Med undantag för Bad Company-spelen möjligen är det ett misstag att lira singleplayer och vänta sig något bra

Battlefield handlar nu, precis som förr, om multiplayer. 32vs32 i större strider online. Finns säkert de som är fans av singleplayer men det kan nog inte vara några mängder. Se det som lite introduktion/uppvärming till multiplayer istället.

Jag förstår väl varför de gör en singleplayer, många som inte velat betala fullpris annars men för min del får de gärna skippa det. Sista singleplayer jag lirade var BF4 och det var enbart för att låsa upp M249...Övriga har jag inte ens rört, bara hoppat rakt in i multiplayer. Hade jag vetat att det är riktigt bra grejer hade jag lirat förstås, men är rätt säker på att det inte är bra, utan bara hjärndöd AI och oinspirerat gameplay även om miljöer och grafik etc egentligen kan möjliggöra något super blir det aldrig så pga fokus ligger liksom inte här.

Glatt nog fortsatte jag. Norge missionet var grymt. Påminde lite om Tomb Raider när man är i Sibirien. Fast med slow motion gunplay... Jag gillar verkligen inte hur "segt" Battlefield V känns. Som om grafiken inte riktigt orkar med, men FPS mätaren visar stadiga 140-150 FPS.

Även Frankrike missionet var bra tycker jag.

Efter detta kände jag mig stärkt att ge mig in i MP och höll på att avinstallera. TYP2a killed hela tiden, eller shorgun one-shotted. Man ser inget, man skjuts genom väggar och det är världens mix mellan run and gunners och campers. Det är OK - men innan jag satte på bara 64 players kartor var det inget roligt alls. Som ett dåligt Call of Duty.

Nu en fråga - hur sjutton får man bra visibility i det här spelet? Någon som har något trick?
Och - hur har ni inställt för att siktningen skall kännas bra? Jag stängde av all aim assists och ökade från 100 input zoomed till 115 efter att läst en tråd. Gjorde lite skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Efter detta kände jag mig stärkt att ge mig in i MP och höll på att avinstallera. TYP2a killed hela tiden, eller shorgun one-shotted. Man ser inget, man skjuts genom väggar och det är världens mix mellan run and gunners och campers. Det är OK - men innan jag satte på bara 64 players kartor var det inget roligt alls. Som ett dåligt Call of Duty.

Nu en fråga - hur sjutton får man bra visibility i det här spelet? Någon som har något trick?
Och - hur har ni inställt för att siktningen skall kännas bra? Jag stängde av all aim assists och ökade från 100 input zoomed till 115 efter att läst en tråd. Gjorde lite skillnad.

Det är en rätt brant inlärningskurva i BF spel pga de större banorna. Gäller att ha koll på vad man visar sig för, vilka möjliga vinklar kan vara ett hot osv. Det gör underverk att printa in detta tankesätt i huvudet så man till slut gör det omedvetet.

2A är ett problem men patchen som kommer nu i veckan ska fixa balansen i spelet till det bättre igen förhoppningsvis. Den kommer nog förbli kungen i närstrid dock men lär bli ordentligt bestraffad med rekyl och aggressivt minskad skada på håll.

Just att du blir skjuten genom väggar är inte nödvändigtvis ett problem. Vapen med grövre kaliber kan göra skada genom väggar i de trähus som finns i spelet på diverse banor. Minskad skada, men kan räcka för att man ska dö ibland.

Hur man ställer in siktet är väldigt subjektivt. Jag tror jag har det inställt som spelet är standard bara personligen. Inte pillat ngt vad jag vet i varje fall. Kört alla BF så. Men Ads och hip känslighet är ju separerade så du kan ju experimentera med det om du vill. Tror det finns ngt för när känsligheten ska ändras när man börjar sikta med vapnet. Omedelbart eller först när du kollar genom siktet redo att skjuta. Är lite att experimentera med helt enkelt.

Visibility beror på vad du har problem med. I BF5 lönar sig generellt sett korrekt kamouflage för banan om möjligt eftersom 3D spotting är kraftigt minskat jämfört med BFBC2 och senare. Så gömma sig är en effektiv taktik många gånger. Detta finns inte mycket du kan göra åt annat än spela försiktigare och vara mer uppmärksam pga spelet kommer inte peka på fienden åt dig helt enkelt. Detta är dock svårt får många men jag har sedan dag ett i BF5 inte haft problem med det med min spelstil. Klart man dör ibland men ingen är ju perfekt. Ser det inte som ett problem iaf.

Syftar du på grötigheten som den påtvingade TAAn för med sig däremot är det inte mycket du kan göra utan att ge dig in i config filerna och tvinga bort det. Vet inte vad det gör för skillnad dock, läst vissa som älskar att andra som hatar det när man tvingar bort det. Googla att ta väck TAA i BF5 och testa om du vill.

Vad du däremot kan göra från spelets egna meny är post-processing effekter. Film grain och allt vad de heter. Testa att slå av de sakerna. Framförallt film grain hjälper ju liksom inte till med grötigheten TAA orsakar direkt.

Att öka resolution scale har jag hört kan hjälpa också. Dvs rendera spelet i en högre upplösning än skärmen sen skala ner det. Inte testat själv dock. Men har man musklerna för det i hårdvaran så kan man ju testa.

Sist men inte minst kan du ju leka runt med ikoner du ser i 3D världen. Tex flaggor, allierade soldater osv. Ikonerna över deras huvuden. Kan vara jävligt irriterande att springa mot en flagga och så tar ikonen för den upp massvis med yta. Gör man dem rätt genomskinliga hela tiden, inte bara när man siktar (standard typ bara 40% synliga då) hjälper det till att ta väck fokus från viktigare grejer i synfältet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Finnemang inlägg! Tack för tipsen, skall gå in och testa lite i eftermiddag och se om det funkar.
Mitt problem med att bli skjuten genom väggar är inte träskjul, utan antingen kulor som sniker runt hörn när man skjuter - den trevliga netcoded, men ibland ser man att den som skjuter en står på utsidan av en bunker och skjutit deig genom en kulle och en annan bunker. Kul sådant....

Skall kolla det där med att gömma sig. Känns som att som ny straffas man rejält för att man inte kan banorna, för folk som kör run-and-gun skjuter en oavsett var man gömmer sig hela tiden.

Om man bara får lite bättre respons i spelet så kan det nog bli bättre. Jag körde en hel del av de tidigare och har tusentals timmar i BF4, men BF1 gillade jag har en tuff uppförsbacke i detta spelet....

Bad Company 2... Mmmm - mumma.

Permalänk
Medlem

6.2 Patch Note släppta nu
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/200692/battle...

Dock så har uppdateringen flyttats fram till torsdag istället då de tydligen upptäckte något fel i sista sekund.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört en del känns detta som att det var dumt att investera i spelet. Inget kul alls. Man bara dör utan att ha en aning om varför samt att det känns väldigt orättvist. Man börjar skjuta mot någon, ser träffar - men sedan vänder sig personen om och skjuter en och man dör trots att man satt tre fyra kulor i motståndaren.
Händer hela tiden. Inget spel för mig känner jag.
Trist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Efter att ha kört en del känns detta som att det var dumt att investera i spelet. Inget kul alls. Man bara dör utan att ha en aning om varför samt att det känns väldigt orättvist. Man börjar skjuta mot någon, ser träffar - men sedan vänder sig personen om och skjuter en och man dör trots att man satt tre fyra kulor i motståndaren.
Händer hela tiden. Inget spel för mig känner jag.
Trist

Du får prova efter 6.2 patchen och se hur du upplever spelet då. Det blir enklare att döda motståndare då, men också enklare att bli dödad.

Du får även tänka på att de flesta som spelar aktivt har förmodligen gjort det sen release och kan spelet utan och innan. Jag börjar nog närma mig 1000 timmar 😦

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: Jag har inget emot att bli dödad av de som är bättre än mig, det är majoriteten av spelaran, men för att ha kul bör spelet upplevas som någorlunda rättvist. Om jag skjuter någon med tre skott från ett vapen jag själv blivit skjuten med och dog, utan problem, tycker jag nog att om man själv skjuter någon i ryggen med samma vapen att den personen bör dö - och inte vända sig om och skjuta ihjäl en med två skott eller en salva från en Type 2A....

Sedan förstår jag som gammal Battlefield spelare att man får räkna med "magic" bullets till viss del i dessa speln, skjuten runt hörn osv för att netcode inte hinner med riktigt. Får väl se om min gamla klan kör något så man kan få lite hjälp och coachning om man vill fortsätta, annars blir det nog bara siste sp delen och tack och adjö. Fick ut ett par fler timmar av detta än BF1 i alla fall...

Tack för peppning i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

@220volt: Jag har inget emot att bli dödad av de som är bättre än mig, det är majoriteten av spelaran, men för att ha kul bör spelet upplevas som någorlunda rättvist. Om jag skjuter någon med tre skott från ett vapen jag själv blivit skjuten med och dog, utan problem, tycker jag nog att om man själv skjuter någon i ryggen med samma vapen att den personen bör dö - och inte vända sig om och skjuta ihjäl en med två skott eller en salva från en Type 2A....

Sedan förstår jag som gammal Battlefield spelare att man får räkna med "magic" bullets till viss del i dessa speln, skjuten runt hörn osv för att netcode inte hinner med riktigt. Får väl se om min gamla klan kör något så man kan få lite hjälp och coachning om man vill fortsätta, annars blir det nog bara siste sp delen och tack och adjö. Fick ut ett par fler timmar av detta än BF1 i alla fall...

Tack för peppning i alla fall!

Jag hoppas att jag inte låter allt för elak nu, men börjar du skjuta på en spelare med ryggen mot dig på någorlunda nära avstånd och spelaren hinner vända sig om så är det nog inte spelet det är fel på. Det finns givetvis vapen som är bättre än andra vapen (och något som är alldeles för bra) men du kan skjuta folk med alla vapen i spelet utan större problem. Sedan är näst intill alla vapen bedrövliga på avstånd men det blir förhoppningsvis bättre igen efter morgondagens patch.

Battlefield V och panga folk (precis som tidigare titlar) handlar mer om positionering och vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Battlefield är inte särskilt aimkrävande och vapen är rätt enkla att hantera vilket betyder att alla spelare kan skjuta tillbaka någorlunda. Står du öppet och möter två personer kommer du troligtvis inte få båda två. Står du på en position där bara ditt huvud syns så är möjligheten betydligt större. Tänk på hur du tar dig framåt på kartan (använd skydd) och försök förutspå om du kommer möta på folk där du springer för tillfället. Du kommer fort bli bättre (och ha roligare) när du lär dig kartorna. Små enkla saker som hur du springer mellan flaggor eller vart du står när du tar över dem.

Skulle också föreslå att börja med Conquest om du inte spelat på ett tag. Lite lugnare tempo och mer utrymme för att spela efter objektivet. Breakthrough blir mest en vägg där två lag står och duttar på varandra, ofta med tanks som inte rör på sig och flygplan som bombar samma ställe om och om igen. Och absolut, spela med vänner om du har möjlighet. BFV är i mitt tycke väldigt tråkigt att spela ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

@220volt: Jag har inget emot att bli dödad av de som är bättre än mig, det är majoriteten av spelaran, men för att ha kul bör spelet upplevas som någorlunda rättvist. Om jag skjuter någon med tre skott från ett vapen jag själv blivit skjuten med och dog, utan problem, tycker jag nog att om man själv skjuter någon i ryggen med samma vapen att den personen bör dö - och inte vända sig om och skjuta ihjäl en med två skott eller en salva från en Type 2A....

Sedan förstår jag som gammal Battlefield spelare att man får räkna med "magic" bullets till viss del i dessa speln, skjuten runt hörn osv för att netcode inte hinner med riktigt. Får väl se om min gamla klan kör något så man kan få lite hjälp och coachning om man vill fortsätta, annars blir det nog bara siste sp delen och tack och adjö. Fick ut ett par fler timmar av detta än BF1 i alla fall...

Tack för peppning i alla fall!

Netcode är dock en gammal grej som vägrar dö hos folk. Den är det inget fel med i BF5 skulle jag säga. Var det inte i BF1 heller. Battle(non)sense på Youtube har testat det är flera gånger och det är inte onormalt dåligt eller onormalt bra heller. Klart man kan dö pga den ibland men det gäller alla spel som inte körs genom LAN.

Men 6.2 ska fixa tillbaka så vapnen blir mer konsekventa på håll nu imorrn. Nu är det närstrid som gäller, efter 6.2 kommer styrka på håll tillbaka till många vapen som blev av med det någon gång innan jul. Så jag rekommenderar dig att testa SARs (semi auto rifles) sen spela lite försiktigare tills du får ordentlig koll på banorna

Det är alltid svårt att komma in sent i ett spels livscykel så här. Bävar för när jag ska testa nya Modern Warfare. Köpte det i julas men inte rört det än xD. Ground war är jag sugen på där. Kommer väl bli tagen i röven ordentligt i början xD men min försiktigare spelstil kanske är ett vinnande koncept där också. Får se

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |