Världens bästa 2080Ti round 2

Permalänk
Medlem

Världens bästa 2080Ti round 2

Favorit i repris från denna annons: https://www.sweclockers.com/marknad/167741-varldens-basta-208...

Kort och gott världens bästa 2080Ti till salu. Galax HOF OC Lab edition.

Det som är speciellt med korten är förutom grym strömförsörjning, pcb optimerad för överklockning etc. etc… fullt upplåst bios med 2000W (!) power limit och fullt upplåst mjukvarukontroll av spänning till GPU och minnen. Observera att korten säljs utan kylare. Det verkar finnas fullcover vattenblock att få tag på från Bykski:
http://www.bykski.com/page158?_l=en&product_id=4198&brd=1
https://www.aliexpress.com/item/Bykski-Water-Block-use-for-GA....
Annars används lämpligen universal vattenblock eller AIO vattenkylare tillsammans med t.ex. NZXT’s monteringskit G12 för GPUer. Jag kör själv med NZXT X62 och G12. Korten går finfint, under 50C load med denna lösning. Kräver en mindre modifikation av fästena på G12 dock, jag kan visa om någon undrar.

Kort nr 1 är kört en gång på flytande kväve och är ett riktigt monster, klarade över 2700MHz vilket gör det till ett av de bästa exemplaren i världen. Har testkörts efteråt med vattenkylare så det fungerar till 100% såklart. Därav har kortet lite rester av silikonfett kvar på sig, som användes som kondensisolering när det kördes kallt. Kan tvättas bort med typ WD-40 om ni vill men det får ni göra själva i så fall.

Kort nr 2 är aldrig kört på flytande kväve. Har bara använts med vattenkylare.

Korten finns i Malmö-trakten men kan skickas.

Bud från 8000:- per kort.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett av dessa kort av @Rauf sedan tidigare, och kan varmt rekommendera det om plånboken tillåter Trevlig prick och grymt kort som klockar gudomligt, Bitspower säljer ett väldigt bra block som passar också, inga problem att få det skickat från Taiwan.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig: Tack för rekommendationen! Men du vet väl att dessa kort gör sig bäst i Sli

Permalänk
Medlem

@Rauf: Reser du något möjligtvis runt västkusten 🤣?

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

@Rauf: Reser du något möjligtvis runt västkusten 🤣?

Nej, men jag är väldigt bra på att packa hw säkert i paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Nej, men jag är väldigt bra på att packa hw säkert i paket

Jag tvivlar inte på dig utan på postnord

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Jag tvivlar inte på dig utan på postnord

Jag har bara haft otur med postnord en gång. Men det är mitt ansvar som säljare att det kommer fram, kommer det bort i posten får köparen självklart pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Vi får ju sätta igång budgivningen lite! 8000 för kort 2

Permalänk
Medlem

@Rauf: Haha, ja, jag ska vara ärlig och säga att tanken slog mig direkt Dock är stödet så dåligt nuförtiden, men hade varit rätt episkt med två av dessa monster, samtidigt så överväger jag att sälja allt och satsa på ITX istället

Decisions decisions

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Detta block passar för övrigt; https://shop.bitspower.com/index.php?route=product/product&pr...

Jag har beställt direkt från deras hemsida och det tog 4 dagar från Taiwan till Sverige, inklusive tullen, det levererades med Fedex med Postnord som underleverantör. Blocket kostade ca 2200 kr, sen tillkom tullavgift + moms på 400 kr.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

7k + frakt 📦 för nummer 1

Permalänk
Medlem

@BunkeR: Edit

Föregående post editerad
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bud noterat, håller det öppet en dag eller två till.

Permalänk
Medlem

@Rauf:
Hej.
Vad är exakt man får när man köper detta kort ?
Hittade en sån Youtube GPU
Är det 11GB på den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BunkeR:

@Rauf:
Hej.
Vad är exakt man får när man köper detta kort ?
Hittade en sån Youtube GPU
Är det 11GB på den ?

Ingenting förutom själva kortet medföljer. Om det underlättar för någon så kan ni få köpa till en NZXT X62 med G12-adapter med modifierade fästen. Men jag kan inte skicka kylaren monterad ändå, den får ni montera själva.

Det är 11GB som på alla andra 2080ti

Permalänk
Medlem

@Rauf:
Är du 100000% säker på att det är inga micro sprickor på GPU, på den som nr 1 ?
Är bios normal läge , det är inte pre overclocked ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BunkeR:

@Rauf:
Är du 100000% säker på att det är inga micro sprickor på GPU, på den som nr 1 ?
Är bios normal läge , det är inte pre overclocked ?

Det finns Inga synliga fysiska skador och kortet fungerar fint. Jag har använt ett lika dant kort i spelburken, och det kortet har jag kört på kväve många gånger innan.

Skickas med vanligt bios, tror det är på 450W. XOC bios på 2000w kan fås om man önskar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Det finns Inga synliga fysiska skador och kortet fungerar fint. Jag har använt ett lika dant kort i spelburken, och det kortet har jag kört på kväve många gånger innan.

Skickas med vanligt bios, tror det är på 450W. XOC bios på 2000w kan fås om man önskar det.

Om man får bios med 2000w går det att köra som vanligd ?
Eller man riskerar för höga värme utan overcklokning ?

Permalänk

Hur kyler du VRM på kortet i bruk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Hur kyler du VRM på kortet i bruk?

Skickades från m.sweclockers.com

Vem ?

Permalänk
Skrivet av BunkeR:

@Rauf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Hur kyler du VRM på kortet i bruk?

Skickades från m.sweclockers.com

Antingen full cover block eller fläkten på g12 adaptern med aio. Vid kväve kylning så kör jag med fläkt på vrm, räcker bra även om kortet drar mer än 1500W. Man kan även 3D printa ett eget fläktfäste.

Permalänk
Medlem

@Rauf:
Om man får bios med 2000w går det att köra som vanligd ?
Eller man riskerar för höga värme utan overcklokning ?

Är de sålda ? GPU

Permalänk
Skrivet av Trullon:

@BunkeR: Jag har lagt ett bud på 8000 för detta...

Trullon , du la väll ett bud på kort 2, inte kort 1. Eller har jag missat något ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Trullon , du la väll ett bud på kort 2, inte kort 1. Eller har jag missat något ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fattar inte riktigt heller men jag tror att han lagt på 2:an
Såg inte bud på 1:an

Är du sugen på nr 2 ?

Permalänk
Medlem

@andersgog: BunkeR la först 7000 på kort nr 2 men har ändrat sin post till nr 1. Jag har lagt 8000 på kort nr 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BunkeR:

@Rauf:
Om man får bios med 2000w går det att köra som vanligd ?
Eller man riskerar för höga värme utan overcklokning ?

Är de sålda ? GPU

Det går att köra 24/7 på xoc bios. Men man behöver överklocka manuellt då Aeig rapporterat att stock frekvens är lägre på xoc bios än vanliga bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Det går att köra 24/7 på xoc bios. Men man behöver överklocka manuellt då Aeig rapporterat att stock frekvens är lägre på xoc bios än vanliga bios.

Tack för svar !
Är det bara du som väljer vilken bios den kommer med ?
Alltså den kan inte komma med 2 bios ?

Permalänk
Medlem

@BunkeR: Du kan endast köra ett BIOS på kortet, det har inte plats för 2 st. Jag rekommenderar att du tar stock BIOS först, och sen installerar XOC om du vill. Mitt kort gör 2190MHz på vatten med stock BIOS, kan säkert gå över 2200MHz med XOC men inte testat mer än flashat.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED