Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem

Fick hem min nvidia shield pro för någon dag sen och är riktigt nöjd förutom 2 saker som inte fungerar lika bra.

Får riktigt dålig kvalite när jag kör svt play. någon annan som upplever det också?
Kör med kabel och har 1 gbit så det är inget fel på nätet i sig.

Tycker även att Plex beter sig jäkligt konstigt. när det är byte till ett nytt avsnitt så tappas signalen i 5 sekunder och kommer tillbaka strax innan nya avsnittet börjar. Det är blå rand runt gränsnittet och det känns som det är sjukt gröna toner i bilden.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Jag fick lyckosamt tag i den sista kontrollen till den nya Nvidia Shielden från Nvidias svenska webshop, men använder till den äldre versionen av Shield v2. Wooooooooow vad bra den är jämfört den gamla kontrollen. Snabb att reagera som bara den, inga mer väntetider efter jag klickat. Go form att hålla i. Bakgrundsbelysning. Många fler knappar som alla används flitigt. IR funkar kalasbra till att starta/stänga av TV. Allt är som en dröm

Någon som vet när de får in fjärrkontroller igen?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats streama spel från en dator med icke hdr skärm till en tv med hdr? Köpte nyligen Hitman 2 vilket jag förstått ska funka med detta men icke!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Fick hem min nvidia shield pro för någon dag sen och är riktigt nöjd förutom 2 saker som inte fungerar lika bra.

Får riktigt dålig kvalite när jag kör svt play. någon annan som upplever det också?
Kör med kabel och har 1 gbit så det är inget fel på nätet i sig.

Tycker även att Plex beter sig jäkligt konstigt. när det är byte till ett nytt avsnitt så tappas signalen i 5 sekunder och kommer tillbaka strax innan nya avsnittet börjar. Det är blå rand runt gränsnittet och det känns som det är sjukt gröna toner i bilden.

För mig är det YouTube, ser ut som 480p men bara ibland. SVT är ok men dom har bara video i 720p tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Fick hem min nvidia shield pro för någon dag sen och är riktigt nöjd förutom 2 saker som inte fungerar lika bra.

Får riktigt dålig kvalite när jag kör svt play. någon annan som upplever det också?
Kör med kabel och har 1 gbit så det är inget fel på nätet i sig.

Tycker även att Plex beter sig jäkligt konstigt. när det är byte till ett nytt avsnitt så tappas signalen i 5 sekunder och kommer tillbaka strax innan nya avsnittet börjar. Det är blå rand runt gränsnittet och det känns som det är sjukt gröna toner i bilden.

Du kanske har frame rate switcher på? Du kan stänga av det i inställningarna för plex men du bör lämna det på för att få en följsammare bild. Den ändrar input signalen till samma uppdateringsfrekvens som videon har, oftast 24 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@f@boy: Svarar mig själv att de finns att beställa igen.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Vill du länka till var du köpte den? Jag hittade bara den amerikanska sidan för Nvidia som ej skickar till Sverige. Funkar den bättre än den gamla tycker du? Ofta problem med slö respons för mig med den gamla som jag skulle vilja slippa.

Det där låter som problem med den rätt usla BT-antennen i Shield 2017.

Gjorde en enkel antennmodd i min Shield, har funkat klockrent sen dess. Kolla även LasseTMs inlägg på samma sida, han gjorde samma mod, men använde en stump koppartråd istället för att sno antennen från en skrotad router, samt kopplade bort originalantennen på mönsterkortet.

Förmodligen skulle man kunna få plats med en halvvågsantenn istället för en kvartsvågsantenn också, för ytterligare något förbättrad mottagning. En sådan ska vara 62 mm lång, bara att mäta

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det där låter som problem med den rätt usla BT-antennen i Shield 2017.

Gjorde en enkel antennmodd i min Shield, har funkar klockrent sen dess. Kolla även LasseTMs inlägg på samma sida, han gjorde samma mod, men använde en stump koppartråd istället för att sno antennen från en skrotad router, samt kopplade bort originalantennen på mönsterkortet.

Förmodligen skulle man kunna få plats med en halvvågsantenn istället för en kvartsvågsantenn också, för ytterligare något förbättrad mottagning.

Nepp, det är kontrollen. Se mitt senaste inlägg, nya kontrollen till samma enhet funkar magiskt

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Nepp, det är kontrollen. Se mitt senaste inlägg, nya kontrollen till samma enhet funkar magiskt

Hehe, givetvis kommer en förbättrad antenn/sändare/mottagare i endera ända ge liknande resultat. Jag skulle kunna säga samma sak, "nä, det är shielden, se mitt gamla inlägg, med moddad antenn funkar samma fjärr magiskt"

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

@f@boy: Svarar mig själv att de finns att beställa igen.

Herregud, har legat som bearbetar sedan jag beställde igår.
Hur snabbt fick ni er fjärr?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som visplay är extremt långsamt? Satt med boxen igår och gick inte att använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

@f@boy:

Beställde på morgonen 7 Februari, uthämtad 9 Februari vid Postnord.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

@Zirgo: Kom idag, helst plötsligt.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Är det bara för mig som visplay är extremt långsamt? Satt med boxen igår och gick inte att använda.

Skickades från m.sweclockers.com

nope samma här, felanmälde det till deras support i början av januari där jag bifogade videoklipp mellan Netflix och Viaplay, Netflix flyter på konstant tillskillnad mot Viaplay, de skickade iväg ärendet till deras tekniker, men ännu ingen uppdatering, dock flyter Viaplay på fint i LG WebOS.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gilgamesh:

nope samma här, felanmälde det till deras support i början av januari där jag bifogade videoklipp mellan Netflix och Viaplay, Netflix flyter på konstant tillskillnad mot Viaplay, de skickade iväg ärendet till deras tekniker, men ännu ingen uppdatering, dock flyter Viaplay på fint i LG WebOS.

Just därför jag sa upp viaplay, finns bättre och billigare alternativ med bättre bild till och med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Just därför jag sa upp viaplay, finns bättre och billigare alternativ med bättre bild till och med.

Vad tänker du då på?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Verkar omöjligt att köpa en shield tv pro, ingen har dom på lager. Har en beställning på komplett men datumet ändras varje dag typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Verkar omöjligt att köpa en shield tv pro, ingen har dom på lager. Har en beställning på komplett men datumet ändras varje dag typ.

Skickades från m.sweclockers.com

De kanske tillverkas i China? Som så mycket görs nuförtiden.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@hajvan:
Ser ut att vara i lager hos Nvidia
https://www.nvidia.com/sv-se/shield/shield-tv-pro/

Beställde en fjärr från dem i söndags och plockade ut den idag så de verka ha snabba leveranser.

Permalänk
Medlem

Har tröttnat på att min TV inte klarar av att spela upp alla format på de filmer jag vill streama, hur väl klarar en Shield (2019) av detta? Har ett antal filmer/serier som funkar utmärkt i VLC på min dator men som "smart"-tvn inte lyckas spela upp. Klarar en Shield av att spela upp de format som VLC på PC klarar av? Eller finns det vissa begränsningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Har tröttnat på att min TV inte klarar av att spela upp alla format på de filmer jag vill streama, hur väl klarar en Shield (2019) av detta? Har ett antal filmer/serier som funkar utmärkt i VLC på min dator men som "smart"-tvn inte lyckas spela upp. Klarar en Shield av att spela upp de format som VLC på PC klarar av? Eller finns det vissa begränsningar?

Nvidia Shield kör operativsystemet Android TV och VLC kan därmed installeras gratis. Alla format är kompatibla.
Kolla även på Kodi som en medialösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Nvidia Shield kör operativsystemet Android TV och VLC kan därmed installeras gratis. Alla format är kompatibla.
Kolla även på Kodi som en medialösning.

Tack! Då får det nog bli en Shield TV Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Tack! Då får det nog bli en Shield TV Pro.

Jag gick till Nvidia Shield TV för ca 3 år sedan från samma utgångsläge som du har, kommer aldrig gå tillbaka! Fungerar fantastiskt bra. Kolla på Plex som medialösning om du orkar och har intresse. Plex organiserar alla dina filmer och serier och ger dig en upplevelse som ser ut som Netflix eller liknande. Minns t.ex vilket avsnitt du nyss såg och vet var du ska fortsätta. Alla filformat jag har testat går bra, undertexter funkar prima och det är en så behaglig användarupplevelse jämfört med att lägga över filer på USB-sticka och spela upp

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Jag gick till Nvidia Shield TV för ca 3 år sedan från samma utgångsläge som du har, kommer aldrig gå tillbaka! Fungerar fantastiskt bra. Kolla på Plex som medialösning om du orkar och har intresse. Plex organiserar alla dina filmer och serier och ger dig en upplevelse som ser ut som Netflix eller liknande. Minns t.ex vilket avsnitt du nyss såg och vet var du ska fortsätta. Alla filformat jag har testat går bra, undertexter funkar prima och det är en så behaglig användarupplevelse jämfört med att lägga över filer på USB-sticka och spela upp

Låter kanon! Kör faktiskt Plex just nu, och för de flesta filer funkar det bra men finns en hel del som jag inte kan streama till tvn (funkar inte ens med en extern HDD i tvn, så antar att den inbyggda spelaren i tvn knyt klarar av alla format)

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Tack! Då får det nog bli en Shield TV Pro.

Skrivet av Zachtionman:

Jag gick till Nvidia Shield TV för ca 3 år sedan från samma utgångsläge som du har, kommer aldrig gå tillbaka! Fungerar fantastiskt bra. Kolla på Plex som medialösning om du orkar och har intresse. Plex organiserar alla dina filmer och serier och ger dig en upplevelse som ser ut som Netflix eller liknande. Minns t.ex vilket avsnitt du nyss såg och vet var du ska fortsätta. Alla filformat jag har testat går bra, undertexter funkar prima och det är en så behaglig användarupplevelse jämfört med att lägga över filer på USB-sticka och spela upp

Instämmer med ovanstående. Kör dock med Kodi på min.

Köpte ursprungligen Shielden för att ha som mediamaskin i mancaven, men den visade sig vara bättre än en konventionell HTPC, så slängde nyligen ut den dylika som stod i vardagsrummet, flyttade ut Shielden, och skaffade en Pi 4 som mediaburk till mancaven istället.

Känner mig med andra ord väldigt färdig med x86-burkar som mediamaskiner också

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Om någon annan är sugen på en Shield så kan jag bekräfta att Nvidia har dem i lager, beställde en från deras webshop i lördags och nu ligger den hos posten

Permalänk
Lego Master

Tänkte uppdatera min 2017-Shield med nya fjärren, men den var slut i lager igen. Knappade in min mailadress för att få en notis om när den finns i lager igen. Acceptmeddelandet från Nvidia?

"Thank you for your submission."

What the fudge?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Tänkte uppdatera min 2017-Shield med nya fjärren, men den var slut i lager igen. Knappade in min mailadress för att få en notis om när den finns i lager igen. Acceptmeddelandet från Nvidia?

"Thank you for your submission."

https://i.imgur.com/pNysPQw.png

What the fudge?

Det kan även översättas, mer korrekt, till anmälan eller inlämning

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Zachtionman:

Det kan även översättas, mer korrekt, till anmälan eller inlämning

Jo, absolut. Men det finns ju andra synonymer till "submission" som inte har de...udda konnotationerna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@voro12:

borde beställt när du skrev, men jag hade en order liggandes på komplett sedan 21/2 och tänkte att det kommer väl in snart.
Datumet har flyttats fram flera gånger och nu senaste fram till 24 april som osäkert datum...
omöjligt att få tag på, väldigt frustrerande.

vad säger ni andra om att beställa den billigare varianten med 2GB minne? jag ska egentligen bara ha den som media spelare, kanske kanske ev. någon snes emulator.

funderar också på att beställa en odroid n2... svårt detta.

Visa signatur

Q1=Q2+QE