Sim- kort och telefonnummer!?

Permalänk

Sim- kort och telefonnummer!?

Hej!

Jag har en iphone 5 och ska köpa en iphone XR. Jag undrar om jag bara kan ta ut sim-kortet i min gamla telefon och sätta i den nya?
Kommer mitt telefonnummer + abonnemang bara att följa med över till den nya telefonen då?

Kanske en självklar fråga men jag suger verkligen på teknik.

Tack på förhand för svar!

Permalänk
Medlem

@tusenfragor: Snabbt svar är ja. Ditt nummer och ditt abonnemang följer med till den nya telefonen.

*Edit Det kan vara så att ditt simkort har fel format för den nya telefonen, jag är inte så haj på iPhone, men det värsta som kan hända är att du får skaffa en adapter eller vända dig till din operatör för att få ett sim-kort som passar.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Det ska fungera utan problem, de ska båda ha nano-sim enligt Apples hemsida. Om du vill få med kontakter med mera kan du behöva synka dina kontakter mot icloud om det inte görs automatiskt misstänker jag. Alternativt spara dem direkt på sim kortet om det inte är för många.

Du kan ju alltid flytta sim-kortet och se hur det ser ut och flytta tillbaka om något du behöver inte hängde med.

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Medlem

Ja och jag tror båda använder Nano-SIM-kort så det skall passa också.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk

Tusentack!