Emil lĂ€mnar oss 😱

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Det blir inget rakande, det kan jag lova.

Är det en.... utmaning?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Klorixx:

Är det en.... utmaning?

FarvÀl.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
●
Skrivet av emilakered:

https://youtu.be/ilGig3Ety5s

Ganska obehaglig, nÀstan lite erotisk, introduktion av @JonasT med.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Haha, ni var duktiga redan dÄ och jag vet hur svÄrt det Àr att filma sig sjÀlv och fÄ det att se naturligt ut, men herregud början i skinnsoffan kunde likagÀrna vart introduktion av nÄgon slags sexpryl det var ordentligt förförande

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Kriistoffer:

Haha, ni var duktiga redan dÄ och jag vet hur svÄrt det Àr att filma sig sjÀlv och fÄ det att se naturligt ut, men herregud början i skinnsoffan kunde likagÀrna vart introduktion av nÄgon slags sexpryl det var ordentligt förförande

Jag sÀger ju det, @JonasT och hans sexiga intro.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem
●

R.I.P

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av UEklund:

AlltsĂ„.. jag ska ju inte dö. Ännu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av UEklund:

F för Emil

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

PermalÀnk
Benchmaskin 🍞 ★
●
Skrivet av emilakered:

AlltsĂ„.. jag ska ju inte dö. Ännu.

R.I.P in pepperonis

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Kenneth:

R.I.P in pepperonis

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Om du inte Àr snÀll kör jag röstförvrÀngare nÀr vi spelar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Om du inte Àr snÀll kör jag röstförvrÀngare nÀr vi spelar.

Menar du östgötskan nu eller?

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hoppas man tar in nÄgon med större kunskap och som kan fÄ med lite mer humor men ÀndÄ göra teknik video intressanta för gemene man. (varför inte köra pÄ engelska med svensk text för att komma Ät en större andel mÀnniskor och sponsor pengar) Se lite som gamla TOPGEAR anda. 2-3 personer med olika infallsvinklar till hÄrdvara. Alla test ska ha en video vi Àr ÀndÄ inne pÄ 20 talet nu.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av sesese:

Hoppas man tar in nÄgon med större kunskap och som kan fÄ med lite mer humor men ÀndÄ göra teknik video intressanta för gemene man. (varför inte köra pÄ engelska med svensk text för att komma Ät en större andel mÀnniskor och sponsor pengar) Se lite som gamla TOPGEAR anda. 2-3 personer med olika infallsvinklar till hÄrdvara. Alla test ska ha en video vi Àr ÀndÄ inne pÄ 20 talet nu.

Nej! Inte pÄ engelska!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | SkÀrm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av sesese:

Hoppas man tar in nÄgon med större kunskap och som kan fÄ med lite mer humor men ÀndÄ göra teknik video intressanta för gemene man. (varför inte köra pÄ engelska med svensk text för att komma Ät en större andel mÀnniskor och sponsor pengar) Se lite som gamla TOPGEAR anda. 2-3 personer med olika infallsvinklar till hÄrdvara. Alla test ska ha en video vi Àr ÀndÄ inne pÄ 20 talet nu.

Inte ENGclockers hÀr... sÄnt finns det nog av

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Trollfabrik đŸ«¶đŸ» ★
●
Skrivet av sesese:

Hoppas man tar in nÄgon med större kunskap och som kan fÄ med lite mer humor men ÀndÄ göra teknik video intressanta för gemene man. (varför inte köra pÄ engelska med svensk text för att komma Ät en större andel mÀnniskor och sponsor pengar) Se lite som gamla TOPGEAR anda. 2-3 personer med olika infallsvinklar till hÄrdvara. Alla test ska ha en video vi Àr ÀndÄ inne pÄ 20 talet nu.

Jag tycker inte heller om Emil.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlĂ€gg eller pinga @Jacob. Finns Ă€ven pĂ„ Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Jacob:

Jag tycker inte heller om Emil.

Först tabellen, nu det hÀr... har du en gravid fru? KÀnns som att pappahumorn börjar ta rot

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag tror fortfarande detta beror pÄ den nya Gubben.
Allting pekar Ă„t en konspiration.

PermalÀnk
Medlem ★
●

NĂ„gon som vet om han hittat ett jobb eller om han stannar i dessa tider?

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av medbor:

Först tabellen, nu det hÀr... har du en gravid fru? KÀnns som att pappahumorn börjar ta rot

Skickades frÄn m.sweclockers.com

LÀt ju nÀstan som att @sesese riktade kritik mot Emil.

Skrivet av sesese:

Hoppas man tar in nÄgon med större kunskap och som kan fÄ med lite mer humor men ÀndÄ göra teknik video intressanta för gemene man.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av flukke:

NĂ„gon som vet om han hittat ett jobb eller om han stannar i dessa tider?

Inget nytt jobb klart Ànnu, men förhoppningsvis inom inte allt för lÄng tid! Annars fÄr jag gÄ pÄ sparlÄga ett tag och vara med familjen.

Stanna blir det inte oavsett, det vore knepigt att fÄ till pÄ flera sÀtt. Samt, att lÀget Àr som det Àr i vÀrlden förÀndrar egentligen inte grundanledningarna för mig att sluta. Om vi ska bli lite filosofiska, att helt plötsligt byta fot och stanna bara för "det blev lite jobbigt" kan onekligen öppna upp för att ifrÄgasÀtta hur engagerad jag Àr framÄt.

Med det sagt, tack för tanken men oroa (?) dig inte för mig! Det finns de som kommer drabbas enormt mycket hÄrdare av nuvarande lÀge oavsett, bÄde sett till hÀlsa och privatekonomi.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●

@emilakered:
NÄgot som bör öka dina chanser att fÄ ett riktigt jobb.
https://www.gents.se/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●

Efter frÄgor om var jag ska ta vÀgen, uppdaterar hÀr med! Jag jobbade som mÄnga sÄg sista dagen pÄ SweClockers och Geeks i fredags. Nu Àr det tvÄ veckor ledigt, sedan börjar jag pÄ Komplett.se! DÀr ska jag ta ansvar för community, partnerskap och innehÄll.

Med andra ord, lÀr ha en del kontakt med SweClockers Àven framÄt. BÄde redaktionen och forumet!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Efter frÄgor om var jag ska ta vÀgen, uppdaterar hÀr med! Jag jobbade som mÄnga sÄg sista dagen pÄ SweClockers och Geeks i fredags. Nu Àr det tvÄ veckor ledigt, sedan börjar jag pÄ Komplett.se

Var ju nÀstan det jag gissade pÄ för nÄgra mÄnader sedan, inet eller webhallen.
Komplett alltsÄ, grattis i guess!

PermalÀnk
Expertgissare ★
●
Skrivet av emilakered:

Efter frÄgor om var jag ska ta vÀgen, uppdaterar hÀr med! Jag jobbade som mÄnga sÄg sista dagen pÄ SweClockers och Geeks i fredags. Nu Àr det tvÄ veckor ledigt, sedan börjar jag pÄ Komplett.se! DÀr ska jag ta ansvar för community, partnerskap och innehÄll.

Med andra ord, lÀr ha en del kontakt med SweClockers Àven framÄt. BÄde redaktionen och forumet!

Grattis till komplett 🎈
Ska bli spÀnnande och de vad som hÀnder med dig bakom rodret, lycka till med att styra nya skutan

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Efter frÄgor om var jag ska ta vÀgen, uppdaterar hÀr med! Jag jobbade som mÄnga sÄg sista dagen pÄ SweClockers och Geeks i fredags. Nu Àr det tvÄ veckor ledigt, sedan börjar jag pÄ Komplett.se! DÀr ska jag ta ansvar för community, partnerskap och innehÄll.

Med andra ord, lÀr ha en del kontakt med SweClockers Àven framÄt. BÄde redaktionen och forumet!

Spontant har jag svÄrt att se exakt vad en sÄdan roll innebÀr, men med dig sittandes dÀr blir det nÄgot bra gjort i alla fall. Hoppas det nya blir sÄ bra som du hoppas!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Efter frÄgor om var jag ska ta vÀgen, uppdaterar hÀr med! Jag jobbade som mÄnga sÄg sista dagen pÄ SweClockers och Geeks i fredags. Nu Àr det tvÄ veckor ledigt, sedan börjar jag pÄ Komplett.se! DÀr ska jag ta ansvar för community, partnerskap och innehÄll.

Med andra ord, lÀr ha en del kontakt med SweClockers Àven framÄt. BÄde redaktionen och forumet!

Kommer du bo kvar i Stockholm? Har inte Komplett sitt svenska kontor i Göteborg?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Edvin-89:

Grattis till komplett 🎈
Ska bli spÀnnande och de vad som hÀnder med dig bakom rodret, lycka till med att styra nya skutan

Framför allt Àr det nog blivande chefen och kollegan Jenny som fÄr vara kapten pÄ bÄten.. Àven om vi lÀr hjÀlpas Ät med en hel del!

Skrivet av medbor:

Spontant har jag svÄrt att se exakt vad en sÄdan roll innebÀr, men med dig sittandes dÀr blir det nÄgot bra gjort i alla fall. Hoppas det nya blir sÄ bra som du hoppas!

Titlar och roller Àr svÄrt! Jag kommer jobba med Kompletts nÀrvaro pÄ till exempel SweClockers och andra samlingsplatser, samt med samarbeten i olika former. Exakt vad och hur, det fÄr vi se!

Skrivet av Cenorida:

Kommer du bo kvar i Stockholm? Har inte Komplett sitt svenska kontor i Göteborg?

Det hÀr blir i Stockholm!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Titlar och roller Àr svÄrt! Jag kommer jobba med Kompletts nÀrvaro pÄ till exempel SweClockers och andra samlingsplatser, samt med samarbeten i olika former. Exakt vad och hur, det fÄr vi se!

Ska vi tolka det som att du blir den personen som, nÀr man ringer in och Àr besviken pÄ en produkt eller hur ett Àrende skötts, kundtjÀnst kopplar över till sÄ att du kan citera gamla goa NileCity sketcher sÄ att kunderna blir lite gladare?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

PermalÀnk
Medlem ★
●

Haha, "Relik" som forumtitel!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | SkÀrm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av emilakered:

Framför allt Àr det nog blivande chefen och kollegan Jenny som fÄr vara kapten pÄ bÄten.. Àven om vi lÀr hjÀlpas Ät med en hel del!

Titlar och roller Àr svÄrt! Jag kommer jobba med Kompletts nÀrvaro pÄ till exempel SweClockers och andra samlingsplatser, samt med samarbeten i olika former. Exakt vad och hur, det fÄr vi se!

Det hÀr blir i Stockholm!

Styrman Åkered, kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Medlem ★
●

@emilakered:

KĂ€nns som att ni har haft ett dolt partnerskap i flera Ă„r?

Skrivet av emilakered:

Jag köpte för ett tag sedan ett X1800XT hos komplett.se

För nÄgra veckor sedan gick det sönder, och jag returnerade det till komplett.
Endast ett par timmar efter att dom hÀmtat mitt paket fÄr jag mail om att ett X1900XT Àr pÄvÀg som ersÀttning eftersom dom inte lÀngre sÀljer PowerColors X1800XT!

TyvÀrr fortsÀtter min otur, och mitt nya X1900XT dör i veckan, och det endja jag kan fÄ som output Àr "fÀrgglad" skÀrm.
Dock accepterade komplett min RMA samma dag som jag ansökte, och kortet ska skickas in pÄ mÄndag!

Mycket snabb RMA- hantering alltsÄ, 5 tummar upp!

LĂ„t konspirationsteorierna hagla!

Hoppas att du kan göra bra saker pÄ Komplett!