Permalänk

Stulet steam konto

Hej är det nån här som vet hur man kan kontakta steam? Mitt konto har blivit stulet två gånger på en vecka nu och verkar omöjligt att få tag på dom.

Mvh Erik

Permalänk
Medlem

Hur har du blivit av med det? Har du inte mobile authenticator? Finns information på https://help.steampowered.com/sv/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Vet ej hur det hänt, första gången gick det bra att få tillbaka det, och då stod det att det hade nå med mobilen att göra, nu har kontot ny mail mm och steam hör inte av sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Du svarar inte på frågan om du har Steam Guard / Authenticator på eller inte. Blir väldigt mycket svårare att stjäla kontot med det.

Inte så konstigt om supporten inte är jättesugna att hjälpa dig längre om de inte tycker du vidtagit alla säkerhetsåtgärder som man kan och bör göra.

Eftersom du skriver "hade nå med mobilen att göra", låter det inte som att du gått till botten med problemet. Vad är "ny mail mm" mer än ny mail?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Du svarar inte på frågan om du har Steam Guard / Authenticator på eller inte. Blir väldigt mycket svårare att stjäla kontot med det.

Inte så konstigt om supporten inte är jättesugna att hjälpa dig längre om de inte tycker du vidtagit alla säkerhetsåtgärder som man kan och bör göra.

Eftersom du skriver "hade nå med mobilen att göra", låter det inte som att du gått till botten med problemet. Vad är "ny mail mm" mer än ny mail?

Dom skrev att de va det, inte jag som tror att det va nå med mobilen, men efter använde jag givetvis anti virus och anti malware, men inget virus eller malware kom upp.
Visst jag kanske får skylla mig själv, men man ska kunna få kontakt på ett företag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythos1983:

Dom skrev att de va det, inte jag som tror att det va nå med mobilen, men efter använde jag givetvis anti virus och anti malware, men inget virus eller malware kom upp.
Visst jag kanske får skylla mig själv, men man ska kunna få kontakt på ett företag

Skickades från m.sweclockers.com

Skrev de som svar att det var något med mobilen? Låter luddigt och frågan var om du aktiverat 2-stegs verifiering eller inte?

Som det verkar om de lyckats ändra din mail igen så har de tillgång till din mail, även där bör du aktivera 2stegs

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hur lyckas man bli bestulen på kontot första gången utan att vidta åtgärder?
Nåja, jag tror det är nån i din närhet som vet ditt lösenord eller nån annan som på nå sätt fått tag i ditt lösenord.
Du verkar inte ha på 2stegs verifiering för då hade du fått ett meddelande på mobilen med en kod som ska knappas in när ny enhet ansluts bla

Du får förklara med Steam att du inte hann åtgärda säkerheten på pga sjukdom eller nått. För dom kan kanske också tro att det är nå bedrägeri när du påstår 2ggr på kort tid om att ditt konto är stulet, dom kanske tror det inte är ditt och att det är du som försöker kapa kontot

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Skrev de som svar att det var något med mobilen? Låter luddigt och frågan var om du aktiverat 2-stegs verifiering eller inte?

Som det verkar om de lyckats ändra din mail igen så har de tillgång till din mail, även där bör du aktivera 2stegs

Nej det gjorde jag inte vad jag, och varför har dom inte det som standard?
Ja dom måste ha haft tillgång till min mail, men bytte lösenord på den med efter första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Hur lyckas man bli bestulen på kontot första gången utan att vidta åtgärder?
Nåja, jag tror det är nån i din närhet som vet ditt lösenord eller nån annan som på nå sätt fått tag i ditt lösenord.
Du verkar inte ha på 2stegs verifiering för då hade du fått ett meddelande på mobilen med en kod som ska knappas in när ny enhet ansluts bla

Du får förklara med Steam att du inte hann åtgärda säkerheten på pga sjukdom eller nått. För dom kan kanske också tro att det är nå bedrägeri när du påstår 2ggr på kort tid om att ditt konto är stulet, dom kanske tror det inte är ditt och att det är du som försöker kapa kontot

Skickades från m.sweclockers.com

Läst vad jag skrivit eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythos1983:

Nej det gjorde jag inte vad jag, och varför har dom inte det som standard?
Ja dom måste ha haft tillgång till min mail, men bytte lösenord på den med efter första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är standard att steam och andra tjänster vid support alltid påtalar att man ska aktivera det, om de redan har tillgång och du inte slog på 2 stegs så hjälper sällan att vara byta lösen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythos1983:

Läst vad jag skrivit eller?

Jo men jag blev inte klokare på det jag läste
Det kanske bara är jag

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mythos1983:

Läst vad jag skrivit eller?

Det har nog alla men det är fortfarande lite luddigt.
Nåja, du har fått reda på kontaktvägarna till steam/valve iaf

När kontaktade du steam om problemet (tid/datum)?
Vad får du för felmeddelande när du försöker logga in?
Har du gjort några trades eller liknande den senaste tiden?
Har du loggat in med dina steamuppgifter på någon extern sida?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Jo men jag blev inte klokare på det jag läste
Det kanske bara är jag

Rolig kille du

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

dags o byta mail på kontot o använd ett BÄTTRE lösenord...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mythos1983:

Rolig kille du

Skickades från m.sweclockers.com

Du blir mer hjälpt med ditt problem om du fokuserar på att svara på de olika frågorna du fått än att skriva meningslösa svar på inlägg som irriterar dig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Du blir mer hjälpt med ditt problem om du fokuserar på att svara på de olika frågorna du fått än att skriva meningslösa svar på inlägg som irriterar dig.

Vilken fråga syftar du på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skaffa mobile authenticator, så kommer du troligtvis inte bli hackad igen.

Apple
https://apps.apple.com/us/app/steam-mobile/id495369748

Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.valvesoftwa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythos1983:

Hej är det nån här som vet hur man kan kontakta steam? Mitt konto har blivit stulet två gånger på en vecka nu och verkar omöjligt att få tag på dom.

Mvh Erik

Fick mitt konto stulet av en från Israel för många år sedan. Skapade ett ärende via deras webportal och kunde verifiera att jag ägde kontot med hjälp av en fysisk kod jag hade på en DVD-skiva. Efter det satte jag upp en authenticator på mobil. Inte blivit av med kontot sedan dess. *tag i trä*

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Det finns ett enda sätt att förhindra dessa saker, 2-stegs verifiering som är kopplad till din mobiltelefon.

Detta måste du ha på alla känsliga konton, Dvs Steam, Mail, Paypal, Ebay, Tradera osv.

Det är så vanligt med hackade databaser, dom har ingen hjälp av dessa lösenord utan din fysiska mobiltelefon.

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythos1983:

Vilken fråga syftar du på?

Skickades från m.sweclockers.com

Ta någon av dessa som exempel

Skrivet av MultiMan:

Du svarar inte på frågan om du har Steam Guard / Authenticator på eller inte. Blir väldigt mycket svårare att stjäla kontot med det.

Inte så konstigt om supporten inte är jättesugna att hjälpa dig längre om de inte tycker du vidtagit alla säkerhetsåtgärder som man kan och bör göra.

Eftersom du skriver "hade nå med mobilen att göra", låter det inte som att du gått till botten med problemet. Vad är "ny mail mm" mer än ny mail?

Skrivet av NordhNet:

Det har nog alla men det är fortfarande lite luddigt.
Nåja, du har fått reda på kontaktvägarna till steam/valve iaf

När kontaktade du steam om problemet (tid/datum)?
Vad får du för felmeddelande när du försöker logga in?
Har du gjort några trades eller liknande den senaste tiden?
Har du loggat in med dina steamuppgifter på någon extern sida?

Det enda som tycks gå att göra nu hos steam är att försöka följa följande länkar;
"guide" https://help.steampowered.com/sv/wizard/HelpWithAccountStolen

Information som kan krävas av support för att få tillbaka det https://support.steampowered.com/kb_article.php?s=292ea449bee65647420af4777e495413&ref=2347-QDFN-4366

Steam har inte någon mail eller tele.nr som du kan nå dem på, utan det är första länken ovan som är ditt alternativ i detta fall.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Tycker jag ser folk överallt som klagar på otillräcklig support när det kommer till konton och säkerhet.

Fast det är folket själva som varit för lata för att ordna med sin egen säkerhet.

Så fixa 2 stegs verifiering där du inte har det ännu!

Permalänk

har för mig steam har en policy dessutom i deras eula var det är att blir du av med ditt konto för ofta så kommer de inte bry sig om att hjälpa dig återställa kontot mer minns inte var gränsen går men när den är nådd är det bara att bita i äpplet och skaffa nytt konto eller försöka återställa själv.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Mythos1983: Hur har det gått med ditt konto?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@Mythos1983: Hur har det gått med ditt konto?

Fortfarande stulet, och inte hört nåt från steam

Permalänk
Medlem

fan va ruttet.. har dom ingen vettig support för såna här ärenden? det är ju illa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

fan va ruttet.. har dom ingen vettig support för såna här ärenden? det är ju illa.

Vad är ruttet? Trådskaparen fick hjälp första gången men med avsaknaden av svar i tråden att döma verkar det inte gjorts mycket för att förhindra vidare stöld. Inte underligt om Steam prioriterar ärenden där den drabbade gör vad den kan för att säkra sitt konto.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du blir mer hjälpt med ditt problem om du fokuserar på att svara på de olika frågorna du fått än att skriva meningslösa svar på inlägg som irriterar dig.

Nu måste jag nog gå lite till killens försvar.
Förstår att han ledsnar lite.
De flesta skriver ju mer i hur kunde du göra så och varför har du inte gjort så än att faktiskt försöka hjälpa honom.
Halva tråden handlar ju banne mig mer om gnälla på honom än att hjälpa till.

Permalänk
Medlem

@Triton242: Bra sagt, en kan säga shit happens. Saker kan upprepa sig. Fokus här borde vara på dels att få tillbaka kontot, men dels att förhindra att det sker igen. 2FA har nämnts, byte av lösenord också.

Permalänk
Skrivet av Balconette:

@Triton242: Bra sagt, en kan säga shit happens. Saker kan upprepa sig. Fokus här borde vara på dels att få tillbaka kontot, men dels att förhindra att det sker igen. 2FA har nämnts, byte av lösenord också.

Tog några veckor men nu är kontot tillbaka, och givetvis nya lösenord på mail och steam, har också Steam Guard nu.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mythos1983:

Tog några veckor men nu är kontot tillbaka, och givetvis nya lösenord på mail och steam, har också Steam Guard nu.

Skönt att höra! Tack för uppföljningen 👍🏻

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord