Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt en S eller X begagnat av någon som uppenbart inte spelat mycket, kanske bara köpt konsollen för tex RDR2.
Nypriserna är uppblåsta, speciellt mot digital edition som såldes för 990:- ny. Risken med begagnat är kontrollerna som börjar drifta efter något år...

Forza Horizon 4 har jag kört enbart på gamepass som är en bra deal då man ändå behöver live gold och man kan konvertera 3 år av det till gamepass som ny...
Forza Horizon 3 lär komma som games with gold kring september, passa på att köpa expansionspaketet om det reas månaden innan (kan bli så billigt som 75-50:-)

Permalänk
Medlem

Äsch jag visste det, var en av de "lyckliga" som fick tag i en S för 990kr. Men den samlar bara damm, har så lite intresse av konsoll och spelar mest FPS spel på datorn och det är ju hopplöst på konsoll. Jaja håller kvar till min Ultimate Gamepass går ut i Oktober ngn gång. Bra iaf man får nyheter via Xbox Appen men nya spel, kanske kommer nått kul men tröttnar efter 20min...

Hade även en Xbox360 back in the days med samma i-landsproblem. Nåja, får nog inte mångra kronor begangnat när alla spel är knytja till mitt Microsoft-konto. Nåja, @MOD ingen "försöka sälja-inlägg", vill bara skriv av mig och hoppas i oktober någon får mer nytta av den..

PC 4 life

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

@candyraver: Finns en del gamla retrospel som mig veterligen inte finns till PC eller annan konsol t ex Guardian Heros mfl. Om man gillar sånt. Annars är det väl i mångt och mycket Gamepass och playanywhere som är grejen med Xbox. Ser den mest som ett komplement till PC:n. Men ett bra komplement.

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Äsch jag visste det, var en av de "lyckliga" som fick tag i en S för 990kr. Men den samlar bara damm, har så lite intresse av konsoll och spelar mest FPS spel på datorn och det är ju hopplöst på konsoll. Jaja håller kvar till min Ultimate Gamepass går ut i Oktober ngn gång. Bra iaf man får nyheter via Xbox Appen men nya spel, kanske kommer nått kul men tröttnar efter 20min...

Hade även en Xbox360 back in the days med samma i-landsproblem. Nåja, får nog inte mångra kronor begangnat när alla spel är knytja till mitt Microsoft-konto. Nåja, @MOD ingen "försöka sälja-inlägg", vill bara skriv av mig och hoppas i oktober någon får mer nytta av den..

PC 4 life

Gjorde samma deal som du och har kommit på mig själv att spela en hel del retrospel än så länge (tips: Shenmue ifall du gillar äventyr/rollspel), men även GTA:V som jag missat tidigare. Så jag har fått en del användning för den faktiskt! Förresten, hur fick du Ultimate Gamepass till oktober - finns det någon bra deal jag har missat? Eller har du bara köpt ett antal månader kanske.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lauchen:

@candyraver: Finns en del gamla retrospel som mig veterligen inte finns till PC eller annan konsol t ex Guardian Heros mfl. Om man gillar sånt. Annars är det väl i mångt och mycket Gamepass och playanywhere som är grejen med Xbox. Ser den mest som ett komplement till PC:n. Men ett bra komplement.

Tack, ska kika på det. Men har en SNES classic som är fulltankad med spel Men tusan va svåra en del spel är, klarar knappt första banan i Jungle Strike.

Skrivet av Cinemarkus:

Gjorde samma deal som du och har kommit på mig själv att spela en hel del retrospel än så länge (tips: Shenmue ifall du gillar äventyr/rollspel), men även GTA:V som jag missat tidigare. Så jag har fått en del användning för den faktiskt! Förresten, hur fick du Ultimate Gamepass till oktober - finns det någon bra deal jag har missat? Eller har du bara köpt ett antal månader kanske.

GTAV köpte jag faktiskt, har spelat det på PC men vill gärna köra om det på konsol, Rockstar spel och bilspel är riktigt trevligt på konsol. Dessutom hoppas jag RDR2 kommer på Gamepass snart annars så köper jag det så jag slipper stressa. Det spelet kan man väl inte missa

Jag kanske skrev fel men CDON hade rätt bra rea på dessa så köpte på mig lite och lade till på mitt Microsoft-konto så det blev fram till Oktober. Dock missade jag helt man kunde fixa 36mån med gamepass och sen "omvandla det till Ultimate..." nåja....
https://cdon.se/spel/spel-downloads/xbox-game-pass-ultimate-3...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv

Köpte en xbox one s för cirka fyra dagar sedan och har ett litet problem.
Jag stänger av konsolen med hjälp av handkontrollen, alltså håller i xbox knappen på handkontrollen och sedan väljer, "stäng av konsolen" . Nu märkte jag att fläkten fortfarande var igång efter att ha stängt av konsolen för ca 30 min sedan. Hur kommer det sig? Varm var den också. Funderat på om det är standby mode, men jag trycker ju på " stäng av konsolen". Aa ni fattar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon317878:

Köpte en xbox one s för cirka fyra dagar sedan och har ett litet problem.
Jag stänger av konsolen med hjälp av handkontrollen, alltså håller i xbox knappen på handkontrollen och sedan väljer, "stäng av konsolen" . Nu märkte jag att fläkten fortfarande var igång efter att ha stängt av konsolen för ca 30 min sedan. Hur kommer det sig? Varm var den också. Funderat på om det är standby mode, men jag trycker ju på " stäng av konsolen". Aa ni fattar

Skickades från m.sweclockers.com

Låter du Xboxen i standby ladda ner uppdateringar eller kanske startat nedladdning av spel?

https://beta.support.xbox.com/help/hardware-network/power/lea...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Låter du Xboxen i standby ladda ner uppdateringar eller kanske startat nedladdning av spel?

https://beta.support.xbox.com/help/hardware-network/power/lea...

Helt ärligt så kommer jag inte ihåg vilka inställningar jag valde. Tack för länken ska titta på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jahapp. Där tog den fria 3månaders-perioden på Ultimate slut. Trött som jag var missade jag förstås att ladda på med live gold innan så hur gör jag nu för att få tillgång till Ultimate för ett bra pris?

Det lutar åt att tanka på grabbens konto (som körs på samma maskin) med 24mån live och göra 3mån fri Ultimate med tillhörande konvertering av live gold tid eller finns det något annat sätt?

Permalänk
Medlem

Verkar som man nu kan skaffa 3 månader game pass för 135 kr hos Microsoft för oss som redan utnyttjat 10 kr-dealen. Finns även på cdkeys.com för 111 kr. Är det någon som vet om cdkeys är pålitligt? Och tror ni man fortfarande kan göra Live Gold-konversionen? Jag tyckte inte det kändes värt när jag köpte game pass för 10 kr i december eftersom jag inte trodde jag skulle nyttja det särskilt mycket, jag hade fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Verkar som man nu kan skaffa 3 månader game pass för 135 kr hos Microsoft för oss som redan utnyttjat 10 kr-dealen. Finns även på cdkeys.com för 111 kr. Är det någon som vet om cdkeys är pålitligt? Och tror ni man fortfarande kan göra Live Gold-konversionen? Jag tyckte inte det kändes värt när jag köpte game pass för 10 kr i december eftersom jag inte trodde jag skulle nyttja det särskilt mycket, jag hade fel.

CDKeys brukar vara bra att ha att göra med men jag har bråkat med dem om att få tillbaka pengar för Gold-koder sedan jag köpte dem i somras. Jag hade alltså i dagsläget INTE krånglat med dem för att spara 24 kr.
(Koderna visade sig redan vara sålda och använda av någon annan och efter att jag skyndsamt hade följt alla deras instruktioner för att bevisa detta så har "pengarna varit på väg" varje gång jag har frågat/tjatat/påminnt dem. Sedan i juni... )

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Verkar som man nu kan skaffa 3 månader game pass för 135 kr hos Microsoft för oss som redan utnyttjat 10 kr-dealen. Finns även på cdkeys.com för 111 kr. Är det någon som vet om cdkeys är pålitligt? Och tror ni man fortfarande kan göra Live Gold-konversionen? Jag tyckte inte det kändes värt när jag köpte game pass för 10 kr i december eftersom jag inte trodde jag skulle nyttja det särskilt mycket, jag hade fel.

Jag har handlat mycket där utan problem.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa Xbox One X nu med tanke på Series X?
One X är ganska rejält nedsatt just nu, iaf Jedi och Gears 5 versionerna.

Kan tilläggas att jag varken har något Xbox eller Playstation idag, enbart Switch som jag diggar riktigt hårt - men för AAA spel vill jag gärna ha bättre grafik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tanax:

Är det värt att skaffa Xbox One X nu med tanke på Series X?
One X är ganska rejält nedsatt just nu, iaf Jedi och Gears 5 versionerna.

Kan tilläggas att jag varken har något Xbox eller Playstation idag, enbart Switch som jag diggar riktigt hårt - men för AAA spel vill jag gärna ha bättre grafik.

Tja X är ju billig just för att Series X är på gång. Samtidigt lär det väl dröja åtminstone ett år innan den kommer hit, och kanske längre nu med virus och allt. Men vill du ha en konsol så är det ju ganska bra köpläge just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja X är ju billig just för att Series X är på gång. Samtidigt lär det väl dröja åtminstone ett år innan den kommer hit, och kanske längre nu med virus och allt. Men vill du ha en konsol så är det ju ganska bra köpläge just nu.

Microsoft har sagt att den skall komma i slutet av året(trots Corona)

Men det är ett riktigt bra pris för XoX men räkna med att Series X kommer till julhandeln så upp till dig om du vill vänta eller inte. Är nog inga problem att sälja en one x för ändå ett OK pris när Series X börjar närma sig mer.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Slog till 2990 kändes som ett riktigt bra pris för One X! Tack!

Permalänk
Medlem

Är det omständligt att byta till SSD på en One X? Bryter man garantin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Är det omständligt att byta till SSD på en One X? Bryter man garantin?

Ja du bryter garanti om du byter interna disken.
Dessutom riskerar du att få konsolen bannad för alltid när du kopplar upp den mot Internet.

Det enda som är tillåtet från Microsoft när det gäller lagring är att ansluta externt via USB.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Ja du bryter garanti om du byter interna disken.
Dessutom riskerar du att få konsolen bannad för alltid när du kopplar upp den mot Internet.

Det enda som är tillåtet från Microsoft när det gäller lagring är att ansluta externt via USB.

Ok tack för svar , då blir det nog ingen OneX, tycker ej om långa laddningstider.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlommaNN:

Microsoft har sagt att den skall komma i slutet av året(trots Corona)

Men det är ett riktigt bra pris för XoX men räkna med att Series X kommer till julhandeln så upp till dig om du vill vänta eller inte. Är nog inga problem att sälja en one x för ändå ett OK pris när Series X börjar närma sig mer.

Jo, de påstår det nu men det kan förstås ändras. Och det gäller väl USA releasen, vi brukar få vänta ett tag till här.

Skrivet av Kvarnis:

Ok tack för svar , då blir det nog ingen OneX, tycker ej om långa laddningstider.

En extern SSD kan hjälpa en hel del, speciellt i nyare spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, de påstår det nu men det kan förstås ändras. Och det gäller väl USA releasen, vi brukar få vänta ett tag till här.
En extern SSD kan hjälpa en hel del, speciellt i nyare spel.

Kan du rekommendera en specifik modell som lirar bra med OneX? Denna borde funka fint antar jag

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4434328

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvarnis:

Kan du rekommendera en specifik modell som lirar bra med OneX? Denna borde funka fint antar jag

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4434328

USB 3 är väl det viktiga, annars gör det nog inte jättestor skillnad. Det är inte så stor mening med att betala en massa extra för att få topprestanda då systemet ändå begränsar hur mycket nytta man får av det, men en SSD kan absolut vara värt det för att få ner laddningstider och så. Den modellen verkar dock ha USB-C kontakt och det har inte XBoxen, men jag vet inte om man får med en vanlig USB-A sladd också, det brukar man få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Kan du rekommendera en specifik modell som lirar bra med OneX? Denna borde funka fint antar jag

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4434328

Den fungerar bra.

Själv använder jag en Samsung 860 EVO i externt kabinett och fungerar fint.

Skrivet av snajk:

USB 3 är väl det viktiga, annars gör det nog inte jättestor skillnad. Det är inte så stor mening med att betala en massa extra för att få topprestanda då systemet ändå begränsar hur mycket nytta man får av det, men en SSD kan absolut vara värt det för att få ner laddningstider och så. Den modellen verkar dock ha USB-C kontakt och det har inte XBoxen, men jag vet inte om man får med en vanlig USB-A sladd också, det brukar man få.

Följer med kabel för både USB-A och USB-C

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, de påstår det nu men det kan förstås ändras. Och det gäller väl USA releasen, vi brukar få vänta ett tag till här.
En extern SSD kan hjälpa en hel del, speciellt i nyare spel.

Tror de kommer släppa den samtidigt i hela världen(och inte hört ens om att det ryktas om en senare lansering än USA etc). De förlorade mycket på den Europeiska marknaden av att avvakta så pass länge som de gjorde med Xbox One.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlommaNN:

Tror de kommer släppa den samtidigt i hela världen(och inte hört ens om att det ryktas om en senare lansering än USA etc). De förlorade mycket på den Europeiska marknaden av att avvakta så pass länge som de gjorde med Xbox One.

Hoppas kan man ju göra, men MS är bland de sämre i denna aspekten. En del Surface-produkter kom knappt hit alls exempelvis och alla tidigare Xboxar har ju kommit väldigt mycket senare.

Permalänk

Inte värt

Jag har haft mitt xbox i snart 2 år. Jag tycker dock inte att det är en bra konsol. Ofta 30fps med dålig grafik. Men en bra konsol om man inte vill lägga mycket pengar för att spela

Permalänk
Konsolgrävare

Om man inte har en PC är dessa de exklusiva titlarna till Xbox One då?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Om man inte har en PC är dessa de exklusiva titlarna till Xbox One då? https://i.imgur.com/J4ENBAA.jpg

Av de verkar de flesta finnas i 'PC-GP', de som inte finns med när jag kollar listan över PC-spel i gamepass-appen är:
Quantum Break
Forza 7
Halo Infinite

Edit: Jag kanske missförstod din fråga, men de jag nänmer ovan är alltså de som inte finns till PC i Gamepass. Huruvida de är exklusiva till konsolen vet jag inte.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av snajk:

Av de verkar de flesta finnas i 'PC-GP', de som inte finns med när jag kollar listan över PC-spel i gamepass-appen är:
Quantum Break
Forza 7
Halo Infinite

Edit: Jag kanske missförstod din fråga, men de jag nänmer ovan är alltså de som inte finns till PC i Gamepass. Huruvida de är exklusiva till konsolen vet jag inte.

Tack för svaret men undrade mest vilka spel till Xbox One som bara finns till Xbox och inte till andra konsoler

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |