[Tele2, Android] Upptagetton vid upptaget, röstbrevlåda övrig tid, omöjligt?

Permalänk
Medlem

[Tele2, Android] Upptagetton vid upptaget, röstbrevlåda övrig tid, omöjligt?

Jag upptäckte i dag att folk inte får upptagetton när de ringer mig medan jag är i samtal. I stället störs mitt samtal av irriterande toner och en tänd skärm där jag kan svara eller avvisa det inkommande samtalet. En helt absurd funktion - jag ÄR ju i ett samtal redan.

Nåväl, jag trodde ju att den som försökte ringa åtminstone hörde en upptagetton, men tydligen kom det bara en röstbrevlåda.

Jag stängde omedelbart av funktionen "samtal väntar", som jag googlade mig till är boven i dramat. Den har jag aldrig aktiverat, utan det måste vara nåt förinställt hos operatören. Problemet är bara att det fortfarande inte blir nån upptagetton, utan den som ringer kommer direkt till röstbrevlåda.

Om jag nu stänger av röstbrevlådan bör det bli en riktig upptagetton, men då mister jag röstbrevlådefunktionen övrig tid, när jag inte är upptagen.

Finns det nåt sätt att lösa detta, eller måste jag ha röstbrevlådan av hela tiden?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har ingen lösning till dig, vill bara säga att jag tycker det låter konstigt.. Borde väl vara något hos Tele2 som är problemet? Jag har Android, men inte Tele2 längre. Har Vimla, och det fungerar perfekt. Har haft Tele2, och det fungerade också bra, dock var det ett antal år sedan.
Hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt av operatörerna, men de vill förstås generera så mycket (onödig) trafik som möjligt.

Permalänk

https://www.tele2.se/support/felsokning-guider/tjanster-insta...
Det är *43# som gäller för tele2 för att aktivera samtal Väntar. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Edit: alternativt stänga av det, går även att kontakta supporten så hjälper dom dig med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samtal väntar stängde jag av själv. Men det återställde inte upptagettonen. Så i morse ringde jag och stängde av röstbrevlådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Dessa inställningar blir samma oavsett operatör/mobiltelefon, så TS vet!

Men om du endast vill ha upptaget när du är upptagen och inget annat, så måste man stänga av alla extratjänster!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber