Permalänk

Bra ingångserbjudanden 4g - LÖST

Comhem har fått för sig att 399 kr/månad är ett rimligt pris för sin 50/10 uppkoppling. Tänkte säga upp och gå över på ett 4g, vart hittar jag bästa erbjudandet just nu?

Eller är det någon som har ett annat tips på billigt internet i ett hus med bara comhem-koaxuttag? Mina behov är främst streaming och att betala räkningar.

Permalänk
Medlem

@Telecaster: Streaming och 4G kräver i praktiken obegränsad mobildata och det är det väl ingen som erbjuder? Ska du då köpa mer datamängd hela tiden kanske 400kr inte är så dåligt ändå...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@Telecaster: Välj 600 för 299:-/mån istället då?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Telecaster:

Comhem har fått för sig att 399 kr/månad är ett rimligt pris för sin 50/10 uppkoppling. Tänkte säga upp och gå över på ett 4g, vart hittar jag bästa erbjudandet just nu?

Eller är det någon som har ett annat tips på billigt internet i ett hus med bara comhem-koaxuttag? Mina behov är främst streaming och att betala räkningar.

Coaxanslutning är bättre än trådlöst så välj Comhem om du inte kan få fiber.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om 399 är för dyrt för 50/10 så lär du knappast komma undan lindrigare för ett 4G-abonnemang som har hög datamängd. Tre kör just nu 499kr på unlimited (påfyllning gratis via SMS när din dagliga mängd överskrids) men hastigheten kommer också variera kraftigt beroende på vart du bor, så förvänta dig inga skyhöga siffror (trots att de ofta marknadsför 100Mb/s osv) jämfört med ditt nuvarande koax.

Har själv ett ComHem abonnemang liggandes (nuvarande lägenhet saknar koax-uttag) där det är 300/10 för 149kr/mån fram till sommaren som kan överlåtas(tas över) kostnadsfritt. Vill du veta mer om detta får du gärna slänga iväg ett PM

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

20GB halebop nästan gratis; https://cdon.se/start/bonus_halebop_0/

Räcker inte det för dig så är nog inte mobildata något för dig ändå,
du kanske kan klara dig med typ spotify online och synca ner tv-serier via någon annan uppkoppling.

Permalänk
Medlem

@Telecaster:
Bor du i HSB hus ? då har du rätt till 299kr/ mån för 300 som comhem Jag kör också med coax? eller vad det heter.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Kör comhem via tvuttaget 600/50 för 299:-

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk

Jag gick från fiber till coax när jag flyttade senast och har haft nykundserbjudande i 2 år nu. Jag har observerat de aktuella priserna på hemsidan, men har pratat med Comhem och de är helt ointresserade av att ge mig några vidare rabatter nu. Hur funkar det? Säger man upp sitt nuvarande och skaffar nytt med nykundserbjudandet direkt?

EDIT 14:04: Löste sig med ett till samtal till operatören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telecaster:

Jag gick från fiber till coax när jag flyttade senast och har haft nykundserbjudande i 2 år nu. Jag har observerat de aktuella priserna på hemsidan, men har pratat med Comhem och de är helt ointresserade av att ge mig några vidare rabatter nu. Hur funkar det? Säger man upp sitt nuvarande och skaffar nytt med nykundserbjudandet direkt?

Oklart hur det skulle fungera. Det jag vet är att du i så fall skulle åka på uppläggningsavgiften á 250kr igen.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB