Blir fel när jag söker i adressfältet

Permalänk

Blir fel när jag söker i adressfältet

Jag har Google Chrome men när jag söker i adressfältet kommer jag inte till Google länge utan det ser ut såhär:
http://www.bilddump.se/bilder/20200222224726-81.236.219.222.p...

Så då försöker jag ändra sökmotor i Inställningar i Google Chrome, men det går inte ta bort det som heter Search nåt:
http://www.bilddump.se/bilder/20200220225007-81.236.219.222.p...

Jag har kört Malwarebytes och sen startat om datorn, men det hjälper inte.

Har jag nåt virus som jag måste göra mig av med? Hur?

Ska jag köpa MacKeeper?

Permalänk
Medlem

Kolla om du har något konstigt tillägg installerat i Chrome.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coconutconfetti:

Jag har Google Chrome men när jag söker i adressfältet kommer jag inte till Google länge utan det ser ut såhär:
http://www.bilddump.se/bilder/20200222224726-81.236.219.222.p...

Så då försöker jag ändra sökmotor i Inställningar i Google Chrome, men det går inte ta bort det som heter Search nåt:
http://www.bilddump.se/bilder/20200220225007-81.236.219.222.p...

Jag har kört Malwarebytes och sen startat om datorn, men det hjälper inte.

Har jag nåt virus som jag måste göra mig av med? Hur?

Ska jag köpa MacKeeper?

Det ser ut som du drabbats av addware, du behöver rensa ut ohyran.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Kolla om du har något konstigt tillägg installerat i Chrome.

Jag tog bort ett skumt tillägg av dom två jag såg. Men ingen förändring.

Är det nån idé när jag redan har kört Malwarebyte? Är dom bättre?

Permalänk
Medlem

Har du testat att rensa kakor och webbplatsdata?

Permalänk
Skrivet av Irre:

Har du testat att rensa kakor och webbplatsdata?

Gjorde det nu när du sa det, men det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

Ibland finns dom installerade som vanliga program och autostartar i bakgrunden för att vara svårare att ta bort

Kolla ’msconfig’ och programhanteraren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske ide att installera OPERA och/eller Firefox och se om de fungerar bättre.

Permalänk
Medlem

Fann lite hur man ta bort det när jag googlade lite på remove feed.chunkapp:
T.ex https://sensorstechforum.com/remove-feed-chunk-mac/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

@coconutconfetti:

Malwarebytes eller superantispyware (om det finns kvar) borde ta bort det. Ev googla på det så kan du hitta något specifikt sätt att ta bort det. Även om någon av ovanstående borde räcka. Du kan prova att köra felsäkert läge (om det finns på mac?=) Då laddas bara det som är absolut nödvändigt för att starta, ev koppla in den i en annan dator.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av Irre:

Kanske ide att installera OPERA och/eller Firefox och se om de fungerar bättre.

Provade Safari och den har samma problem, men i Firefox lyckades jag fixa så det blev Google som sökmotor.

På nån lät det som att jag borde blir av med detta "virus" i datorn, så att byta webbläsare löser väl bara det problemet. Men är det sakdligt att ha detta i datorn?

Permalänk
Skrivet av medbor:

Ibland finns dom installerade som vanliga program och autostartar i bakgrunden för att vara svårare att ta bort

Kolla ’msconfig’ och programhanteraren

Skickades från m.sweclockers.com

Va? Vad är msconfig? Och vad jag ska kolla i Programhanteraren?

*ursäkta jag är inte bra på datorer*

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coconutconfetti:

Va? Vad är msconfig? Och vad jag ska kolla i Programhanteraren?

*ursäkta jag är inte bra på datorer*

En funktion i windows så det är nog totalt ointressant för dig såvida du inte postat i heltr fel forumdel, det har du iofs kanske gjort för jag tolkar det som att du har en mac men läst "övriga os" ?
Det finns en Macdel också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coconutconfetti:

Va? Vad är msconfig? Och vad jag ska kolla i Programhanteraren?

*ursäkta jag är inte bra på datorer*

Jag missuppfattade för de allra flesta frågorna är om windows och jag missade att kolla. Osx har jag riktigt dålig koll på för en sån här fråga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk