Permalänk
Medlem

Problem med Boxee Box

Min Boxee Box lever sitt egna liv.. ibland när man kollar bla. så kan den helt plötsligt pausa, spola framåt eller bakåt, lämna alltså helt jävla random, någon som råkat ut för detta och funnit någon lösning?
Det har inget med fjärren att göra, och jag har även återställt den en gång och installerat senaste tillgängliga mjukvara via usb.

tacksam för hjälp för snart åker den skiten ut på gatan

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem

Har du provat att få svar i officiella Boxee tråden hos Minhembio.com? http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=252662

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem en gång i tiden. samma som dig. Det visade sig att grannen också köpt sig en box. och då styrde hans fjärr min box.
Det går att para ihop fjärren med boxen. så att boxen bara reagerar på din fjärr.

http://support.boxee.tv/entries/325206-pair-boxee-remote

Det kan va en grej att prova. då kan man ju utesluta grannar med boxee box som sabbar för dig.

Permalänk
Medlem

Det kan eventuellt vara dåligt batteri i fjärrkontrollen, jag har nämligen väldigt lika symptom och är säker på att batteriet i fjärren börjar sjunga på sista versen.

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma sak, felet var att batteriet i fjärren behövdes bytas ut.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har haft min Boxee i en vecka nu och jag har ett litet problem.
Fjärren gör lite som den själv vill, dvs att den hoppar ett 4-5 hack ner när jag trycker på knappen.
Samma sak gäller när man trycker upp eller åt sidan.
Jag kör fjärr appen på telefonen och då är den klockren.
Garanti? skit bakom spakarna?
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goj-Jan:

Hej!

Har haft min Boxee i en vecka nu och jag har ett litet problem.
Fjärren gör lite som den själv vill, dvs att den hoppar ett 4-5 hack ner när jag trycker på knappen.
Samma sak gäller när man trycker upp eller åt sidan.
Jag kör fjärr appen på telefonen och då är den klockren.
Garanti? skit bakom spakarna?
Tack för hjälpen!

Har du provat ovanstående tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZuumoO:

Har du provat ovanstående tips?

Yes, men jag bytte ut fjärren på garantin och nu är den som en våt dröm!

Funderar på en annan sak.
Finns det program så att man kan för airplay fråm pc till boxeen.
Viaplay funkar ju inte så bra...tänkte köra från pc till boxeen ifall det går.
Hittar inget vättigt på nätet.
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

BoxeeBox slutför inte inloggning

Hej, min BoxeeBox stannar vid inloggning och jag måste stänga av strömmen och starta apparaten på nytt flera gånger innan den fortsätter och slutför inloggningen. Vad kan jag göra det? Tack för er hjälp.

Permalänk
Medlem

@Olda: Servrarna gick ner för ett tag sedan så finns inget att autentisera sig emot. Dock vet jag att folk jobbat på lösning, men vet inte aktuell status. Ta en titt på: https://www.reddit.com/r/boxee/

Visa signatur

Dalmas..