Permalänk
Medlem

1. www.lyf.se
2. www.vapes.se
3. www.beyondvape.se
4. www.vejpkungen.se
5. www.vapemore.se
6. www.vapenation.se
7. www.swedishmixology.se
8. www.eciggkedjan.se
9. www.swedenvapes.se
10. www.vape.se
11. www.vapehuset.se
12. www.vapeviking.se
13. www.peoplesmoker.se
14. www.ecocigg.se
15. www.premiumvape.se
16. www.vapecrush.se
17. www.esmokes.se
18. www.elekcig.se
19. www.arcanevape.se
20. www.raelixirvape.se
21. www.olympusliquid.se
22. www.liquidwonders.se
23. www.ismokeking.se
24. www.angfabriken.se
25. www.nordicecigg.com
26. www.eciggbutik.se
27. www.e-ciggbolaget.se
28. www.eciggs.se
29. www.e-liquids.se
30. www.e-bloss.se
31. www.egocigg.se
32. www.cigoteket.se
33. www.vapeshopen.com
34. www.swecig.se
35. www.eciggonline.se
36. www.robertstobak.se
37. www.eciggcity.se
38. www.agdasecig.se
39. www.smokefactory.se
40. www.ivape.se
41. www.cloudvapor.se
42. www.pandacig.se
43. www.manivape.se
44. www.vikingenjos.se

Sammansatt lista på svenska vapeshops, alla varierar och har ett okej utbud.

Just nu har jag två st. Uwell Nunchakus, kör tanken med 0.2ohm Mesh Coils när jag är ute, på jobb osv. Nu har jag även en Drop RDA som körs med Teus CFTP Fused Clapton Ni80 0,14-0,16 dual.

Nästa köp blir nog en squonk eller en VooPoo Drag 2.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

denna blev det för mig smoke x prive sitter nöjd

Permalänk
Medlem

Var på Teneriffa och såklart tappar jag min vape och glaset spricker, får panik-köpa ett vaporesso start kit med 2ml tank, om my god, får ju fylla på juice hela tiden, det är nu löst men ett bubble-glas 8ml

Jag hittar fortfarande ingen som säljer bra juicer för ok priser, ni som inte blandar själv vart köper ni?

Tack för e-shop listan @Wenro gjorde men orkar inte gå igenom alla Vill hemskt gärna testa något med Mango.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var på Teneriffa och såklart tappar jag min vape och glaset spricker, får panik-köpa ett vaporesso start kit med 2ml tank, om my god, får ju fylla på juice hela tiden, det är nu löst men ett bubble-glas 8ml

Jag hittar fortfarande ingen som säljer bra juicer för ok priser, ni som inte blandar själv vart köper ni?

Tack för e-shop listan @Wenro gjorde men orkar inte gå igenom alla Vill hemskt gärna testa något med Mango.

Köper själv för det mesta, försvarar det med att det iallafall är billigare än det var att köpa cigaretter förut..
Funderar på att börja blanda själv.

Vad är okej pris för dig? Den enda mango jag har erfarenhet av är Amazing Mango från Naked 100. En flaska på 50ml för 199:- (60ml om du tutar i 10ml nic, alltså en så kallad shortfill)
Brukade köra en annan smak från den tillverkaren men priset är väl cirka 50:- mer än vad jag brukar lägga på mina ordinarie juicer från andra ställen nu.

https://www.cigge.se/search/Amazing%20Mango

EDIT: Såg nu att dem har "Super Weekend", -30% på hela shortfill sortimentet så då hade jag nog passat på för 139:-

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Vad jag sett så är nog Vapeviking bland de billigaste jag hittat. Dessutom är de en av de få som har 100ml shortfills.
Jag har ännu inte beställt något från dem men kommer helt klart att göra det i framtiden.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Köper från esmokes.se som jag tror är billigast med det jag köper. Blandar själv och kommer undan med 84:- per 100ml (6mg nikotin). Blir egentligen ännu lite billigare då jag köper 12-pack med nikotinshots så säg 82:- för 100 ml

Köper 1000 ml basvätska för 199:- och 12 pack med nikotinshots (20mg) för 199:- och sedan en tredjedels flaska essens på det för 36:-. Går det att få det billigare?

By the way. Hej på dig Gibbe!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk

Hej @Eazy

Jovars, ska man vara petig går det att få det kanske lite billigare
Esmokes är inte billigast på basvätskor tex. Nicshots är väl det billigaste priset 19:- och det kan man hitta på fler ställen.
Deras priser på essenser (Oneshots) är nog ganska OK. Man kan nog komma billigare undan om man kör DIY hela vägen och kör aromer, CAP, TFA och blandar själv (eller med hjälp av alltheflavors, e-liquid-recipes, etc).

Har själv doppat tån lite i DIY och köpt lite aromer och basvätskor men är ganska ny i vapeing och vill testa runt lite med shortfills osv

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

@Wenro:
Tackar tackar verkar som dealen är borta, men fattar inte konceptet med shortfill, antar man måste köpa nic-shot men hur mycket? Gillar runt 3-4mg

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

@Wenro:
Tackar tackar verkar som dealen är borta, men fattar inte konceptet med shortfill, antar man måste köpa nic-shot men hur mycket? Gillar runt 3-4mg

Länge sedan jag höll på men du kan även kolla in justaddnic ( https://www.justaddnic.co.uk/index.php?route=product/category... )

Brukade köpa där ifrån förut då jag inte orkade hålla på att blanda själv.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

@Wenro:
Tackar tackar verkar som dealen är borta, men fattar inte konceptet med shortfill, antar man måste köpa nic-shot men hur mycket? Gillar runt 3-4mg

Flaskorna jag köper ligger vanligtvis på 60ml total volym.

50ml juice + 10ml nic (EN shot 18mg) = 60ml 3mg
40ml juice + 20ml nic (TVÅ shots 18mg) = 60ml 6mg

Kör för det mesta nikotinsalt, men det går jag inte in på nu. Du kan googla salt vs freebase om du vill veta mer.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Länge sedan jag höll på men du kan även kolla in justaddnic ( https://www.justaddnic.co.uk/index.php?route=product/category... )

Brukade köpa där ifrån förut då jag inte orkade hålla på att blanda själv.

Jag med! Men vågar inte nu med tullen och sånt...

Skrivet av Wenro:

Flaskorna jag köper ligger vanligtvis på 60ml total volym.

50ml juice + 10ml nic (EN shot 18mg) = 60ml 3mg
40ml juice + 20ml nic (TVÅ shots 18mg) = 60ml 6mg

Kör för det mesta nikotinsalt, men det går jag inte in på nu. Du kan googla salt vs freebase om du vill veta mer.

Jag måste va trög men fattar inte, har flaskorna extra utrymme då eller måste man ha extra flaskor? Freebase låter lite knarkigt heh:P

Jag hittade iaf Mango hos min "kran" https://www.liquidvoyage.eu/product/mpp/ dom kör rabattkod "payday" idag så handlar väl lite där igen, vet jag vad jag får...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag med! Men vågar inte nu med tullen och sånt...

De ska väl vara vanliga handelsavtalet som redan funnits fram tills 2021 eller?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Jag med! Men vågar inte nu med tullen och sånt...

Så länge man inte beställer med nikotin borde det inte vara några bekymmer som @Zippeer sade.
Jag har själv så småningom tänkt att beställa lite koncentrat från ELiFC.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

De ska väl vara vanliga handelsavtalet som redan funnits fram tills 2021 eller?

Ok nu har jag redan beställt från LV men ska kika på det sen, att köpa nic-shots reder man väl ut

Skrivet av Mr*Gibson:

Så länge man inte beställer med nikotin borde det inte vara några bekymmer som @Zippeer sade.
Jag har själv så småningom tänkt att beställa lite koncentrat från ELiFC.

Tackar tackar får kolla in den sidan,

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag med! Men vågar inte nu med tullen och sånt...

Jag måste va trög men fattar inte, har flaskorna extra utrymme då eller måste man ha extra flaskor? Freebase låter lite knarkigt heh:P

Ja alltså flaskan har utrumme för 60ml, men är fylld till t.ex 50ml så du får plats med en 10ml nicshot, då blir det en 60mg shortfill alá 3mg nikotin!

Skillnaderna kan du läsa om på https://www.dashvapes.com/blog/Nicotine+Salts+or+Freebase+You...

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Ja alltså flaskan har utrumme för 60ml, men är fylld till t.ex 50ml så du får plats med en 10ml nicshot, då blir det en 60mg shortfill alá 3mg nikotin!

Skillnaderna kan du läsa om på https://www.dashvapes.com/blog/Nicotine+Salts+or+Freebase+You...

Ah ok så inga konstigheter, det är som när jag beställer från LV och lägger till 1 nic shot=3mg eller 2 nicshot=6mg

Exempel: https://www.liquidvoyage.eu/product/mpp/ är där finns plats kvar i flaskan så man kan fylla upp med 2 nic-shots.

Så om jag förstår rätt: Shorfill innebär att man beställer juice där flaskan har plats med nic-shots (1 eller två 2 18mg) vilket verkar va de normala idag..

Får kika på länkarna ni skickat, tackar för alla era svar, ni är bäst.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Ah ok så inga konstigheter, det är som när jag beställer från LV och lägger till 1 nic shot=3mg eller 2 nicshot=6mg

Exempel: https://www.liquidvoyage.eu/product/mpp/ är där finns plats kvar i flaskan så man kan fylla upp med 2 nic-shots.

Så om jag förstår rätt: Shorfill innebär att man beställer juice där flaskan har plats med nic-shots (1 eller två 2 18mg) vilket verkar va de normala idag..

Får kika på länkarna ni skickat, tackar för alla era svar, ni är bäst.

Precis. Vissa flaskor är jobbigare än andra, och i "värsta fall" köper man en separat plastflaska som finns i vapeshopparna och blandar däri istället. Brukade göra så oftare förr när jag hade mycket olika smaker och då märkte jag flaskorna också och körde en mörk film över dem så dem fick den där "tintade" looken som hjälper till att bevara juicen från ljusinsläpp etc.

Yes, det är typ innebörden av shortfill. Ofta ligger även flaskorna som är "helt fyllda" i samma sektion, då är det egentligen inte en shortfill utan bara en full nikotinfri juice, men det varierar beroende på vilka shoppar.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Nån som kan rekommendera en bra tank? Mitt batteri har inga inställningar, bara en knapp.

Vill helst ha en stor tank, o coilen får ha 0,3 Ω - 0,5 Ω enl. specen på batteriet, men jag kanske förstod fel.

Tack så länge!

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera en bra och billig "e-cigg" som skall köras med nikotinfritt?
Nybörjare inom detta, så kom gärna med tips.

Vill ha tjock rök med

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Handlade lite vätska o nikotinshots på vapeviking.se.

Dom skickade iväg prylarna även fast mina pengar inte kommit över än för att få snabbare leverans.
Mycket snabbt o snyggt hanterat. Deras produkter verkar bra också. Känns starkare nikotinmässigt än andra jag köpt som enl. förpackningen skulle vara starkare.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

hej, är det någon som har en lista eller länk på vilka företag och produktlinjer som endast har naturliga aromer.

ej naturidentiska och som man kan köpa från Tyskland eller Sverige?

Permalänk
Medlem

Någon som har en odin? Ligger den skönt i handen, är det bra grejer?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Någon som har en odin? Ligger den skönt i handen, är det bra grejer?

Av att bara titta på den så skulle jag säga att du behöver stora händer för att den ska ligga skönt i handen.
Sen lär den väga en del också.
Skrivbords mod? Sure
Gå runt med den i fickan för daglig bruk? Nej tack

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Av att bara titta på den så skulle jag säga att du behöver stora händer för att den ska ligga skönt i handen.
Sen lär den väga en del också.
Skrivbords mod? Sure
Gå runt med den i fickan för daglig bruk? Nej tack

Har ganska stora händer, tycker min gen är lite för liten och då är den inte den minsta 2x18650.

Det är väl inget man petar ner i ett par slimmade jeans, men ha den i jackfickan lär vara okey tror jag. 118g tom tror jag den vägde, så det lär väl vara som att ha en redbull i fickan när den är komplett.

Sitter och vrider mig om att satsa på en sån eller en Lost Vape Centaurus, vore kul att kunna köra en aromamizer plus utan overhang. Samtidigt känner man ju att ta den mindre är ingen större poäng, man vill ju inte springa runt med en dna250c i fickan hur som helst 😅

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Hallå vänner. Jävligt trött på min Piko med Melo3 då jag testade Vaporesso på Teneriffa som körde 0.2ohm ohm och smakade fantastiskt! Riktigt bra luftflöde. På stan fungerar min Piko bra men ha en stabil jävel hemma är guld och tänkte investera i denna nedan nedan. Va säger ni? Den har ju 8ml för juice och tänkte ha den hemma som daily driver - enligt en polare som köpte den har han inte bytt coil på en månad och smakar förf. nice. Storleken betyder inte så mkt men vill ha braaaa smak

https://www.vapes.se/produkt/startkit/standard-startkit/regle...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Hallå vänner. Jävligt trött på min Piko med Melo3 då jag testade Vaporesso på Teneriffa som körde 0.2ohm ohm och smakade fantastiskt! Riktigt bra luftflöde. På stan fungerar min Piko bra men ha en stabil jävel hemma är guld och tänkte investera i denna nedan nedan. Va säger ni? Den har ju 8ml för juice och tänkte ha den hemma som daily driver - enligt en polare som köpte den har han inte bytt coil på en månad och smakar förf. nice. Storleken betyder inte så mkt men vill ha braaaa smak

https://www.vapes.se/produkt/startkit/standard-startkit/regle...

Köpte den istället pga av bättre pris https://www.beyondvape.se/vaporesso-gen-kit-2ml.html och lade till ett 8ml glas som funka perfekt till tanken. Får dock bara in 6-7ml men de är helt ok. Supernöjd.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande köper från 1life.dk? Är de fortfarande bra?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Handlade lite vätska o nikotinshots på vapeviking.se.

Dom skickade iväg prylarna även fast mina pengar inte kommit över än för att få snabbare leverans.
Mycket snabbt o snyggt hanterat. Deras produkter verkar bra också. Känns starkare nikotinmässigt än andra jag köpt som enl. förpackningen skulle vara starkare.

Jag frontar gärna denna shop. Bra priser och service. Ingen reklam men bara tips till er andra

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

cigge.se skulle du haft med på listan också

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Någon som känner till ett bra medium för att sälja loss sin vejphårdvara?
Facebook i all ära, hittat två grupper som duger. Någon som har ett bättre tips?

Visa signatur