Permalänk
Medlem

Hej på er. Nästa vecka så kommer jag rensa väntelistan för att gå med i någon av PC klanerna. Det är många som fortfarande står på listan men efter att ha försökt få tag i dem genom ett personligt meddelande på den platformen som de kontaktade mig på så har den stora majoriteten inte svarat, många gick också tidigt med i andra klaner och då kan vi inte bjuda in dem.

Sandström (disc), Svardalmighty (disc) och grabbengrå (disc) har gjort ett bra jobb att skicka ut inbjudningar till folk men de har helt enkelt inte kollat om de fått en inbjudan och eftersom spelet är begränsat till 10 inbjudningar/ansökningar åt gången så kan vi inte sitta och vänta på att folk ska acceptera när det finns nya folk att skicka ut inbjudningar till.

Är ni fortfarande intresserade av att gå med i någon av PC klanerna så meddela oss genom ett PM här i forumet till mig eller till någon av oss på discord (Jag heter Maddox på discord). Glöm inte bort att lämna klanen om ni är med i en.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Lurkat på SweClockers ett tag och såg att andra spelade The Division 2, så tänkte man kanske får vara med även om man är ny.
uplay: rymdriddaren

Permalänk
Medlem

@rymdriddaren: Hej på dig, du är uppskriven på väntelistan och du kommer snarast bli inbjuden i Sweclockers eller Spelclockers. Håll koll efter den och är du med i en klan så behöver du lämna den för annars kan vi inte skicka en inbjudan.

Glöm inte bort att vi har kanaler på Geeks Discord också.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Dags för en aktivitetskontroll och sammanslagning av klaner? Jag är med i Spelclockers och det är oftast väldigt få online i klanen. Misstänker att det kan vara likadant i de andra klanerna, därför skulle en sammanslagning kanske varit på sin plats.

Permalänk
Medlem

Jag spelar mest kväller 18-20/21, försöker jag få in lite mer på helger, dock varit lite anonym =/. Med i SweClockers klanen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@raduki @rymdriddaren Vi har egna textkanaler och röstkanaler på Geeks Discord. https://discord.gg/nUhTfgv

Vi spånar just nu på vad vi kan göra så folk ska vara mer aktiva i att spela med varandra i klanerna och tillsammans med folk från de andra klanerna. Problemet är tyvärr att flera personer spelar själva, eller sitter med vänner på andra VOIP tjänster eller discord servrar.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddox:

@raduki @rymdriddaren Vi har egna textkanaler och röstkanaler på Geeks Discord. https://discord.gg/nUhTfgv

Vi spånar just nu på vad vi kan göra så folk ska vara mer aktiva i att spela med varandra i klanerna och tillsammans med folk från de andra klanerna. Problemet är tyvärr att flera personer spelar själva, eller sitter med vänner på andra VOIP tjänster eller discord servrar.

Problemet jag tänker på är inte att folk inte spelar med andra i klanen utan snarare att folk inte spelar alls. I Spelclockers är det mestadels tomt när jag spelar och jag spelar helger/kvällar. Brukar se tre personer online som mest, väldigt sällan mer på sista tiden. Mitt förslag är att göra en kontroll för att se vilka som är inaktiva och tar upp plats i klanen och att eventuellt slå ihop klaner för att få en mer aktiv klan. Förstår att detta kanske är dumt i dagsläget då en patch är runt hörnet.

Permalänk
Medlem

Nu när raiden kommer och matchmaking inte fungerar för den så kanske kanske det kommer bli någon aktivitet i klanerna. Jag har iaf tänkt ge den en chans!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk

Är intresserad av att vara med i klanen, spelare väl lite casual, men fungerar det så är jag gärna med.

Uplay: Aldbeorn
Ha det bra alla.

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Medlem

Senast aktiv information har kommit nu för varje medlem i en klan. Jag kommer börja sparka ut folk i Geeks klanen som inte varit aktiva de senaste 30 dagarna.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Vi hade ett ledningsmöte i helgen mellan alla tre geeks klanerna och bestämde att det är dags att försöka samla ihop alla medlemmar i två klaner om det är möjligt. @grabbengrå har tyvärr inte den tiden att leda Spelclockers som behövs och efter att ha rensat ut Geeks och Sweclockers från inaktiva spelare så finns det plats för dem som är medlemmar i Spelclockers att byta klan.

För dem som är mer aktiva och vill aktivt spela med klanmedlemmar i Raids, PVP eller PVE så är Geeks klanen för er. Sandström (Discord) och Svardalmighty (Discord) som leder Sweclockers är mer intresserad av de som vill spela avslappnat och socialt istället.

Skicka en ansökan i spelet till Geeks eller Sweclockers så jämför vi ert namn emot den medlemslistan vi har. Är ni ny så behöver ni skicka ett PM till mig så skriver jag upp er på en lista som vi bjuder in folk ifrån.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Vi körde en mixad grupp och drog igenom hela Operation Dark Hours Raiden i storymode utan några problem.

Sen körde vi riktiga raiden och tog första bossen på första försöket. En i raiden fick en Eagle Bearer dessutom! Nice! Sen tog det ett par försök på andra bossen men vi fick ner han också (lite messy bara).

Ska göra en bättre raid build till nästa gång. SMG/Berserk är inget bra för raid då det är så dålig range och accuracy på håll. En AR/Sharpshooter eller Survivalist med Nemesis som andra vapen borde fungera.

En bild från starten nedan. Den är i svartvitt då Geforce Experience har en bugg som tar bilder med fel färger i DX12. Inte med i bild [GEK]Tripsens.

Permalänk
Medlem

Uppdateringsdags. Geeks klanen lever och frodas. Vi spelar raiden minst en gång i veckan och har folk som sitter på Geeks discord princip dagligen. Vi har platser över i klanen då jag aktivt rensar ut folk som är inaktiva i över 30 dagar. Vi vill ha aktiva spelare som spelar för att vara sociala, köra PVP eller testa endgame content.

De två andra klanerna Spelclockers och Sweclockers verkar dock tyvärr vara mycket mindre aktiva då ledarna har slutat spela och få medlemmar spelar aktivt när jag hörde något senast.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

@Maddox: Lever ni fortfarande? Jag hade gärna velat komma in i en clan och testa raiden.

Permalänk
Medlem

@sepphi: Jag har svarat på ditt PM.

Men för alla andra, ja vi är fortfarande aktiva. Vi har precis börjat raida igen efter ledigheterna och medans alla inte har kommit tillbaka för det sociala spelandet än så är alla som vill mer än välkomna till våra egna sociala kanaler på Geeks Discord. Vill ni gå med i klanen? Skicka mig ett pm eller kontakta mig via Geeks Discord där jag heter Maddox#6860.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddox:

@sepphi: Jag har svarat på ditt PM.

Men för alla andra, ja vi är fortfarande aktiva. Vi har precis börjat raida igen efter ledigheterna och medans alla inte har kommit tillbaka för det sociala spelandet än så är alla som vill mer än välkomna till våra egna sociala kanaler på Geeks Discord. Vill ni gå med i klanen? Skicka mig ett pm eller kontakta mig via Geeks Discord där jag heter Maddox#6860.

Jag har börjat köra The Divison 2 lite casual. Men skulle vara kul men en klan mest för sällskap just nu. Hur har ni det vill ni att man raidar eller är jag som low level också välkommen? 😊 /Eric

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ericb: Du är såklart välkommen. Du hittar information hur du går med i det första inlägget i tråden.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Släppet av expansionen närmar sig (3 mars) och vi fick Episode 3 den 12 februari. Geeks klanen har sett en stor tillväxt i aktivitet och vi har fått många nya medlemmar i klanen. Flera av dem som är socialt aktiva på discord.

Vi har nu uppnått max antal medlemmar och har börjat sparka ut folk utifrån tid som de varit inaktiva. Vill ni vara med i klanen när expansionen kommer och ni vet med er att ni inte varit inne på flera månader? Logga in och spela Episode 3, det är en introduktion inför expansionen.
Våga också säga hej på discord.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Hade gärna gått med i er klan när/om det finns plats, mitt ubi namn är iiodaa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ioda2891: Hej, vi har försökt bjuda in dig men du är med i en annan klan. Du måste lämna klanen innan vi skickar en inbjudan.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

@Maddox Tänkte inte alls på det sorry, nu har jag lämnat min gamla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det platser kvar? Mitt ingame namn är Curamon.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ioda2891:

@Maddox Tänkte inte alls på det sorry, nu har jag lämnat min gamla

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av sunefred:

Finns det platser kvar? Mitt ingame namn är Curamon.

iiodaa är nu med i klanen. Curamon har fått en inbjudan.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Dags för en lite aktivare comeback, går gärna med i klanen igen

Permalänk
Medlem

Jag började spela häromveckan och gjorde min första raid nu i helgen. Kul att äntligen stöta på något lite utmanande. Var förvånad att vi lyckades klara det med 8 personer genom vanlig matchmaking, tror de flesta inte hade gjort den innan utan vi körde på tills vi klarade det. Ingen som rageade i chatten och så vidare, aldrig vart med om något liknande

Jag joinar gärna om det finns plats

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Fattar jag rätt om expansionen, man får fortfarande ta sig till world tier 5 innan man börjar på den?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Fattar jag rätt om expansionen, man får fortfarande ta sig till world tier 5 innan man börjar på den?

Köper du expansionen får du med en gratis lvl 30 boost. Dvs allting i grundspelet färdigt (alla SHD-tech, alla sidequests och mainstory), 500GS, 3 bas specs fullt uppgraderade.

Permalänk
Avstängd

Hur ser expansionen ut att bli? blir det en bättre gameloop nu så att spelet inte helt enkelt tar slut som innan?