SweClockers musmatta på lager för omgående leverans

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Leverans på gång här! Musmattan blir pricken över i för min datorhörna i köket som varit work in progress senaste året.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Leverans på gång här! Musmattan blir pricken över i för min datorhörna i köket som varit work in progress senaste året.

Då jag för tillfället befinner mig utomlands måste jag vänta på min som för tillfället befinner sig på mitt ombud!

Ser fram emot din episka unboxing/Installation på SweClockers extra!🎇😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av HoboCop:

Hur är ytmaterialet? Går det att tvätta bort smuts med fuktig trasa, eller är det tvättmaskin/handtvätt som gäller?

Det är polyester så textilen suger inte åt sig vätska på samma sätt som t.ex bomull gör, men jag skulle inte köra den i tvättmaskin. Använd en svamp med lite tvättmedel på, gnugga och skölj av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Faktiskt positivt överraskad! Var lite skeptisk mot sydda kanter, men so far so good!
Bjuder på en oerhört kass mobilbild.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Detta med 'omgående leverans' är ju inte riktigt sant. Jag beställde en musmatta i måndags (3 feb) och idag fredag (7 feb) så har jag ännu inte fått den. I min värld så är 'omgående leverans' inte att vänta 5 dagar på att butiken ens bryr sig om att kontakta (i detta fallet) DHL med 'Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning'.

Nej sidan ni säljer era produkter via är usla, jag får hoppas att musmattan är bättre. Om den nu skulle dyka upp någongång.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Detta med 'omgående leverans' är ju inte riktigt sant. Jag beställde en musmatta i måndags (3 feb) och idag fredag (7 feb) så har jag ännu inte fått den. I min värld så är 'omgående leverans' inte att vänta 5 dagar på att butiken ens bryr sig om att kontakta (i detta fallet) DHL med 'Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning'.

Nej sidan ni säljer era produkter via är usla, jag får hoppas att musmattan är bättre. Om den nu skulle dyka upp någongång.

Du kommer bli glad när den kommer:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Fick hem min musmatta för ett par dagar sedan! 10/10.
Bra kvalité, cleant tryck som ser proffsigt ut och skön yta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Nu har alla 400 gått åt säkert, så nu är det bara att beställa hem ett gäng till? För ni tjänar väl pengar på denna? Jag skulle vilja ha en vanlig size också, och det går säkert att lösa enklare när ni har bollen i rullning.

Betyg på denna blir 11 av 10. Skulle fått 12 i poäng men luktar lite nu i början tycker jag

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Fick hem min musmatta för ett par dagar sedan! 10/10.
Bra kvalité, cleant tryck som ser proffsigt ut och skön yta.

Som jag har förstått detta så var detta en specialare pga 20 års firandet. Marginalerna är tydligen knappt existerande på så små serier. Jag tror nog vi får vänta flera år innan nått liknande dyker upp igen. Är i alla fall känslan jag fått efter redaktionens uttalanden! 😮

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Faktiskt positivt överraskad! Var lite skeptisk mot sydda kanter, men so far so good!
Bjuder på en oerhört kass mobilbild.

https://i.imgur.com/t2GDtuV.jpg

Den var faktiskt riktigt snygg! Kul att ni verkar nöjda! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nice nu är den hemma på plats
känns som hög kvalitet

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Som jag har förstått detta så var detta en specialare pga 20 års firandet. Marginalerna är tydligen knappt existerande på så små serier. Jag tror nog vi får vänta flera år innan nått liknande dyker upp igen. Är i alla fall känslan jag fått efter redaktionens uttalanden! 😮

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du citerade fel person nu?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Har nu använt denna mattan några dagar och jag måste tyvärr säga att jag upplever något väldigt lustigt.
Jag använder en Logitech G603 mus i kombination med en G840 matta (gjorde innan jag inskaffade swec hexagon)
Vill påpeka att jag kör aldrig med acceleration. Allt var i sin ordning i början, väldigt nöjd. Efter andra dagen så märkte jag (trodde först att jag inbillade mig) att musens hastighet växlade ner en aning i vissa sammanhang. Jag kände helt enkelt att musen inte skulle röra sig så sakta när jag kollar saker på minimap/inventoryn då jag just i detta fallet rör musen saktare. Samma sak ute på skrivbordet. Funkar kanon så länge du rör musen i vettigt tempo men drar du sen sakta uppåt så känns det som att accelerationen slås på automatiskt. Den fastnar i ett läge då den rör sig i samma tempo väldigt väldigt sakta, och jag känner att den inte har gjort sådär innan. Det var väldigt tydlig reaktion.
Nu är man ju en korkade människa tyvärr, jag slängde min gamla matta dels för den var sleten och jag trodde aldrig jag skulle behöva nytta den igen. Har nu beställt G240 (samma matta som 840 fast mindre) och måste kolla om jag alltid haft det så här. Tvivlar starkt på det dock, för annars skulle jag ju inte har upplevt detta från allra första början.

Upplever ni något liknande? Prova dra musen (upp) väldigt sakta med accelerationen igång och sen samma sak utan.
Jag upplever ingen skillnad mellan dessa, musen bör röra sig snabbare utan.
Skriv gärna vilken mus ni har om ni får för er att prova.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

Fick skruva om o flytta bak foten på vita hyllan men böket var värt det Känns som en bra musmatta! Nu kommer det 5 års långa slit-testet

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Riktigt nice matta!
Älskar min

En snabb fråga som någon kanske vet. Går det att tvätta dessa i tvättmaskin?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Eldritzh:

Riktigt nice matta!
Älskar min

En snabb fråga som någon kanske vet. Går det att tvätta dessa i tvättmaskin?

Jag skulle inte våga tvätta den i tvättmaskin. Textilen är ju limmad på naturgummi och risken är att det släpper eller spricker. Handtvätta den med (ljummet) vatten och tvättmedel/tvål i vasken istället.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

@Dimestam: Good to know! Tackar!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Aldrig haft en sån här stor matta innan och jag älskar den! Stort lyft från min Razer matta som började bli lite sliten. Blev också ett mer dämpat och trevligt ljud från tangentbordet.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Ragnarok:

Detta med 'omgående leverans' är ju inte riktigt sant. Jag beställde en musmatta i måndags (3 feb) och idag fredag (7 feb) så har jag ännu inte fått den. I min värld så är 'omgående leverans' inte att vänta 5 dagar på att butiken ens bryr sig om att kontakta (i detta fallet) DHL med 'Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning'.

Nej sidan ni säljer era produkter via är usla, jag får hoppas att musmattan är bättre. Om den nu skulle dyka upp någongång.

Idag har det gått en vecka utan att musmattan har lyckats komma fram. Ni borde verkligen samarbeta med en riktig butik istället för den där samhall verksamheten "geeks".

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Redaktion
VD, Geeks 🦏

@Ragnarok: Trist att du inte fått mattan. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig här utan du måste höra av dig till kundtjänst på https://shop.geeks.se/se/contact

Permalänk
Medlem

Förbeställde samma dag som man kunde, vilket var ett tag sen... kunde hämta ut den förra måndagen så det tog sin lilla tid.

Spontana känslan... den är för stor för mitt personliga tycke. I alla fall på det skrivbord och skärmkombo som jag har idag (en IKEA Alex), då musmattans kan ligger precis vid bordskanten och skärmfoten ändå tar i.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av ceEEEEo:

@Ragnarok: Trist att du inte fått mattan. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig här utan du måste höra av dig till kundtjänst på https://shop.geeks.se/se/contact

Jag fick den tillslut

Jag tycker själva musmattan är jättefin, känns som ett bra material och storleken är perfekt.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Redaktion
VD, Geeks 🦏

@Ragnarok: Grymt att den kom till slut och ännu grymmare att du gillar den - hade varit lite jobbigt om du inte gjort det

Permalänk

Nu kom den :)

Snyggare i verkligheten än på bild.

Permalänk
Medlem

Vart håller musmattan hus?

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Slutsåld?

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruf0ns:

Slutsåld?

Finns den inte i shoppen så är den nog slutsåld tyvärr.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Finns den inte i shoppen så är den nog slutsåld tyvärr.

Ajdå. Synd. Får kolla efter om det blir förlängning. Kanske omvänt funkar bättre om det finns en lista på sugna köpare så kan man göra fler serier?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Gillar min nya Swec musmatta. Den har ett renare och snyggare utseende än min förra musmatta. Så nöjd med denna.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag gillar också min nya musmatta riktigt bra kvalité samt snygg. Dock tänker jag inte börja använda den fören jag börjar använda min nya dator som jag snart ska börja bygga.

Dock är jag besviken på den SWEC mugg som jag köpte samtidigt. Den är på bara 28cl vilket är en halv deciliter för lite jämfört med standardstorlek för sådana här muggar. Eftersom jag brukar dricka 2 muggar på morgonen så innebär det att det blir 1DL för lite. Dessutom är fingeröglan påtagligt trång, knappt man får in sina 2 fingrar bekvämt. Med andra ord kommer denna mugg bara bli dekoration den är inte användbar tyvärr... Hoppas Sweclockers gör en mugg som är lite mer i standardstorlek.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version