AOC presenterar spelinriktade tangentbord och möss

Permalänk
Melding Plague

AOC presenterar spelinriktade tangentbord och möss

Skärmmakaren AOC har seglat upp som en stark aktör och breddar inom kort sortimentet med spelinriktad kringutrustning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som alla andra spel möss /:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaval02:

Ser ut som alla andra spel möss /:

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för att alla förutom de 'riktiga' tillverkarna (t.ex logitech, steelseries, razer) bara köper färdigt från en fabrik

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det ser ut som det är A4 tech möss, från deras "Bloody" varumärke?

Har själv en gammal bloody mus, och kabeln ser exakt likadan ut, och mössen ser ut som varianter från bloody's sortiment.

Tittade närmare på bilderna, och bild 1 och 3 har exakt samma scrollhjul som jag har på min bloody V5.

Länk till deras sida:
http://www.bloody.com/en/products.php?pid=10

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Teknikföretag 2020:

1. Skapa gaming 'sub-brand' (Agon, Aorus, TUF etc)
2. Hitta OEM-tillverkare för allt möjligt inom gaming
3. Smäll på ditt nya sub-brand tillsammans med RGB och godtycklig tribal drake
4. Marknadsföring deluxe
5. ???
6. Sälj med insane margin profit -> $$$$

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av patteSatan:

Jag tycker det ser ut som det är A4 tech möss, från deras "Bloody" varumärke?

Har själv en gammal bloody mus, och kabeln ser exakt likadan ut, och mössen ser ut som varianter från bloody's sortiment.

Tittade närmare på bilderna, och bild 1 och 3 har exakt samma scrollhjul som jag har på min bloody V5.

Länk till deras sida:
http://www.bloody.com/en/products.php?pid=10

Löjligt likt

Permalänk
Avstängd

Bort med sladden!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu skulle jag inte köpa dom här själv, men tänkte spontant att dessa vore utmärkta att skicka med färdiga datorer och liknande. I alla fall lite bättre än mössen som brukar följa med som inte ens har sidoknappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Nu skulle jag inte köpa dom här själv, men tänkte spontant att dessa vore utmärkta att skicka med färdiga datorer och liknande. I alla fall lite bättre än mössen som brukar följa med som inte ens har sidoknappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle tro att dessa är för dyra för att köpa in för att slänga in på det sättet. Eller alltså, inte så dyra att det blir förlust. Men en ordentlig skillnad på marginalen iallafall

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Dumbullen:

Skulle tro att dessa är för dyra för att köpa in för att slänga in på det sättet. Eller alltså, inte så dyra att det blir förlust. Men en ordentlig skillnad på marginalen iallafall

Det är mycket möjligt. Antagligen kostar det dom brukar skicka med runt 10kr, det skulle inte förvåna mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vet inte om de påbörjade r&d för flera år sedan, men med utvecklingen som skett senaste året så känns allt gammalt och utdaterat. Men om de bundlar detta tillsammans med sina skärmar så skulle nog flera rookies on a budget välja AOC framför andra tillverkare. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaval02:

Ser ut som alla andra spel möss /:

Skickades från m.sweclockers.com

går det att skapa nåt unikt o innovativt längre ens ?

Permalänk
Medlem

Prestandan får tala för sig själv, men vem fa-an kommer komma ihåg namnen agm700??

EDIT: Glömde bort namnet själv...

Skickades från m.sweclockers.com