Digital Inn dras med miljonskulder

Permalänk
Medlem

Dagens media/teknik måste vara extremt krävande för dessa högklassiga svindlare.
Pengarna å maktens korridorer blir allt smalare å snävare.
Men samtidigt läggs det fler å mer korsben för obehöriga att uppnå den nivån.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lordsqueak:

Mäta skallar som på "gamla goda tiden" ?

Nä usch,, Statens institut för rasbiologi är en otrolig skamfläck på Sveriges historia, och inget man vill se igen. Vi kan väl nöja oss med att dom till sist bevisade att frenologi har inget med människors eventuella läggning för att vara kriminella att göra överhuvudtaget.

Du har helt rätt. Mitt inlägg hoppas jag tolkades som sarkasm/skämt.

Men nu har ju något liknande faktiskt hänt i historien, och det är ju ganska skrämmande. Absolut inget vi vill upprepa.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Jag vet om butiken men det är mer för att man gått förbi den på väg mot Webhallen än att man gått in och klämt på sakerna. Jag har inte ägt någon Applepryl sen 3gs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag har inget att säga om kedjan men jag hade några som ville köpa en iPad hos Digital In. I min värld tar det två tre dagar om produkten inte finns i lager. Efter två veckor gick kunden tillbaka och avslutade sin beställning. Digital Inn skyllde på att leverantören hade problem, men när man ser detta så var det antagligen så att Digital Inn inte hade kredit längre (eller minskad kredit) hos distributören.

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Att man känner/inte känner till Digital inn betyder inte att man är bättre eller sämre människa än någon annan. Samma sak gäller vilka känslor man har för t.e.x Apple.

Dags för vissa att lämna sandlådan och försöka diskutera som vuxna människor eller kanske ta en paus från diskussionen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Helt ok verkstad och ger ett hyffsat seriöst intryck.
Bra att kunna ha en auktoriserad apple verkstad för batteribyte osv istället för att behöva skicka in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Helt ok verkstad och ger ett hyffsat seriöst intryck.
Bra att kunna ha en auktoriserad apple verkstad för batteribyte osv istället för att behöva skicka in.

Därför man väljer hemvist efter närhet till Apple-butik.

Permalänk
Medlem

Vart skall man nu vända sig för att byta batteriet på en iPad?

Typiskt att detta kommer upp nu bara för att man behöver byta batteriet.
Vilka i närheten av Uppsala kan göra detta?
Har använt Elgruvan en gång på en iPhone och blev inte nöjd.

Hade som sagt tänkt att använda Digital Inn då de är auktoriserade för Apple.
Vågar man ändå lämna i dit för batteribyte trots turbulensen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffster:

Tar inte personen i försvar eller har någon koppling till honom, men i Sverige är man väl betraktad "oskyldig tills motsatsen är bevisad"?

Inte gällande skattebrott i Sverige. Där skiljer sig lagen och är precis tvärt om mot andra typer av brott. Det är alltid du som hela tiden måste bevisa att du är oskyldig. Knasigt kanske, men så är det som det fungerar enligt lagen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erxon:

Vart skall man nu vända sig för att byta batteriet på en iPad?

Typiskt att detta kommer upp nu bara för att man behöver byta batteriet.
Vilka i närheten av Uppsala kan göra detta?
Har använt Elgruvan en gång på en iPhone och blev inte nöjd.

Hade som sagt tänkt att använda Digital Inn då de är auktoriserade för Apple.
Vågar man ändå lämna i dit för batteribyte trots turbulensen?

Kolla Apples hemsida, där har du ett gäng alternativ som listas.
Det finns auktoriserade verkstäder lite varstans.

Funkar inte det så är det bara att skicka in till Apple om du inte orkar åka till deras butik i Täby.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gender Bender:

Han har ett typiskt nylle för ekobrott. Ett leende och en blick som inte matchar.

Du menar som säljare brukar se ut?

Aldrig heller hört talas om Digital Inn, trots tidigare Apple-användande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sverige är nog unikt blåögda när det gäller konkurser där staten får stå för förlorade skatter och felaktigt utbetalade löner.
I andra länder kan till och med anställda få betala tillbaka löner om de borde vetat att de jobbade i ett konkursmässigt bolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Sverige är nog unikt blåögda när det gäller konkurser där staten får stå för förlorade skatter och felaktigt utbetalade löner.
I andra länder kan till och med anställda få betala tillbaka löner om de borde vetat att de jobbade i ett konkursmässigt bolag.

Nu har ju inte Digital Inn gått i KK.

Sverige är knappast unikt när det gäller detta, staten är ju en fordringsägare precis som alla andra, inte speciellt konstigt.
Och det är ytterst få anställda som har tillräcklig insyn i bolags ekonomiska situation.

Ska anställda agera på rykten? T.ex. säga upp sig och sluta arbeta för att det ryktas att bolaget ska gå i konkurs för att slippa betala tillbaka löner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Inte gällande skattebrott i Sverige. Där skiljer sig lagen och är precis tvärt om mot andra typer av brott. Det är alltid du som hela tiden måste bevisa att du är oskyldig. Knasigt kanske, men så är det som det fungerar enligt lagen.

Det stämmer inte:
https://nordbro.com/omvand-bevisborda-skattemal/

Skrivet av Irre:

Sverige är nog unikt blåögda när det gäller konkurser där staten får stå för förlorade skatter och felaktigt utbetalade löner.
I andra länder kan till och med anställda få betala tillbaka löner om de borde vetat att de jobbade i ett konkursmässigt bolag.

Sverige är snarare internationellt ansett att ha en väldigt offensiv obeståndsrättslig lagstiftning med många andra länder som sneglat på vår lagstiftning.

Vad tänkte du att nyttan skulle bli av att skatter får förmånsrätt vid konkurs och vad menar du med felaktigt utbetalade löner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erxon:

Vart skall man nu vända sig för att byta batteriet på en iPad?

FYI: Apple (och dess auktoriserade verkstäder) byter inte ut batterier i iPads. De byter ut hela enheten mot en utbytesenhet istället. Anledningen är att det är för meckigt att lossa på den ditlimmade skärmen för att det ska vara värt det. Med det i åtanke skulle jag dra mig för att lämna in plattan hos en tredjeparts-verkstad. Sök dig istället till en auktoriserad verkstad, alternativt direkt till Apple.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

https://support.apple.com/sv-se/ipad/repair/service

1200 för ett batteribyte eller utbytesenhet hos Apple eller någon av de auktoriserade verkstäderna är ju helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

En hypotes är att snubben indikerar en onaturlig smile, en fabricerad smile. Det illustrerar falskhet och förknippas därmed med faktorn att han är en lurendrejare.

Men det blir svårt att modellera en stokastisk modell för att.angripa hypotesen. Vi behöver någon form av populationsbaserad databas över lurendrejare och deras "smile". På så sätt kanske vi kan beräkna hur ofta den onaturliga smileyn förekommer bland lurendrejare relativ en kontrollgrupp (Greta Thurnberg klass).

Någon som är sugen?

Jag tycker bara att han ser nervös ut. En del blir nervösa inför kameror just för att de inte vill att bilden ska bli dålig eller onaturlig.

Permalänk
Medlem

Har besökt digital inn ca 5-10 gångar, alltid varit smidigt då man varit ensam varje gång.
Jag har fått uppfattningen att det även är sjukt dåliga marginaler på apple produkter för återförsäljare, så detta är väl ingen jätteskräll.