Gammal är äldst – Windows 2000 fyller 20 år

Permalänk
Medlem

Grattis Windows 2000! Jag och min konpis brukade använda det flitigt, även om han tyckte att NT 4.0 var mer elit Jag hängde kvar länge med det, nästan halva XPs livstid. Största fördelen var att det gick köra det mesta oavsett om det var Windows 98/Me, NT eller XP. Var inte mycket till plug n play med drivrutiner, men gjorde inte mig något. Nu suckar de flesta om de måste installera drivrutiner, men då kändes det helt rätt. Var lika förvånad varje gång då XP-drivare gick att installera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var snabb att byta från Windows 98 till 2000 när det begav sig, var ett så mycket stabilare OS än Windows 98, man kommer ihåg hur 98an krascha lite titt som tätt med endast reboot som lösning..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Var snabb att byta från Windows 98 till 2000 när det begav sig, var ett så mycket stabilare OS än Windows 98, man kommer ihåg hur 98an krascha lite titt som tätt med endast reboot som lösning..

Ja 9x-operativen är ingen dans på rosor, direkt... ^^
95/98 och VXD-drivrutiner som är halvtaskiga, perfekt recept på en kraschfest.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Har du några varma minnen från Windows 2000, eller kom din första kontakt med NT-kärnan med Windows XP? "

Min första kontakt med NT-kärnan kom runt 1992 med tidig beta-version av NT 3.1 som jag var med och testade.

Var även med och betatestade Windows 2000, och var en grymt trevlig uppdatering och förbättring av NT 4.0 (som jag redan tyckte om, då det kombinerade det nya gränssnittet från W95 med en stabil struktur i botten).

Mina största favoriter av NT-systemen är nog 3.51 (sista versionen där man fortfarande håll hårt på säkerhetsmodellen att inte köra drivrutiner i privilegierat läge i kärnan), 2000 och 10.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Har en kompis som fortfarande kör Win2k primärt.

Känner själv att Win10 blivit alldeles för söndertrasat av MS, så om jag vill jobba produktivt, tex programmera, så skulle det kännas betydligt bättre i Win2k eller Win7.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!