Permalänk
Medlem

Tips på custom loop bygge

Nu är det så här, att jag köpte en H150i Aio kylare för ett par månader sen, men nu har suget för att bygga en custom loop till cpun dykt upp i huvudet, Ni som har provat båda, tjänar man någonting (temp) på att köra custom loop jämtemot AIO?
Har även blivit sugen på att byta till ett vattenblock på mitt Asus 2080 super rog strix kort, och köra en full custom loop med 2st 360 radiatorer, Men det jag undrar, hur mycket temp/ljudnivå kan man tjäna på detta, jag har ett Lian Li pc-o11 chassi.

Samt att kan man få någonting för Corsair H150i om man säljer den vidare efter ett par månaders användning?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

med ett sådant chassi skulle du kunna ha väldigt bra temperaturer samt bra ljudnivå utan större ansträngning. Temperaturen bör kunna gå ner lite, men förvänta inte dig 10 - 15 grader (ingen aning vad den ligger på nu) Men sen när det kommer till Custom så är det som med det mesta, du får de du betalar för. En billig pump låter oftast mycket, billiga radiatorer gör sig inte av med värmen som bättre/dyrare med mera.

Det verkar alltid finnas en marknad för AIO kylare, H150i är ju dessutom en bra AIO så kör på det

Permalänk
Medlem

AIO och costum loop kan man inte jämnföra. De är stor skillnad.
Kör själv costumloop på cpu och gpu. Störst skillnad blir helt klart gpun. Sitter och kikar på hockey just nu och har hwmonitor igång i bakgrunden. gpun har varit nere i 21C enligt den. Och i full load aldrig över 48C. Cpun jag har är ju en 4770k och som känt så är de ganska dålig värmeöverföring på denna mellan die och ihs.

Men framför allt. en tyst dator. Den varvar aldrig upp. Jag kör en 360mm+280mm radiator.
Mitt galleri hittar du i sign. Där ser du dessutom prestandavinst på att köra vatten på dagens gpuer. Den klockar aldrig ner sig.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Däremot ska du vara medventen om att de är dyrt med costum. När jag beställde mitt paket gick de på ca 7500kr i bara kylningsdelar/slang/nipplar. Man kan komma undan billigare såklart om man skippar kompressed nipplar etc. Mina radiatorer är 60mm+45mm tjocka.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

AIO och costum loop kan man inte jämnföra. De är stor skillnad.
Kör själv costumloop på cpu och gpu. Störst skillnad blir helt klart gpun. Sitter och kikar på hockey just nu och har hwmonitor igång i bakgrunden. gpun har varit nere i 21C enligt den. Och i full load aldrig över 48C. Cpun jag har är ju en 4770k och som känt så är de ganska dålig värmeöverföring på denna mellan die och ihs.

Men framför allt. en tyst dator. Den varvar aldrig upp. Jag kör en 360mm+280mm radiator.
Mitt galleri hittar du i sign. Där ser du dessutom prestandavinst på att köra vatten på dagens gpuer. Den klockar aldrig ner sig.

Åh okej!, ja jag är ju sugen! Min cpu idag ligger på 44c i idle, och i load ligger den på 63-68c
Min gpu går aldrig över 66c i full load, men det vore ju trevligt som du beskriver.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

AIO och costum loop kan man inte jämnföra. De är stor skillnad.
Kör själv costumloop på cpu och gpu. Störst skillnad blir helt klart gpun. Sitter och kikar på hockey just nu och har hwmonitor igång i bakgrunden. gpun har varit nere i 21C enligt den. Och i full load aldrig över 48C. Cpun jag har är ju en 4770k och som känt så är de ganska dålig värmeöverföring på denna mellan die och ihs.

Men framför allt. en tyst dator. Den varvar aldrig upp. Jag kör en 360mm+280mm radiator.
Mitt galleri hittar du i sign. Där ser du dessutom prestandavinst på att köra vatten på dagens gpuer. Den klockar aldrig ner sig.

Jo men det förstår jag, eftersom jag är nybörjare så vet jag inte riktigt, däremot tänkte jag väl köra softtubes till att börja med iaf, min tanke i så fall är att köra ekwb system rakt igenom, ja de är ju bätte än mitt, med min 3700x i full load ligger ja på 63-68c och idle 44c
Gpun går aldrig över 66c, men jag uppskattar ju när det är tyst!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Det är en enorm skillnad, går ej att jämföra, custom är avsevärt tystare än AIO eller luft.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Åh okej!, ja jag är ju sugen! Min cpu idag ligger på 44c i idle, och i load ligger den på 63-68c
Min gpu går aldrig över 66c i full load, men det vore ju trevligt som du beskriver.

Du har ganska bra temps på cpun redan. Där ska du nog inte förvänta dig mycket lägre. gpun bör kunna kliva ner omkring 50c däremot. Men framför allt, datorn blir tyst.

Däremot får du räkna med lite mer underhåll. Jag byter vatten 1 gång om året. Så de är saker du får tänka på när du ska bygga. Vart ska du tappa ur vattnet, vart ska du ta in luft i systemet för att kunna tappa ur.

Fördelen med aio är ju att de bara är att installera och köra tills pumpen dör typ.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jo men det förstår jag, eftersom jag är nybörjare så vet jag inte riktigt, däremot tänkte jag väl köra softtubes till att börja med iaf, min tanke i så fall är att köra ekwb system rakt igenom, ja de är ju bätte än mitt, med min 3700x i full load ligger ja på 63-68c och idle 44c
Gpun går aldrig över 66c, men jag uppskattar ju när det är tyst!

Ska själv uppgradera till amd är tanken. Då köper jag ju bara ett nytt vattenblock till nya cpun. Tänkte nöja mig med en 3600x för att uppgradera till 4800x? (uppföljaren till 3800x). Och slippa moderkortsbyte etc.

Jag har alltid kört softtube dessutom. Finns snyggare alternativ såklart, men de blir nog mer krångligt med rör.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Du har ganska bra temps på cpun redan. Där ska du nog inte förvänta dig mycket lägre. gpun bör kunna kliva ner omkring 50c däremot. Men framför allt, datorn blir tyst.

Däremot får du räkna med lite mer underhåll. Jag byter vatten 1 gång om året. Så de är saker du får tänka på när du ska bygga. Vart ska du tappa ur vattnet, vart ska du ta in luft i systemet för att kunna tappa ur.

Fördelen med aio är ju att de bara är att installera och köra tills pumpen dör typ.

Jo de där vet jag ju med mig, hade en kompis över igår som precis byggt custom loop, så då blev jag sugen när han visade lite.
Han hade som mig kört aio fast H115i, pumpen dog för han efter 11 månader, då bytte han ut den o fick en ny, den höll 7 månader, då orkade han inte längre som han sa, och byggde en custom loop, och de är ju de där med att det blir tyst! det gillar ju jag! Däremot har jag ingen aning om vilka vattenblock som passar på mitt kort, då alla heter 2080ti och jag har ett rog strix 2080 super

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jo de där vet jag ju med mig, hade en kompis över igår som precis byggt custom loop, så då blev jag sugen när han visade lite.
Han hade som mig kört aio fast H115i, pumpen dog för han efter 11 månader, då bytte han ut den o fick en ny, den höll 7 månader, då orkade han inte längre som han sa, och byggde en custom loop, och de är ju de där med att det blir tyst! det gillar ju jag! Däremot har jag ingen aning om vilka vattenblock som passar på mitt kort, då alla heter 2080ti och jag har ett rog strix 2080 super

Detta kanske?
https://www.ekwb.com/configurator/waterblock/3831109814208

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Ja de där kanske skulle funka, dock det jag kollade på var coppar i både radiator och cpu block, då får man isf köra aluminium i det också? för blanda koppar och alu vet man ju inte fungerar

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@sINsen: Oftast har tillverkarna block för specifika kort, som ex. Strix.

Dock så är Corsair Hydro X väldigt schysst, något du har tittat på? Just nu 25% rabatt på allt hos Inet, kan rekommenderas varmt. En del av deras grejer är redan bra pris innan rabatten.

https://www.inet.se/kampanj/5758/corsair-hydro-x-livesandning

Bitspower gör deras fittings, blocken vet jag ej, radiatorer är Black Ice från Hardware Labs, och det är en äkta D5 pump mm.

Här är lite bilder på min dator med Hydro X.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag byggde faktiskt en dator till en polare på black friday. Valde delar åt han och byggde ihop den. Han fick en 3700x och en Noctua D15 som kyler den. Valde luftkylare framför aio med tanke på att de ska fungera felfritt, och D15 är ju tystare än alla aio's. Och kyler bättre än de flesta aio's också. Vad jag kunde se på swec test så va de bara h115i som va bättre än D15, men H115i va mer högljudd samtidigt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja de där kanske skulle funka, dock det jag kollade på var coppar i både radiator och cpu block, då får man isf köra aluminium i det också? för blanda koppar och alu vet man ju inte fungerar

De stämmer. Vill minnas att de finns en lista mellan olika metaller. Vissa som går och köra ihop, och vissa metaller man ska undvika. Minns inte exakt hur den listan såg ut.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jo de där vet jag ju med mig, hade en kompis över igår som precis byggt custom loop, så då blev jag sugen när han visade lite.
Han hade som mig kört aio fast H115i, pumpen dog för han efter 11 månader, då bytte han ut den o fick en ny, den höll 7 månader, då orkade han inte längre som han sa, och byggde en custom loop, och de är ju de där med att det blir tyst! det gillar ju jag! Däremot har jag ingen aning om vilka vattenblock som passar på mitt kort, då alla heter 2080ti och jag har ett rog strix 2080 super

Jag har ju koppar i mina radiatorer iallafall, och jag hoppas att jag va så påläst att jag inte blandat fel metaller. Vilket jag är ganska säker på. Kör nämnligen själv acetal och nickel på gpun och koppar i radiatorn. Fungerat felfritt i kanske 5år?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

De stämmer. Vill minnas att de finns en lista mellan olika metaller. Vissa som går och köra ihop, och vissa metaller man ska undvika. Minns inte exakt hur den listan såg ut.

Okej! vad jag kan se så är alla block till min gpu i nickel och alla radiatorer är koppar, så de verkar bli problem där

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Okej! vad jag kan se så är alla block till min gpu i nickel och alla radiatorer är koppar, så de verkar bli problem där

Min gpu är också nickel, minns inte om cpun är de också, men antagligen. Och mina radiatorer är koppar. Försökte hitta denna lista som jag nämnde om metaller, men hittar den såklart inte. Den finns här i forumet. Men de flesta blocken är väl i nickel, och mina alphacool nexxus radiatorer är i koppar.

Hittade en kommentar när jag sökte från en användare här på swec, och de va rådet att undvika aluminium i en loop.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

@sINsen: Nu hittade jag denna kommentar:
"Koppar och nickel kommer att reagera, men inte lika kraftigt som koppar och aluminium.
Koppar och nickel är en väldigt vanlig kombination idag, och inget du behöver oroa dig för."

Källa: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1480577-blanda-materia...

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

@sINsen: Nu hittade jag denna kommentar:
"Koppar och nickel kommer att reagera, men inte lika kraftigt som koppar och aluminium.
Koppar och nickel är en väldigt vanlig kombination idag, och inget du behöver oroa dig för."

Källa: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1480577-blanda-materia...

jaha okej, tack! dock letade jag lite och hittade detta

https://www.inet.se/produkt/5322536/ek-vector-rtx-re-copper-p...

Utan rgb men ändå

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Däremot ska du vara medventen om att de är dyrt med costum. När jag beställde mitt paket gick de på ca 7500kr i bara kylningsdelar/slang/nipplar. Man kan komma undan billigare såklart om man skippar kompressed nipplar etc. Mina radiatorer är 60mm+45mm tjocka.

ja, jag har slängt ihop ett system, för att se vad prislappen skulle sluta på, och det är ju samma som dig @TaunyTiger

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sINsen:

ja, jag har slängt ihop ett system, för att se vad prislappen skulle sluta på, och det är ju samma som dig @TaunyTiger

Det viktigaste är att du har en laing d5 som pump.
Sedan finns det inte någon direkt anledning till att ha pinnsmal slang när du kan köra 1/2" för bättre flöde.

Aio lösningar har oftast värdlösa radiatorer i aliminium och dåliga pumpar så de är inte mycket bättre än luftkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Det viktigaste är att du har en laing d5 som pump.
Sedan finns det inte någon direkt anledning till att ha pinnsmal slang när du kan köra 1/2" för bättre flöde.

Aio lösningar har oftast värdlösa radiatorer i aliminium och dåliga pumpar så de är inte mycket bättre än luftkylning.

Okej, varför skall jag köra just den? jag kollar på den EK-XRES pump, jag tänkte köra 2st 360 slim radiatorer 27mm, har läst att de fungerat bra för folk.

Det jag undrar egentligen är att de verkar som att mitt gpu block bara finns i nickel och inte koppar, om man kör cpu och gpu block i nickel, då bör man väl också köra radiatorer i nickel, men jag hittar bara dom i koppar? @gabriel15

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är eftersom gpu block och cpu block är nickel + plexi, kan jag då köra 2st radiatorer i koppar? Jag hittar inga andra radiatorer, som inte är gjorda i koppar, så jag antar att det ska vara fine då? även om jag läst att man inte ska blanda nickel och koppar?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag tänkte mig något sådant här, säg gärna till om jag glömt något

https://www.inet.se/kundvagn/bild/13368941

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@sINsen: Ser bra ut tycker jag.
Oroa dig inte för metallerna. Koppar och aluminium är de som inte ska blandas. Räknar med att alla radiatorer är i koppar pga bättre värmeöverföring. Många kör ju vattenkylning med nickel och koppar. Antagligen även din vän?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

@sINsen: Ser bra ut tycker jag.
Oroa dig inte för metallerna. Koppar och aluminium är de som inte ska blandas. Räknar med att alla radiatorer är i koppar pga bättre värmeöverföring. Många kör ju vattenkylning med nickel och koppar. Antagligen även din vän?

Ja, det som jag har plockat ihop är ju nickel + koppar, och det verkar som att fler kör så, så de är väl ingen fara då antar jag :).
Men vad bra, då har jag plockat ihop något som verkar vettigt @TaunyTiger

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja, det som jag har plockat ihop är ju nickel + koppar, och det verkar som att fler kör så, så de är väl ingen fara då antar jag :).
Men vad bra, då har jag plockat ihop något som verkar vettigt @TaunyTiger

Efter ca 20minuter i bfv så såg mina temps ut såhär. Cpun något hög, men gpun ser bra ut. Båda är ju överklockade såklart.
https://imgur.com/a/1d0T3Ug

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Efter ca 20minuter i bfv så såg mina temps ut såhär. Cpun något hög, men gpun ser bra ut. Båda är ju överklockade såklart.
https://imgur.com/a/1d0T3Ug

Ja gpun har ju bra temps där cpun är ju fortfarande inget allvarligt @Taunytiger

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7