Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Någon som får BFV att fungera online?

Spelade förut idag när jag skulle testa min 4770k.
Edit: Verkar som att det är nere igen

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Är uppe och funkar igen

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Är uppe och funkar igen

Najs! 😀

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att spelet stängs av och återgår till skrivbordet?
Inga problem med spelet igår

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Någon mer än jag som har problem med att spelet stängs av och återgår till skrivbordet?
Inga problem med spelet igår

Hände mig förut med mitt i en match förut, men efter det lirade jag ett gäng till utan krasch. Kanske något som hänger med sen Origin låg nere, brukar extremt sällan krascha till skrivbordet annars för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Hände mig förut med mitt i en match förut, men efter det lirade jag ett gäng till utan krasch. Kanske något som hänger med sen Origin låg nere, brukar extremt sällan krascha till skrivbordet annars för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här , detta va första kraschen på länge.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Mangee75:

Sök på typ "bf5 crash to desktop", finns länk till nån EA-sida där det beskrivs hur man åtgärdar det. I alla fall tillfälligt, handlar om att rensa lite cacheprylar i några Origin folders.
Jag hade det problemet ofta fram till för ett par månader sen, dom kanske patchade det istället för team balance...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Någon mer än jag som har problem med att spelet stängs av och återgår till skrivbordet?
Inga problem med spelet igår

Så blev det för mig när jag höll på med överklockning av RAM. Pillade med timings och volten och så fort det blev minsta lilla instabilitet så crashade BF5 till desktop. Försvann direkt efter högre volt och timings

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Någon mer än jag som har problem med att spelet stängs av och återgår till skrivbordet?
Inga problem med spelet igår

Det händer mig jätteofta efter de senaste patches, speciellt på Op Underground.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Samma här

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hmm, ska lira lite med gänget i helgen mest sannolikt. Bra att veta att om det kraschar för någon kan det vara bud på att rensa origins casche då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tänkte testa lite BFV igen, är det normalt att ha 80 till högst 100-110 fps i 1440p med 1080gtx och i7 8700? Kör allt på low, tom rendersclae på 95%. På 64p CQ maps då. Sänkt alla filmgrain etc också....
Sen hittar jag inget att slå på/av dx12...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tänkte testa lite BFV igen, är det normalt att ha 80 till högst 100-110 fps i 1440p med 1080gtx och i7 8700? Kör allt på low, tom rendersclae på 95%. På 64p CQ maps då. Sänkt alla filmgrain etc också....
Sen hittar jag inget att slå på/av dx12...

I Sweclockers senaste test, det med 5600XT når i deras test GTX1080 66-82FPS på deras testslinga i 1440p@ultra. Visserligen DX12 men är nog ingen natt och dag skillnad mellan DX11 och DX12

1080p@ultra 83-105FPS. DX12 även där.

Så med tanke på det känns 1440p low 80-110FPS inte helt osannolikt faktiskt men det är svårt att veta. Finns ngn cashe i BF5 folk tömmer efter patcher pga det ska avhjälpa sämre prestanda tydligen, googla och se om du hittar hur de gör detta, kan ev hjälpa dig.

Att du inte kan se DX12 on/off är ju dock lite konstigt...har du senaste versionen av W10? Reparerat BF5?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Håller på att reparera BFV nu. Skall se om detta är nog

Visa signatur

.

Permalänk

Yepp, det fungerade klockrent i 1 o 1/2 timma, inga shutdowns till windows! Tog bara och högerklicka på BFV i Origins och sedan Reparera Bara att hoppas att det håller sig

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

I Sweclockers senaste test, det med 5600XT når i deras test GTX1080 66-82FPS på deras testslinga i 1440p@ultra. Visserligen DX12 men är nog ingen natt och dag skillnad mellan DX11 och DX12

1080p@ultra 83-105FPS. DX12 även där.

Så med tanke på det känns 1440p low 80-110FPS inte helt osannolikt faktiskt men det är svårt att veta. Finns ngn cashe i BF5 folk tömmer efter patcher pga det ska avhjälpa sämre prestanda tydligen, googla och se om du hittar hur de gör detta, kan ev hjälpa dig.

Att du inte kan se DX12 on/off är ju dock lite konstigt...har du senaste versionen av W10? Reparerat BF5?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet ej om W10 behöver uppdateras
Reparerar bf5 har jag ej gjort, nästan precis installerat om det, hur gör jag det smidigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vet ej om W10 behöver uppdateras
Reparerar bf5 har jag ej gjort, nästan precis installerat om det, hur gör jag det smidigast?

Högerklicka på BF5 i Origin och välj repair/reparera.

Om du nyligen installerade borde det vara lungt. Men laddade du ner det innan stora patchen som kom 2v sen kan det vara en idé att reparera eventuellt.

Jag laddade ner spelet i höstas, sen inte rört det på några månader. Laddade ner uppdateringen för någon månad sen och spelet vägrade starta. Reparerade sen var allt frid och fröjd och efter jag laddade ner den större patchen som kom 2v sen fungerade allt som det skulle efter också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

W10 uppdaterad, senaste Nvidia, reparerat spelet... kan fortf inte se DX11/12 i grafiksettings…
Kollat advanced med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Yepp, det fungerade klockrent i 1 o 1/2 timma, inga shutdowns till windows! Tog bara och högerklicka på BFV i Origins och sedan Reparera Bara att hoppas att det håller sig

Najs , ska testa detta
Funka bra i 20min sen krascha det igen , tydligen fler som har problem om man läser deras forum! Får väl vänta på en hotfix eller nått , pissigt när det har fungerat utan problem och sen helt random strular det.
Fick tips att spela i Borderless och nu funkar det? Blir inte riktigt klok på detta spel/Dice

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Inga krascher efter den häromdagen för mig.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Spelar en hel del denna helg och ingen krasch för varken mig eller någon polare iaf. Oklart vad vi gör rätt men är kanske mer tur/slump än något annat vad vet jag.

Allmänt har jag sedan spelet släpptes typ inte haft krascher faktiskt. Någon enstaka gång bara på 340h speltid jag kan minnas. DC har däremot hänt fler ggr men inget som stört. Lirat det på två helt olika system. Första W7 och nu detta W10 dessutom. Kör 100% conquest.

Enda jag har igång i bakgrunden är discord, Origin, Kaspersky och thundermaster (Palit program). Utöver det är bara BF5 igång i full-screen all grafik på max. Drivrutinen jag har är från september när jag byggde datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Tänkte testa lite BFV igen, är det normalt att ha 80 till högst 100-110 fps i 1440p med 1080gtx och i7 8700? Kör allt på low, tom rendersclae på 95%. På 64p CQ maps då. Sänkt alla filmgrain etc också....
Sen hittar jag inget att slå på/av dx12...

Beror på iställningar med Yes låter som det är vad man ska ha med din PC och den upplösningen. Om du kör dx11 glöm inte att sätta på FFR(Future Frame Rendering, kommer att ge dig 15-20 fps mer.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Beror på iställningar med Yes låter som det är vad man ska ha med din PC och den upplösningen. Om du kör dx11 glöm inte att sätta på FFR(Future Frame Rendering, kommer att ge dig 15-20 fps mer.

Får ju inte upp dx11/dx12 i grafiksetrings
Man ökar väl inputlag med frame rendering?
Sånt är jag sjukt allergisk mot, använder inte ens gsynk, för tycker mig känna av inputlag... placebo? 👀😝

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Får ju inte upp dx11/dx12 i grafiksetrings
Man ökar väl inputlag med frame rendering?
Sånt är jag sjukt allergisk mot, använder inte ens gsynk, för tycker mig känna av inputlag... placebo? 👀😝

Skickades från m.sweclockers.com

Tror DX11 är som standard. Sätt på FFR och testa om det är bättre. Ju,du får mer inputlag, men det är inte jättemycket. Själv också känslig när det kommer till inputlag, men upplever det inte som allt för störande.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

@Mangee75: Samma här, höll i 1 dag, sedan var det tillbaka till krashing to the desktop #¤%!
Vad att göra?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Verkar som EA har problem överlag med krascher på deras spel ju, inte bara Battlefield. Sett många streamare som spelat Apex Legends och spelet kraschat flera gånger på några timmar bl a Aculite, Tomographic och StoneMountain64.

På mitt PS4 har det var absolut noll problem med servrar och krascher senaste månaderna. Säkert något fel på PC-uppdateringsfilen eller något (men det kanske ni kommit fram till redan hehe, my bad isåfall).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

@Mangee75: Samma här, höll i 1 dag, sedan var det tillbaka till krashing to the desktop #¤%!
Vad att göra?

Har du testat att köra i borderless? Istället för full screen?
Det funkar för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

@Mangee75: Testat nu ikväll och har inte haften enda krasch Tack så mkt för tippset Mange

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tror DX11 är som standard. Sätt på FFR och testa om det är bättre. Ju,du får mer inputlag, men det är inte jättemycket. Själv också känslig när det kommer till inputlag, men upplever det inte som allt för störande.

Men konstigt att det inte syns.
Sen, kan man stänga av AA på nåt sätt-? Den gör inget bra jobb tycker jag. Kan bara ställa ner den till low eller vad det står.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tror DX11 är som standard. Sätt på FFR och testa om det är bättre. Ju,du får mer inputlag, men det är inte jättemycket. Själv också känslig när det kommer till inputlag, men upplever det inte som allt för störande.

Oj jävlar vilken skillnad det gjorde! Märker ingen input lag ökning och jag får i många fall uppåt +50fps. Från ca 90-100 till 130-144låst (1080p@ultra DX11) på samma runda på Iwo Jima tex. Testade att växla fram och tillbaka vid några tillfällen.

Körde med det av tidigare för min gamla 3570k orkade inte med grafikkortet ändå. Dalarna i FPS hade bara blivit ännu djupare liksom. Sen glömde jag bort detta med 3770k:n jag skaffade för jag stod inte ut med 29FPS vid C-flaggan på Narvik tex. Hade nog gjort lite skillnad även där faktiskt men men. Lirade inte många timmar BF5 med den faktiskt. Sen nu med min 3800X är ju skillnaden eeenorm. Helt glömt bort FFR och så stor skillnad trodde jag inte det skulle göra.

Tror iaf det är GPUn som bestraffas av FFR och inte CPU? Annars tyngde jag ev ner min stackars 3570k helt i onödan xD

Skrivet av Swennis:

Men konstigt att det inte syns.
Sen, kan man stänga av AA på nåt sätt-? Den gör inget bra jobb tycker jag. Kan bara ställa ner den till low eller vad det står.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns config-filer man kan ändra i och slå av TTA. Någon etta som ska ändras till en nolla och motion blur ska vara minst 1%. Har inte testat det men är lite sugen. På vissa banor är det jävligt grötigt pga TTA. Tex Panzerstorm och Arraz.

Googla lite så hittar du nog hur man gör. Inga garantier att det blir bättre dock. Var spridda skurar, beror väl kanske på övriga inställningar vad vet jag.

Är lätt att ändra tillbaka om det blir skit, så inga risker att du sabbar något.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |