Geforce Now förlorar Bethesda-spel

Permalänk
Melding Plague

Geforce Now förlorar Bethesda-spel

Förra veckan försvann Blizzard Activision-spel från Geforce Now och nu följer Bethesda Softworks i samma spår.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spelatreaming är dömt att misslyckas före global satellit 5g finns tillgänglig för alla

Permalänk
Medlem

Geforce Now, nu med Tetris och Harpan.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Geforce Now, nu med Tetris och Harpan.

Harpan tas för tillfället bort, vi jobbar på en lösning med Microsoft och ämnar kunna presentera Space Cadet med RTX on inom kort.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Spelatreaming är dömt att misslyckas före global satellit 5g finns tillgänglig för alla

Jo, samt innan alla spel finns på en plattform.
Folk väljer redan mellan Netflix, HBO osv osv..
Tror lusten för alla konton överallt mättas av.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Den mest lovande streaming tjänsten hittills, och utvecklarna tar bort sina spel???
Är dem korkade?

Permalänk
Medlem

Prissänkning på Nvidia Shield snart ?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Samma som video streaming, samla allt bra på 1 tjänst är omöjligt

Permalänk
Medlem

Snarare så att jag undviker utgivare som plockar bort sig från GeForce now I så fall.
Än så länge är GeForce now den streaming-service jag ser mest potential i, att utgivarna är så giriga att det inte räcker att man köper deras spel, utan också vill ha pengar av Nvidia för att jag spelar deras spel genom deras tjänst, så kan de klara sig utan mina pengar helt och hållet.
Hoppas på GoG/CDPR stöd snart så att man kan streama spel därifrån

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Spelatreaming är dömt att misslyckas före global satellit 5g finns tillgänglig för alla

Är spelstreaming dömt att misslyckas bara för att en tjänst tvingas ta bort några spel? Är Steam misslyckad bara för att spel flyttas till Epic? Min hypotes till varför spelen tvingas bort beror på att man har avtal med andra streamingtjänster om exklusivitet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Det kanske blev kompabilitetsproblem med bethesdas spel på GeForce Now. Alla vet ju att dessa spel inte kan drivas utan input från mod-communityn.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligen på en lag som skyddar oss konsumenter. Där vi kan hårdvaruströmma våra spel utan att en spelutvecklare har något att säga till om. Jag kan förstå om det handlar om fusk i onlinespel. Men jag tror snarare orsaken är ren girighet, dvs spelutgivarna själva vill förmodligen kapitalisera på detta genom att gissningsvis kräva Nvidia på pengar för att tillgängliggöra deras spel via Nvidias plattform, det trots att konsumenterna redan har betalt för spelet.

Skrivet av Daemon85:

Spelatreaming är dömt att misslyckas före global satellit 5g finns tillgänglig för alla

Fungerar dock väldigt fint att streama hemma med laptopen via fiber.
Så för de med snabbt internet med med halvdan hårdvara så är streaming ett väldigt attraktivt alternativ.
Tänk att du har 3 yngre barn istället för att köpa en gamingrigg var så kan man då köpa en billig laptop ny eller begagnad och barnen kan spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Är spelstreaming dömt att misslyckas bara för att en tjänst tvingas ta bort några spel? Är Steam misslyckad bara för att spel flyttas till Epic? Min hypotes till varför spelen tvingas bort beror på att man har avtal med andra streamingtjänster om exklusivitet.

läste du mitt inlägg? det handlar inget om att spel försvinner....... Spelstreaming är dömt att misslyckas innan global satellit 5g finns tillgängligt för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

läste du mitt inlägg? det handlar inget om att spel försvinner....... Spelstreaming är dömt att misslyckas innan global satellit 5g finns tillgängligt för alla

Tänker du att spela borta från hemmet är det enda som är av intresse för folk med Nvidias streamingtjänst?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Daemon85:

läste du mitt inlägg? det handlar inget om att spel försvinner....... Spelstreaming är dömt att misslyckas innan global satellit 5g finns tillgängligt för alla

Menar du att datahastigheten är för låg och ping för hög? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Tänker du att spela borta från hemmet är det enda som är av intresse för folk med Nvidias streamingtjänst?

Resten av världen ser inte ut som Sverige... Majoriteten av välden har inte bra uppkoppling

Skrivet av NordhNet:

Menar du att datahastigheten är för låg och ping för hög? 🤔

För min egen del skulle jag inte kunna tänka mig spela ett spel med fördröjning, jag tycker själv att fördröjningen på consol är för mycket när jag spelar NHL hemma hos kompisar, mot varandra i samma rum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Resten av världen ser inte ut som Sverige... Majoriteten av välden har inte bra uppkoppling

Nej det är väl klart men de kan väl kapitalisera på de som har det bra med snabbt internet idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Nej det är väl klart men de kan väl kapitalisera på de som har det bra med snabbt internet idag.

Helt rätt, men frågan är om de tycker att intäkterna är tillräckligt stora. Sen känner jag som det gamla citatet "bad sound kills good music", fast nu är det uppkoppling

Permalänk
Medlem

Tror Bethesda blev sura när de inte kunde sälja "Skyrim GFNow edition"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Är spelstreaming dömt att misslyckas bara för att en tjänst tvingas ta bort några spel? Är Steam misslyckad bara för att spel flyttas till Epic? Min hypotes till varför spelen tvingas bort beror på att man har avtal med andra streamingtjänster om exklusivitet.

Förmodligen för att vi aldrig lär få någon global satellit 5g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landelusen:

Tror Bethesda blev sura när de inte kunde sälja "Skyrim GFNow edition"...

Skyrim GFNow VR-edition ^^

Permalänk
Medlem

@Daemon85:

Kommer aldrig gå att streama spel över satelliter, alldeles för hög latens, dessutom ser jag inte poängen för då blir man fast vid mottagaren. 5g över satelliter är inte ens nära till relevant, en mottagare drar alldeles för mycket för att kunna användas mobilt.

Jag gissar att du förstått till exempel SpaceX lösning helt fel. Internet överallt, absolut, men det kräver en fast mottagare som har elförsörjning, tänk en vanlig parabol men mindre, mer modern och kan prata med många satelliter samtidigt.

Sedan finns 5g som med tillgång till lägre frekvenser (gamla analoga tv-band) kan få bättre täckning på landsbygden med hyfsade latenser, men dålig bandbredd.

Jämför man med 5g i städer med millimetervågor och andra högre frekvenser och räckvidd på hundratals meter och extrem bandbredd och latens så är det en helt annan grej.

Många separata saker som alla hjälper men till helt olika problem och resultat. Satelliterna är till för att alla platser på jorden ska få internet, långt ifrån mobilt, men kan ge wifi-hostpots med okej latens överallt på jorden så länge det finns el. 5g på landsbygden kommer täcka för stor yta och antal individer för att kunna streama bild, men mycket bättre än 4g har varit idag för vanlig surf, fungerar bra i mobilen. Högfrekvent 5g (i städer främst) kommer räcka till streaming, men kommer dra mycket ström och är extremt känsligt för bra signal. Räcker att någon går mellan din mobil och masten för att helt tappa kontakten eller 90% av hastigheten (mkbhd har en bra video).

Tror du behöver läsa på lite mer, för satelliter kommer inte ge låglatens och hög bandbredd på 5g nätet globalt, det är tre helt separata system

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Spelatreaming är dömt att misslyckas före global satellit 5g finns tillgänglig för alla

Satelit? Det är verkligen inte sådan uppkoppling man vill ha till denna typ av tjänst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

läste du mitt inlägg? det handlar inget om att spel försvinner....... Spelstreaming är dömt att misslyckas innan global satellit 5g finns tillgängligt för alla

Eftersom "Global Satellit 5G" förmodligen aldrig kommer komma så antog jag att du menade att streamingtjänster alltid lär vara ett misslyckande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Har svårt att se varför någon skulle längta efter Fallout 76 /s

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Är spelstreaming dömt att misslyckas bara för att en tjänst tvingas ta bort några spel? Är Steam misslyckad bara för att spel flyttas till Epic? Min hypotes till varför spelen tvingas bort beror på att man har avtal med andra streamingtjänster om exklusivitet.

Tror många hoppades (jag inkluderat) att GFN skulle innebära att alla spel vi har tillgängliga digitalt skulle kunna finnas samlade på en tjänst och spela ’on demand’. Ju mer denna lansering går framåt låter set snarare som att alla vill ha egna tjänster, dessa kommer fungera dåligt om spelen finns på många andra som är billigare och marknaden kommer bli splittrad som allt annat.

Folk kanske tycker det är nice med ’konkurrens’ men det är faktiskt snarare fragmentering av marknaden där vissa saker är exklusiva so att om man vill kunna välja fritt måste man ha alla. Blir ingen konkurrens då, bara folk som väljer bort innehåll för att spara pengar.

Steam och Netflix var ’perfekta’ utopier (eller folk hoppades att de skulle bli det) för några år sedan. Nästan alla saker fanns på en plattform och vi konsumenter hoppades att det skulle fortsätta så. Nu går företagen tvärt emot vad alla kunder vill ha för det finns mer pengar i att skita i oss helt enkelt. I verkligheten är det såklart inte sant, de tjänar egentligen pengar på att folk inte orkar hålla på och stänga av alla prenumerationer utan glömmer bort och har för många kvar när de inte används. Bättre licensavtal mellan jättarna kommer behövas och vi måste klaga högt nog...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Wow, shocker... not really... snarare väntat.

De publishers jag stört mig på mest de senaste åren måste vara Bethesda, Activision-Blizzard troligtvis även Epic Games.
Förvånar mig inte ett dugg när de gör på detta viset.

Det här med att ägna sig åt att producera bra spel verkar ju inte vara någon prioritet längre.
Nu handlar det bara om att casha in så mycket det går på reggade varumärken.

Det ska inte vara lätt att komma med nya idéer när gamla idéer regerar.
Tror inte det spelar någon roll vem som hade hittat på konceptet, nVidia, AMD, Intel, VIA, Google, publishers är väl förbannade för att de inte får drivor med pengar för detta eller möjlighet att sälja sina spel en gång till för att folk skall få använda dem på nVidias tjänst.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk

@medbor: Netflix har väl aldrig varit någon utopi? Min huvudsakliga kritik mot abonnemangsbaserade strömningstjänster har alltid varit att man behöver så många för att få tillgång till det man vill se/höra. Och inte ens om man skaffar allihop är det heltäckande.

Permalänk
Medlem

Är ju sånt här som man vill att EU ska ta tag i. Anti-konsument om något.

EDIT: Nästa steg är väl att spel inte fungerar på vissa GPU märken.

Man ska slå ner sånt här med slägga innan det for rot.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av dr904:

Den mest lovande streaming tjänsten hittills, och utvecklarna tar bort sina spel???
Är dem korkade?

låter inte som den kommer vara så lovande om speltillverkarna tar bort sina spel. Nvidia släpper ju inte själva speciellt många spel om året.

en speltjänst är ju bara bra om alla kan samarbeta men troligen vill Nvidia inte betala tillräckligt för att girigbukar så som bethesta och blizzard ska vara nöjda och tvingar folk att köpa deras spel där de har mer vinst istället i bägges fall deras egna launcher/butik i bethestas fall även delvis steam.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows