Söker dörrhålskamera med sensor

Permalänk
Medlem

Söker dörrhålskamera med sensor

Hej, Jag försöker hitta en dörrhålskamera som uppfyller följande krav. Sensor som spelar in video så länge den känner av rörelse samt skickar notifikation till Android telefon som visar video live var jag än befinner mig. Den ska även kunna visa video live via mobilen men inte spela in video när det inte är någon rörelse. Den får gärna ha WiFi stöd för och slippa så lite kablar som möjligt. PoE skulle kanske vara bra för stabil nät. Den ska installeras så det inte visar någon elektronik på utsidan för att en sån kamera är nog väldigt kostsamt och är rädd att bli av med det. Jag har svårt och hitta det jag behöver. Finns det någon som har bättre koll och kan tipsa mig lite. Skulle uppskatta det väldigt mycket. Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har inga tips men undrar om det är lagligt att ha en kamera som spelar in den yta du vill spela in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Hej, Jag försöker hitta en dörrhålskamera som uppfyller följande krav. Sensor som spelar in video så länge den känner av rörelse samt skickar notifikation till Android telefon som visar video live var jag än befinner mig. Den ska även kunna visa video live via mobilen men inte spela in video när det inte är någon rörelse. Den får gärna ha WiFi stöd för och slippa så lite kablar som möjligt. PoE skulle kanske vara bra för stabil nät. Den ska installeras så det inte visar någon elektronik på utsidan för att en sån kamera är nog väldigt kostsamt och är rädd att bli av med det. Jag har svårt och hitta det jag behöver. Finns det någon som har bättre koll och kan tipsa mig lite. Skulle uppskatta det väldigt mycket. Tack på förhand

https://www.acquris.se/security/product.php?id=73

Skrivet av SanyaIV:

Har inga tips men undrar om det är lagligt att ha en kamera som spelar in den yta du vill spela in?

Troligtvis inte!

Men bara att sitta i soffan o se vem som knackar/ringer på dörren, är riktigt nice, tycker jag.

Men ärligt talat, vem bryr sig om det är lagligt eller inte? Inte jag iallafall!!!!
Dom flesta som söker en sådan här lösning, vet om att man inte kan gå till polisen, och säga -jag har han på film.

Men det kan ändå vara rätt spännande att se vem det vart, hur han gick tillväga, och vilken tid.
Och om man bor i en liten småstad, så är det riktigt fort fixat vem det är

Jo, jag har själv 3st kameror riktade på min carport/dörr och visst har jag fått en o annan på film

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

https://shop.ring.com/products/door-peephole-security-camera

Peephole cam är vad du ska google på finns massor, verkar inte säljas inom EU.

EDIT, denna kanske är med vad du frågar efter, ser ut som ett vanligt dörrhål
https://www.amazon.com/Brinno-PHVMAC-Motion-Activated-Hidden/...

EDIT2

Nu fattar jag, när man börjar kolla specsen är ju alla undermåliga eller saknar vitala funktioner. De som ser ut som vanliga titthål utifrån kräver separat motion detector. Lastgammal Wifi b/g. Urusel vinkel (90 grader på Brinnos kameror)

Permalänk
Medlem

@SanyaIV: Enligt Dataskyddsinspektionen får kameran endast aktiveras i samband med att besökare trycker på ringklockan, att kameran filmar under en kortare tid och att materialet inte sparas.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

@SanyaIV: Enligt Dataskyddsinspektionen får kameran endast aktiveras i samband med att besökare trycker på ringklockan, att kameran filmar under en kortare tid och att materialet inte sparas.

Datainspektionen heter dom. Om kameran är riktad mot en trappuppgång man delar med fler får den bara spela in vid tryck. Har du eget hus får du filma hur mycket du vill så länge kameran inte är riktad mot allmän plats.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket kaninhål jag hamnat i...
Ok hittat en butik som säljer delar för att bygga sin egen lösning, kopplas till befintlig kameraövervakning med onvif.
https://www.iat101-store.com/

Skall gräva djupare, känns som ett perfekt case för en Raspberry pi.

Permalänk
Medlem

esp32cam är en billig kamera som du skulle kunna använda.