Permalänk
Proffsmoddare

Seven

Corsair frågade mig om jag var intresserad av att göra något med deras 680X chassi och Hydro X. Det enda villkoret som fanns var att man måste känna igen chassit efteråt. Jag antar att jag har gjort mig känd för att slakta chassin...

Hur behåller man utseendet på ett chassi men ändå gör något unikt?
Man byter ut hela insidan så klart!

I projekt Seven har jag slitit ut allt inuti 680X chassit och designat två distributionsplattor som sitter i vinkel. Jag är själv väldigt nöjd med resultatet, Vad tycker du?

Hårdvara:
CPU: i5 9600K
GPU: 2x RTX 2070 Super
Moderkort: Gigabyte Z390 Aurus Master
Chassi: Corsair 680X RGB
PSU: Corsair HX1000
RAM: Corsair Dominator RGB
SSD: Corsair MP510
Fläktar: 4x Corsair QL140
LED: Corsair RGB LED Kit

Vattenkylning:
Pump/reservoar: 2x Corsair Hydro X XD5 RGB
Radiator: 2x Corsair Hydro X XR7 280mm
Kylmedie: Corsair Hydro X XL5 - Blå och lila
CPU-Block: Corsair Hydro X XC7
GPU-Block: 2x Corsair Hydro X XG7
Fittings: Corsair Hydro X - Chrome
Rör: Corsair Hydro X - 14mm

Slutligen vill jag tacka Corsair som gett mig förtroendet att bygga med deras grejer.

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Fint bygge du!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Sjukt snyggt bygge

Permalänk
Medlem

Riktigt fint! Gillar hur all vattenkylning går horisontellt!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Snyggt.

Funderar på om vätskan i vattenkylningen kan belysas med UV-ljus för spektakulära effekter!

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt snyggt! 5/5
Alltid haft en weak spot för vattenkylda byggen med blått tema

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

Alltid varit svag för Hardline vattenkylning men detta är så sjukt cleant. Att BARA köra med raka rör och böjda fittings istället ger det hela en så mycket cleanare look. Tack för att du delar med dig av detta bygge.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Proffsmoddare

Bra jobbat! Fantastiskt stiligt och professionellt utfört.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Det var underbart

Visa signatur

Super Renders Farm - a cheapest and fastest render farm service provider that uses cloud render platform for rendering service.
https://superrendersfarm.com

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Väldigt cleant bygge!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Daaaaamn vad imponerande bygge! Jag begriper inte hur du bär dig åt, men mäktigt imponerande!

Permalänk
Medlem

Snyggt @Faggan:! Men om det är något jag skulle anmärka på så undrar jag varför du inte satt fläktarna på insidan av översta radiatorn? Tror att det hade blivit ännu mer cleant. Sen kunde ju Corsair gott bjudit på QL-fläktarna i stället.

Permalänk
Proffsmoddare

@napahlm:
Personligen tycker jag att radiatorer har ett väldigt tråkigt utseende. Eftersom ytan på radiatorn skulle synas uppifrån om det inte var fläktar där så ville jag ha fläktarna uppåt. Det blev dessutom ett bra tillfälle att använda Corsairs nya QL-Fläktar eftersom jag ville ha luftflödet upp och ut i toppen.

Det var ett skrivfel i mitt första inlägg, det sitter QL140 i bygget. Det är åtgärdat nu!

Visa signatur