Skapa spellista till VLS i androidtelefon

Permalänk

Skapa spellista till VLS i androidtelefon

Hur gör man? Väljer man spellistor i menyn så får man reda på att inga spellistor hittades.
Det är ju helt i sin ordning. Men det vore fint om det någonstans stod skapa spellista eller
åtminstone ett +tecken.
Googlar man så får man godag yxskaft eller instruktioner för windowsversionen av VLS.
Men det är lika illa där. Man får upp en ruta dit man skall dra sina filer eller välja dem från
alternativen till vänster. Men så fort man fösöker välja en fil så försvinner målrutan omedelbart
så där står man med sin tvättade hals.
Varför kan aldrig något vara enkelt eller åtminstone inte fullt så krångligt.

Permalänk
Medlem

@BjörnJEJohansson:
Vad är VLS? Eller menar du VLC?
I VLC skapar man iaf listor enkelt genom att under musik>spår trycka på de tre prickarna vid en låt och välja "lätt till i spellista", där kan man skapa nya listor eller lägga till i befintliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

@BjörnJEJohansson:
Vad är VLS? Eller menar du VLC?
I VLC skapar man iaf listor enkelt genom att under musik>spår trycka på de tre prickarna vid en låt och välja "lätt till i spellista", där kan man skapa nya listor eller lägga till i befintliga.

Ljud>spår skall det vara.

Permalänk

@ojz0r: VLC menade jag förstås.
Tack för svaret det verkar vara en framkomlig väg.
Vad jag vill göra är att jag har en sk talbok som jag vill spela upp
i telefonen. Den har 12 mappar med ca 15 ljudfiler i varje så det blir
ju en rätt stor spellista.
Filerna ligger på ett extra SD kort och jag kan inte få den ordinarie musispelaren
i telefonen att hitta SDkortet. Det kan dock VLC

Permalänk
Medlem

Har använt en app som heter Folder Player.
Den verkar fungera bra för ändamålet att spela filer från specifika mappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du går in i Kataloger och navigerar till rätt mapp så kan du trycka på prickarna och välja spela upp så tar den alla ljudfiler sen kan du spara den som en spellista.