Permalänk

Roota min samsung s9

Hej!

Jag behöver få tillbaks alla bilder jag någonsin haft och slängt på min samsung s9.(Det är en specifik bild jag är ute efter) Försökte hitta nån app för att göra s k root på telefonen utan pc men hittar ingen som gör det med android version 10 utan bara de äldre. Någon som känner till någon pålitlig app som kan lösa detta utan att pajja telefonen.

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur du ska få tillbaka en bild genom root.
Sen är väl paja telefonen relativt, du tappar samsung pay direkt du gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Sen är väl paja telefonen relativt, du tappar samsung pay direkt du gör det.

Inte bara det, man kan i regel också glömma att telefonen (Android) kan uppdateras via OTA (Over The Air) från tillverkare/Operatör, även om man sedan tar bort det igen.

Plus att man i regel bryter eventuell garanti.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Låg bilderna i telefonens interna filsystem eller på mikrosd. I första fallet måste du in i telefonen och dumpa hela interna "disken" till en dator där du eventuellt kan hitta något "undelete"-program för filsystemet (f2fs?). Jag tror det blir svårt.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Jag förstår inte riktigt hur du ska få tillbaka en bild genom root.
Sen är väl paja telefonen relativt, du tappar samsung pay direkt du gör det.

Jag har hittat appar som kan ta fram vissa bilder utan root men måste tydligen roota telen genom att få fram allt . :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Irre:

Låg bilderna i telefonens interna filsystem eller på mikrosd. I första fallet måste du in i telefonen och dumpa hela interna "disken" till en dator där du eventuellt kan hitta något "undelete"-program för filsystemet (f2fs?). Jag tror det blir svårt.

Ja i det interna filsystemet tyvärr:-( okej fasen vad synd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Inte bara det, man kan i regel också glömma att telefonen (Android) kan uppdateras via OTA (Over The Air) från tillverkare/Operatör, även om man sedan tar bort det igen.

Plus att man i regel bryter eventuell garanti.

Ja det känns lite riskabelt och onödigt kanske... behöver dock den där bilden . Det är en bild jag tagit på ett lösen jag behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Pannkakan83: bara för att en app säger den kan göra något så finns det fler saker att tänka på.. Hur länge sen tog du bort bilden? Har du tagit bilder efter det?

Jag tror du ska acceptera att bilden är borta eftersom du inte verkar ha kompetensen för det alls. Vill du ändå försöka så får du lägga några timmar på att läsa xda och få förståelse om hela proceduren innan du börjar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Pannkakan83: bara för att en app säger den kan göra något så finns det fler saker att tänka på.. Hur länge sen tog du bort bilden? Har du tagit bilder efter det?

Alltså dessa frågorna är viktiga av denna anledningen.
När du har en fil (bild, dokumen eller vad som helst) på en disk så håller filsystemet reda på vad filen heter och vart den ligger.
(Detta är grymt förenklat för att inte gå in i detaljer som kanske inte är viktiga just nu).

När du sedan tar bort en fil, bilden i ditt fall, så tas den bort i den lista som filsystemet håller reda på och den yta som filen använder blir ledig att använda för andra saker som ska sparas.

Säg att du har tagit mycket bilder, eller spelat in video, laddat ner musik - vad som helst som skrivit mycket på ditt filsystem.
Då har "ytan" där din fil (bild) förmodligen återanvänds under tiden.

Om du INTE har har använt disken (eller flash minnet i telefonen) så är chansen större att filen finns kvar.

Så är det det första eller andra som passar in på dig bäst? Om det är det första så är chansen mindre att du lyckas oavsett vad du gör.

En annan tanke, har du synkat dina bilder till molnet. (Google, MS, DropBox etc).
Kolla om dessa molntjänster har sparat din fil fastän den har raderats på din telefon.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.