PC Game Pass – bästa spelprenumerationstjänsten?

Permalänk
Medlem

Har inte ens Xbox dependencies installerade lul.
Xbox pass inget jag kommer använda någonsin ändå.

Permalänk
Lego Master

Fick med 14 dagar(?) när jag köpte min Xbox Elite 2, men använde det extremt lite. Installerade nya Gears, men spelade knappt igenom tutorialen.
Slutade med att jag skaffade Origin Access Premium för Jedi Fallen Order, och hittade en del annat där som lockade. Måste räkna ihop alla mina prenumerationer snart, och göra en hård gallring, det börjar bli löjligt många.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

Fick med 14 dagar(?) när jag köpte min Xbox Elite 2, men använde det extremt lite. Installerade nya Gears, men spelade knappt igenom tutorialen.
Slutade med att jag skaffade Origin Access Premium för Jedi Fallen Order, och hittade en del annat där som lockade. Måste räkna ihop alla mina prenumerationer snart, och göra en hård gallring, det börjar bli löjligt många.

Gjorde likadant när Fallen Order släpptes. Blev ganska lite tid med det spelet men desto mer med exempelvis underbara Inside. Blev bara en månad då och blir troligen att skaffa en månad till för att spela igenom Fallen Order.

Game Pass lär jag nog aldrig säga upp. Skulle vara om någon aktör lyckas göra en bättre tjänst med bättre utbud och lägre pris men känns ganska osannolikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Började prenumerera på det day 1 väldigt bra tjänst och bygger dom på det ytterligare så ser jag ingen anledning till varför man inte skulle fortsätta prenumerera på den. Alla spel som finns på tjänsten och kommer finnas på tjänsten är bra valuta för pengarna.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Prismässigt är det nog den bästa tjänsten. Om de sedan skulle slänga in cloud tjänsten för samma pris när den är klar blir det ju oslagbart. Samt att om man får både tillgång till PC och XBOX versionen av samma spel så tror jag inte nån kommer kunna konkurrera.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Skulle lira Ark men tydligen så va det inte kompatibelt med folk som använder steam så tack men nej tack. Sen är klienten vansinnigt rörig också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Har inte ens Xbox dependencies installerade lul.
Xbox pass inget jag kommer använda någonsin ändå.

Xbox precis som Store är inbyggda i Win10 och har varit det sedan Win10 släpptes ur beta. Om du inte kör någon special version skriven av någon i indien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eunha:

Xbox precis som Store är inbyggda i Win10 och har varit det sedan Win10 släpptes ur beta. Om du inte kör någon special version skriven av någon i indien

Du har klart och tydligt inte hört talas om LTSB/LTSC.

Sen kan man också göra en egen ISO där man tar bort sådant här innan installation.
Det går även att ta bort efter installation lika bra.

Så nej, man behöver inte köra någon version skriven av någon i Indien

Permalänk
Medlem

Lirar just nu The Outer Worlds via Game Pass. Windows Store är ju som bekant horribelt dålig. Basala funktioner är undermåliga, och man kommer inte åt game files tack vare ett lås som är inbyggt i Windows 10.
Trots detta tycker jag att tjänsten är riktigt fin, och nog finns det alltid ett par attraktiva spel i listan.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med Gears 5?
Har installerat den flertalet gånger, tom formaterat om men får hela tiden samma felmeddelande vid slutet/början av varje chapter.

Tröttnade till slut när jag inte kunde komma förbi meddelandet tillslut...
Kod GW502 och 503.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att inte äga sina spel dock, jag känner att om man vill spela ett spel igen som man spelar för några år sedan är det inte längre säkert att det finns kvar. Lite som att många tv-serier inte finns på netflix. Detta kan absolut vara ett komplement och billigt sätt att spela många moderna spel (vidga sina vyer), men kommer inte ersätta köp av favoriterna för mig i alla fall...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skaffade enbart för Halo MCC på pc, verkar funka änsålänge, hoppas på inga drastiska prisökningar efter beta bara.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Då jag ofta inte spelar igenom ett spel mer än en gång så är tjänsten riktigt prisvärd för min del.

Permalänk
Medlem

Har haft det snart 3 månader. Spelade populära Sea of Theives i ett par timmar sedan avinstallerade jag det... gameplay blev snabbt stelt och repeterande. Och att grinda för skins är inte så kul när man fullständigt skiter i skins.

Permalänk
Medlem

Jupp. Inte så många spel än, och inte riktigt de jag är sugen på. Men det är helt klart prisvärt. Får hoppas att de inte höjer allt för mycket på det.

Men tror det kommer bli riktigt bra till slut, om de fortsätter i den här stilen.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Har haft det snart 3 månader. Spelade populära Sea of Theives i ett par timmar sedan avinstallerade jag det... gameplay blev snabbt stelt och repeterande. Och att grinda för skins är inte så kul när man fullständigt skiter i skins.

Jag fattar inte hur man kan tycka om det spelet, dötrist, som tur är är vi alla olika.

Mitt i-landsproblem är att min Xbox Elite 2 måste paras varje gång jag byter mellan dator och Xbox, mest har det hindrat mig från att lira Stadia, föredrar Destiny 2 på Stadia framför Xbox One X.

Tråkigt att inte crossplay fungerade på Destiny 2 så jag kunde spela med kompisar som bara har på Xbox.

Kan man lira Halo MCC co-op i crossplay? Skulle vara nice att hitta ett järngäng som pallade att spela igenom hela MCC med LASO-playlisten, två känns för svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Jag fattar inte hur man kan tycka om det spelet, dötrist, som tur är är vi alla olika.

Mitt i-landsproblem är att min Xbox Elite 2 måste paras varje gång jag byter mellan dator och Xbox, mest har det hindrat mig från att lira Stadia, föredrar Destiny 2 på Stadia framför Xbox One X.

Tråkigt att inte crossplay fungerade på Destiny 2 så jag kunde spela med kompisar som bara har på Xbox.

Kan man lira Halo MCC co-op i crossplay? Skulle vara nice att hitta ett järngäng som pallade att spela igenom hela MCC med LASO-playlisten, två känns för svårt.

Även dåliga spel kan vara kul med rätt gäng i coop när man är på rätt humör eller ett gemensamt mål

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Även dåliga spel kan vara kul med rätt gäng i coop när man är på rätt humör eller ett gemensamt mål

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag menar att jag inte tyckte spelet var kul, inser att min smak inte är en världsnorm... Jag har såklart bara försökt spela spelet i co-op med kompisar, tyckte ändå det var helt meningslöst.

Permalänk
Medlem

Jag har kört lite Xbox Game Pass på PC i och med att jag har xbox ultimate. Dock funderar jag på att säga upp det, det är roligt att få möjligheten att testa ett flertal spel men allt för ofta så spelar jag endast ett och samma spel och det är oftast ett spel jag har valt att köpa. Så då tickar ofta gamepass på i veckor ibland månader utan att det nyttjas.

Skrivet av Mordekai:

Ja jag menar att jag inte tyckte spelet var kul, inser att min smak inte är en världsnorm... Jag har såklart bara försökt spela spelet i co-op med kompisar, tyckte ändå det var helt meningslöst.

Håller med dig, Sea of Thives är tråkigt.
Jag testade det och fastnade inte alls för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har det men inte använt det. Har browsat igenom spelen men hittar inget intressant. Horizon 4 spelar jag på xboxet hellre liksom...

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

ja! inte viste jag at min xbox sub funkade på PC

Permalänk
Medlem

Fixade det via Xbox live då man fick antalet månader man hade kvar på sitt Live konto för 10kr..... så det förnyas i Juni 2021. Men efter det vet jag inte om jag kommer fortsätta. Använder det väldigt lite men det beror på om det kommer någon ny deal förstås.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Jadå... Har Xbox live redan så köpte på mig tre år Xbox live innan jag hoppade på Game Pass så fick tre år för 10 kr :). Att det faktiskt fungerar att låta barnen spela spelen både på Xbox och PC är också mycket värt då jag är så otroligt trött på alla tjänster där man måste köpa samma sak flera gånger.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Tycker ni det känns jobbigt att backloggen med spel fortsätter växa? Tough luck, för här kommer två till nylanserade guldkorn på Xbox Game Pass PC!

Two Point Hospital är en tematisk uppföljare till 90-talets Theme Hospital, där det sistnämnda var en personlig favorit när det begav sig. Rekommenderas starkt!

Som om det inte vore nog med en prima sjukhussimulator kommer även Yakuza 0 till Game Pass PC. Denna prequel i Yakuza-serien tar oss tillbaka till 1988 för Kiryus ursprungshistoria i staden Kamarochi. Gissar att @loevet redan har spelet igenom det tre gånger men nu får han chansen en fjärde gång på PC också – som han har längtat!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Missade att få med RPG-plattformaren Indivisible i senaste uppdateringen, ser riktigt kul ut faktiskt!

Vidare spelade jag klart A Plague Tale: Innocence igår, rikigt bra! Rekommenderar det varmt till den som vill spela ett väldigt linjärt och stämningsfullt spel med mycket stealthmekanik.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Dagens överraskning är utan tvekan det spontana släppet av Halo: Combat Evolved Anniversary till PC! Finns nu tillgängligt som en del av Halo: The Master Chief Collection på både Xbox Game Pass PC och Steam.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

https://youtu.be/dAsX01K75ys

Dagens överraskning är utan tvekan det spontana släppet av Halo: Combat Evolved Anniversary till PC! Finns nu tillgängligt som en del av Halo: The Master Chief Collection på både Xbox Game Pass PC och Steam.

Härligt! Game Pass delivers!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Gillar du brutala beat em' up brawlers av den gamla skolan? Då tycker jag du ska spana in Mother Russia Bleeds, som nu finns tillgänglig på Xbox Game Pass PC.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Dök upp några fler godbitar(?) under kvällen igår, så here goes!

Sagan om ringen? Kortspel? Orcher? Jepp, det är onekligen The Lord of the Rings: Adventure Card Game som lagts till på Xbox Game Pass PC.

Har du alltid drömt om att bli tågförare? Om svaret är ja så har jag goda nyheter, då Train Sim World 2020 nu finns på Game Pass!