Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Precis, det blir rejäla kostnader för de listade butikerna för klick som inte leder till köp.

Här kommer källan, varsågod!

https://www.prisjakt.nu/prislista/

Blev nyfiken på vad Pricerunner tar för ett klick och hittade deras prislista: https://www.pricerunner.se/info/price-list
Ungefär likvärdigt mot Prisjakts prislista, några varor är billigare och några dyrare.

Permalänk
Rekordmedlem

Prisjämförelsesidorna har blivit så svåranvända att de tappat funktionen och Google tar över och ger likvärdig eller bättre info.
Prisjakt håller på att begå självmord då de inte erbjuder nått mervärde jämfört med att bara söka på produkten på Google.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Prisjämförelsesidorna har blivit så svåranvända att de tappat funktionen och Google tar över och ger likvärdig eller bättre info.
Prisjakt håller på att begå självmord då de inte erbjuder nått mervärde jämfört med att bara söka på produkten på Google.

Men Google har blivit mycket sämre på sistone. Tidigare fick man högst upp när man sökte efter efter en viss produkt flera bilder med priser från flera återförsäljare som man kunde bläddra bland. Det var påtagligt ofta som dessa resultat verkligen var de bästa dealsen. Men av någon anledning jag inte förstår så har Google nyligen slutat med det nu får man ingen sådan bekväm lösning utan bara ett vanligt sökresultat som man måste scrolla ned för att se och då är det svårare att se de bästa priserna.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Men Google har blivit mycket sämre på sistone. Tidigare fick man högst upp när man sökte efter efter en viss produkt flera bilder med priser från flera återförsäljare som man kunde bläddra bland. Det var påtagligt ofta som dessa resultat verkligen var de bästa dealsen. Men av någon anledning jag inte förstår så har Google nyligen slutat med det nu får man ingen sådan bekväm lösning utan bara ett vanligt sökresultat som man måste scrolla ned för att se och då är det svårare att se de bästa priserna.

Jag får precis samma lista med bilder och olika ÅF med sina olika priser upptill som vanligt. För övrigt i stort sett det enda jag använder numera. Prisjakt spelade bort sig själva.

Från precis nyss:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Nu har de förstört Prisjaktappen också!!!!!!

Blir så jävla trött på utvecklare som bara utvecklar för att de kan, inte för att göra det bättre.

If it ain't broken don't fix it!!!!!
😠😠😠😠😠😠😠

Tyvärr är det inte ens ett skämt idag. Inget unikt för Prisjakt egentligen men rastlösa förändringsjunkies till utvecklare har tagit över. Man förändrar inte för att förbättra utan bara för själva förändringen i sig, oavsett om det leder till en sämre användarupplevelse eller inte.

Permalänk
Hedersmedlem

@merdique: Bedrövligt, jag direkt äcklas över den utvecklingen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har via obekräftade rykten hört att ett namnbyte kan vara nära förestående.

Prisförakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag får precis samma lista med bilder och olika ÅF med sina olika priser upptill som vanligt. För övrigt i stort sett det enda jag använder numera. Prisjakt spelade bort sig själva.

Från precis nyss: https://i.imgur.com/4W6wLAi.png

Det var som sjutton det visade sig att uBlock av någon anledning börjat blockera dessa annonser så när jag stängde av blockeringen så dök de upp igen. Konstigt för tidigare tilläts dessa annonser. Skönt att ha dessa tillbaks igen! Trodde det var Google som hade tagit bort dem!

Nu när de är tillbaks så minskar behovet av Prisjakt högst betydligt hos mig!

Nackdelen med Googles lösning är ju dock att man bara får deals för exakt den produkt man sökt hos Prisjakt får man ju upp en lista på flera olika produkter om man använder deras kategorier och kan då konfronteras med erbjudanden på konkurrerande produkter som man annars kanske missat. Så överger inte Prisjakt helt men det är sant Prisjakt har verkligen blivit sämre på sistone.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

För den som missa det så kör Prisjak nu, något desperat, en "Vi vill verkligen förstå varför alla verkar föredra den gamla versionen" enkät just nu

https://prisjakt.typeform.com/to/PWm4sV

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av improwise:

För den som missa det så kör Prisjak nu, något desperat, en "Vi vill verkligen förstå varför alla verkar föredra den gamla versionen" enkät just nu

https://prisjakt.typeform.com/to/PWm4sV

Det är modigt, men de kanske måste göra nått innan de dör för de är ju närmast oanvändbara numera och det är väl ingen som använder dem längre för att den inte går.
Den nya designen gjorde att de fick framtiden bakom sig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har ni gjort enkäten?
Mitt huvudsakliga skäl till att jag vägrar använda nya Prisjakt är att på gamla Prisjakt kan man "gilla" butiker, och när man sedan skapar en bevakning för någon produkt kan man välja att få meddelanden om prissänkning "bara från butiker jag gillar" och "från butiker med högre omdöme än X stjärnor".
Jag är helt ointresserad om RDEBUTIK eller något annat skojarföretag sänker priset för en vara jag är intresserad av, men på nya Prisjakt finns inget alternativ.

Permalänk

Det är som ren porr att läsa väl underbyggda och faktaspäckade såväl som känslosvallande inlägg om förändring som är till det sämre.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Så länge classic finns kvar kommer jag fortsätta använda Prisjakt, även om jag gärna blivit av med bannern för att spara lite plats. Använder det bara på datorn och finns inte direkt något alternativ ändå. Har man redan bestämt vad man vill köpa och bara letar bästa priset kan man väl använda nya sidan eller Pricerunner eller Google eller vad som helst.

Mitt största problem med nya designen är om man vill få en bra överblick över utbudet på prylar med vissa specifikationer, vilket jag försökte förmedla i enkäten. För att illustrera problematiken: låt oss säga att jag letar efter relativt nya telefoner som inte är så hemskt tunga (< 150g), nedan är informationen som finns att ta till sig på samma yta.

Gamla:

Nya:

Permalänk
Medlem

@Pyoko: Skrev också om hur mycket plats allt tar, överlag känns den nya sidan mer som en app för mobiler än en hemsida för PC....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Saknar fortfarande funktionen i filtreringen att kunna välja EJ, t.ex EJ ATX moderkort när det gäller chassin. Vill jag ha ett chassi som BARA stödjer mini ITX går det inte, för väljer man mini ITX får man ju alla chassin iom att alla stora chassin klarar mini ITX.
Finns många fler exempel på när man vill kunna välja en egenskap men EJ vill ha.
Har iofs bara requestat det här i typ 10 år så jag får kanske vänta lite till.

Permalänk
Medlem

Nu när Prisjakt inte verkar ha några som helst krav på de medverkande företagen utan släpper in sidor som https://delbetalning.nu/ så känns det väl bara som en tidsfråga innan hela tjänsten läggs ner...eller läggs ner av användarna...

Permalänk

På nya Prisjakt är ju filtret på sidan. Visste ni att det går att Expandera filtret, så att det hamnar överst, som på gamla? Funktionen finns längst ner på filtret, en sorts fyrkant att klicka på.
Jag tycker dock att det är svårt att separera texten och få grepp om vad som är vad.

På tal om enkäten.. Jag fick känslan av att de hade räknat med att folk efter hand skulle anpassa sig och acceptera nya. Att de trodde folk bara var tjuriga över att en förändring hände. Får också känslan av att de tycker något är bra då DE tycker om siten. Medans det igentligen är bra när en helt ny användare tycker siten är logisk och enkel att förstå.
Skulle verkligen vilja jobba med detta!

Permalänk
Medlem

Varenda gång man går in på prisjakt nu för tiden är det första man gör att klicka på gamla prisjakt, måste lägga in den gamla bland bokmärkena.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Prisjakt

Prisjakt har blivit en katastrof.
Dom inte lyssnar på hur deras användare har för kritik på oseriösa webbutiker.
RDE är ett sånt skitföretag som borde portas för alltid. Dom har alltid ett kanonpris (antar att dom har ett script som försudlar prisjakts sida ) när man kollar upp deras deal så har dom inte ens produkter i det område man sökte tex spisar.
Ett riktigt skitföretag , sluta handla där så dör dom ut.
Skulle aldrig spendera en endaste krona där , känner redan innan köp vilken feedback man skulle ha där om ngt blev fel , spyr nästan när man skriver om dom.
Har nu säkert sökt efter 50 olika produkter under ett år och alltid , ja alltid har den skitbutiken dykt upp med ett enastående erbjudande på produkten. Om ni känner igen er anmäl RDE till Prisjakt men dom har väl hörlurar utan kablar på skallen !

Permalänk
Medlem

Har märkt RDE betydligt mindre på slutet så har dom fastnat i ngt filter? Ett tag var ju varje sökning oanvändbar, det sög så jävlka mycket så man fick kräkningar.

Permalänk

Prisjakt är helt skräp nu!

Prisjakt bli bara sämre å sämre, den nya prisjakt är helt värdelöst, förut kunde man i alla fall sortera bort butiker som hadde lågt betyg men nu måste man se värenda säkning från skitbutiker jag aldrig skulle handla ifrån, har frågat att om skulle finnas så man kan utesluta vissa butiker men nejdå... det går inte heller å använda gammla prisjakt då man loggar in så fryser hela sidan å det går inte å trycka på någonting, skulle inte förvåna att dom gjort det på flit för att tvinga användare till nya prisjakt!
Sen så har dom slagt ihop digitala varor med fysiska varor som tex spel så nu måste man se alla spam sänkningar.
Nejdu prisjakt är inte längre gjort för för kunder...

Permalänk
Medlem

Ja utvecklingen går baklänges även om Prisjakt putsar vidare på det yttre.

@pj_vikingsson hur tänker ni att en användare med Ipad OS ska kunna bidra med egenskaper på produkter?

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Varenda gång man går in på prisjakt nu för tiden är det första man gör att klicka på gamla prisjakt, måste lägga in den gamla bland bokmärkena.

Rensar du cookies? kan vara en orsak att du måste klicka varje gång du stängt webbläsaren

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Pricerunner användes förut men sen när prisjakt kom så har detta används. Tyvärr som många säger så blev det ett jä..la kaos efter uppdateringen och det går inte att få fram något vettigt alls.
Oftast så kollar man lite snabbt i googelfönstret högst om det är något man jagar specifikt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Rensar du cookies? kan vara en orsak att du måste klicka varje gång du stängt webbläsaren

rensar dom till och från, får undersöka om det kan vara orsaken.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Minns tiden när classic-designen kom. Älskade den. Äntligen fanns det en tjänst på internet som var användbar och riktigt snygg på samma gång. Det som har skett med hela siten nu är så tragiskt

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag har bara konstaterat att det är inte relevant med Prisjakt i de flesta fall.

Enklare att titta på vad olika butiker erbjuder först och sedan se om det jag vill ha finns inne. Sen åka till butiken som verkar mest relevant för det jag vill ha och handla det.

Att handla på nätet funkar för prylar där garanti inte är relevant. Och även när man handlar på nätet så kan det bli en del extrakostnader man inte ser som man slipper i butik. Priset kan således i slutänden bli ganska likvärdigt.

Enda större irritationsmomentet i butiker är dock "vill du köpa en tilläggsförsäkring" eller "skall jag lägga till dig som medlem". Det är vad som verkligen får folk att INTE vilja handla i butik.

Permalänk
Medlem

För datorer antar jag att Komponentkollen är ett bra alternativ ?

Det jag hatar mest med prisjakt är att man inte kan välja bort butiker hur som helst.
Förstår inte varför men misstänker att det har med deras kära intäkter att göra.

Permalänk
Medlem

https://www.allabolag.se/5566651799/prisjakt-sverige-ab
Ja som trodde att prisjakt var på väg utför, än en gång hade jag fel. Det tuffar tydligen på ganska bra så nya designen är nog här för att stanna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

https://www.allabolag.se/5566651799/prisjakt-sverige-ab
Ja som trodde att prisjakt var på väg utför, än en gång hade jag fel. Det tuffar tydligen på ganska bra så nya designen är nog här för att stanna.

Att Pricerunner inte förmår konkurrera ut Prisjakt i dessa dagar är inget vidare. Kanske finns utrymme för en tredje spelare på marknaden?