Digital Inn dras med miljonskulder

Permalänk
Melding Plague

Digital Inn dras med miljonskulder

Butikskedjan Digital Inn dras med miljonskulder hos Kronofogden, samtidigt som moderbolagets VD misstänks för ekonomisk brottslighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fram tills precis nu en kedja som var helt okänd för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har nästan bara sett deras redan nedstängda butiker i småstäder. Trodde inte de fanns kvar...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Kanske har levt under en sten men har aldrig hört talats om Digital Inn förut.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Digital Inn är väl butiken som providar Apple-prylar? Helt galna priser också!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Som dem andra säger så har jag aldrig hört talas om Digital inn, kanske är därför det inte går runt.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Rätt känd kedja i Stockholm enligt mig, då är jag ändå inte ägare av någon Mac-produkt förutom iphone.

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Vilken tur att ägaren har köpt ett till förlustbolag nyligen då (Teknikmagasinet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Digital Inn är väl butiken som providar Apple-prylar? Helt galna priser också!

"vilka även äger Apple-återförsäljaren Digital Inn", står i artikeln.

Skrivet av dlq84:

Vilken tur att ägaren har köpt ett till förlustbolag nyligen då (Teknikmagasinet)

Står också i artikeln.

Permalänk
Medlem

Vem har pengarna att "double down" på kedjorna som Teknikmagasinet och Digital Inn? Och tror man på allvar att man kan vända trenden?
Det är inga kaffepengar som puttas in direkt. Varifrån kommer pengarna och har räkningarna betalats?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zipparn:

Varifrån kommer pengarna och har räkningarna betalats?

Det är väl det de inte har? Lätt att ha pengar i kassan om man spenderar skatt på inköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Digital Inn är väl butiken som providar Apple-prylar? Helt galna priser också!

Vi använder dem på jobbet, och man blir mörkrädd när man ska kolla priserna, dels för att det är Apple och sedan för att de är dyrare. Glad att man inte betalar sin jobbdator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Vem har pengarna att "double down" på kedjorna som Teknikmagasinet och Digital Inn? Och tror man på allvar att man kan vända trenden?
Det är inga kaffepengar som puttas in direkt. Varifrån kommer pengarna och har räkningarna betalats?

I fallet Teknikmagasinet så kommer ju pengarna från lån...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Han har ett typiskt nylle för ekobrott. Ett leende och en blick som inte matchar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Fram tills precis nu en kedja som var helt okänd för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Agreed! never heard of it

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: inte lite fördomsfull här va x'D

Permalänk

De har helt okej priser på smart covers och trevliga butiker för att klämma på apple-produkter innan inköp. Synd att det inte går bra, men världen förändras och då måste man anpassa sig för att hänga med!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Han har ett typiskt nylle för ekobrott. Ett leende och en blick som inte matchar.

Jag håller med helt och hållet! Hade varit kul att göra vetenskapliga tester på detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av korvOlle:

Jag håller med helt och hållet! Hade varit kul att göra vetenskapliga tester på detta.

En hypotes är att snubben indikerar en onaturlig smile, en fabricerad smile. Det illustrerar falskhet och förknippas därmed med faktorn att han är en lurendrejare.

Men det blir svårt att modellera en stokastisk modell för att.angripa hypotesen. Vi behöver någon form av populationsbaserad databas över lurendrejare och deras "smile". På så sätt kanske vi kan beräkna hur ofta den onaturliga smileyn förekommer bland lurendrejare relativ en kontrollgrupp (Greta Thurnberg klass).

Någon som är sugen?

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk

Jag har ingen aning om vad detta är för firma då jag aldrig hört talas om dom. Men det som jag kan irritera mig på lite är publiceringen av bild och namn på personen som är misstänkt för eko-brott.

Tar inte personen i försvar eller har någon koppling till honom, men i Sverige är man väl betraktad "oskyldig tills motsatsen är bevisad"? Det är lite kvällstidning över att hänga ut misstänkta eko-brottslingar med namn och bild (men samtidigt inte i många andra våldsbrott).
Jag tycker absolut man kan publicera bild och namn på dömda brottslingar, men inte innan dom fallit. Man kan ju föreställa sig hur jäkla kul det hade varit att bli uthängd om man nu faktiskt är oskyldig.

Mina ören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffster:

Jag har ingen aning om vad detta är för firma då jag aldrig hört talas om dom. Men det som jag kan irritera mig på lite är publiceringen av bild och namn på personen som är misstänkt för eko-brott.

Tar inte personen i försvar eller har någon koppling till honom, men i Sverige är man väl betraktad "oskyldig tills motsatsen är bevisad"? Det är lite kvällstidning över att hänga ut misstänkta eko-brottslingar med namn och bild (men samtidigt inte i många andra våldsbrott).
Jag tycker absolut man kan publicera bild och namn på dömda brottslingar, men inte innan dom fallit. Man kan ju föreställa sig hur jäkla kul det hade varit att bli uthängd om man nu faktiskt är oskyldig.

Mina ören.

Räcker det men en fällande i tingsrätten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffster:

Jag har ingen aning om vad detta är för firma då jag aldrig hört talas om dom. Men det som jag kan irritera mig på lite är publiceringen av bild och namn på personen som är misstänkt för eko-brott.

Tar inte personen i försvar eller har någon koppling till honom, men i Sverige är man väl betraktad "oskyldig tills motsatsen är bevisad"? Det är lite kvällstidning över att hänga ut misstänkta eko-brottslingar med namn och bild (men samtidigt inte i många andra våldsbrott).
Jag tycker absolut man kan publicera bild och namn på dömda brottslingar, men inte innan dom fallit. Man kan ju föreställa sig hur jäkla kul det hade varit att bli uthängd om man nu faktiskt är oskyldig.

Mina ören.

Kan hålla med där, men nu är ju mannen med det falska leendet (skämt å sido) de facto misstänkt (källa: Breakit) och råkar vara bolagets VD, som är offentliga uppgifter, namn, personnummer osv.
Sen att man även har lagt ut en bild på just bolagets VD handlar inte om att hänga ut någon "oskyldig".

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Digital inn? Aldrig hört talas om. Kan vara för att jag är anti apple men ändå :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffster:

men i Sverige är man väl betraktad "oskyldig tills motsatsen är bevisad"?

Absolut (tycker man?), men det kan finnas en misstanke så undrar vilken grad av misstanke åklagaren har mot honom "På sannolika skäl misstänkt?"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Well, dom har butik mellan Webhallen och Inet på Sveavägen, så jo, känns som teknikintresserade Stockholmsbor som missat denna kedja bott under en sten, japp

Dyra, men har varit praktiskt när man behövt lämna Apple-produkter på garantiärenden samt kunna klämma på nya prylar i en lugn miljö.

Permalänk
Medlem

Mitt jobb beställde just en laptop till mig genom DI häromdagen. Ska man kanske be dom ta bort den ordern.. Den ska anlända om ca 5 veckor (corona) och det låter ju som att det kan ske många negativa svängar tills dess.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Zipparn:

Vem har pengarna att "double down" på kedjorna som Teknikmagasinet och Digital Inn? Och tror man på allvar att man kan vända trenden?
Det är inga kaffepengar som puttas in direkt. Varifrån kommer pengarna och har räkningarna betalats?

Pengarna för Digital Inn kommer från Recall Capital Nordic som tecknar aktier i en riktad nyemission.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Absolut (tycker man?), men det kan finnas en misstanke så undrar vilken grad av misstanke åklagaren har mot honom "På sannolika skäl misstänkt?"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad

Tillräckliga skäl för åtal, eftersom han är åtalad. Det kan även erinras om att ekobrott har runt 90% fällande domar.

Permalänk
Medlem

De är väl också premium reseller på sveaväge i stockholm. Apple borde väl ha något att säga till om där.

"Apple Premium Resellers har fått Apples erkännande för sin förstklassiga kundservice med fokus på lösningar, service och support för Apples produkter och tjänster."

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

En hypotes är att snubben indikerar en onaturlig smile, en fabricerad smile. Det illustrerar falskhet och förknippas därmed med faktorn att han är en lurendrejare.

Men det blir svårt att modellera en stokastisk modell för att.angripa hypotesen. Vi behöver någon form av populationsbaserad databas över lurendrejare och deras "smile". På så sätt kanske vi kan beräkna hur ofta den onaturliga smileyn förekommer bland lurendrejare relativ en kontrollgrupp (Greta Thurnberg klass).

Någon som är sugen?

Mäta skallar som på "gamla goda tiden" ?

Nä usch,, Statens institut för rasbiologi är en otrolig skamfläck på Sveriges historia, och inget man vill se igen. Vi kan väl nöja oss med att dom till sist bevisade att frenologi har inget med människors eventuella läggning för att vara kriminella att göra överhuvudtaget.