Baldur's Gate III-gameplay visas snart

Permalänk
Melding Plague

Baldur's Gate III-gameplay visas snart

Larian Studios meddelar att studion visar upp gameplay-video från efterlängtade rollspelet Baldur's Gate III i slutet av februari.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Underbart! Får hoppas de hållt sig till samma grafiska stil och tempo som gjorde de gamla spelen så bra. Äkta äventyr!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror att det kommer att bli ett riktigt bra spel, men man skall nog vara väldigt försiktig med BG-stämpeln.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag är försiktigt optimistisk, Larian har kapacitet. Bara de håller ihop storyn och känslan bättre än DOS:2, älskade deras första kapitel där men det blev sjukt tidigt mot slutet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara det inte blir WC3:Reforged igen bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lär vara mediokert men det får väl anses godkänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror att om någon studio ska få lite liv i BG serie igen så är det Larian Studios! Med tanke på deras tidigare rollspel så tror jag att detta kan bli riktigt bra, dock gör man som alltid, avvakta recensioner och förhandsboka inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bara det inte blir WC3:Reforged igen bara

Skickades från m.sweclockers.com

Olika spelserier, det här är ingen remake/remaster och inte samma studio. Typ inget gemensamt?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Olika spelserier, det här är ingen remake/remaster och inte samma studio. Typ inget gemensamt?

Risken finns väl som väldigt många andra spel att ’real gameplay’ visas och att det senare blir mycket mindre fint i verkligheten och massa features kapas. Absolut inte specifikt att detta spel är relaterat till warcraft på något sätt. Ville mer komma åt hype and crash som är så vanligt nu för tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Jag är taggad, AD&D's spelmekanik lämpar sig väldigt väl till datoranpassning vilket bevisades i BG1, BG2 med flera.

Vad det hänger på är en riktigt bra storyline och inspirerande miljöer snarare än grafiska element.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat Baldurs Gate spelen trots att jag är i ålder nog att kunna ha upplevt dom i mina 'golden days' som ung. Något jag ångrar djupt. däremot spelade jag Original Sin 2 förra året och fastnade DJUPT, det är nu ett av mina favoritspel genom tiderna så jag är omåttligt pepp på BG3!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Risken finns väl som väldigt många andra spel att ’real gameplay’ visas och att det senare blir mycket mindre fint i verkligheten och massa features kapas. Absolut inte specifikt att detta spel är relaterat till warcraft på något sätt. Ville mer komma åt hype and crash som är så vanligt nu för tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar och då är jag med på vad du menar. Kan inget annat än hålla med. Hoppas releasedatumet inte är för långt fram bara så en gamplay-video faktiskt reflekterar verkligheten på ett bra sätt.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Hypat till max känns det som, blir svårt att fylla dessa skorna

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Hypat till max känns det som, blir svårt att fylla dessa skorna

Men är det någon studio som skulle klara av att fylla Baldur's Gate skorna så är det Larian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Tack för svar och då är jag med på vad du menar. Kan inget annat än hålla med. Hoppas releasedatumet inte är för långt fram bara så en gamplay-video faktiskt reflekterar verkligheten på ett bra sätt.

Jag tänker nästan tvärt om faktiskt. Om de lyckats hålla locket på ända fram till nu utan att det visas någon gameplay så indikerar de snarare att de inte haft något bra och visa, om det då är kort tid kvar till release så finns det risk att det blir riktigt buggigt/dåligt. Då ser jag hellre att de visar gameplay nu och sen release Q1 2021 så de hinner finslipa allting.

Tycker generellt sätt att spel som man ser gameplay på ganska nära inpå release slutar extremt ofta med att första halvåret spenderas bara med att patcha bas-grejer.

Permalänk
Medlem

@loevet: Larian säger på twitter att BG3 är ett ganska stort spel, så de har tjatat till sig 30 min extra på PAX. Presentationen har därför blivit framflyttad till klockan 21:00 svensk tid.

Permalänk
Medlem

Sådana uppföljare brukar enbart bli nerdummade hack and slash.
Men med Larian bakom tycker jag det finns hopp

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@perost: Oj, bra fångat! Tack för heads up, jag uppdaterar nyheten.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Jag har aldrig spelat Baldurs Gate spelen trots att jag är i ålder nog att kunna ha upplevt dom i mina 'golden days' som ung. Något jag ångrar djupt. däremot spelade jag Original Sin 2 förra året och fastnade DJUPT, det är nu ett av mina favoritspel genom tiderna så jag är omåttligt pepp på BG3!

Det är aldrig för sent Enhanced edition gör det fullt spelbart på en modern dator. Visst, grafiken är fortfarande något föråldrad, men du slipper 800x600.

Permalänk

Hoppas bara det är realtime with pause eller möjlighet att välja mellan RtWP och turn-based.

Permalänk
Medlem

Jag är mycket hoppfull! Älskar DD original sin serien. Sätter en månadslön på att BG3 blir grymt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SabreWulf:

Hoppas bara det är realtime with pause eller möjlighet att välja mellan RtWP och turn-based.

Och jag hoppas att det är turnbased som dos2 😎

Btw, var det detta som skulle vara Stadia-exlusivt ett tag? I så fall blir det till att vänta för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twix112:

Jag tänker nästan tvärt om faktiskt. Om de lyckats hålla locket på ända fram till nu utan att det visas någon gameplay så indikerar de snarare att de inte haft något bra och visa, om det då är kort tid kvar till release så finns det risk att det blir riktigt buggigt/dåligt. Då ser jag hellre att de visar gameplay nu och sen release Q1 2021 så de hinner finslipa allting.

Vi vet dock inte när BG3 faktiskt kommer släppas än. Det har gått rykten de senaste dagarna baserat på ett bloginlägg för Stadia att BG3 ska släppas det här året, men Larian har sagt att BG3 inkluderades av misstag i listan. Det är fortfarande en möjlighet att BG3 släpps det här året, det har Larian inte förnekat, men något releasedatum finns inte än i alla fall.

Skrivet av Woaini:

Btw, var det detta som skulle vara Stadia-exlusivt ett tag? I så fall blir det till att vänta för min del.

Nej, Larian har sagt att de inte tänker "delta i exklusivitets-leken".

Permalänk

Jag tyckte inte DOS påminde om BG överhuvudtaget. Så jag är pessimistisk. Mycket av det jag tyckte var bäst i BG-serien var bland de svagaste bitarna i DOS.

Permalänk
Medlem

Hasbro hade möte för investerare igår där dom sa att BG3 kommer att finnas som Early Access i år.

"it was revealed that Baldur’s Gate 3 is scheduled for Early Access later this year, so players will be stepping into the world of mind flayers and Minsc a lot sooner than you might have thought."

https://www.belloflostsouls.net/2020/02/wizards-of-the-coast-...

Audio från investerarmötet finns online. BG3 segmentet startar vid 1:04:30.

audio: https://investor.hasbro.com/events/event-details/investor-eve....

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate på Pax ikväll, liten påminnelse till folk 21 svensk tid tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Baldurs Gate på Pax ikväll, liten påminnelse till folk 21 svensk tid tydligen.

Kollade igenom gameplay trailern nu imorse, väldigt mycket DA:O känsla över det. Men ser väldigt lovande ut.
https://www.youtube.com/watch?v=VrIxrFqSbHQ För intresserade