Permalänk
Medlem

Vad tror ni om ROG SWIFT 360HZ?

Kommer bli spännande att testa den sen när den kommer ut, är en av de tekniksläppen i år som jag ser mest fram emot. Vet ni om de sagts något om när den skulle komma?

Permalänk
Medlem

Finns inget exakt releasedatum, asus har sagt att den kommer "senare i år". Tror inte den kommer att vara något revolutionerande, någon gång efter 144hz+ blir det svårt att se någon faktisk skillnad i min mening.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Finns inget exakt releasedatum, asus har sagt att den kommer "senare i år". Tror inte den kommer att vara något revolutionerande, någon gång efter 144hz+ blir det svårt att se någon faktisk skillnad i min mening.

Alright, jag har hört folk säga det, har lirat med 60/120/244 skärmar, men tycker att det har varit ett märkvärt steg varje gång, men visst blir det mindre.

Permalänk
Medlem

Inget datum är sagt, ingen mer information finns. Bara sitta lugnt i båten och avvakta helt enkelt.
Självklart låter det spännande men det lär nog finnas fler alternativ innan asus släpper den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qvantry:

Alright, jag har hört folk säga det, har lirat med 60/120/244 skärmar, men tycker att det har varit ett märkvärt steg varje gång, men visst blir det mindre.

Av ren nyfikenhet, vad har du för skärm idag?

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qvantry:

Alright, jag har hört folk säga det, har lirat med 60/120/244 skärmar, men tycker att det har varit ett märkvärt steg varje gång, men visst blir det mindre.

Antar du menar 144 eller 240hz, alt överclockad 240hz skärm till 244hz. Hursomhelst, har jag svårt att tänka mig att 99,99% av folket har någon som helst användning av en 360hz skärm eller ens kan se skillnaden men det är ju coolt never the less.

Lite samma som att TV-apparaterna inte har mycket nytta av att gå över 4K i upplösning om det inte är en ordentligt stor TV eller att man sitter alldeles för nära. Sitter man på normalavstånd till en 65/75" TV så tror jag det är svårt att se skillnad på 4 och 8K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Av ren nyfikenhet, vad har du för skärm idag?

Kör en ASUS ROG PG279Q 27 just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Antar du menar 144 eller 240hz, alt överclockad 240hz skärm till 244hz. Hursomhelst, har jag svårt att tänka mig att 99,99% av folket har någon som helst användning av en 360hz skärm eller ens kan se skillnaden men det är ju coolt never the less.

Lite samma som att TV-apparaterna inte har mycket nytta av att gå över 4K i upplösning om det inte är en ordentligt stor TV eller att man sitter alldeles för nära. Sitter man på normalavstånd till en 65/75" TV så tror jag det är svårt att se skillnad på 4 och 8K.

Jag skulle mer jämföra det med att det inte är någon ide pga contentbrist som lirar 360hz plus, precis som att det knappt finns 8K content.

Själv är jag endast intresserad av det för CS lir

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon242437:

Antar du menar 144 eller 240hz, alt överclockad 240hz skärm till 244hz. Hursomhelst, har jag svårt att tänka mig att 99,99% av folket har någon som helst användning av en 360hz skärm eller ens kan se skillnaden men det är ju coolt never the less.

Lite samma som att TV-apparaterna inte har mycket nytta av att gå över 4K i upplösning om det inte är en ordentligt stor TV eller att man sitter alldeles för nära. Sitter man på normalavstånd till en 65/75" TV så tror jag det är svårt att se skillnad på 4 och 8K.

ALLA skulle ha nytta av 360 Hz ifall. Om färgerna matchar dvs.

Så löjligt med bakåtsträvare som alltid säger "finns ingen anledningen, går inte se skillnad bla bla". Det är bara inte sant.

Har denna skärm riktigt lågt totalt input lagg så är det givet köp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperDuperKillen:

ALLA skulle ha nytta av 360 Hz ifall. Om färgerna matchar dvs.

Så löjligt med bakåtsträvare som alltid säger "finns ingen anledningen, går inte se skillnad bla bla". Det är bara inte sant.

Har denna skärm riktigt lågt totalt input lagg så är det givet köp.

Vadå bakåtsträvare? Du kanske tycker alla borde ha en 20 khz skärm isf? Har du hört talas om diminishing returns? Du verkar ju tro att alla har samma reaktionsförmåga som esportsproffsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qvantry:

Jag skulle mer jämföra det med att det inte är någon ide pga contentbrist som lirar 360hz plus, precis som att det knappt finns 8K content.

Själv är jag endast intresserad av det för CS lir

Skickades från m.sweclockers.com

Att det inte finns 8K content är ju en sak men min poäng är att om du har en tv med 4k och en med 8k och sitter några meter ifrån skärmen så är jag rätt säker på att de flesta inte skulle kunna se vilken som är vilken, kanske bara i de där specialgjorda demofilmerna man ser på tv-apparaterna i butikerna men inte i vanlig film.

Permalänk
Medlem

Det här med snabb skärm är ju så klart trevligt. Ju snabbare ju bättre. 240hz kommer väl snart bli den nya standarden. Det må hända att endast proffsen med supersnabb reaktionsförmåga blir bättre med en 240hz vs 144hz. Men många upplever en skönare känsla att spela och mindre motionblur med en snabb skärm. Och det tror jag att många av oss kommer uppskatta. Allt handlar ju inte om att bli bättre, utan att få en trevligare spelupplevelse.

Permalänk

Vad blir prisklassen på den skärmen tro?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon242437:

Antar du menar 144 eller 240hz, alt överclockad 240hz skärm till 244hz. Hursomhelst, har jag svårt att tänka mig att 99,99% av folket har någon som helst användning av en 360hz skärm eller ens kan se skillnaden men det är ju coolt never the less.

Lite samma som att TV-apparaterna inte har mycket nytta av att gå över 4K i upplösning om det inte är en ordentligt stor TV eller att man sitter alldeles för nära. Sitter man på normalavstånd till en 65/75" TV så tror jag det är svårt att se skillnad på 4 och 8K.

Folk sa nog samma sak ang 120hz skärmar när 60hz var standarden.

Krävs ju typ 1000hz och <1ms pixelrespons för att bilden ska vara knivskarp i rörelser utan någon form av ULMB.

TV har dock nytta av att gå över 4K. Bostäder blir inte direkt större, men det blir däremot tumstorleken på TV apparater.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eunha:

Folk sa nog samma sak ang 120hz skärmar när 60hz var standarden.

Krävs ju typ 1000hz och <1ms pixelrespons för att bilden ska vara knivskarp i rörelser utan någon form av ULMB.

TV har dock nytta av att gå över 4K. Bostäder blir inte direkt större, men det blir däremot tumstorleken på TV apparater.

Har ingen uppfattning att någon sa det om 120hz, kanske folk som ej testat när det just kom men upplevde själv att alla/flesta var positiva.

Som jag sa är 4k mer än nog upp till 75ish tv men högre kanske 8k har en poäng

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är väldigt förtjust I 21:9 formatet och inte mig emot on det kom en sån snabb rackare med 240Hz och - I - "4K" after som både upplösning och Hz kan sänkas, kanske lite blurr, men så farligt är det inte på dem monitorerna jag har.
Det är lättare att sitta ett tag med 240Hz och sen dra ner till 144Hz, ojj, visst märks det, kan inte uttala mig om 360? dauym.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon242437:

Har ingen uppfattning att någon sa det om 120hz, kanske folk som ej testat när det just kom men upplevde själv att alla/flesta var positiva.

Som jag sa är 4k mer än nog upp till 75ish tv men högre kanske 8k har en poäng

Grejjen är ju att än idag sitter ju rätt mycket folk och påstår att man inte ser någon skillnad över 60hz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eunha:

Grejjen är ju att än idag sitter ju rätt mycket folk och påstår att man inte ser någon skillnad över 60hz.

Okek det hade jag ingen aning om. Det är ju intressant om en person inte ser skillnad i 60 vs 120hz i t ex counter strike

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon242437:

Antar du menar 144 eller 240hz, alt överclockad 240hz skärm till 244hz. Hursomhelst, har jag svårt att tänka mig att 99,99% av folket har någon som helst användning av en 360hz skärm eller ens kan se skillnaden men det är ju coolt never the less.

Lite samma som att TV-apparaterna inte har mycket nytta av att gå över 4K i upplösning om det inte är en ordentligt stor TV eller att man sitter alldeles för nära. Sitter man på normalavstånd till en 65/75" TV så tror jag det är svårt att se skillnad på 4 och 8K.

Statistik visar att man blir bättre ju högre frekvens du har på skärmen.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Ja, för mig som blir äldre är högre Hz på skärmen ett bra hjälpmedel att spöa kidsen i spel. När jag gick från 60 hz till 144 hz och en ms var skillnaden som natt och dag. Har mer tid att planera mina sidesteps i mobaspelet jag spelar. Nu stödjer inte spelet högre än 144 Hz men kör min 27 tums överklockad på 165 Hz. Märker liten skillnad men att gå från 1080p till 1440p hjälper det med. Fick hjälp av en trevlig person här på forumet att öka max fps via script i spelets filer. Sedan kan man ifrågasätta om en småbarnspappa verkligen ska slänga dessa pengar på en dyr skärm istället för att spara 2000 extra till barnens framtid 😂
Men det ger visst lite fördelar! Trevlig helg!

Skickades från m.sweclockers.com