Hög frekvent tjutande ljud från mitt psu/Coilwine

Permalänk
Medlem

Hög frekvent tjutande ljud från mitt psu/Coilwine

Hej!

Jag Byggde mig en pc för ca en vecka sedan och har hört ett tjutande högfrekvent ljud från min pc men inte brytt mig om det men nu tänkte jag att jag kanske ska googla lite om det och hittade ett ord "Coilwine" och har kollat på youtube och ljudet verkar stämma överens med det jag hör bara det att mitt är extremt lågt, alltså jag måste riktigt fokusera eller gå väldigt nära för att höra det men nu stör jag mig på det så vad kan jag göra!?

Det jag köpte var ett Corsair RM850 / 850W / 80+ Gold. Fick en riktigt lång garanti på det, tror det var 5år?

https://www.youtube.com/watch?v=itOkXPohmKM Spola till 1:55 så hör ni det jag hör från mitt psu fast jag hör mitt mycket lägre

Är detta något som är trasigt, kan det skada min datorn, kan jag bara låta det vara eller bör jag kontakta support?

Tack på förhand

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr inte helt ovanligt, men väldigt sällan indikation på funktionsfel utan ett "kosmetiskt" fel. Är datorn kopplad till ett jordat uttag? Annars kan du testa det och se om det gör någon skillnad.

Du kan med all största sannolikhet låta det vara, men är det tillräckligt högt för att vara störande skulle jag reklamera det och få ett nytt. Det skiljer ofta från exemplar till exemplar.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Det är tyvärr inte helt ovanligt, men väldigt sällan indikation på funktionsfel utan ett "kosmetiskt" fel. Är datorn kopplad till ett jordat uttag? Annars kan du testa det och se om det gör någon skillnad.

Du kan med all största sannolikhet låta det vara, men är det tillräckligt högt för att vara störande skulle jag reklamera det och få ett nytt. Det skiljer ofta från exemplar till exemplar.

Hej, tack nu kan jag andas ut!

Ja det är kopplat till ett jordat uttag. Jag såg nu att det var hela 10 år garanti, så jag tog och kontaktade Corsair support om detta så jag får se vad dom säger, men skönt att veta att det är vanligt och inget att oroa sig över.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Hej, tack nu kan jag andas ut!

Ja det är kopplat till ett jordat uttag. Jag såg nu att det var hela 10 år garanti, så jag tog och kontaktade Corsair support om detta så jag får se vad dom säger, men skönt att veta att det är vanligt och inget att oroa sig över.

Lugnt, vet hur det kan vara Corsair kommer troligen erbjuda sig att byta ut agget, men jag gissar att processen skulle gå snabbare om du vände dig till din återförsäljare istället. Reklamation p.g.a. coilwhine är inte ovanligt.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070