Motorola Razr dras med skärmproblem

Permalänk
Melding Plague

Motorola Razr dras med skärmproblem

Samsung är inte ensamma om problem med vikbara skärmar i telefoner då tidiga rapporter visar bekymmer även för Motorola Razr.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det kommer ta ett tag innan dessa vikbara enheter är redo för allmänheten, inte så oväntat. Hoppas det inte är för utbrett bara så det hämmar mer innovation. Galaxy fold debacklet får inte hända igen, då kommer ingen mer att satsa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har länge ansett att såvida vi inte når rullbara skärmar och extremt bra flexibilitet så kommer detta nästan bara vara kuriosa. Men insåg dock att nä, jag vill ha en flipp smartphone faktiskt.
När dom inte kostar lika mycket som min fösta bil och är hållbara för just flippen medför faktiskt en väldigt bra sak.

Det skydda skärmen när den inte används. När dessa problem kring själva viket är lösta så kan vi kanske äntligen se snygga smidiga smartphones när dom är uppflippade men med starkt reducerad skaderisk? Ett bra silikonskal och en telefon som upptäcker om den är i fall och slår i hop sig själv? Ja - tack kanske?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Trist, jag hoppas på att vi kan få något annat på mobilmarknaden än bara rektanglar med rundade hörn trots tillverkarnas problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Alltså, helt ärligt. Varför släpper dem dessa vikbara skärmar när det är så jääävla dålig kvalité. Det gäller ju alla märken. Det verkar vara ett kollektivt hjärnsläpp. Bara för att någon gjorde det så ska alla göra det. Även om det är väldigt långt ifrån att vara moget.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag tror det kommer bli väldigt svårt att lösa problemet med materialutmattning.

Permalänk

Jag förhandsbokade första versionen av galaxy fold för 24.000kr när den kom, men har inte hunnit testa den än. Menar ni att den inte är bra eller?

Permalänk

omfg den kostar alltså 18k och håller inte mer än en vecka?

Permalänk

Vikbar telefon kanske är smidigt, men inte när den är så känslig att den inte tål normal användning och kostar som tre vettiga telefoner.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Jag förhandsbokade första versionen av galaxy fold för 24.000kr när den kom, men har inte hunnit testa den än. Menar ni att den inte är bra eller?

Jag hoppas att du är sarkastisk men det skulle ju vara helt otroligt om man beställer en telefon för 24.000kr utan att veta om att det blev ett enormt fiasko innan den ens blev released.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Viking
Skrivet av galenmyra:

Jag förhandsbokade första versionen av galaxy fold för 24.000kr när den kom, men har inte hunnit testa den än. Menar ni att den inte är bra eller?

Det här är andra versionen: https://youtu.be/tZBk_Hb-X0w

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Ohdear:

Jag hoppas att du är sarkastisk men det skulle ju vara helt otroligt om man beställer en telefon för 24.000kr utan att veta om att det blev ett enormt fiasko innan den ens blev released.

jag tänkte att eftersom den kostar 24.000kr så måste det ju vara extremt bra kvalitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

jag tänkte att eftersom den kostar 24.000kr så måste det ju vara extremt bra kvalitet

Förstår hur du menar Personligen brukar jag alltid göra lite research innan jag köper något dyrt. Går fort och är alltid bra för att få en inblick från vad "konsumenter" upplever.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Det här är andra versionen: https://youtu.be/tZBk_Hb-X0w

Skickades från m.sweclockers.com

intressant, jag ska nog börja med att göra det där rep- och sand-testet för att se hur tåligt mitt exemplar är, är jag inte nöjd med kvaliten kan jag ju bara sälja den

Permalänk
Medlem

Vem hade kunnat tro att det skulle bli problem att vika skärmar?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hur fan tänkte de egentligen? Det är ju en på tok för öppen konstruktion. Här har Samsung lyckats betydligt bättre med Z Flip, som dessutom är nästan 2000 kr billigare.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag förutspår att vikbara mobiler kommer vara lika heta om 5 år som välvda TV-apparater är 2020. Har aldrig träffat någon utanför ett tech-forum som visat något som helst intresse för dom hittills iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Lustigt att det kan passera testande utan att man märker det från Motorolas sida. Hoppas att man kan reda ut skärmproblemen som alla vikbara enheter verkar dras med framöver. Vikbar enhet och 3.5mm uttag är nog det enda som skulle kunna få mig att vilja ersätta min OnePlus.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Mer intressant om man finner mobil med vikbar skärm utan problem.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

För tidigt för dåligt. Undrar hur garantivilkoren är formulerade om de inte ens håller i en vecka.. Som att läsa användaravtalen till Windows..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Nämen! Så ni menar att SweClockers-medlemmarna blinda för eventuella problem med Razr hade FEL?? Äsch då, de lät ju så pålitliga och säkra på sin sak...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet inte, men skulle det vara hela världen ifall en vikbar telefon hade ett ~3mm gångjärn mellan 2 separata skärmar?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte säga bu och bä riktigt än baserat på vad som har hänt en person - precis som jag inte drog några slutsatser av cnets sinnessjuka viktest

Razrns uppenbara problem är prislappen. Den har säkert kostat en del att utveckla, men egentligen är nog inte det något som gemene man bryr sig så mycket om. Vill de att folk ska tycka om telefonen måste den ha en betydligt mildare prislapp - det kanske betyder subventionerat pris och att sälja med förlust på hårdvaran...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Jag vet inte, men skulle det vara hela världen ifall en vikbar telefon hade ett ~3mm gångjärn mellan 2 separata skärmar?

Den skulle ju iaf hålla, fast inte så gött om man vill kika på youtube eller någon serie. Men det skulle vara roligt om det släpptes någon billigare modell med två separata skärmar så som du beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Den skulle ju iaf hålla, fast inte så gött om man vill kika på youtube eller någon serie. Men det skulle vara roligt om det släpptes någon billigare modell med två separata skärmar så som du beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan fortfarande komma grus i en sån skarv, då knäcks skärmen ganska lätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Den skulle ju iaf hålla, fast inte så gött om man vill kika på youtube eller någon serie. Men det skulle vara roligt om det släpptes någon billigare modell med två separata skärmar så som du beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Microsoft sägs väl ha just det på väg? Surface Duo..
https://www.theverge.com/2019/10/2/20895128/microsoft-surface...

Tror helt klart mer på den modellen än vikbara skärmar.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Kan fortfarande komma grus i en sån skarv, då knäcks skärmen ganska lätt

Då behövs det i alla fall något utöver vanligt användning för att den ska gå sönder, till skillnad från Razr t.ex.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."