Half-Life: Alyx kräver VR-headset och minst 12 GB primärminne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Valve index har varit slut och ej tillgänglig att ens "förboka" sen november (?)
Jag tror inte heller Corona viruset gör det lättare att få upp produktionen då produktionen i kina där jag antar det tillverkas går på halvfart.
Det är tyvärr bara från Valve man kan köpa det, om du inte hittar det begagnat nånstans.
Men då ska dom säkert ha mer än vad det kostar nytt.

surt är det, tur man har tålamod iaf t.ex när deus ex HR kom ut dröjde det nästan ett år innan jag drog igång med det fast det är min favorit spelserie.

lite lättare om man bara kunde boka dock, lite skummt om det inte går

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jag har 32GB

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Kommer testa med ett 980ti och 6700k. Räcker inte det får jag släpa fram andra datorn till vive setupen. Tycker om de säger 1060 så borde ett 980ti räcka fint.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

tack för ett väldigt utförligt svar!

jag tror jag ska försöka få tag på en sån där valve index, verkar ju svårt men ska man testa VR vill jag inte få nån halvdann upplevelse för man körde sämre grejer, nu när man för första gången i livet har en dator med lite ös i också så är det väl lika bra

Index är ju den bästa hårdvaran. Men kom ihåg att den låser ute t.ex Stormland, Asgard's Wrath och Lone Echo och kräver att du sätter upp sensorer i rummet, och att du har en kabel i nacken. Questen ger en nästan-lika-bra upplevelse, kan köras utan kabel i standalone-läge (bara vissa spel) och ger dig åtkomst till både Oculus Store och Steam.

Men, har du pengarna och vill ha det bästa och struntar i Oculus Store eller vill testa med Revive som ger dig access, men med lite strul ibland så visst. Kör på Valve Index! Du får ju Half Life Alyx på köpet!
Enda faktiska nackdelen hårdvarumässigt med Index är nog att den inte har svärtan som OLED har. Man kan inte få allt (än).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Index är ju den bästa hårdvaran. Men kom ihåg att den låser ute t.ex Stormland, Asgard's Wrath och Lone Echo och kräver att du sätter upp sensorer i rummet, och att du har en kabel i nacken.

Stormland, Asgard's Wrath och Lone Echo kan köras via Revive (fast vill man spela de två första med maxad grafik via Revive behöver man förmodligen investera i en 3080Ti i år... Lone Echo går däremot fint att köra på lägre specifikationer). Basstationerna (som tekniskt sett inte är sensorer eftersom de bara sänder ut IR-ljus) kan ju vara jobbiga ifall man vill ta med sig headsetet och använda det någon annanstans, men för mig som använder VR i mitt vardagsrum så var det bara att ägna fem minuter till att sätta stationerna på två bokhyllor, och sedan fungerar det - och det ger bättre tracking än någon annan lösning. Och kabel i nacken kommer Quest-ägare också ha ifall de vill spela mer avancerade spel, plus att Questen är framtung och inte lika bekväm i längden som Rift S eller särskilt Index.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Radeth:

@Loxus: Stirrar på min stationära dator med 64gb ram. Stirrar sedan över till mitt server rack med över 300gb ram i sig fördelar på flertal vmhostar.

Vad har det med samtalsämnet att göra?

Permalänk
Medlem

Måste alla spel släppas samtidigt?

Har förhandsbokat Doom Eternal och Animal Crossing.
Ori and the Will of the Wisp kommer först.
Så ser jag att det är 10% billigare om man förhandsbokar Half-life: Alyx just nu.

Något spel måste vänta.

Permalänk
Medlem

får låna ett HTC av polaren så det blir ett spela igenom iaf ska bli kul vore kul att ha det bästa, ett Index meeeeen lite dyrt för att spela ett spel.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

https://i.imgur.com/bPXQYuL.png

Fem min efter start av datorn. Då har jag bara aktivt valt att starta World of Warcraft och Chrome med fem tabbar.

Resten (discord, Spotify, mail-klient och docker är standard) Dock inga containrar som körs.

Säkert att du inte kör WoW x2?
Jag kom inte upp i 73% ens med WoW x2, 23 flikar på Mozilla, varav ca 13 aktiva.
Och datorn har varit igång i snart 6 timmar.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D_River:

Säkert att du inte kör WoW x2?
Jag kom inte upp i 73% ens med WoW x2, 23 flikar på Mozilla, varav ca 13 aktiva.
Och datorn har varit igång i snart 6 timmar.

Chrome är känt för att äta RAM-minne, så svaret ligger nog där.

Permalänk
Medlem

Nystartad med wow igång, spotify och chrome med en massa tabbar inklusive youtube.. 8 gig funkar utmärkt för mig iaf

https://imgur.com/a/E2KuI2s

Visa signatur

Dator - Chassi: Fractal Design North Svart \ Cpu: AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB / Mb: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI Gpu: ASUS TUF GeForce RTX 4070Ti 12GB Gaming \ Ram: Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000 MHz CL30 / Psu: ASUS TUF Gaming 850W Gold
Skärm - Alienware AW3423DW
Hörlurar - Philips Fidelio X3