Wolcen: Lords of Mayhem – Hack n' slash i Diablo-anda

Permalänk
Medlem

Finns inge HC, nästan alla stats är summerade istället för multiplikativa vilket man snabbt inser leder till mycket problem när man är senare i spelet. Mycket saker ger dig tex. "damage" i olika former så kanska tidigt har du 500%+, så att då hitta något som ger "40% increased damage" märks knappt.
Har man spelat mycket PoE kan man bli lite frustrerad över hur mycket information som saknas och vissa saker verkar helt enkelt inte fungera tillsammans.

Får se hur det blir senare i spelet men just nu är jag skeptisk.

Permalänk
Medlem

Körde enbart Barbarian I D3.
Men ville nu testa mage i detta.
Ha riktigt kul med mage, effekterna är grymt bra.
Men är det bara jag eller är det fler som tycker mage är OP ?
Har inte dött en enda gång hittills.. kanske blir svårare senare ?
Spelat ca 5h

Sen håller jag med, dåligt med info på dmg och med olika Gear osv , just nu måste jag testa fram vad som är bäst .
I D3 tex kunde man snabbt se vad som var bäst för en, på ett enkelt och överskådligt sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Har inte dött en enda gång hittills.. kanske blir svårare senare ?

Har du kommit till slutbossen i act 1 än? ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar spelet men det är en smula buggigt.
¤ Vissa ljudeffekter kan försvinna efter en stunds spelande (omstart hjälper)
¤ När du ska sälja saker hos köpmannen så registreras inte alla dina högerklick (försäljning)
¤ I sällsynta fall blir en fiende ej klickbar och kan därför bli svårt att döda denne
¤ Finns en minnesläcka efter Stormfall när man dödat det första stora monstret vid den blåa kanonen
¤ Online fungerar tvivelaktigt då det kan vara svårt att logga in och/eller skapa en spelsession

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har inte stött på några buggar alls, och jag har kört sen i fredags, ca 30 timmar.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag får ont i ögonen av alla bländande stroboskåpljus på klippen jag sett, annars hade det kanske varit riktigt skoj.
Kul med spel som fortfarande har offline läge, det är ganska tunnsått nuförtiden.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Finns det en spelarekonomi där man kan byta och sälja gear?

Rätt mycket negativ feedback på Steam. Kan va ett problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta kan nog vara något jag vill testa på sikt. Men låter dem reda ut lite barnsjukdomar innan jag köper det.

Har ändå SWTOR, World of Warships, Battlefield 5 och Modern Warfare som alla fyra slåss om min uppmärksamhet för tillfället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Finns det en spelarekonomi där man kan byta och sälja gear?

Rätt mycket negativ feedback på Steam. Kan va ett problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Folk föds helt utan tålamod eller acceptans nuförtiden. Minsta buggar eller downtime så är ragen igång. Tråkigt är det........100% ok att inte gilla spelet men gissar att mycket negativitet kommer ifrån folk med orimliga krav på ett indiespel

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Nytt och bra HnS till den som inte orkar med D3 eller PoE, har själv kört offline till lvl 15 utan buggar samt lvl 22 online igår utan större buggar (ljudet försvann 1 minut). Helt klart intressant story så jag är nöjd med att bara campaignen skulle kostat 30 euro. Det får visa sig vad engame levererar som bonus på det.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Kan meddela att servarna verkar stabila iaf när det kommer till att komma in snabbt på sin onlinegubbe. Buggar finns det dock friskt om, jag är i akt 2 och där buggar det ut titt som tätt. Har fått skapa ett nytt spel 2-3 gånger när jag har dött på en boss och det har ballat ur så att jag inte kunnat starta om bossen. Men inte så farliga buggar. Ljudet är lite konstigt ibland och ljudkvaliten är rätt låg. I akt 1 fick jag också fps-buggen på draken, men det löste sig med en omstart.

Drar man en item till affären för att sälja och "släpper" den på en item i butiken så köper den det item:et istället för att sälja, det är lite störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Folk föds helt utan tålamod eller acceptans nuförtiden. Minsta buggar eller downtime så är ragen igång. Tråkigt är det........100% ok att inte gilla spelet men gissar att mycket negativitet kommer ifrån folk med orimliga krav på ett indiespel

Det är inget orimligt att förvänta sig att kunna använda den produkt man köper. Släppa spelet på en torsdag? Många som planerat att spela in helgen, men det började ju funka igår på måndagen mer eller mindre. Klart folk är besvikna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Det är inget orimligt att förvänta sig att kunna använda den produkt man köper. Släppa spelet på en torsdag? Många som planerat att spela in helgen, men det började ju funka igår på måndagen mer eller mindre. Klart folk är besvikna.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelade hela helgen utan större problem. Saker kan hända, särskilt för mindre speltillverkare. Tror knappast dom planerat för serverproblem etc. Men mänskligheten är så jävla otålig idag så det finns inte.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Jag spelade hela helgen utan större problem. Saker kan hända, särskilt för mindre speltillverkare. Tror knappast dom planerat för serverproblem etc. Men mänskligheten är så jävla otålig idag så det finns inte.

Måste ha spelat offline då. Sen har spelet enormt med buggar. Finns nodes i trädet som gör inget, samt nodes som ökar skadan med 5000% så du one shottar bossar under storyn. Buggar som tog bort hela story progression efter act 1. Buggar som gör du kan skapa oändligt med guld. Buggar som låter dig dupa items. Buggar som har tagit bort stashes och gubbar. Buggar som gör du har så hög mf att du hittar 40 uniques från en kista. Ja listan är enorm. Dom släppte spelet helt klart för tidigt, men de hade väll slut pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Måste ha spelat offline då. Sen har spelet enormt med buggar. Finns nodes i trädet som gör inget, samt nodes som ökar skadan med 5000% så du one shottar bossar under storyn. Buggar som tog bort hela story progression efter act 1. Buggar som gör du kan skapa oändligt med guld. Buggar som låter dig dupa items. Buggar som har tagit bort stashes och gubbar. Buggar som gör du har så hög mf att du hittar 40 uniques från en kista. Ja listan är enorm. Dom släppte spelet helt klart för tidigt, men de hade väll slut pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Men lugn nu, Det finns buggar och exploits i alla spel.. Balanseringen kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Måste ha spelat offline då. Sen har spelet enormt med buggar. Finns nodes i trädet som gör inget, samt nodes som ökar skadan med 5000% så du one shottar bossar under storyn. Buggar som tog bort hela story progression efter act 1. Buggar som gör du kan skapa oändligt med guld. Buggar som låter dig dupa items. Buggar som har tagit bort stashes och gubbar. Buggar som gör du har så hög mf att du hittar 40 uniques från en kista. Ja listan är enorm. Dom släppte spelet helt klart för tidigt, men de hade väll slut pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok trist om det är så omfattande. Jag har dock inte upplevt det så alls. Men och andra sidan letar jag inte efter sätt att lura spelet. Att människor hittar sätt att missbruka saker i spelet ser jag inte direkt som buggar utan mer exploits då det bara drabbar dom som aktivt väljer att missbruka det.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Så fruktansvärt buggit spel. Mycket som inte funkar och är sönder. Och nu snackar jag inte online delen.
Kasst släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenneyb:

Men lugn nu, Det finns buggar och exploits i alla spel.. Balanseringen kommer

wolcen släppet är katastrofalt. Kommer aldrig att försvara spel som släpps till fullpris och är i Alfa/Beta stadie.
Och det är verkilgen detta.
Nej, den trenden är oaceptabel

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kiario:

wolcen släppet är katastrofalt. Kommer aldrig att försvara spel som släpps till fullpris och är i Alfa/Beta stadie.
Och det är verkilgen detta.
Nej, den trenden är oaceptabel

Alpha-stadie är det verkligen inte i.
Och vad är fullpris? Fullpris brukar vara typ 60 Euro annars, detta kostade 35.

Har svårt att se hur detta skulle vara katastrofalt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Redan börjat tröttna på detta kom till lvl 58. Finns istort sett en enda melee build som funkar, om man nu kan kalla bleeding edge melee. Alla andra skills gör knappt halva skadan, inte lönt använda.

Gillar enbart melee i rpg så något besviken.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

wolcen släppet är katastrofalt. Kommer aldrig att försvara spel som släpps till fullpris och är i Alfa/Beta stadie.
Och det är verkilgen detta.
Nej, den trenden är oaceptabel

Försök vända på det och se det från deras perspektiv. Det är knappast Blizzard eller EA vi pratar om här. Det är ett betydligt mindre spelföretag. Har inga problem alls att förlåta lite småbuggar när det handlar om mindre spelutvecklare. Sen att kalla det katastrofalt är ju att överdriva något oerhört.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Alpha-stadie är det verkligen inte i.
Och vad är fullpris? Fullpris brukar vara typ 60 Euro annars, detta kostade 35.

Har svårt att se hur detta skulle vara katastrofalt.

Att spelet ansågs att vara i ett acceptabelt release läge är ett skämt. Borde nog fått 3 månader till som early access eller liknande.

Fullpris för en produkt är produktspecifikt, i detta fallet 40€ då steam har lite rabatt ner till 35€...
Inte säger du att fullpriset för en bil är 400kkr för att många bilar kostar däromkring? Det beror helt på vad det är för bil. Och i detta fallet då vad det är för spel...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fade:

Att spelet ansågs att vara i ett acceptabelt release läge är ett skämt. Borde nog fått 3 månader till som early access eller liknande.

Fullpris för en produkt är produktspecifikt, i detta fallet 40€ då steam har lite rabatt ner till 35€...
Inte säger du att fullpriset för en bil är 400kkr för att många bilar kostar däromkring? Det beror helt på vad det är för bil. Och i detta fallet då vad det är för spel...

Kan inte hålla med, det har varit fullt spelbart sen släppet. Att servrarna har problem är en annan historia.

Så med andra ord, det släpptes inte till fullpris?

EDIT: Det största problemet har varit bristen på stresstest av koden (framförallt databaskopplingen), något de knappast är ensamma om i branschen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Försök vända på det och se det från deras perspektiv. Det är knappast Blizzard eller EA vi pratar om här. Det är ett betydligt mindre spelföretag. Har inga problem alls att förlåta lite småbuggar när det handlar om mindre spelutvecklare. Sen att kalla det katastrofalt är ju att överdriva något oerhört.

Småbuggar hehe... du vet inte vad du pratar om. Det är så mycker som är totalt sönder i spelet.

https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5ri2v/been_reset_ba...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5etld/wolcen_is_an_...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5ccfa/did_lots_of_m...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5jjok/maybe_next_ti...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5evdx/the_amount_of...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5itge/there_is_abso...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5hrfw/damage_immuni...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5iz1f/unworking_ski...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5mowj/lost_hours_of...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f55d6g/summoning_is_...

Köper jag en vara så förväntar jag mig att den fungerar. Och med fungerar i detta fall menar jag inte att det går att starta och spela utan att funktioner fungerar som dom skall och det gör de verkligen inte i Wolcen.

Stop normalising trash tier quality releases.

Permalänk
Keeper of Traditions

De flesta länkar där ser ut att vara rena åsikts/gnäll-posts, på Reddit dessutom. Har du ens spelat spelet själv? Det är lätt att hoppa på circlejerk:andet, men bidra gärna på något vis själv.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

De flesta länkar där ser ut att vara rena åsikts/gnäll-posts, på Reddit dessutom. Har du ens spelat spelet själv? Det är lätt att hoppa på circlejerk:andet, men bidra gärna på något vis själv.

har du läst? det är ju saker som inte fungerar
visst är det reddit men sanningen kommer fram där

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kiario:

har du läst? det är ju saker som inte fungerar
visst är det reddit men sanningen kommer fram där

Jag tolkar det som ett nej, att du inte har spelat det själv.

Ja, jag läste de länkar du gav, vilket var varför jag skrev att det mest är åsikter/gnäll. Jag har aldrig sett någon sajt där man jagar upvotes lika mycket som på Reddit.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Ok trist om det är så omfattande. Jag har dock inte upplevt det så alls. Men och andra sidan letar jag inte efter sätt att lura spelet. Att människor hittar sätt att missbruka saker i spelet ser jag inte direkt som buggar utan mer exploits då det bara drabbar dom som aktivt väljer att missbruka det.

Tyvärr va många av buggarna så lätta att göra så många gjorde det av misstag. Guld buggen är bara att dela gemmen ett par gånger och whops så kan du sälja dem för miljoner guld.

Sen 5000% dmg buggen är ju något som du kan göra av misstag med om du väljer att specca den skillen utan att veta av det.

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll på ett spel som kostar 300 spänn!,tycker det e ballt som fan,mycket roligare än Diablo 3 .
Om några veckor är nog dom flesta buggar fixade.

Permalänk
Skrivet av kenneyb:

Men lugn nu, Det finns buggar och exploits i alla spel.. Balanseringen kommer

Jo fast det är skillnad på en bugg som förstör online delen av spelet och en bugg som de bara behöver balansera eller patcha senare. En del av buggarna är så gamebreaking.