Testpilot: Noblechairs Hero Black Edition i nytt material tillbaka hos "Deriveh"

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Noblechairs Hero Black Edition i nytt material tillbaka hos "Deriveh"

Noblechairs är tillbaka med sin Hero-modell i helt nytt material. Testpiloten Björn "Deriveh" Höjing Burle testar vad sitsen mäktar med.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Markus från Ikea på dryga tusen-lappen har tio års garanti men denna best på 5k har bara två?! :/

Permalänk
Medlem

Har en Hero stol själv och i det stora hela är jag mycket nöjd. Mitt problem är att jag är rätt tung, ca 130 kilo. Nu ska ju stolen klara av 150 kg och jo, den står pall bra, men med hjulen är det sämre. Efter ha använt stolen många timmar dagligen i snart ett år så börjar hjulen ge med sig och missformas lite vilket gör att hela stolen lutar lite åt nått håll.

Det här är inte ett problem speciellt för Noblechairs utan gemensamt för alla gamingstolar jag testat (3 märken hitills) och om något så är Noblechairs hjul bättre än de andras, men det är en punkt som jag skulle vilja att det tittades på och förbättras, de står inte riktigt pall för hög vikt typ 130 kg och uppåt under en längre tid.

Permalänk
Medlem

Har en KAB 24h operatörstol och är mer än nöjd, trots priset är den värd varenda krona.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

@anCOOL: Tackar för tipset. Jo priset är ju i högre klassen men ser ju ut att vara stolar därefter, blir att kolla mer på och besöka nått försälgningsställe.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Datorstol med hård sits är ju inte optimalt, bra recension 💪👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

Datorstol med hård sits är ju inte optimalt, bra recension 💪👍

Skickades från m.sweclockers.com

Mjae, beror på hur hård. Men, är så klart även en smaksak. För mig är det hårfint mellan för hård och perfekt. Men för mjuk är inte helt nyttigt vad jag har förstått. 😊

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk

Tråkigt att de övergett riktigt läder.

Tycker det är synd det är så få datorstolar som använder "riktiga" material. PVC och PU-läder, nej tack.

Vegetabiliskt garvat läder, ja tack .

Permalänk
Medlem

Hur passar dessa stolar till långa personer? Jag är 196cm (100kg) och tycker att det är svårt att hitta en bra stol.

Permalänk
noblechairs
Skrivet av Deriveh:

Mjae, beror på hur hård. Men, är så klart även en smaksak. För mig är det hårfint mellan föe hård och perfekt. Men för mjuk är inte helt nyttigt vad jag har förstått. 😊

Skrivet av SuperDuperKillen:

Tråkigt att de övergett riktigt läder.

Tycker det är synd det är så få datorstolar som använder "riktiga" material. PVC och PU-läder, nej tack.

Vegetabiliskt garvat läder, ja tack .

Tjena SuperDuperKillen, vi har inte övergett vanligt läder, HERO som är testad här finns i flera olika material. Nappaläder, vanligt läder, PU-läder och nu det nya hybridmaterialet som är testad här Vi kommer inte ersätta eller ta bort någon av dessa materialen! God fortsättning

Visa signatur

För användaren som vill ha den bästa upplevelsen av sin stol är noblechairs den mest eftertraktade gamingstolen på marknaden. Med otrolig komfort, ergonomi, stilren design och oslagbar hållbarhet är den prisbelönta tyska tillverkaren noblechairs det självklara valet för den bästa upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZylioN:

Hur passar dessa stolar till långa personer? Jag är 196cm (100kg) och tycker att det är svårt att hitta en bra stol.

Jag tror nog att den här stolen kan fungera, den har en hög rygg och armstöden går att höja ordentligt. Dock så utifrån specifikationerna så är Real Leather versionen som Noble Chairs har ännu högre, inte för att jag lade märke till någon skillnad. (Specifikationerna angav att den hade en högre rygg.)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZylioN:

Hur passar dessa stolar till långa personer? Jag är 196cm (100kg) och tycker att det är svårt att hitta en bra stol.

En stols längd kan delas upp i tre delar. Ryggstöd, sittdyna och höjd. Mäter man ut maxlängden på denna stol så blir det 195cm, så den borde passa dina 196cm ganska bra. Dock kan kroppslängden vara oproportionerligt fördelad så att du kanske har ovanligt långa ben eller överkropp, så det är inte säkert att den kommer passa dig. Men med hjälp av måtten så borde du kunna mäta dig fram.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@Deriveh Har du kvar stolen? Isf hur är hårdheten efter en månad?
Köpte denna stolen och har haft den i några dagar nu och tycker att den verkar lite väl hård.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

@Deriveh Har du kvar stolen? Isf hur är hårdheten efter en månad?
Köpte denna stolen och har haft den i några dagar nu och tycker att den verkar lite väl hård.

Jag har fortfarande kvar stolen. Den är hårdare än min vanliga stol men inte för hård. Osäker på om den blivit något mjukare men jag upplever den inte som alls hård längre, snarare min vanlige stol som för mjuk. Hoppas det är svar nog? (Underbar stol tycker jag, ska tilläggas.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Jag har fortfarande kvar stolen. Den är hårdare än min vanliga stol men inte för hård. Osäker på om den blivit något mjukare men jag upplever den inte som alls hård längre, snarare min vanlige stol som för mjuk. Hoppas det är svar nog? (Underbar stol tycker jag, ska tilläggas.)

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för ditt svar.
Som det är nu får jag ont i röven efter några timmar vilket inte är något jag förväntade mig av en sån här dyr stol som boastar premium och comfortable.
Jag hoppas la lite att antingen stolen ska bli mjukare med tiden eller att jag vänjer mig för som det är nu så är det inte en direkt bekväm stol.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Den hårda sitsen är inte nödvändigtvis negativ, sitter i Noble både på jobbet och hemma, kan medge att de är hårdare än DX Racer tex, men jag diggar det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Hatar verkligen när företag marknadsför saker som 4D. Jaså? Berätta lite mer om hur din produkt använder den fjärde dimensionen TID som en unique selling point!

Permalänk
Medlem

Verkar bekväm, synd att det finns så få (Inga?) vackra stolar på hjul.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

har varit lite sugen på en ny stol men kommer nog köra vidare på min Kinarp som jag haft typ 10 år nu svårt att hitta en bra stol när man är lång. Någon som har tips för bra stolar om man är runt 2 m?
Kör denna

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ett riktigt svankstöd till slut istället för den där sorgliga kudden! Alltid tyckt det rimmat illa med intrycket alla gaming-stolar försökt ge. Inte för att denna typ av stol intresserar mig men är ju bra att det går i rätt riktning i alla fall!

Skrivet av SuperDuperKillen:

Tråkigt att de övergett riktigt läder.

Tycker det är synd det är så få datorstolar som använder "riktiga" material. PVC och PU-läder, nej tack.

Vegetabiliskt garvat läder, ja tack .

Ja, äkta läder håller sjukt mycket längre. Men det är mycket dyrare pga mycket spill av naturliga skäl.

Här på jobbet har vi testat förstärkningar till dynor på truckstolar och låtsasläder höll ca 600 cykler. Pressar hårt ner med en platta klädd med arbetsbyxor över hörnet på sitsen för att simulera ett ursteg ur trucken med vad som ska motsvara stolens maxvikt gnidandes över det förstärkta hörnet.

Inte fy skam kan man kanske tycka men äkta läder pågick gick testet i 38000 cykler....och då gick sömmen mellan förstärkningen och sittdynan sönder. Själva lädret var slitet men inte ens nära att gå hål än...såateh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Stolen går inte att köpa eller? Finns ingen butik som har den listad ens, finns ett par som har epic och icon, men ingen verkar ha hero?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Stolen går inte att köpa eller? Finns ingen butik som har den listad ens, finns ett par som har epic och icon, men ingen verkar ha hero?

Inet har den som "i lager på torsdag".
Komplett har den listad och tror att ett exemplar ska komma in på onsdag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

har varit lite sugen på en ny stol men kommer nog köra vidare på min Kinarp som jag haft typ 10 år nu svårt att hitta en bra stol när man är lång. Någon som har tips för bra stolar om man är runt 2 m?
Kör denna
https://bbsmobler.se/wp-content/uploads/2017/08/kontorsstolar-kinnarps-8000-plus-8-nackstod-armstod-svart-bbsmobler.jpg

Du har några cm till godo på mig men frågan är ju om du har långa ben eller överkropp.

Trots att jag själv konsultar åt Kinnarps och gjort i flera år så kör jag, som den otrogna lilla människa jag är, på en Vertagear Triigger 350SE Men den är också väldigt skön och man sitter "rätt" varje sig man vill eller inte.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Inet har den som "i lager på torsdag".
Komplett har den listad och tror att ett exemplar ska komma in på onsdag.

Skickades från m.sweclockers.com

Hos NetOnNet finns den Köpte denna själv för cirka 4 veckor sedan Läder- https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingstolar-gamingbord/st...

Konstläder - https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingstolar-gamingbord/st...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Den där är dock inte "Black Edition" utan den gamla vanliga PU-läder-varianten i svart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Tyvärr saknar jag den viktigaste delen av ett test för gaming stolar... hur blir det att sitta i den om man bara sitter i kalsongerna. Börjar den klibba och ha sig? Jag hörde att han sa att den var väl ventilerad men det tror jag på när jag fått svar på den frågan. Folk har en tendens att sitta fullt påklädd och det fixar jag inte när jag game:ar.

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av in2it:

Tyvärr saknar jag den viktigaste delen av ett test för gaming stolar... hur blir det att sitta i den om man bara sitter i kalsongerna. Börjar den klibba och ha sig? Jag hörde att han sa att den var väl ventilerad men det tror jag på när jag fått svar på den frågan. Folk har en tendens att sitta fullt påklädd och det fixar jag inte när jag game:ar.

Ja, tycker det är helmysko att det är sån fokus på läder och fuskläder till denna typ av stolar. Vanligt tyg är trevligare att sitta på alla dagar i veckan.

Ser kanske inte lika exklusivt ut men det är ju skillnad på tyg och tyg om vi säger så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@in2it: Hahahaha! Jag tar med mig det till nästa gång jag testar en stol. Sitter själv vanligtvis aldrig halvnäck, oftast är det jeans, chinos eller i undantagsfall mjukisbyxor. Men ja, stolen är välventilerad

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

@in2it: Hahahaha! Jag tar med mig det till nästa gång jag testar en stol. Sitter själv vanligtvis aldrig halvnäck, oftast är det jeans, chinos eller i undantagsfall mjukisbyxor. Men ja, stolen är välventilerad

Jo, fast det är det ultimata testet

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10