PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd

I går körde jag 20+ rundor efter att inte ha spelat på över en månad (och bara spelat lite innan det). Gick som förväntat ganska kasst. 3 kills som mest och ett par top 10. Jag såg dock inte till någon uppenbar fuskare och bara ett par av gångerna jag dog fick mig att kolla lite extra på replay. Men även i de fallen var det tydligt att det inte var något konstigt.

Så 0% fuskare för mig denna sväng. (märkbara dvs, de kan naturligtvis ha haft massor av fusk igång som inte märktes varken i rörelsemönster eller annat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

I går körde jag 20+ rundor efter att inte ha spelat på över en månad (och bara spelat lite innan det). Gick som förväntat ganska kasst. 3 kills som mest och ett par top 10. Jag såg dock inte till någon uppenbar fuskare och bara ett par av gångerna jag dog fick mig att kolla lite extra på replay. Men även i de fallen var det tydligt att det inte var något konstigt.

Så 0% fuskare för mig denna sväng. (märkbara dvs, de kan naturligtvis ha haft massor av fusk igång som inte märktes varken i rörelsemönster eller annat)

Grattis! Glad för din skull att du hade tur att slippa fuskare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv rapporterade jag två squads med totalt sju spelare som uppenbart myglade med både radar och aimbot. Jag tror de har nån laddningscheat med för jag kan inte ladda om mina vapen på en hundradels sekund. Jag hade nog inte ens brytt mig om att kolla replayen då jag dog av nåt annat men en av dom sköt mot mig utan att ens sett mig och jag ville kolla vad det var. Det komiska med det hela var att de två cheater-squadsen krigade med varandra i slutstriden. Bäst cheater vann. Och föga förvånande hette de xiaoxiuan, xiangbang, wangchu osv.
Så här är det mest varje dag. Men det är lite bättre mitt på dagen faktiskt, då kan man bli dödad av folk som skjuter lika illa som en själv. Att spela efter 23 är lönlöst, det är så mycket kineser. Igår behövde jag bara rapportera en när jag spelade mellan 17-20.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ja funderar på att lägga ner pubg efter ca 2k timmar. Har skickat in otaliga tickets men de hjälper ju föga att man får svar när inget annat händer. Hade dom bara lyckats få bort kineserna från eu-servers så hade mycket blivit bättre. Men men.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Varför inte VPN spärr ala netflix, och pinggräns/pingkick innan match drar igång, dom som har hög ping i detta spel har ju fördel när man springer runt hörn etc, testa själva att vpna till Asien, man får ca 300-400 i ping, lite jobbigt att loota, öppna dörrar, men när du ruschar så hinner dom inte se dig förräns du skjutit dom... en polare klippte 3 st i ett rum, dom hann inte uppfatta vad som hände... inte konstigt att det blir så här hela tiden när man möter asiater, med alla asian namn med massa siffror etc...
Vi testade bara en runda så, efter blivit dödade av D-synk, folk från Asien flera rundor i rad.
En Asiat hamnade i vår squad en gång, på eu server... vi frågade varför han spelade på EU servrar... va inga konstigheter sa han, för pingens skull, sa han rent ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Själv rapporterade jag två squads med totalt sju spelare som uppenbart myglade med både radar och aimbot. Jag tror de har nån laddningscheat med för jag kan inte ladda om mina vapen på en hundradels sekund. Jag hade nog inte ens brytt mig om att kolla replayen då jag dog av nåt annat men en av dom sköt mot mig utan att ens sett mig och jag ville kolla vad det var. Det komiska med det hela var att de två cheater-squadsen krigade med varandra i slutstriden. Bäst cheater vann. Och föga förvånande hette de xiaoxiuan, xiangbang, wangchu osv.
Så här är det mest varje dag. Men det är lite bättre mitt på dagen faktiskt, då kan man bli dödad av folk som skjuter lika illa som en själv. Att spela efter 23 är lönlöst, det är så mycket kineser. Igår behövde jag bara rapportera en när jag spelade mellan 17-20.

Skrivet av Klyrre:

Ja funderar på att lägga ner pubg efter ca 2k timmar. Har skickat in otaliga tickets men de hjälper ju föga att man får svar när inget annat händer. Hade dom bara lyckats få bort kineserna från eu-servers så hade mycket blivit bättre. Men men.

Skickades från m.sweclockers.com

Mängden kinahackare är ju larvig, lusten att spela har avtagit kraftigt. Hoppas att ansvariga på bluehole åker på en månadslång rännskita.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Varför inte VPN spärr ala netflix, och pinggräns/pingkick innan match drar igång, dom som har hög ping i detta spel har ju fördel när man springer runt hörn etc, testa själva att vpna till Asien, man får ca 300-400 i ping, lite jobbigt att loota, öppna dörrar, men när du ruschar så hinner dom inte se dig förräns du skjutit dom... en polare klippte 3 st i ett rum, dom hann inte uppfatta vad som hände... inte konstigt att det blir så här hela tiden när man möter asiater, med alla asian namn med massa siffror etc...
Vi testade bara en runda så, efter blivit dödade av D-synk, folk från Asien flera rundor i rad.
En Asiat hamnade i vår squad en gång, på eu server... vi frågade varför han spelade på EU servrar... va inga konstigheter sa han, för pingens skull, sa han rent ut...

Där håller jag med. Att köra VPN för att få hög ping och därmed fördel i spelet är att nyttja kända problem. En exploit helt enkelt. Kanske inte värt en perma-ban, men nån form av hårdare block borde de kunna sätta upp.

Permalänk
Medlem

Fler som har små irriterande buggar efter update? Mitt reddot byter tillbaka till standard rund röd prick lite som de vill samt att ja inte kan använda "del" för att ta bort marker från kartan...

Man kan även göra en survey som tar nåra minuter som ja tycker alla borde göra för att visa sitt missnöje med/mot framförallt fuskande kineser då detta är spelets största bekymmer sen över ett år tillbaka...

Surveyn finns tillgänglig i lobby uppe t.v där nyheter visas för dom som missat...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Fler som har små irriterande buggar efter update? Mitt reddot byter tillbaka till standard rund röd prick lite som de vill samt att ja inte kan använda "del" för att ta bort marker från kartan...

Man kan även göra en survey som tar nåra minuter som ja tycker alla borde göra för att visa sitt missnöje med/mot framförallt fuskande kineser då detta är spelets största bekymmer sen över ett år tillbaka...

Surveyn finns tillgänglig i lobby uppe t.v där nyheter visas för dom som missat...

Både fuskande asiater, och dom som nyttjar den hög pingen, hinner inte se dom runt hörnen när dom ruschar, "drrrrrrr"- död-sen ser man dom... heter oftas xingjang222 ,123Xongtongbong etc

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kommer in i games sen den nya patchen? Kommer till loadingscreen sen står det så i någon minut eller två. Sen kommer "Error Connection timeout. 7.1.4-"

Edit: Verkar ha självläkt.

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Fler som har små irriterande buggar efter update? Mitt reddot byter tillbaka till standard rund röd prick lite som de vill samt att ja inte kan använda "del" för att ta bort marker från kartan...

Man kan även göra en survey som tar nåra minuter som ja tycker alla borde göra för att visa sitt missnöje med/mot framförallt fuskande kineser då detta är spelets största bekymmer sen över ett år tillbaka...

Surveyn finns tillgänglig i lobby uppe t.v där nyheter visas för dom som missat...

Har samma skitbugg när det kommer till rödpunkten.

Permalänk
Medlem

Hur i hela himlen kunde dom släppa flygplansbanan i TDM skarpt? Det är ett mästerverk i skitbygge till bana. Ena sidan vinner 49 av 50 fighter - eller 98 av 100 om du så önskar - för att den är så obalanserad.
Braiga sidan har både planet man springer lätt uppför vingen och gropen till vänster. Dessutom en perfekt sten som täcker diagonalen.
Skitsidan fick ett plan man måste klättra upp synligt vid nosen och springa hela vägen till stjärtfenan. Man dör 4 av 5 ggr bara där. Ska man puscha högersidan finns en liten skitsten som det inte går att ligga bakom ens, plus en propeller. Puscha vänster, ja, då täcks det av gubbarna vi gropen/stenen. Finns ingen vinkel att procka dom som täcker diagonalen från startpunkten heller. Nej, sicken katastrofbanan.

Permalänk
Avstängd

Körde 4 rundor ikväll. 1 vinst och 1 topp 10. Skickade in två anmälningar och fick svar efter sista rundan att en perma-ban delats ut till en.

Så 25% fuskare denna gång om man räknar antalet rundor.

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande många spelare kvar som kör pubg? Tror jag slutade för ca 2 år sen, försökte spela lite igen för typ ett halvår sen men det är ju bedrövligt. Hela spelkänslan är ju borta, man ser aldrig någon i princip och sen pang är man död från ingenstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Är det fortfarande många spelare kvar som kör pubg? Tror jag slutade för ca 2 år sen, försökte spela lite igen för typ ett halvår sen men det är ju bedrövligt. Hela spelkänslan är ju borta, man ser aldrig någon i princip och sen pang är man död från ingenstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä... ingen spelar PUBG längre.
Spelet är i princip helt dött.

Typ bara 10 pers som joinar per runda...

🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Är det fortfarande många spelare kvar som kör pubg? Tror jag slutade för ca 2 år sen, försökte spela lite igen för typ ett halvår sen men det är ju bedrövligt. Hela spelkänslan är ju borta, man ser aldrig någon i princip och sen pang är man död från ingenstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är några.
496,704 stycken just nu.

Lägstanivån på spelare är ganska hög nu.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Är det nån som har problem med packetloss just nu? Jag har testat både vanliga Pubg och lite och båda är ospelbara för mig, allt ljud kommer från fel håll, folk teleporterar in och en del verkar inte kunna döda mig. Jag har iofs mobilt bredband och det är väldigt dåligt väder så det kan ju vara nåt sånt. Jag kollade lite svenska streamers och ingen verkade ha några problem. Mitt nät i övrigt verkar funka normalt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Det va detta jag menade med high ping players, mycket asiater här just nu, ibland har man blivit skjuten innan man ens sett dom sprungit in i rummet man sitter i... dom måste fixa high pingblock på nåt sätt... och vpn lock...

https://www.youtube.com/watch?v=eGUZ_i6jvo0

Permalänk
Medlem

Gjode ett liknande test som wacky gjorde på Karakin , men var väldigt passiv samt höll mig på en del av kartan för jag hade tur med cirklen , men det är inte svårt att vinna

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Gjode ett liknande test som wacky gjorde på Karakin , men var väldigt passiv samt höll mig på en del av kartan för jag hade tur med cirklen , men det är inte svårt att vinna

https://www.youtube.com/watch?v=wigsK-TU_PE&t=2s

Trökigt gameplay deluxe att hålla sig utanför blåa och inte encounta några fighter för att komma till Top10/vinna med 2-3 kills. Känns imo bättre att löpa på mot motståndare och därefter vinna games Vi är alla olika..

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Trökigt gameplay deluxe att hålla sig utanför blåa och inte encounta några fighter för att komma till Top10/vinna med 2-3 kills. Känns imo bättre att löpa på mot motståndare och därefter vinna games Vi är alla olika..

Sa alldrig att det var var kul bare en teori som jag tesdade efter wackys och den funkade med . Spelar inte så . Men var bara tvungen att prova
Om det höll

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Jag hittade nåt igår efter ett tips i en youtubevideo som jag tänkte dela med mig av.
Det är en sida där man kan kolla replays av matcher, sina egna eller andras och få en top-down view av händelserna. Väldigt bra och nyttigt.

https://minmax.gg/chickendinner

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

suttit utan dator nu i 2 månaders tid. spelade jämt pubg varje kväll. nu när jjag kör igen så märker man hur mycket fuskare det finns. som sagt, inte spelat på ett tag så är glad om jag kommer upp i kanske 5-6 kills per runda o hamnar topp 20 men ibland så är man död innan man landat eller skjuten genom en vägg... när fan ska detta sluta ??

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

suttit utan dator nu i 2 månaders tid. spelade jämt pubg varje kväll. nu när jjag kör igen så märker man hur mycket fuskare det finns. som sagt, inte spelat på ett tag så är glad om jag kommer upp i kanske 5-6 kills per runda o hamnar topp 20 men ibland så är man död innan man landat eller skjuten genom en vägg... när fan ska detta sluta ??

Att du dör innan du landat behöver inte betyda att du dör av en fuskare, att du dör bakom en vägg behövere inte betyda att du dör av fuskare. Snarare av en med för hög ping, desync.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

suttit utan dator nu i 2 månaders tid. spelade jämt pubg varje kväll. nu när jjag kör igen så märker man hur mycket fuskare det finns. som sagt, inte spelat på ett tag så är glad om jag kommer upp i kanske 5-6 kills per runda o hamnar topp 20 men ibland så är man död innan man landat eller skjuten genom en vägg... när fan ska detta sluta ??

Finns 100% mer fuskare nu än någonsin. har spelat sedan spelet släpptes i early access och det har aldrig varit så illa som nu.
Sen kan folk skylla på vad de vill. T om säga att du är dålig och att de som fuskdödar dig helt enkelt är bättre än dig men nä.
Det ÄR fler fuskare och majoriteten av dem är kineser. Jäävla tråkigt!

Permalänk
Medlem

@Harbls nick på pubg?

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harbls:

Finns 100% mer fuskare nu än någonsin. har spelat sedan spelet släpptes i early access och det har aldrig varit så illa som nu.
Sen kan folk skylla på vad de vill. T om säga att du är dålig och att de som fuskdödar dig helt enkelt är bättre än dig men nä.
Det ÄR fler fuskare och majoriteten av dem är kineser. Jäävla tråkigt!

räcker det inte med corona ? :')
nej men skämt å sido. är van vid att ligga runt 7-8 kills topp 15 i alla fall men när man dör innanför en vägg så är något galet :/

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Att du dör innan du landat behöver inte betyda att du dör av en fuskare, att du dör bakom en vägg behövere inte betyda att du dör av fuskare. Snarare av en med för hög ping, desync.

Ja asså net work och desyc är ju fruktansvärt dåligt nu på sistone! Hur fan kan dom bara skita i detta och lägga mer energi på att komma med nya banor å andra spelupplägg?
Man ska väl för fasen inte behöva strypa sitt bredband till 56k a la 90-tal för att det ska bli likvärdigt?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KLIONE:

Att du dör innan du landat behöver inte betyda att du dör av en fuskare, att du dör bakom en vägg behövere inte betyda att du dör av fuskare. Snarare av en med för hög ping, desync.

vet vad det handlar om. och har sett innan, det är inget utav att. ping ligger runt 10-15 och skjuter du på en person 150 meter framför dig så ska han inte dö egenom en vägg...

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimsan8923:

eller skjuten genom en vägg...

Det råkade inte vara på nya banan Karakin? 😋

Sedan är 5-6 kills per runda ganska bra numera. Högre klass på spelarbasen över lag nu.