Samsung avtäcker Galaxy S20, S20 Plus och S20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Eller behåll P20, inget fel på den, haft min i snart 2 år och jag kommer inte byta fören den går sönder.

Yupp. Detta är nog första telefonen som jag starkt överväger att ha kvar förbi de 2 år som den är bunden. Batteriet har blivit sämre, men skillnaden är att jag går och lägger mig med 30% istället för 60% batteri kvar, så jag klarar mig ett tag till!

Permalänk
Medlem

8K videofilmning i en mobiltelefon. den lär väl inte klara effektiv eis i 8K däremot?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

8K videofilmning i en mobiltelefon. den lär väl inte klara effektiv eis i 8K däremot?

Sensorn är väl på 64Mpix så borde finnas utrymme, men frågan är om chippen orkar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

första mobil som kan filma i 8K med står det ja tack denna kommer jag köpa lätt

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Chris_Kadaver:

8K videofilmning i en mobiltelefon. den lär väl inte klara effektiv eis i 8K däremot?

Skrivet av medbor:

Sensorn är väl på 64Mpix så borde finnas utrymme, men frågan är om chippen orkar

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag sett gällande 8K-frågan säger att S20-telefonerna kan spela in 8K i fem minuter, vilket suger åt sig 600 MB per minut. Inspelning i 8K är begränsat till 24 fps, så om man vill spela in i 30 eller 60 fps får man sänka till 4K eller 1080p.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Det jag sett gällande 8K-frågan säger att S20-telefonerna kan spela in 8K i fem minuter, vilket suger åt sig 600 MB per minut. Inspelning i 8K är begränsat till 24 fps, så om man vill spela in i 30 eller 60 fps får man sänka till 4K eller 1080p.

@pytonOrm:

8K är bara med tele-objektivet också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

@pytonOrm:

8K är bara med tele-objektivet också

Skickades från m.sweclockers.com

Inte på Ultra

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@medbor:

hur kan 8K vara 3240p ? borde det inte vara 4320P då 2160P är 4K blir förvirrad

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Inte på Ultra

Jo på Ultra har 8K läs info på samsung sida

det står " Samsung Galaxy S20 Ultra 5G

Nytt årtionde. Ny standard.
Möt Galaxy S20 Ultra 5G. Revolutionerande 8K-video innebär en helt ny nivå för video, foto och delning. Lägg till Samsung Knox-säkerhet, ett intelligent batteri, kraftfull processor och massiv lagring - och Galaxy S20-serien blir en ny mobilstandard."

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

Jo på Ultra har 8K läs info på samsung sida

det står " Samsung Galaxy S20 Ultra 5G

Nytt årtionde. Ny standard.
Möt Galaxy S20 Ultra 5G. Revolutionerande 8K-video innebär en helt ny nivå för video, foto och delning. Lägg till Samsung Knox-säkerhet, ett intelligent batteri, kraftfull processor och massiv lagring - och Galaxy S20-serien blir en ny mobilstandard."

Jo fast det är väl inte bara tele-objektivet som kör 8K inspelning på ultra som det är på s20 och s20+

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

@medbor:

hur kan 8K vara 3240p ? borde det inte vara 4320P då 2160P är 4K blir förvirrad

Kanske filmas i 21:9 eller något annat dumt förhållande? Jag vet bara vad mkbhd sade i hans video om s20 förutom ultra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu ’telefoto’ linsen på icke ultra har ju 76 graders öppning, långt från tele med andra ord...

De ha en ultrawide och två vanliga där en är optimerad för bättre ljusinsläpp och den andra högre upplösning...

Hela ’tele’ aspekten är ju cropping och digital zoom...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

"....med 100x zoom-kapacitet..."

Digital zoom är zoom på samma sätt som uppskalning är upplösning. Alltså inte alls.

Med Samsungs ai-algoritmer ser jag fram emot rejäl zoom.

med eller utan enhance?
Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det är ett påstående som du har och som jag är väldigt tveksam till. Även om folk köper sin mobil genom abonnemang så inte väljer de en dyrare telefon bara för sakens skull, utan den dyrare telefonen har flera saker som de önskar.
Bara en sådan sak som att ta foto med sin mobil syns det en skillnad om man har en 15 000 kr eller 1500kr mobil. Andra saker är större display snabbare cpu och gpu o.s.v. Och ja det märks väldigt stor skillnad i spel m.m vad man har för gpu, både på pc som på mobilen.

Bra skillnad vettefan Asså, man kan få en bra kamera på en mobil för säg 3000 kr. Och dessutom majoriteten av dem som köper en flaggskepsmobil spelar inte. Det är mer en statusgrej än nåt annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Jag är beredd att betala max 6000 för en ny telefon, helst under 5000. Köper man en telefon för 15000 så är det 9-10 papp som kunde gått till fonder eller aktier. Efter tre års ägande så är det ett par tusen i avkastning, plus att värdet på luren minskat från 15 lök inköp till kanske 4 tusen. 11 tusen i förlust + 2 tusen utebliven vinst. Man kan ju räkna lite på det istället för att stirra sig blind på spec-listan. Blir snabbt dyra 35 bilder med superzoomen som man bara var tvungen att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Köpte snäckan Plantronics Voyager Legend och jag vet visserligen inte hur bra mikrofonen är men blev lite chockad över hur dåligt ljud det var i den. Jag tänkte att ett headset som bara är till för samtal och kostar 700-800kr borde ha ganska bra ljud, men nej det låter rätt illa faktiskt. :/ Var ju tur att jag fick den till ett bra pris på en kampanj åtminstone.. men blev sjukt besviken.

Jag kör sjäv med Plantronics Voyager 5200 för jobbet och med UC adaptern är det helt klart det bästa jag har haft och jag har haft en drös med båda kablade och DECT baserade headset i de högre prisklasserna. Ljudet för både mig och de som lyssnar är vad jag skulle säga perfekt och då jag jobbar remote är det extremt viktigt.

Så vet inte vilken mobil du har, men jag vet att det har varit väldigt vanligt med plagierade jabra samt plantronics headset ute på marknaden så släng iväg ett mail till plantronics och be de bekräfta att ditt är äkta om du tycker de låter dåligt, för de är verkligen bland de bästa där ute.

Det är inte lika bra utan UC adaptern direkt mot mobilen och utan HD voice etc med skype, zoom etc men det är fortfarande bättre än med min mobil egna mic. Jag har även ett par galaxy buds, och de kan man inte prata med annat än i nödfall i jämförelse

Permalänk
Lego Master

Störde mig lite på att inga svenska butiker har 16/512-modellen av S20 Ultra, så jag jagade runt lite. Samsung chatt-support:

Citat:

Jag
15:36:54 Varför finns inte 16gb/512gb-modellen av S20 Ultra att få tag i i Sverige?

Lena
15:37:20 Välkommen till Samsung Support! Mitt namn är Lena. Ska läsa igenom din beskrivning, tack för att du väntar!

Jag
15:40:25 Jag har pratat med ett par återförsäljare och operatörer, men ingen av dem hade någon info om situationen, så tänkte att ni kanske har info. Tyska Amazon har 16/512-modellen, tex.

Lena
15:42:12 Den versionen av S20 Ultra säljs dessvärre inte i Sverige på grund av efterfrågan. Det finns tyvärr inga planer i nuläget på att den kommer komma till den nordiska marknaden.

Jag
15:42:42 okej, intressant. ingen som har frågat mig. men då vet jag! tackar.

Lena
15:43:26 Det var så lite! Om du inte har några andra frågor, får jag önska dig en fortsatt trevlig dag!

Well, that sucks.
Menar Samsung på allvar att de menar att det inte finns nån efterfrågan efter deras fetaste telefon på nordiska marknaden, eller är det bara ett svepskäl pga våra konstiga avgifter, så telefonen helt enkelt blir för dyr för konsument?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Störde mig lite på att inga svenska butiker har 16/512-modellen av S20 Ultra, så jag jagade runt lite. Samsung chatt-support:

Well, that sucks.
Menar Samsung på allvar att de menar att det inte finns nån efterfrågan efter deras fetaste telefon på nordiska marknaden, eller är det bara ett svepskäl pga våra konstiga avgifter, så telefonen helt enkelt blir för dyr för konsument?

Efterfrågan finns så klart men dem har väl säkert gjort valet att efterfrågan inte är stor nog vilket är synd.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

@nukethenick: köper du ingenting kan du lägga än mer på aktier.
edit: håller dock med om att det är fruktansvärt mkt pengar för en telefon.

Permalänk
Medlem

samsung och deras budget processorer.. varför får vi inte snapdragon i europa?
känns som dom mjölkar europa kunder på vinstmarginaler.. :/