/Bytes - Fläktar, SSD och RAM + Säljes: Minirensning

Permalänk
Medlem

/Bytes - Fläktar, SSD och RAM + Säljes: Minirensning

Hej,

Noctua svart
Jag är ute efter en svart Noctua 120mm-fläkt för att färdigställa mitt nya bygge. Vill du byta till brun Noctua-fläkt har jag det nedan.

LED-fläktar
Till min kompis dator så är jag ute efter några LED-fläktar där det egentligen inte spelar så stor roll vad det är för något utan så länge det är något som lyser, antingen statisk färg eller skiftande. Ute efter 3 stycken fläktar. Jag har idag en ljusblå Corsair SP120 samt två stycken vita Fractal Design-fläktar från ett Focus G-chassi så om någon sitter på någon av de så jag får totalt 3 av någon kan det också funka, han vill ha 3 likadan fläktar i chassit.

RAM
Kompisen har idag 2x4 2666MHz i sin dator men han funderar på om man skulle ta steget upp till 16GB, någon som har något till salu eller rent av vill byta ner sig och få lite extra pengar på kontot?

SSD
Ute efter någon SSD på 256-500GB med riktpris på runt/under 1:-/GB. Har en mSata 180GB nedan som kan gå åt ditt håll om intresse finns.

Bortbytes
- 4 st Noctua 120mm-fläktar(kollar upp modell ikväll)
- 2 st Corsair SP140(oanvända, monterade bort från en Corsair H115i Pro)
- 2x4GB Corsair Vengeance LP 2666Mhz(bekräftar hastigheten ikväll)
- 180GB mSata SSD (kollar upp exakt modell ikväll)
- Silverstone SFX-L 500W med vobblande fläkt. PSU:t är semipassivt och låter ingenting om man inte pushar mot högre effekt men när fläkten börjar arbeta så ger den ifrån sig ljud. Inte på den nivån där man inte klarar av att lyssna på det en kortare period men tillräckligt högt för att inte vilja ha det på hela tiden. Perfekt för någon som inte kommer pusha agget? Alla kablar och kartong finnes samt SFX -> ATX-plåt.
- GTX 980 Ti EVGA SC som får artefakter så fort man installerar drivrutiner. Fick det för länge sen och provade byta kylpasta och satte in det i en dator igen nyligen och det fungerade bra tills drivrutinerna blev installerade, då blev det artefakter och till slut bluescreen. Kan vara mer fel än så på grafikkortet men har inte testat det noggrant. Säljes/bytes som defekt.
- Corsair Obsidian 800D i fint skick överlag

(Kan uppdateras med mer saker under kvällen)

Skriv här i tråden eller skicka ett PM på vad du har och om du kan tänka dig byta emot något alternativt vad du vill ha för det vid försäljning. Är du inne i annonsen och ser något av det jag kan tänka mig byta bort som du gillar är du självklart välkommen att lägga ett bud på de sakerna isåfall

Jag och grejerna finns i Täby men jag arbetar i Sickla och spelar discgolf på helgerna i Kungsängen så rör mig mycket runt om Stockholm. Har flera referenser om det ska skickas och förväntar mig att du har det likaså vid en distansaffär.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har nog 3st blå led 120mm att sälja. Intresserad?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Har nog 3st blå led 120mm att sälja. Intresserad?

Vad är det för modell och vad tänkte du i pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Vad är det för modell och vad tänkte du i pris?

Återkommer efter jobbet i eftermiddag kan kolla då.

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Återkommer efter jobbet i eftermiddag kan kolla då.

Gör så!

Permalänk
Medlem

100+frakt gtx 980ti

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Återkommer efter jobbet i eftermiddag kan kolla då.

Det är 3st Cooler Master SickleFlow 120mm blå led 3pin

150 + frakt?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Avstängd

200+frakt gtx 980ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Det är 3st Cooler Master SickleFlow 120mm blå led 3pin

150 + frakt?

Tackar för förslaget men med frakt kommer man hamna runt 200:- och då känns det nästan mer värt att köpa 3 nya från NetOnNet för 267:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Info på msata disken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timmerdalen:

Info på msata disken?

Kommer hem om en timme, kan kolla upp modell osv då. Kan dock inte ge någon Smart-info eller motsvarande då jag inte har någon mSata-kompatibel enhet tyvärr. Dock väldigt lite använd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har 4 st ML-fläktar (2st 120mm och 2 ST 140mm) samt Phanteks Halo till dessa (2st 120mm och 2st 140mm) om något av det skulle vara intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Jag har 4 st ML-fläktar (2st 120mm och 2 ST 140mm) samt Phanteks Halo till dessa (2st 120mm och 2st 140mm) om något av det skulle vara intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Vad tänkte du dig för paket med 1 120mm och 2 140mm?

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag har så mycket att byta med
Lite gamla ram minnen
AVerMedia Live Gamer Portable Capture card
Trådlös datormus...
Hur mycket är du villig att sälja det för annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Vad tänkte du dig för paket med 1 120mm och 2 140mm?

med eller utan Halo's? (ska dubbelkolla så att jag har alla Halo's jag sa )

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

250+frakt gtx 980ti

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hikolo:

Vet inte om jag har så mycket att byta med
Lite gamla ram minnen
AVerMedia Live Gamer Portable Capture card
Trådlös datormus...
Hur mycket är du villig att sälja det för annars?

Vad är det du vill köpa?

Skrivet av sweisdapro:

med eller utan Halo's? (ska dubbelkolla så att jag har alla Halo's jag sa )

Med Halo's

Skrivet av malmmalm:

250+frakt gtx 980ti

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat.

Permalänk
Medlem

Haha, ibland är man lite snabb. Nätaggregatet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Med Halo's

Har tyvärr bara kvar halos till 120mm (2 st), tror jag har kvar kabeln så att man kan koppla dem till moderkort om det fortfarande är intressant

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Har tyvärr bara kvar halos till 120mm (2 st), tror jag har kvar kabeln så att man kan koppla dem till moderkort om det fortfarande är intressant

Hm, okej. Vad tänkte du för 2 st Halo då? (Inga fläktar då jag har)

Permalänk
Medlem

Lägger 400+frakt för gtx 980+SFX-L 500W.när tänkte du avsluta?

Skickades från m.sweclockers.com