Wolcen: Lords of Mayhem – Hack n' slash i Diablo-anda

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Tror jag vart med om en release där det funkat att spela direkt i princip. Förstår inte hur det kan vara så svårt varje gång?

antal spelare ökar dramatiskt och det är svårt att förutsäga hur allt kommer funka.
path of exile fick 50% mer spelare och vart överraskade och det tog tid att fixa köer och server

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat att lira idag. Hur fungerar det? Går det att lira solo?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag har inte testat att lira idag. Hur fungerar det? Går det att lira solo?

Skickades från m.sweclockers.com

Offline funkar. Inte online. Runt 18 kanske det börjar funka tydligen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Offline funkar. Inte online. Runt 18 kanske det börjar funka tydligen.

Segt. Det verkar ju fritt fram att fuska på solo så det är ju lite mindre attraktivt att spela där även om det inte direkt påverkar en. Utöver att man inte kan lira med samma gubbe då.
(De kallar de mods )

Men jag är rejält spelsugen och det finns ju fördelar med ens sologubbe att man kan vara lite mer frikostig när man lirar eftersom om man tabbar sig så vet man iaf bättre till sin "riktiga" gubbe online senare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills dom löst det med online delen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

90 min kvar nu då. Taggar lite.
Hoppas att det går lite smidigare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

90 min kvar nu då. Taggar lite.
Hoppas att det går lite smidigare idag.

Hoppas, jag fick in några timmar igår iaf. Tror jag är på A1 bossen nu. ca lvl 23(tror jag, i krokarna iaf). Ruggigt svår. Hade kört några timmar och kände att tålamodet tröt och jag gick upp 04:20 imorse, så det var dags ge upp för stunden.

Jag lirade ca 10h beta och tycker drop rate på legs/uniques och även nya skills har gått ner markant, men det kanske var meningen. Har inte hittat en enda grej bättre än gul än.

Permalänk
Medlem

@Frisell: Ja drops leg/uniques var väl boostade under EA så att man hade någon chans att få testa grejerna.

Hoppas att det går bättre ikväll, vill ju lira på online gubben >.<

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Hur går det? Är det möjligt att spela online ännu? Riktigt sugen på att köpa och testa dettta.

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

Detta kan nog vara något för mig senare när online-delen är fixad. Började ganska nyligen med PoE så man har lite att göra så länge

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBjud:

Hur går det? Är det möjligt att spela online ännu? Riktigt sugen på att köpa och testa dettta.

Nä. Cloudserver maintenance fortfarande. Nu har dom förlängt den igen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Ser bra ut men mitt vega 56 orkar inte dra runt i 4k med allt på max

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Nä. Cloudserver maintenance fortfarande. Nu har dom förlängt den igen.

Förlängt det med mer än till kl 18?

Skrivet av Frisell:

Hoppas, jag fick in några timmar igår iaf. Tror jag är på A1 bossen nu. ca lvl 23(tror jag, i krokarna iaf). Ruggigt svår. Hade kört några timmar och kände att tålamodet tröt och jag gick upp 04:20 imorse, så det var dags ge upp för stunden.

Jag lirade ca 10h beta och tycker drop rate på legs/uniques och även nya skills har gått ner markant, men det kanske var meningen. Har inte hittat en enda grej bättre än gul än.

Jag är lvl 17 så du ligger före :). Jag har inte kört betan så jag kan inte jämföra med något. Men jag tycker att det bra att allt inte droppar på en gång för då spar man lite på det göttigaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Förlängt det med mer än till kl 18?

Ja. ingen deadline nu ens.

Twitter

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

@MrBjud: Det gick att spela igår kväll, dock var det hög belastning på servrarna och jag fick försöka connecta ett 30-tal gånger innan jag kom in. Väl inne spelade jag och en polare ett par timmar utan större problem, lite småbuggigt fortfarande men spelet är kul hittills.

Om du inte har köpt än skulle jag väntat en vecka eller två tills allt lugnat ner sig.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Spelat offline nu och är lvl 23. Gillar det skarpt, dock får jag smisk av Act 1 bossen i tredje fasen. Skoj att det är så utmanande.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen inte Rage/willpower mekaniken, men det kommer man säkert över senare.. samt inlåsningen av skills

hann bli runt level 21-24 eller nåt kommer inte ihåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

Gillar verkligen inte Rage/willpower mekaniken, men det kommer man säkert över senare.. samt inlåsningen av skills

hann bli runt level 21-24 eller nåt kommer inte ihåg.

Se till att ha en skill du kan dumpa will/rage för att få det motsatta du behöver.
Jag tycker det ger en bra utmaning. Man får tänka lite taktiskt, inte bara kötta på som det är vid vissa spel. Gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

Gillar verkligen inte Rage/willpower mekaniken, men det kommer man säkert över senare.. samt inlåsningen av skills

hann bli runt level 21-24 eller nåt kommer inte ihåg.

Det fanns en på poängkartan som gör att man passivt genererar rage istället för att den minskar hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det fanns en på poängkartan som gör att man passivt genererar rage istället för att den minskar hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

jo jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Se till att ha en skill du kan dumpa will/rage för att få det motsatta du behöver.
Jag tycker det ger en bra utmaning. Man får tänka lite taktiskt, inte bara kötta på som det är vid vissa spel. Gillar det.

som mana men extra steg emellan.

och ja jag tyckte inte om det i d3 heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Se till att ha en skill du kan dumpa will/rage för att få det motsatta du behöver.
Jag tycker det ger en bra utmaning. Man får tänka lite taktiskt, inte bara kötta på som det är vid vissa spel. Gillar det.

Kan man som melee använda willpower till något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar som jag fastnat på "Secrets of Anankis".
Jag har kommit till Core men på questet står det fortfarande "Reach Anankis's halls 3".
Och Anankis's halls 3 är ju där man är innan Core...? Bugg? Missat något?
Har mer eller mindre rensat hela Anankis's Halls 3.

Har såklart pratat med Primordial Guardian också annars så kommer man ej vidare.
Har stått still i Core i 10 minuter utan att det hänt något.

***LÖST***
Funkade efter att ha sprungit tillbaka ett par gånger...

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kan man som melee använda willpower till något?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ganska ny på spelet och har enbart spelat Range via offline. Så jag kan inte riktigt uttala mig om melee tyvärr.

Permalänk
Medlem

Blir en Refund på det här, kan fortfarande inte spela online. Gick hela deras team ut och söp direkt vid launch eller?

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Blir en Refund på det här, kan fortfarande inte spela online. Gick hela deras team ut och söp direkt vid launch eller?

Missat deras twitter? Lägger upp statusuppdateringar hela tiden, bara att vänta nån dag så lär det funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

började en ny gubbe igår offline, gick sådär act 1 bossen fick ner mig en gång men annars flöt det på bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kan man som melee använda willpower till något?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja om du har en catalyst som offhand kan du casta alla spells en mage kan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Blir en Refund på det här, kan fortfarande inte spela online. Gick hela deras team ut och söp direkt vid launch eller?

Personligen tycker jag att singleplayer delen ensamt är värt de 30euro spelet kostade. Spelet är ju svinbra. Har man inte tålamod så visst kan man ju göra en refund eller om man vill hämnas på företaget men man straffar nog sig själv mer än man straffar dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu har jag inte läst igenom hela tråden så kanske har missat men för mig som fortfarande vill ha ett nytt D2, hur bra passar Wolcen in i det? Är det mer D3 eller PoE?
Ni som har testat, vad tycker ni (trots lite online-problem)?