Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paka10:

Jag å frugan har spelat Rayman Legends och även Diablo 3, men söker nu ett nytt co op-spel, vad har ni för tips? Gärna ett spel som hellre liknar Rayman än Diablo 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Trine 1 och 2 är givet!

Finns Overcooked till PS4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag har Gran Turismo Sport men verkar ju finnas nu Gran Turismo Sport Spec 2. Är det en helt ny version? Kan man med vanliga GT Sport kunna uppdatera till det nya eller måste man köpa det separat? Tack på förhand.

Jag Tror! det är original GT sport fast med alla gratis uppdateringarna på skiva eller ett paket för att det ska gå fortare att ladda ner och komma igång och för nya med lite extra start pängar så det också går lättare att komma ikapp snabbare de som har spelat sän start

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Ps4 remote app fundering!
Har försökt koppla till min huawei p30pro men bilden blir bara fördröjd, med och utan dualshock kontrollen, till och med i startmenyn på ps4 så hänger det inte med om jag väljer lägsta upplösningen i appen. Men om jag då istället kör det till pojkens historiskt lastgamla Lenovo surfplatta så fungerar det utan problem, vad beror det på och vad kan man göra åt det?
Både ps4an och telefonen/surfplattan är på wifi och jag kör med 12mbit ADSL.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreasjoo:

Ps4 remote app fundering!
Har försökt koppla till min huawei p30pro men bilden blir bara fördröjd, med och utan dualshock kontrollen, till och med i startmenyn på ps4 så hänger det inte med om jag väljer lägsta upplösningen i appen. Men om jag då istället kör det till pojkens historiskt lastgamla Lenovo surfplatta så fungerar det utan problem, vad beror det på och vad kan man göra åt det?
Både ps4an och telefonen/surfplattan är på wifi och jag kör med 12mbit ADSL.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad du har för Internet in spelar nog inte så mycket roll, Utan mer vad det är för fart på det interna.
Däremot så om du kör över wifi så ska du nog se om du kan köra på 5ghz (wifi 5) bandet snarare än 2.4ghz för det lan skicka mer data snabbare men det har mindre rekvid. Sedan är det ju okså att rekommendera att köra kabel så långt det går med

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Vad du har för Internet in spelar nog inte så mycket roll, Utan mer vad det är för fart på det interna.
Däremot så om du kör över wifi så ska du nog se om du kan köra på 5ghz (wifi 5) bandet snarare än 2.4ghz för det lan skicka mer data snabbare men det har mindre rekvid. Sedan är det ju okså att rekommendera att köra kabel så långt det går med

Hur kan det komma sig att det funkar på surfplattan men ej telefonen då tro? 🤔
Kan jag ändra till 5ghz i routern då den stödjer det, utan att något annat i nätverket slutar fungera? Vet inte riktigt hur det där fungerar.. Har lite onödigt krånglig väg fram till routern om jag ska köra med kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det bra spel man kan ladda ner gratis men som man kan spela online gratis också utan sånt plus konto eller vad det heter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Finns det bra spel man kan ladda ner gratis men som man kan spela online gratis också utan sånt plus konto eller vad det heter?

Destiny 2/Warframe/Fortnite/Apex

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreasjoo:

Hur kan det komma sig att det funkar på surfplattan men ej telefonen då tro? 🤔
Kan jag ändra till 5ghz i routern då den stödjer det, utan att något annat i nätverket slutar fungera? Vet inte riktigt hur det där fungerar.. Har lite onödigt krånglig väg fram till routern om jag ska köra med kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vet jag tyvärr inte. Vet inte vilken ratuter du kör men det ska du kunna göra utan att något annat krånglar, lite konstigt dock att det är i rautern du ändrar det i? Alla de jag har stött på skickar både 2,4 och 5 samtidigt och du väljer då bara på mottagande enhet vilket av de två du vill ansluta till. om mottagande enhet inte stödjer 5 så syns det helt enkelt inte i wifi listan.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Tjena, tänkte höra om nån känner igen ett fel och kanske har en lösningen.

min Ps4 slim 1tb vill att jag ska installera om systemet och har gjort allt rätt, men när han ska börja installera får jag bara upp en felkod att den inte hittar system hårddisken.

Har testat att rensa å formaterad om hårddisken, den funkar fint i Windows på datorn. testa olika usb minnen. men vet inte hur jag ska gå vidare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av klonken97:

Tjena, tänkte höra om nån känner igen ett fel och kanske har en lösningen.

min Ps4 slim 1tb vill att jag ska installera om systemet och har gjort allt rätt, men när han ska börja installera får jag bara upp en felkod att den inte hittar system hårddisken.

Har testat att rensa å formaterad om hårddisken, den funkar fint i Windows på datorn. testa olika usb minnen. men vet inte hur jag ska gå vidare..

Vad får du för exakt felmeddelande? (Gärna på engelska).
Är det den interna PS4 HD:n eller en extern HD-disk du syftar på ovan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klonken97:

Tjena, tänkte höra om nån känner igen ett fel och kanske har en lösningen.

min Ps4 slim 1tb vill att jag ska installera om systemet och har gjort allt rätt, men när han ska börja installera får jag bara upp en felkod att den inte hittar system hårddisken.

Har testat att rensa å formaterad om hårddisken, den funkar fint i Windows på datorn. testa olika usb minnen. men vet inte hur jag ska gå vidare..

Hur är systemdisken testad i datorn?
Vanlig formatering och lägga lite filer. Eller kört tillverkarens diagnostikprogram för att verkligen verifiera hårddisken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd

Fick denna från CDON idag.
Känns som valet är givet men kanske missar jag något.

https://imgur.com/TrPeu8i

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Blir fasen inte klok på detta trots att jag försökt läsa (men må väl vara trög)

Jag har ju mitt vanliga psn konto. Funderar på att skaffa ett (sub) konto till sonen också på ps4an. Blir detta låst endast till denna enhet eller kommer det kunna "flyta med genom åren" till ps5 etc också?

Går det på något sätt att han för över sparfilerna från de spel som vi spelat tillsammans eller måste han starta från scratch på nya profilen/kontot?

Kommer han kunna skaffa ett eget psn id samt göra om allt till ett eget konto med egen mail den dagen det blir aktuellt med (sub)kontot som grund?

Tycker detta med familjedelning känns ytterst förvirrande. Funkar ju att han spelar på mitt konto/profil som i dagsläget men skulle lika gärna kunna börja med en egen variant inför framtiden där han längre fram kan lägga till egna vänner o så?

Eller är det lättare att bara skapa ett vuxenkonto i hans namn om man inte behöver ange ålder etc där? Inte direkt så att jag känner att jag behöver låsa något för honom eller så.

Update: Om jag fattar allt rätt nu efter o läst mer så kommer jag alltså behöva fuska med hans ålder på hans eventuella konto för att han ska kunna spela med kompisar (om nåt år kanske) trots att föräldrar tillåter det?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på roliga spel så som ''Inside'' ''oddworld'' med mera. Gratis är såklart ett plus

Permalänk
Medlem

får felkod NP-40833-8. när jag ska in på psn store.. har testat det mesta allt funkar ok wifi osv men PSN-store kommer jag inte in på ... varför ?? blir tokig....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

får felkod NP-40833-8. när jag ska in på psn store.. har testat det mesta allt funkar ok wifi osv men PSN-store kommer jag inte in på ... varför ?? blir tokig....

Efter en snabb Googling verkar det vara något med att ip har blivit bannad av någon anledning? Testat stänga av router ifall du får en ny ip från isp?

Enligt tråden länkad nedan verkar det annars som att det ska gå att vänta ut det enligt snubben som varit i kontakt med psn supporten.

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/forums/account-and...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

ja koden verkar vara nån IP-block :s.... fast jag har ju inte gjort nåt olagligt? har knappt spelat dom senaste dagarna pga sjukdom.. så jäkla konstigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja koden verkar vara nån IP-block :s.... fast jag har ju inte gjort nåt olagligt? har knappt spelat dom senaste dagarna pga sjukdom.. så jäkla konstigt...

Inte nån annan i hushållet heller som kan hittat på med nåt? Verkar vara minst sagt luddig felkod. Men testa att få en ny ip från isp om det hjälper.

Eller köra telefonen som hotspot/wifi o se om det funkar då så märks det väl om det är bannat på ip för den borde ju rimligtvis ha en annan ip adress.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

vet inte vad som spökade men nu funkar det iaf.. mycket märkligt...

Permalänk

klämde till på en ps 4 pro i dag senaste versionen så hoppas man blir nöjd satt och velade länge om jag skulle ta en xbox one x eller ps 4

Permalänk

Någon här som lirar Dreams?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arneankann:

Någon här som lirar Dreams?

Verkar spännande, har du spelat/spelar det?

Permalänk
Medlem

Alltså, PS4 CUH-1216B är alltid 1000 GB?

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av fecko:

Alltså, PS4 CUH-1216B är alltid 1000 GB?

Det går ju att byta hårddisken i en PS4 väldigt änkelt.
https://www.playstation.com/sv-se/get-help/help-library/syste...
Så om det är begangnad så kan förre ägaren säkert gjort det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

FF7 deluxe edition verkar slut hos elgiganten, något som vet ifall de får in fler? Skulle precis beställa..

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ladda hem Destiny 1, för det står Köp för 599 Kr och jag köpte det igår via PS Store fast på webbsida inte i konsolen.

Fast i konsolens PS Store så ligger Destiny 1 i köpt listan av mina spel men när jag klickar mig in så står det köp för 599 Kr.

Såg nu att det står tilläggspaket, men enligt beskrivningen så är detta både spelet och alla expansioner.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har du köpt det begagnat tro? Destiny Collection kommer med en voucher för expansionerna om det är det du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Har du köpt det begagnat tro? Destiny Collection kommer med en voucher för expansionerna om det är det du menar.

Köpte digitalt via PS Store på webbsida.

Det är att det står "tilläggspaket" och inte "Spel" känns som att jag lurat mig själv.

Destiny The Taken King

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Köpte digitalt via PS Store på webbsida.

Det är att det står "tilläggspaket" och inte "Spel" känns som att jag lurat mig själv.

Destiny The Taken King

Ångra köpet!
Hutlöst dyrt för ett så gammalt spel. Och är det inte ens komplett så känns det inte bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ångra köpet!
Hutlöst dyrt för ett så gammalt spel. Och är det inte ens komplett så känns det inte bättre.

Gjort det nu.

Fattar inte varför det är så många namn på första spelet. Ser 3 olika för hutlösa priser, vill bara lira det vanliga vanilla.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil