Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Satt och funderade lite och nu verkar erbjudandet på ssdn vara borta..

Permalänk
Medlem

@twit: Webhallen tog precis ner erbjudandet på A1000 verkar det som =( Jag han norpa en men polarn hann inte

Edit: För en gångs skull var jag inte 30 minuter för sen för att fynda. Lucky me I guess.

Permalänk
Skrivet av Frull3:

Ej i lager men går att beställa
Asus GTX 1660 SUPER Dual Evo --> 2399 kr

GTX 1660 SUPER prisjakt

någon som beställt som fått sitt kort? väntat sedan 17 januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag vill minnas att ordinariepriset som stod på sidan också var felaktigt lågt. De har fått in en felaktig prisuppgift helt enkelt.

Men visst, om du skriker tillräckligt högt och mycket antar jag det finns en chans att du kan få loss skärmen till det priset om du vill vara sån...

Jag fick Sony tvn i julas för 8000kr(ordinarie runt 13000) från hifi klubben trots att det bara var något fel i deras prissystem. 😋 Behövde inte skrika någonting alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av beta_se:

Tänk på - Vad jag kan utläsa måste du prenumerera ytterligare ett år och att det dras automatiskt från dig! Hur läser ni det? Någon som vet.
Taget från Dustin:
4) BETALNINGSSÄTT KRÄVS FÖR 1 ÅRS FÖRBETALD PRENUMERATION: Du köper en prenumeration som förnyas automatiskt efter det första året. För att aktivera prenumerationen måste du registrera dig online och lämna faktureringsinformation. Priset som betalas idag gäller det första året av din prenumeration, vilken sedan förnyas automatiskt och faktureras enligt det aktuella förnyelsepriset som anges på norton.com/pricing. Priset kan komma att ändras, men i så fall blir du informerad i förväg via e-post.

Hör hemma i denna tråden så flyttar citatet hit. Är inte detta rätt standard? Du tecknar ett abonnemang och får ett specialpris första året, men sen när det året gått ut så går det automatiskt upp till full pris igen. Tror absolut inte att du binder dig på en längre tid än det året du betalar för, men du måste komma ihåg att säga upp din prenumeration i tid. Ofta ifall man förbetalar för en viss tid så kan du ju säga upp det en vecka senare och det fortlöper den förbetalda tiden. Så har jag med min VPN. Betalade för 3 år, sa upp den en vecka senare, nu rullar den i tre år och sedan upphör det. Kan inte prata för just Norton men så fungerar det ju alltid i min erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Hör hemma i denna tråden så flyttar citatet hit. Är inte detta rätt standard? Du tecknar ett abonnemang och får ett specialpris första året, men sen när det året gått ut så går det automatiskt upp till full pris igen. Tror absolut inte att du binder dig på en längre tid än det året du betalar för, men du måste komma ihåg att säga upp din prenumeration i tid. Ofta ifall man förbetalar för en viss tid så kan du ju säga upp det en vecka senare och det fortlöper den förbetalda tiden. Så har jag med min VPN. Betalade för 3 år, sa upp den en vecka senare, nu rullar den i tre år och sedan upphör det. Kan inte prata för just Norton men så fungerar det ju alltid i min erfarenhet.

Funkkar så för Norton också, kan ta bort automatisk förnyelse fast direkt om du så vill.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnslaveTheBrave:

Känns rätt tråkigt med 1080p på 32" 🤔

Permalänk
Skrivet av breakman:

Känns rätt tråkigt med 1080p på 32" 🤔

Ja, kanske det🤔 Men om man inte är så kräsen så borde det funka tänker jag. Jag spelade i över ett år på min 47" 1080p tv. Inte optimalt, men det funkade!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Känns rätt tråkigt med 1080p på 32" 🤔

Det finns en AOC ips 32“ 1440p 75hz freesync för 2400;-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4831181

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Det finns en AOC ips 32“ 1440p 75hz freesync för 2400;-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4831181

Otroligt vilka skärmar man kan få för pengarna nft jämfört med några år bakåt ändå.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Känns rätt tråkigt med 1080p på 32" 🤔

sen värt att notera är "Gränssnitt = 2 x HDMI"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Det finns en AOC ips 32“ 1440p 75hz freesync för 2400;-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4831181

Har den äldre varianten (VA-panel) med samma produktnamn, och kan varna för att den inte går att justera alls i höjdled och saknar VESA-fästen. Funkar däremot bra som en sidoskärm eller liknande.

Permalänk
Medlem

@mrvision de kör med rabatter året runt, så tyvärr gjorde du ingen större deal. Det du betalade är normalpriset.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Lite olika på hur mycket men vissa kurser som tydligen kostat 199€ kostar typ 14,99€.

Logga öppna udemy med inkognito-läge och allt är 95% rabatt, varje dag.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Har den äldre varianten (VA-panel) med samma produktnamn, och kan varna för att den inte går att justera alls i höjdled och saknar VESA-fästen. Funkar däremot bra som en sidoskärm eller liknande.

Jo jo, jag har nog 24" ips varianten av Samsung med, den var nog
värd sina 800:- trots hdmi och usel fot. 32" ips är inte fel heller.
You get what you pay... Inga gamingfrekvenser precis men freesync om det kniper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Logga öppna udemy med inkognito-läge och allt är 95% rabatt, varje dag.

Jupp, Udemy har i princip 90%+ rea varje dag året runt. Tycker inte de bör nämnas på Sweclockers p.g.a. detta.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

@mrvision de kör med rabatter året runt, så tyvärr gjorde du ingen större deal. Det du betalade är normalpriset.

Jaha oj då. När var senaste?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kaleid:

Tycker man ska ha ett stort frågetecken om denna.
På bilden visas en sataansluten enhet och texten skriver sata, den kan ju vara extern för det men den verkar i vart fall inte vara usbansluten enligt den data om den som visas i annonsen.
Ser helt enkelt ut att vara en vanlig intern ssd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Tycker man ska ha ett stort frågetecken om denna.
På bilden visas en sataansluten enhet och texten skriver sata, den kan ju vara extern för det men den verkar i vart fall inte vara usbansluten enligt den data om den som visas i annonsen.
Ser helt enkelt ut att vara en vanlig intern ssd.

Stämmer, den är INTE extern.

Permalänk
Medlem

Asus Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC
Kortet på komplett... var tror ni. Bra deal?
Undrar om man får in en loque ghost om man tar av shrouden och sätter på noctua 12x15 mm fläktar med buntband?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1139723/demovaror/datorutrust...

Verkar vara mycket problem med överhettning med detta kort om man läser recensionerna? Att kylkuddarna till VRM:en ej gör kontakt vilket leder till höga temperaturer, och att det är ett problem Asus blundar för och inte försöker lösa?

Ingen smart idé att köpa kortet med andra ord, även om priset lockar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

https://www.komplett.se/product/1139723/demovaror/datorutrust...

Verkar vara mycket problem med överhettning med detta kort om man läser recensionerna? Att kylkuddarna till VRM:en ej gör kontakt vilket leder till höga temperaturer, och att det är ett problem Asus blundar för och inte försöker lösa?

Ingen smart idé att köpa kortet med andra ord, även om priset lockar?

https://rog.asus.com/articles/gaming-graphics-cards/notice-th...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Asus Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC
Kortet på komplett... var tror ni. Bra deal?
Undrar om man får in en loque ghost om man tar av shrouden och sätter på noctua 12x15 mm fläktar med buntband?

Priset låg på 4899 :- minus €450 cashback halva januari,
detta är nog ett av dessa kort som testades och skickades tillbaka.
Det vore ju en god tanke att du får bättre pris för att du fixar kylningen,
men jag skulle behöva en riktig prissänkning i så fall. Se tråden om kortets fel.

Strix i loque blir nog inte mindre av att byta fläktar, de som sitter på är nog tunna.
Googla eller kolla på SFFPC på reddit om lösningar,
Jag har sett många stora kort i loque (mest msi), men då fritt ute med sidstycken från någon liten tophat över och under. (den i sig är nog dyr...)
Strix utan fläktar är också vanligt i node 202, dancase m1 då man byter dubbla fläktar mot ett set rejäla,
Det kräver dock att man böjer undan några metallhållare på kylflänsen så det gäller mest gamla GTX10X0 som gett upp.

Strix utan ändringar är ett bra kort, men välj ett annat och researcha måtten bättre på loque.

PS. Intressant att ASUS kommit ut efter flera månader, fix lovad i mars. Tror många gamla kort finns i lager.
Konstigt också att de bara nämner AMD & GPU och inte VRM kylningen som de själva gjort obefintlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Asus Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC
Kortet på komplett... var tror ni. Bra deal?
Undrar om man får in en loque ghost om man tar av shrouden och sätter på noctua 12x15 mm fläktar med buntband?

Läste att man för 2 spel på köpet av AMD när man köper 5700XT, finns det risk att dessa är använda vid demoköp eller har man fortfarande rätt till dom tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

(Udemy)

Skrivet av mrvision:

Jaha oj då. När var senaste?

Jag är rätt dålig på att radera mejl, så jag tog en titt på Udemy i mejlboxen.
Det är ju mejl från dom varje dag, men typ såhär:
Valentine sale - Måndags till fredags
Student celebration - 3/2 - 6/2
New Year Sale -10/1
(raderade mejl)
Kurser för €12 runt jul
Cyber week €10 i början av december

Sen som andra säger får man alltid jätterabatt som ny användare.

Jag brukar köpa när de kostar €10, men det var ett tag sen så jag vet inte om €12 är standard-rabatten nu för tiden. Högre än så verkar onödigt att handla, iaf om man betalar själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Priset låg på 4899 :- minus €450 cashback halva januari,
detta är nog ett av dessa kort som testades och skickades tillbaka.
Det vore ju en god tanke att du får bättre pris för att du fixar kylningen,
men jag skulle behöva en riktig prissänkning i så fall. Se tråden om kortets fel.

Strix i loque blir nog inte mindre av att byta fläktar, de som sitter på är nog tunna.
Googla eller kolla på SFFPC på reddit om lösningar,
Jag har sett många stora kort i loque (mest msi), men då fritt ute med sidstycken från någon liten tophat över och under. (den i sig är nog dyr...)
Strix utan fläktar är också vanligt i node 202, dancase m1 då man byter dubbla fläktar mot ett set rejäla,
Det kräver dock att man böjer undan några metallhållare på kylflänsen så det gäller mest gamla GTX10X0 som gett upp.

Strix utan ändringar är ett bra kort, men välj ett annat och researcha måtten bättre på loque.

PS. Intressant att ASUS kommit ut efter flera månader, fix lovad i mars. Tror många gamla kort finns i lager.
Konstigt också att de bara nämner AMD & GPU och inte VRM kylningen som de själva gjort obefintlig.

Skrivet av Sebbe_a:

Läste att man för 2 spel på köpet av AMD när man köper 5700XT, finns det risk att dessa är använda vid demoköp eller har man fortfarande rätt till dom tro?

Skickades från m.sweclockers.com

MMmm..
Neh.. Känns inte det minsta bra med de korten.. Hoppas över.
Så desperat efter ett grafikkort nu sen man blev blåst på ett i marknaden..
Behöver ett 2slots som man kan buntband modda med noctua fläktar i 2080/1080ti klassen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Asus Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC
Kortet på komplett... var tror ni. Bra deal?
Undrar om man får in en loque ghost om man tar av shrouden och sätter på noctua 12x15 mm fläktar med buntband?

Asus är sällan bra när det kommee till amd kort.

Mycket problem med kyllösning.

Jag skulle kanske ha en evga 1080ti sc Black till salu så småningom förresten. Får se vad polare bestämmer sig för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Asus är sällan bra när det kommee till amd kort.

Mycket problem med kyllösning.

Jag skulle kanske ha en evga 1080ti sc Black till salu så småningom förresten. Får se vad polare bestämmer sig för.

Skickades från m.sweclockers.com

Var inte problemet bara Asus TUF-kylaren? I senare revisioner av kylaren har de satt dit kylflänsar för VRM som tidigare kunde överhettas då det inte satt någon kylfläns där. Kylaren i sig är fullt kompetent om inte utmärkt.

Edit: Såg nu att det också fattades kylflänsar för minne, men jag antar att det har blivit åtgärdat...? Hittade detta på nätet:

Citat:

Looking at the sides of the graphics card, it looks like the GDDR6 memory are passively cooled by a plate; and there are thermal pads as well. I’m getting around 84° Celsius with the old vBIOS and around 86° Celsius with the new vBIOS. That’s a little hot but at least it didn’t reach 90°+ Celsius. GDDR6 memory has an operating temperature of around 0C to +95° Celsius, so it’s still within the safe operating temperature.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Var inte problemet bara Asus TUF-kylaren? I senare revisioner av kylaren har de satt dit kylflänsar för VRM som tidigare kunde överhettas då det inte satt någon kylfläns där. Kylaren i sig är fullt kompetent om inte utmärkt.

Edit: Såg nu att det också fattades kylflänsar för minne, men jag antar att det har blivit åtgärdat...? Hittade detta på nätet:

https://rog.asus.com/articles/gaming-graphics-cards/notice-th...

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/f3s8zg/callback_regardi...

Nej, i stort sett alla ASUS korten för AMD. De i stort sett är lata och sätter på samma kyllösning från nvidia korten på AMD korten. Var liknande med RX580 korten där rog strix var dålig på vram temps, gigabyte var ett stort NEJ.

Gigabyte har dock gjort mkt bättre på AMD sidan sen dess. Bra BIOS för X570, bra kyllösningar för 5700xt (bland de bästa temps och ljudnivå samt priser).

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

https://rog.asus.com/articles/gaming-graphics-cards/notice-th...

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/f3s8zg/callback_regardi...

Nej, i stort sett alla ASUS korten för AMD. De i stort sett är lata och sätter på samma kyllösning från nvidia korten på AMD korten. Var liknande med RX580 korten där rog strix var dålig på vram temps, gigabyte var ett stort NEJ.

Gigabyte har dock gjort mkt bättre på AMD sidan sen dess. Bra BIOS för X570, bra kyllösningar för 5700xt (bland de bästa temps och ljudnivå samt priser).

Aha, antar att det var betydligt enklare att kyla ned ett RX 5600 XT då - Har helt okej temps med en TUF-kylare.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |